Revizie Suzuki DT20

Creat de leba, August 23, 2017, 10:07:54 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

leba

Salut si bine v-am gasit.
Tocmai am achizitionat un DT20, fabricat in 1996.
Pentru ca sunt cam rookie in motoare, va cer aici sfatul.
Motorul a fost probat la butoi, porneste usor, merge relativ rotund.
Am luat decoamdata un impeller, bujii si ulei de amestec, in vederea inlocuirii acestora.
Ce altceva mi-ati recomanda sa verific/inlocuiesc eventual?
Multumesc.

kama3

Uleiul din cizma. Cand il dai jos pe ala vechi vezi cum se prezinta. Daca are apa in el (arata ca niste muci) inseamna ca tb schimbate si simeringurile de la grup.
Cand bagi uleiul il bagi pe la gaura de jos si cand a ajuns la gaura de sus inchizi dopurile.

leba

Mulțumesc, kama3.
Revin dupa ce schimb piesele si consumabilele.
Alte idei de intretinere?

cristi80

Sa verfici si fisele si pipele.M-a frecat 2 zile o pipa de bujiii, pana am descoperit buba,  imi intrerupea un cilindru.

leba

Citat din: cristi80 din August 23, 2017, 10:34:50 PM
Sa verfici si fisele si pipele.M-a frecat 2 zile o pipa de bujiii, pana am descoperit buba,  imi intrerupea un cilindru.

Ok, asta se face clasic, ca la Dacia parintilor? Adica scoti fisa si dai la sfoara cu ea pe carcasa motorului, sa vezi daca scanteieste?
Ca altfel nu stiu ce verificare sa le fac..

dany

o spalare a carburatorului si o suflare cu aer ar fi utila.ATENTIE sa montezi la loc exact cum a fost!Asta daca a stat pe dreapta mult timp.

cristi80

Citat din: leba din August 24, 2017, 02:58:10 PM
Ok, asta se face clasic, ca la Dacia parintilor? Adica scoti fisa si dai la sfoara cu ea pe carcasa motorului, sa vezi daca scanteieste?
Ca altfel nu stiu ce verificare sa le fac..
Pe mine ma curenta pipa și am încercat cu un patent izolat sa scot fisa când mergea motorul, atunci am văzut scântei între partea izolata a pipei și patent. Am schimbat pipele și sa schimbat mersul motorului(fara rateuri)
Așa am făcut eu,nu știu dacă e metoda corecta de verificare.

leba

Ok, revin cu feedback.ul.
Am schimbat impellerul si granitura de la pompa de apa.
Nu aratau prea bine niciunele, asa cum se vede si in atasament.
Apoi bujiile, care erau si ele afumate bine.
Am sa merg la un "carburist" sa-mi curete carburatorul.
Motorul merge ok, l-am probat sambata. Pornire usoara, relanti rotund.
Multumesc pentru sfaturi.

AdrianZUZ

Bine ar fi sa gasesti si bucatile lipsa din impeller! Daca au plecat in sus pe circuitul de racire ...

leba

Citat din: AdrianZUZ din August 28, 2017, 03:01:01 PM
Bine ar fi sa gasesti si bucatile lipsa din impeller! Daca au plecat in sus pe circuitul de racire ...

Ups! La asta nu m-am gandit.
Acest circuit de racire cum se poate curata?

AdrianZUZ

Nu cunosc modelul tau, daca are posibilatea de "backflush" o mufa sau o orice vaianta de cuplare a unui furtun, incearca asta prima data, daca nu, desfaci capacul termostatului (oricum o sa ai nevoie de termostat curatat sau nou si garnitura noua) si incerci sa il clatesti invers cu cat mai multa presiune ... vezi ce iese ... nu iese, spui o rugaciune si montezi cizma, il bagi in butoi (eventual faci un amestec de otet si apa) si ii dai sfoara ... daca nu se infunda, ai scapat. Daca se infunda ... naspa/

leba

Citat din: AdrianZUZ din August 28, 2017, 05:59:08 PM
Nu cunosc modelul tau, daca are posibilatea de "backflush" o mufa sau o orice vaianta de cuplare a unui furtun, incearca asta prima data, daca nu, desfaci capacul termostatului (oricum o sa ai nevoie de termostat curatat sau nou si garnitura noua) si incerci sa il clatesti invers cu cat mai multa presiune ... vezi ce iese ... nu iese, spui o rugaciune si montezi cizma, il bagi in butoi (eventual faci un amestec de otet si apa) si ii dai sfoara ... daca nu se infunda, ai scapat. Daca se infunda ... naspa/

Sincer nici nu stiu inca unde e termostatul. :) dar aflu eu rapid.
Ce sa zic, dupa schimbarea impellerului am observat ca pompeaza apa relativ corect.
Am sa incerc acel backflush si revin.
Multumesc de sugestie.

teo pes

Cu asa ceva curat motoarele ! cel putin 2 la 5l apa, gasesti un vas si l recirculi , daca te lasa inima (buzunarul)cat mai concentrat atat mai bine , nu ataca aluminiul si nici restul componentelor ,are treaba numai cu calcarul si oxizii din circuit!
Viata i grea !!  Dar trece !!

teo pes

Aici este termostatul , daca spuneai ca vrei s al cureti inainte de a da jos cizma astupai orificiile de sub linia termostatului si l umpleai pe acolo cu o doza la 1,5l de apa si l tineai pana a doua zi ,asa se curata ca nou !
Viata i grea !!  Dar trece !!

leba

Multumesc, teo pes.
Revin cu impresii dupa ce verific.