Yamaha

Creat de Ciby, Iulie 20, 2011, 08:23:30 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Fritz

#30
 dau din casa ...Ai dreptate...Dau pentru Vali, Mario38 si Ionitady ...ca-l vad in suferinta cu agregatu' demontat...ca eu cred ca merita. Da! Sunt secrete ca re nu se spun. ...
Dar sa nu iei in seama  tot ce se scrie pe forum. Multe sunt abureli. Nu???
Eu, cand e dat sfaturi , dau din suflet ,din  alea bune si verificate...cand e de facut mishto...se vede de la o posta. dar de multe ori ma abtin. 
Daca ai rabdare iti gasesc. ..si pt Johnson . Timp sa am ca binvointa se mai gasete....
Am un prieten in Finlanda ...E inca pe locul 2 in lume la 3C offshore...El m-a invatat la prostii din astea. Eu i-am proiectat o elice supracavitanta ...in 3d pentru executie pe CNC ,pentru barca lui, cu Yamaha de 90 ...acum vreo 8 ani.......si el mi-a trimis una ,,cadou de Craciun" ...pt Selva 25 xsr ...pas de 20-21. Elice de record...Am dormit un an cu EA pe noptiera. Cu elicea aia am ajuns la 96 km /ora....dupa ce am modificat motorul...Recordul european era de 101 km/ora ...acum e de 105 facut tot cu Selva . Acum Tohatsu de 40 e in voga (2T) dar recordul e inca in picioare . Selva 25xsr avea 49 de kg si 40 de cai.  Am eu unul...Cu acte si omologare pt curse. Dar nu-i complet. I-am luat chiuloasa si pompa de benzina si le-am am pus pe cel de 20.

mustatza

96 km/h.........pe apa  :o?!?! si asta din placere.......... pe mine ma impresioneaza mai mult o "nebunie" ca asta decat ocolul pamantului la rame. ;D  eu la 62km/h eram cabrat cu mana inclestata pe mansa,parca as "gusta" senzatia de la 100km/h 8)

Fritz

#32
Si eu ma chinuiam sa trec de suta...Cu barca goala , fara casca, aveam 70 de kg. Acolo am ajuns... cu un Selva de 35 modificat.
Acum am aproape 80..de kilgrame .Nici cu 40 nu mai pot trece de 100...
Nu e o viteza de mers cu barca de placere...Curentul e prea puternic, nu poti tine ochii deschisi . cel mai mic val facut de altul , te poate rasturna instantaneu...Eu nu am avut experienta asta...si nu-mi doresc....
Asta e motorul? Se foloseste la americani la clasa SS45  ( cubic inch)...sincer...nu-mi plac asta in inch...

mustatza

este un johnson fabricatie 1991 cu o cilindree de 737 cm cubi. cred ca de la cilindree se numeste 737.
cand am mers 62km/h eram trei pers in barca si barca avea un suzuki 72DT.

Fritz

#34
Johnson 737 ...ai zis ! i-m pus 2 poze.  Suzuky DT72 ???aia ce mai e???  Exista Suzuky DT 55 ,DT 65...dar 72 nu s-a fabricat... Nu mai inteleg...Johnson 737 sau Suzuky...???
Mergeai cu Suzuky de 70 DT ...la 63 km/ora.....Si acum ai Johnson 737...probabil.   :)

love delta

poate pare aberant dar un yanaha 5cp 2t din 92  se merita tunat?ca fiabilitate ma refer.
si daca da cum?




