Yamaha

Creat de Ciby, Iulie 20, 2011, 08:23:30 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

ionitzady

bv , felicitari si de luat in calcul TERMOSTAT

moneytehnik

Citat din: ionitzady din Ianuarie 28, 2014, 12:51:09 PM
bv , felicitari si de luat in calcul TERMOSTAT

...eram dator cu un raspuns... dupa cate probleme am postat!

moneytehnik

Daca avem vreun electrician pe forum...
Ma intereseaza sa procur sau sa improvizez un releu de incarcare 12 v pentru motorul meu. M-am gandit la o punte de diode si ma intreb daca o fi de ajuns sau mai bine zis daca o punte de diode face si o stabilizare a tensiunii?
Am observat ca la priza electrica a motorului iese intre 9v la relanti si 18 v in turatie , alternativ.

Ciby

#153
Forma de unda a curentului scos de bobina este sinusoidala si valoarea tensiunii de iesire depinde, asa cum ai constatat, de turatia motorului.
Prin montarea unei punti redresoare vei avea la iesire tensiune continua pulsatorie. Frecventa pulsatiilor este in functie de turatie. Valoarea efectiva fiind egala cu valoarea in alternativ minus caderea de tensiune pe diode care este de aprox. 2V. Montand la iesirea din punte un condensator electrolitic de valoare mare (4700-10000 microfarazi), la o tensiune cel putin dubla fata de cat ai masurat, valoarea tensiunii la iesire creste de 1,4 ori (radical din 2) dar tot nestabilizata va fi. Stabilizarea, in cazul in care doresti sa folosesti aparate la 12V, fara a monta un acumulator, se poate face cu circuite regulatoare liniare sau in comutatie. Primele au randament mai scazut, degaja multa caldura, etc, pe cand ultimele sunt mult mai performante.
Daca doresti motarea unui acumulator, atunci datele problemei se schimba si vei avea nevoie de un  releu de incarcare, posibil unul de scuter sau de motocicleta (atentie nu toate se potrivesc si se exclud cele pentru auto) sau un releu de motor de barca.

moneytehnik

Da, vreau sa folosesc tensiunea de iesire a motorului doar pentru incarcarea acumulatorului... dar la acumulator sunt conectate o pompa de santina , un sonar si un incarcator de telefon cu tot cu telefon(GPS)...deocamdata.
Din ce citesc inteleg ca voi defecta aparatura daca nu folosesc vreun regulator de tensiune dedicat.

Ciby

#155
Depinde de aparatura. Dupa cum am spus, prin montarea unei punti redresoare cu 4 diode si un condensator de filtraj pe iesirea puntii, vei obtine curent continuu cu o valoare a tensiunii intre (9x1,41)-2, adica 10,7 volti si (18x1,41)-2, adica 23 volti.
Cea de a doua valoare este periculoasa in conditiile in care marea majoritate a aparatelor concepute pentru auto (12V) suporta pana in 18 volti.
Avand montat un acumulator, bobina si regulatorul regleaza curentul astfel incat tensiunea la bornele acestuia sa fie maxim 14,4V, care este tensiunea de incarcare. Consumatorii sunt legati in paralel pe acumulator, aceasta fiind sursa principala de alimentare cu energie electrica, bobina si regulatorul marind sau micsorand curentul tras din bobina pentru mentinerea acelei tensiuni de 14,4V. Daca prin absurd se intrerupe una din legaturile la bornele acumulatorului, iar aparatele raman conectate la regulator, este posibil (depinde de constructia regulatorului) ca la iesire sa apara acea tensiune maxima de 23 volti de care spuneam la inceput.
Mai este posibil sa incarci acumulatorul si fara regulator, montand doar puntea de diode si inseriind pe + un bec de far auto. Becul de far are o rezistenta a filamentului variabila, in sensul ca la rece valoarea este cu mult mai mica decat la incandescenta. In momentul in care curentul tinde sa creasca, filamentul incepe sa se inroseasca marindu-si rezistenta pana la realizarea unui echilibru. Cu cat creste tensiunea la bornele bobinei (se mareste turatia motorului) becul se va aprinde mai tare. Problema cea mare a acestui sistem este ca nu exista un control asupra starii de incarcare a acumulatorului si, prin supra incarcare, este posibil ca electrolitul sa fiarba (de fapt sa degaje bule de hidrogen, care pot provoca explozii!) si de aceea nu te sfatuiesc sa o incerci. Metoda se folosea pe vremuri la redresoarele artizanale pentru incarcat acumulatori auto, dar functionau in cu totul alte conditii, nu pe o barca!

moneytehnik

Mai bine incarc acumulatorul la un redresor, saptamanal, decat sa fac alti draci...

