Primul român trecând solitar Atlanticul

Creat de Florio, Octombrie 23, 2017, 09:37:51 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

deltasub

Atlantic4 mai are puțin și ajunge la destinație.  Dar de Sorin Drugan are cineva stiri noi?
Se pare ca are probleme tehnice, ca altfel ar fi avut viteza mult mai mare. Succes!

Florio

Citat din: deltasub din Ianuarie 19, 2018, 09:53:29 PM
Atlantic4 mai are puțin și ajunge la destinație.  Dar de Sorin Drugan are cineva stiri noi?
Se pare ca are probleme tehnice, ca altfel ar fi avut viteza mult mai mare. Succes!

Echipajul din Talisker Whisky (nume foarte interesant pentru această cursă :) ), mai are într-adevăr 100 mile și ajunge la destinație. Parcursul mediu din zilele anterioare, de circa 65 mile pe zi, arată că mâine dimineață vor putea trece linia de sosire. O încercare grea și temerară, să parcurgi un ocean într-o barcă cu vâsle.

Despre Aiax nu știu ce să spun. Parcursul bărcii după trecerea de Canare a marcat zilnic viteze extrem de mici, la limita unei derive. Știm că a avut axul cârmei îndoit în două situații, lucru plauzibil mai ales prin prisma faptului că Aiax nu e o barcă de ocean sau traversade (clasă A).  Oricum, la bord există eche de rezervă.
Skipperul nu dă informații despre o eventuală avarie sau alte cauze care ar determina parcursul greoi. În comunicări a făcut câteva glume, despre faptul că Aiax "merge bătrânește", nu există nici o grabă :) .
Oricum, oceanul a fost blând până acum, fronturile locale sporadice nu au pus multe probleme.
Personal cred că poate fi vorba de oboseală accentuată, dată de un parcurs solitar foarte lung, care-i limitează posibilitatea de guvernare. Aceasta alături de faptul că barca nu are pilot automat, iar sistemul clasic ( eche legată într-o parte cu o saulă la foc, iar în cealaltă parte, cu o coardă elatică, la copastie) pare că nu-i funcționează.
   Unii mai cred că ar putea avea probleme la greement, dar nu susțin poziția aceasta, fiindcă a avut ocazia  de a opri și în Canare și în Capul Verde, dar nu a făcut-o.
Așadar, ne oprim din supoziții și ce e de văzut, vom vedea.
În acest moment mai are circa 1000 de mile, adică o jumătate de ocean, de parcus. 

bluenote

Sa inteleg ca regulamentul nu permite sa guverneze la eche ajutat de un autopilot, precum in imaginile astea?


ghrt

Dl. Drugan nu are nici un regulament de respectat, altul decât ColReg-ul. Traversează de plăcere, din pasiune...

Pe de altă parte, în condiţii de mare relativ montată, un pilot din acela deja nu mai face faţă. Şi chiar dacă te mai ajută, se va strica repede. În schimb e foarte bun costier şi mai ales la motor pe ape mai calme sau în unghiuri bune faţă de valuri.

Florio

Citat din: bluenote din Ianuarie 21, 2018, 11:24:40 AM
Sa inteleg ca regulamentul nu permite sa guverneze la eche ajutat de un autopilot, precum in imaginile astea?

Nu există regulamente :) . Sorin Drugan navighează singur, cu un scop personal.
Din câte știu de la traversarea Mării Negre, făcută chiar înainte de a pleca spre Atlantic, Aiax nu avea pilot automat. Oricum, are un singur panou fotovoltaic de 100W, care n-ar putea asigura consumul electric al bărcii și un pilot automat. Înainte de plecare, arăta modul de a realiza o guvernare controlată, prin legarea la eche a unei saule dusă la colțul de scota al focului și a unei corzi elastice pentru revenire.
Acesta e un sistem clasic pe care îl știam rezolvat cu o velă intermediară gen foc de furtună. Astfel atât randa cât și focul, puteau funcționa nestingherit.
Probabil to de aceea înaintarea lui Aiax e atât de anevoioasă.

bluewave

fiecare cu ritmul lui.
este mare lucru la ce s-a inhamat, iar limanu-gibraltar "solitar" cu ceva probleme imi pare cea mai mare realizare.
dar "safety first" este deviza cand esti singur, oboseala se aduna ... parerea mea.
oricum a trecut de jumate , mai are putin ....


https://forecast.predictwind.com/tracking/display/Aiax


"No Whistling on Board"

bluenote

#66
ghrt, Florio: va multumesc pt raspunsuri, n-am citit tot topicul si n-am stiut ca omul are o motivatie personala, nu e angrenat in vreo cursa si constrans de timp si reguli! deci colegul de forum bluewave are dreptate, n-ar trebui sa fiti ingrijorati de faptul ca se deplaseaza lent, ca nu-l alearga nimeni :))
Acum m-am uitat sa vad ce fel de barca are si e un Jaguar 27, precum cel din poza 1 atasata mai jos. Eu credeam ca doar cele cu chila oceanica, precum cel din poza 2, sunt recomandate pt traversari de mari si oceane.

