Primul român trecând solitar Atlanticul

Creat de Florio, Octombrie 23, 2017, 09:37:51 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Florio

Citat din: bluenote din Februarie 11, 2018, 10:39:19 PM
Pai, calatoria familiei Albu, cu toata consideratia, e un fel de voiaj de loisir in jurul lumii pe un yacht! Eu cand ma gandesc la circumnavigatie, am in minte povesti epice, gen Francis Chichister, Robin Knox Johnston, adica sa ramai pe barca pana la final, fara vreo escala, asistenta etc
Eu am pus candva un link cu un film care m-a impresionat in mod profund, iar la finalul vizionarii, cand era filmata epava lui Crowhurst, mi-au dat si lacrimile, sau poate sunt eu prea sensibil... Ideea e ca o asemenea calatorie, ori o faci cum se face, ori deloc !
Iata link-ul filmului la care am facut referire, daca e cineva interesat de povesti epice, nu doar turism : https://www.youtube.com/watch?v=IY2rQh8UraY
Si iti multumesc Florio pt raspunsul detaliat ! :)

Cu plăcere. Reală plăcere, nu doar declarată :) . Sunt discuții pentru care ne aflăm pe forum și e firesc să ne placă.
Am înțeles, ești un romantic din specia aventurierilor extremi :) . Și mie îmi plac lucrurile astea, dar ne-am născut puțin cam târziu pentru ele. Navigația extremă a pierit odată cu ultimele corăbii de mărfuri, tip "tall ship". După aceea a crescut confortul și siguranța marinarului.
  Acum ca să fim drepți,  circumterra solitar fără escale, se poate în condițiile Volvo Ocean Race (barcă de 1 milion dolari, open 60, viteză 20 nd, aparatură performantă, spațiu provizii și detoate).
Altfel, cele aproximativ 30 000 mile ar însemna pentru viteza media a unui yacht obișnuit, peste 300 de zile, adică aproape un an de navigație continuă! (nu se consideră circumterra dacă nu ai trecut pe la Capul Horn. Canalul Panama e păcăleală :) )
Dacă eliminăm zona competițională, unde intră extrem de mulți bani (deci nu e pentru noi :) ), rămâne circumterra făcută în regim de croazieră.
Iar aici iau foarte în serios o călătorie în jurul lumii, pentru că nu e nici ușor și nici simplu.
În anii noștri, o călătorie în jurul lumii nu mai este ceva atât de notabil ca palmares, dar a rămas o piatră de încercare. Popular spus, nu-ți mai ridică nimeni statuie, dar greutățile și riscurile sunt aceleași :)

bluenote

Bernard Moitessier : "Anyone who does this race for money or fame will come to grief"! Asta inseamna sa fii un om superior, deasupra tuturor palmaresurilor si ambitiilor lumesti! De aceea, Moitessier e adevaratul invingator al acelei curse, nu Knox-Johnston!

bluewave

#92
un citat ...
"

Drugan Sorin:
"au apărut si mustele." (Feb 10 at 8:52 PM)
"dupa două luni si 10 zile, dorm in pat, nu subpat, vreau sa zic langa pat si cu bicicleta in brate" (Feb 11 at 9:57 AM)
"In Guadeloupe mai sunt 3 zile de Carnaval, dureaza de mai bine de o luna, dar mi-e peste mana sa ajung si daca m-as duce nu pot sta decât o zi" (Feb 11 at 5:11 PM)
"Vreu sa ajung in Martinica sa ma intalnesc cu Blondu si Andreea" (Feb 11 at 5:13 PM)
"Azi si maine vant 35kt, rafale, val 3-4 m" (Feb 11 at 5:14 PM)
"Acum am pus carburatorul la fiert cu detergent, este plin de sare de mare" (Feb 11 at 5:28 PM)
"Sper sa rezolv, daca nu trebuie sa merg in Guadeloupe cu carburatorul la curățat " (Feb 11 at 5:31 PM)
"calgonul ar fi fost mai bun" (Feb 11 at 6:11 PM)
"o sa pun eu multe pe FB , cand o sa am acces la internet si o sa povestesc" (Feb 11 at 6:50 PM)
"au fost probleme pe care le-am avut, de abia astept sa le povestesc" ( Feb 11 at 6:51 PM)
"dar nu era cazul sa va faceti voi griji, ajunge ca le-am avut eu" (Feb 11 at 6:52 PM)
"Cu carburatorul nu am rezolvat, am doua jigloare infundate si nu pot nici sa le desfac, asa ca maine o sa merg pe Guadeloupe" (Feb 11 at 8:56 PM)
"Carburatorul avea sare peste tot si jigloarele au duze mici" (Feb 11 at 8:59 PM)
"daca nu reusesc cu carburatorul, cumpar un motor de 6cp care il pot folosi si la dinghi" (Feb 11 at 8:59 PM)

"


"No Whistling on Board"

home made

Last minute ! daca doriti o plimbare din brest,(plecare in aprox.3 zile)sau din la coruna,(in aprox.6 zile)pina in grecia,sau pe undeva pe drum,luati legatura cu radu.d (04073350012),are nevoie de baieti,sau fete,care sa stea la cirma unei bavarii 46 venita din reparatii,inca nu are pilot automat: asadar se vor fece carturi.drumul si hrana sint asigurate de proprietar !
sunati-l acum sau cind ajunge pe continent.
bafta !

radu_d

Sal, mersi Nicule pt postare   dimineata plecam spre Brest, Franta.
Doritorii pot posta mesaje aici sau mesaje pe tel meu postat de Nicu.
Conditia minima sa stea la bord o sapt pentru a le asigura transportul.
Admin, daca faci un nou topic e ok pt mine, mersi de gazduire

Ps am facut autopilotul dupa amiza..sper sa reziste legaturile electrice  :)


Barca este o Bavaria 46 Cruiser 2014
nr de tel corect este 0733 350 012

radu_d


Florio

Citat din: radu_d din Februarie 19, 2018, 04:51:56 PM
Suntem in Cherbourg, Franta

Mai aveți o bucată bună până-n Brest, de unde puteți considera că atacați Biscaya :)
Aveți vreme bună, exceptând un front mai tăricel mâine la amiază-seara. De miercuri vine doar vânt purtător, 15- 20 nd, ceea ce e parfum pentru barca voastră.
Prognoza pentru zilele următoare ține cu voi de parcă a dat cineva acatiste :) ! Aveți vânt mediu, direcție excelentă (est-dinspre țărm) până lunea viitoare, ceea ce vă dă timp suficient să traversați golful ăsta cu renume de te ia pe șira spinării :) . Se pare că va fi blând.
De marțea viitoare se prognozează vânt tare, a.k.a. "bulău" :)

Cred că e bine să deschideți un topic dedicat : "Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser" :)