Fritz

Se poate.
La motoare in 2 timpi care au raport de compresie 7/1 se poate mari puterea prin simpla marire a raportului de comresie la 8/1.  Se calculeaza ...si se ia din chiuloasa 0.6- 0.8 mm depinde de diametru si cursa...Se pune chiuloasa cu garnitura de chiuloasa si e gata.  Atat. Nimic altceva. Dar se calculaza.
Prin marirea raportului de compresie de la 7/1 la 8/1 creste puterea creste de la 5 cai   5x8 :7 = 5.7 cai.
Nu e o crestere prea mare ...dar cateodata se simte.
Nu recomand marirea raportului de compresie peste 8.4/1  pentru ca benzina noastra de 95 cand o bagam in rezervor de la peco are 92 si dupa o saptamana cu ulei in ea ...se face de 85. O sa porneasca  greu si va fave autoaprinderi...
Asta e cea mai simpla si eficienta metoda .  Cresterea in putere se datoreaza numai cresterii randamentului arderii prin modificarea raportului de compresie.

Vali

Spasiba Fritz pentru postarile atat de cuprinzatoare. La mine totusi nu mai e cazul de tunat motorul, fiindca am trecut la 4 timpi si imi sunt suficiente si puterea, si consumul pentru modul in care utilizez barca (nu sunt vitezoman). In plus, prefer sa pastrez motorul in limitele de fiabilitate ale fabricantului, gasesc piese usor etc.
E foarte interesant ceea ce ne-ai scris, si multumim inca o data, sper sa gasesc vreodata timp sa bibilesc un outboard in 2 timpi la nivelul de finete despre care ne-ai scris :).

Daca mi se permite un mic off-topic, personal sunt mai interesat de sporirea performantelor la barcile de glisare prin adoptarea geometriei neconventionale a carenei, decat prin cresterea puterii. Exista cateva solutii interesante, precum carenele ventilate, hibrizii cu redane tranversale si aripi portante, care alaturi de un propulsor "nervos" precum elicea supracavitanta sau "surface-piercing" pot aduce performante excelente odata cu o putere si un consum mult diminuate fata de glisoarele conventionale. Despre asta insa, ca si tine prefer intai sa fac si abia apoi sa postez :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

cristi_pescar

Citatpoate pare aberant dar un yanaha 5cp 2t din 92  se merita tunat?ca fiabilitate ma refer.
si daca da cum?

E cumva Yamaha 5c 6e3? Ca si eu am unul la fel. Cam asta ar fi poza ansamblului motor:


Nu stiu ce s-ar putea rectifica aici ca mie nu mi se pare ca e o chiulasa propriu-zisa, ci mai mult un capac, iar bujia sta in blocul motor. Lamureste-ne domnul Fritz, ca tu esti "tata lor"!  :)

love delta

da Fritz multumesc mult,chiar nu stiam chestia asta si e un sfat pertinent la care multi mecanici nu mi-au dat un rasp. concret etc.
cu toate ca nu sunt adeptul vitezei am nevoie de o mica marire de putere atunci cand mai pun un pescar in barca si merg in amonte,caci se cam simte la deal.
si oricum eu nu glisez cu barca mea si nici nu vreau ,cu toate ca i-am pus flotoare laterale mai mult pt flotabilitate la pupa .
Vali ai dreptate cu modificarea geometriei dar din pacate asemenea barci nu am vazut la noi in tara,urmaresc cu mare interes barcile de dim. mici rusesti.
oricum e un gol pe piata romaneasca de barci glisoare de dimensiuni mici cu geometrie deasta ciudata,asa ca domnu Vali pune mana la treaba si mai fane un model misto de barcaz.

love delta

da Cristi este acelasi motor,numai ca trebuie sa-i cumpar o elice buna.

Vali

Citat din: love delta din Februarie 23, 2013, 09:45:46 AM
oricum e un gol pe piata romaneasca de barci glisoare de dimensiuni mici cu geometrie deasta ciudata,asa ca domnu Vali pune mana la treaba si mai fane un model misto de barcaz.