Florio

Citat din: bluenote din Ianuarie 21, 2018, 01:41:45 PM
ghrt, Florio: va multumesc pt raspunsuri, n-am citit tot topicul si n-am stiut ca omul are o motivatie personala, nu e angrenat in vreo cursa si contrans de timp si reguli! deci colegul de forum bluewave are dreptate, n-ar trebui sa fiti ingrijorati de faptul ca se deplaseaza lent, ca nu-l alearga nimeni :))

Ei un motiv aveam noi. de la Canare încoace, aproape o lună a avut mai mult derivă decât navigație ( viteză medie 2 nd și sub) iar ultimele zile a fost la nivel de 1,8 până la 0,8 nd . Condiții în care te gândești vrând-nevrând la o problemă majoră.
Dar de ieri am văzut că a ajuns la 4 nd, iar astăzi la 4,5. Tot așa s-o țină, iar vremea să sperăm că se păstrează favorabilă  :)

Florio

Echipajul bărcii Maria, a reușit traversarea Atlanticului după 38 de zile, 14 ore și 32 de minute  :) .
O cursă extrem de grea, în care 4 oameni au tras la rame într-un ritm draconic. Iar oamenii sunt români :)

bradutzu

Ei sunt super oameni, super romani!
Bravo lor!
Sa auzim numai de bine!

Florio

Citat din: bradutzu din Ianuarie 22, 2018, 10:40:17 AM
Ei sunt super oameni, super romani!
Bravo lor!

Într-adevăr. O încercare de acest tip nu este grea prin lupta cu oceanul și vremea, ci mai ales e o luptă cu tine însuți. Asta este cea mai grea :)
De aceea sunt rari și de apreciat oamenii care pot alcătui echipaje pe bărci. Spațiul mic, dificultățile, privațiunile, fac lupta cu sine foarte grea. Si atunci doar un om puternic reușește să se stăpânească și să fie un bun camarad.   Alții răbufnesc.


Florio

Citat din: Alex1958 din Ianuarie 22, 2018, 01:03:31 PM
Baietii au stabilit chiar un nou record!
Detalii pe
https://www.agerpres.ro/sport-extern/2018/01/22/echipa-romaneasca-atlantic4-a-stabilit-un-nou-record-mondial-de-traversare-a-oceanului-atlantic--41051
Felicitari!

Au reușit un lucru care necesită eforturi extreme, curaj fără limită și un psihic ferm! Felicitările, masa și dansul, o să le facă băieții din gros, în direcția asta fiind și o primă declarație de după sosire: "abia aștept să fac un duș cald și să mănânc niște mâncare adevărată" :)
Treaba cu recordurile este subsidiară, importantă este traversarea (zic subsidiară, fiindcă există tot felul de tendințe de record, unele mai năstrușnice ca altele, iar presa tinde să tragă de păr știrile până se satură audiența).
În momentul de față, mai e un român care pleacă peste Atlantic, din Portugalia spre Florida, tot într-o barcă cu vâsle. Numele lui este Alex Dumbrava și  este singurul român din echipajul de 6 oameni.
Mai sunt 13 zile până la plecare : http://todayyoucandoanything.ro/alex-rowing-atlantic/
Succes să aibă și ape calme!

P.S:
   Cum spuneam unor amici mai de dimineață, o astfel de încercare e suficient de importantă, necesită curaj și eforturi extreme, alături de un psihic imbatabil.
Nu cred că mai are nevoie de tușe suplimentare, cum ar fi cuvintele " record" sau "primul român", ori alte floricele jurnalistice, ca să fie luată în seamă. Cu atât mai mult cu cât dacă ele sunt nereale ori discutabile, fac mai mult rău decât bine.

Florio

De urmărit, azi, 25 ian. 2018! :)
Realitatea TV, orele 18, interviu cu Dorel Nacou şi Octavian Ţacu (comodore al Clubului Nautic Român).

pelicanul

Citat din: Florio din Ianuarie 25, 2018, 04:04:08 PM
De urmărit, azi, 25 ian. 2018! :)
Realitatea TV, orele 18, interviu cu Dorel Nacou şi Octavian Ţacu (comodore al Clubului Nautic Român).
Ai înnebunit complet? Mă pui să mă uit 45 de minute la așa ceva? Chestia asta produce traume și îmi rezerv dreptul de a te acționa în judecată pentru daune.
Nu a fost nici un interviu pe "realitatea" de la 18 și pînă acum! Poate îl pui tu pe YouTube dacă ai reușit să îl înregistrezi! :)
Eu nu mai rezist sa mă  uit în continuare.