AIS

Creat de calin1967, Noiembrie 01, 2017, 01:00:07 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Mihai Irimia

Nu te va ocoli nimeni

Florio

Citat din: Mihai Irimia din Mai 01, 2018, 05:53:00 PM
Pai si cum ai vrea tu, sa gasesti o groapa la somn, sa activezi un AIS si cineva sa dea cu 3.300 Cai inapoi sa te fereasca....stai in afara senalului

Acum e chiar mai complicat decât  a feri calea navigabilă.
Desigur, existau linii trasate pentru traficul vapoarelor pe mare și puteai să te consideri "safe" în afara lor.
Dar au apărut programele de rutare, care țin seama de valuri, vânt, vreme nefavorabilă și care trasează calea cea mai economică pentru vapor.
Așadar te poți întâlni pe mare cu un transcontainer și în alte locuri decât era uzual  ;)

Bottom line: fără veghe nu e bine.

Innotrics

Desi pare destul de veche discutia, pun si eu o adaugare din punctul de vedere al "celui mare si urat care merge in Nord" si care nu se sinchiseste sa ocoleasca alte chestii plutitoare pe langa el.

AIS-ul este un tool care ajuta extraordinar de mult. Cum zicea ceva mai sus, receptia echo-ului radar de la un velier sa zicem, poate fi foarte slaba functie de multe variabile: starea vremii, starea marii, setarile pe care le face OOW echipamentului, marimea velierului, materialul din care este facut etc.
In plus, atunci cand plotezi o barca de mici dimensiuni, un velier, pe ecranul Radarului vectorului tintei respective se va schimba continuu, ceea ce il baga in ceata pe OOW (mai ales daca e un newbie).
Pe cand vectorul dat de AIS-ul tintei va fi constant, si se va schimba doar atunci cand barca respectiva isi schimba drumul.

In plus trebuie tinut cont ca manevra de evitare a "unuia mare si urat N bound" ocupa mult spatiu, si desi in mod normal se incepe pe la 4-5 mile, cand e o situatie de evitare a unui velier (velierul fiind the stand-on vessel), evitarea celui mare poate sa inceapa pe la 1-2 mile. Asta pentru ca in general navele mici sunt imprevizibile. In 30 de minute isi poate schimba drumul si viteza de 30 ori.

Ideea este ca ala mare si urat stie cam tot ce pluteste pe langa el. Si daca nu incepe manvre de evitare a unui velier din timp, nu inseamna neaparat ca nu l-a vazut. Dar daca velierul are si AIS instalat, atunci poti sa fii 100% sigur ca esti vazut.
Plus ca AIS-ul usureaza mult si comunicatiile. Una e sa te adresezi unei nave in VHF cu nume si prenume, si alta e sa strigi "sailing vsl in psn, on heading, with course / speed ..." pana ti-ai terminat apelul deja ti s-a uscat gura. Si poti sa fii 90% sigur ca nu o sa primesti raspuns.