Scuze de off-topic: am facut partea de design preliminar, urmeaza validarea conceptului prin tractarea modelului la bazinul de incercari. Totusi, am sa postez abia dupa ce am toata treaba in regula. Nu stiu cat va dura, posibil sa trebuiasca mai multe incercari etc.
Ce e interesant e ca, pentru aceeasi viteza si incarcatura, necesarul de putere e la mai putin de jumatate fata de necesarul de putere al unei barci glisoare conventionale. Implicit si consumul e redus proportional.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Fritz

Am descris de fapt cum face fabricantul sa obtina puteri diferite la acelasi motor, aceeasi capacitate cilindrica si noi,  din 20 sa-l facem 30 fara sa-l scoatem din zona de fiabilitate. Modificari minimale si ne distructive.
Tunatul  e mai agresiv...Un 25 tunat ajunge la vreo 42 -43 de cai ,dar pe la 7000-7200 de rotatii pe minut, si cu consumul direct proportional cu turatia...iar viata motorului ...invers proportinal... Adica se uzeaza prematur.  Acelea nu mai sunt motoare pentru ...pescari.
La pescuit e bun un motor foarte usor , consum foarte mic , si suficient de puternic. Cam multe pretentii !!!
Cum zicea Vali ...cea mai buna solutie e sa ai si o barca foarte usoara ,dar rezistenta , incapatoare , sa gliseze rapid, dar si cu incarcatura ....Sa fie stabila la pescuit static dar si in glisaj....iar sunt multe pretentii.  Dar sunt mai multe solutii aici. Motoare usoare ...si puternice...nu avem posibilitatea sa facem.
Incercam sa facem o barca buna .  Daca nu incerci ,nu reusesti.  Vezi ca a iesit buna !!! Dar vrei mai mult !
Si ajungi la o barca foarte buna... Mai aplici metode neconventionale... dar progresezi . 
La noi cei mai multi fabricanti de barci copiaza cate un model de acum 50 de ani , fac matrita ...si da-i bataie ...ca se gasesc clienti.  Sunt putini oameni care studiaza ...si progreseaza in acest domeniu.
Un model de barca cu redane longitudinale si Transversale au patentat americanii in 2003.  Dar redanul transversal l-au folosit si nemtii si rusii in al 2-lea razboi... Eu in 2002 construiam o barca cu dublu redan transversal ...la sfaturile finlandezului care alerga la curse cu asa ceva . Copiasera si ei dupa un model al lui Ocke Mannerfelt ...un suedez tare...Aia folosesc la curse de prin 98 numai asa ceva. E singura modalitate de a mari viteza ...sa te dezlipesti de apa...sa micsorezi cat mai mult suprafata udata.
Va mai aduceti aminte de salupele rusesti racheta , din aluminiu, nituite ...cu fundul in ,,dinti de fierastrau " adica redane transversale ? si aripi portante ? daca le vad americanii ...le patenteaza si p-alea...Erau facute cred ca prin 1970 .  Si o poza ...Numai pentru Vali !!!  Cu cabina !!! :)
Asteptam cu interes cabinata !




Fritz

Citat din: Vali din Februarie 23, 2013, 10:43:08 AM
Citat din: love delta din Februarie 23, 2013, 09:45:46 AM
oricum e un gol pe piata romaneasca de barci glisoare de dimensiuni mici cu geometrie deasta ciudata,asa ca domnu Vali pune mana la treaba si mai fane un model misto de barcaz.

Scuze de off-topic: am facut partea de design preliminar, urmeaza validarea conceptului prin tractarea modelului la bazinul de incercari. Totusi, am sa postez abia dupa ce am toata treaba in regula. Nu stiu cat va dura, posibil sa trebuiasca mai multe incercari etc.
Ce e interesant e ca, pentru aceeasi viteza si incarcatura, necesarul de putere e la mai putin de jumatate fata de necesarul de putere al unei barci glisoare conventionale. Implicit si consumul e redus proportional.


Asa da !!! Tractare in bazin !  Necesar de putere injumatatit !!! Consum injumatatit ...
Probe, teste !!! Si rezultatele incep sa apara !!!
Succes Vali !

cristi_pescar

Maestre Fritz, daca tot ne-ai starnit, raspunde-ne si noua te rugam! Am o mare nelamirire. Dupa cum e construit motorul asta s-ar parea ca singura posibilitate e sa alezezi blocul motor si nu capacul care tine loc de chiulasa.