Ciby

Tu ar trebui sa masori tensiunea cu consumator, adica un bec de far auto legat la bobina. Cu siguranta, cei 18V in turatie maxima or sa fie mult mai putini.
Si pe urma cauti un releu de incarcare pe care-l montezi. Releul are 4 fire, doua ce merg la bobina, un fir de masa cu papuc, de regula de culoare neagra si firul ce duce la plusul bateriei, de culoare rosie. Asta este tot, chiar si-a montat cineva unul saptamanile trecute si a tot intrebat pe aici cum si ce trebuie facut.

kimi

Citat din: moneytehnik din Martie 04, 2014, 08:27:05 AM
Daca avem vreun electrician pe forum...
Ma intereseaza sa procur sau sa improvizez un releu de incarcare 12 v pentru motorul meu. M-am gandit la o punte de diode si ma intreb daca o fi de ajuns sau mai bine zis daca o punte de diode face si o stabilizare a tensiunii?
Am observat ca la priza electrica a motorului iese intre 9v la relanti si 18 v in turatie , alternativ.

O problema similara am si eu , dar cineva m-a convins sa renunt la improvizatii .
Mi-a recomandat 2 chestii :
- montarea unui releu de incarcare , descris si de colegul nostru mai sus
- inlocuirea bobinei de sub volanta , cu una similara , dar pt. motoare cu elecromotor ( se pare ca intensitatea curentului generat va fi mai mare si mai apropiata de cea de incarcare a unui acumulator , undeva pe la 10 A spune el )
In topicul asta , un coleg chiar a pus o poza si un pret aproxinativ al releului , in jur de 100 lei .
Daca gasesti ceva pe net , te rog anunta-ma si pe mine , sunt interesat de un releu .
Cu bobina e mai complicat , aia nu stiu daca se potriveste de la un motor la altul , asa ca eu caut una de Suzuki .

PS Tot pt. incarcarea bateriei folosita pt. motorul electric la spinning ?  :)

ionitzady

salut , Domnilor vreau si eu un manual reparatii de Yamy 25-30 ho 3 cilindrii 2 stroke
Tot caut pe net si nu gasesc

radasous

Citat din: ionitzady din Noiembrie 05, 2014, 03:22:35 PM
salut , Domnilor vreau si eu un manual reparatii de Yamy 25-30 ho 3 cilindrii 2 stroke
Tot caut pe net si nu gasesc
Salutare,
Din ce an e rasnita? am gasit un manual pe net 1984-1996 YAMAHA OUTBOARD 2HP-250HP SHOP REPAIR MANUAL E bun?
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

ionitzady

da da , asta e 2-250 hp 2 stroke  si mai zice si de jet ceva pe acolo . Hai mai repede ca mi-e pofta de o cafea de numa'

radasous

Citat din: ionitzady din Noiembrie 05, 2014, 03:57:11 PM
da da , asta e 2-250 hp 2 stroke  si mai zice si de jet ceva pe acolo . Hai mai repede ca mi-e pofta de o cafea de numa'
L-am pus pe google drive la https://drive.google.com/file/d/0B9xOmALcg3rYMHRmRExPU3dPVU0/view?usp=sharing
Spor la citit!
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

kimi

Uite aici sunt o multime de manuale , poate gasesti ce cauti .
http://boatinfo.no/lib/library.html

Florio

Un manual de reparatii Yamaha este aici : http://boatinfo.no/lib/yamaha/manuals/1997-2003yamaha.html#/44

616 pagini. Mie mi-a fost de mare folos.