2 timpi mania

Creat de WBF, Martie 23, 2015, 12:31:15 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Vali

Eu zic s-o lasam asa si sa ne vedem de ale noastre :). Adica de pasiunea pentru barci, si nu despre autisme si turnuri de fildes :P.

Strict despre hydrofoil, din ce am experimentat, in unele cazuri efectul e semnificativ, in altele imperceptibil. La un anumit trim (la inceputul cursei negative, adica elicea mai sub barca), efectul lui este o portanta care ridica mai repede pupa din "holeshot", barca ajungand in glisare mai rapid. Totusi, la o barca echilibrata si suficient de usoara, intrarea in glisare se face mai usor, si poate din cauza asta am avut senzatia ca efectul "aripioarelor" a fost neglijabil.

Oricum, rezistenta de apendice a hydrofoil-ului la mars constant e aceeasi, indiferent de tipul barcii. Noi cu hydrofoil-ul montat aveam 2 jerbe de toata frumusetea in pupa, care bineinteles ca au disparut si barca s-a miscat mai fasnet odata ce l-am dat jos.
Ar fi interesant daca ati putea sa faceti o proba si fara hydrofoil. Cred ca barca va intra ceva mai greu in glisare, dar e posibil ca viteza sa mai creasca putin. Daca totusi e ok cum e acum, nu va deranjati, important e sa va placa voua cum se misca.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

WBF

Asta cu hydrofoilul e cea mai discutabila treaba.
Am facut teste pe apa cu si fara.
La toporul de Quicksilver eu zic ca ajuta.
Ca barca are geometrie de topor, cred ca e clar, nu vorbim de o barca echilibrata si usoara.
Dar nah, incearca sa explici cuiva ca ce e aratos nu e neaparat hidrodinamic.

Vali

Cu scuzele de rigoare ca am sa fiu putin off-topic, inca un lucru despre hydrofoil: am intalnit de mai multe ori entitati comerciale care clamau "cutare hydrofoil este cel mai bun, cel mai hidrodinamic, dezvolta portanta maxima etc", referindu-se culmea la o placa ingusta. Bineinteles ca in realitate efectul nu era nici macar la nivelul unui hydrofoil normal, cu anvergura mare.

In orice curs de manevrabilitate a navei, unul din cele mai importante lucruri pe care se pune accent este influenta raportului de aspect (aspect ratio) al apendicilor - carme, derivoare, aripi portante etc. Astfel, intotdeauna efectul maxim la o actionare minima se obtine cand avem raport de aspect mare (anvergura mare si coarda mica a profilului). Din acest motiv, si la actionarea trimului, un hydrofoil cu anvergura mare si lungime mica (precum Stingray) va actiona mult mai rapid in sensul crearii portantei, comparativ cu un hydrofoil ingust.

Scuze ca am scris chestiunile astea pe acest topic, dar m-am gandit ca tot discutam de hydrofoil, si n-am vrut sa uit ideea. In plus, sper ca nu e prea greu de inteles ce am vrut sa spun :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99

#18
M-am tot uitat la piata mini-cruiserelor, si am vazut  doua barcute foarte interesante de la concurentii Quicksilver, ce-i drept in alta clasa. E vrba de mini cruiser la 6.50 m TRAILARABLE si cu inboard DIESEL!
Coca pare a fi de semi-glisare. Quicksilver nu are model echivalent.

Ocqueteau 645
Janneau Merry Fisher  650     https://www.youtube.com/watch?v=_O3_qAdM7dA

Are cineva experienta cu asa ceva ?   Mie mi se par foarte misto.


BRP

Citat din: byteworks din Martie 28, 2015, 07:32:55 PM
Era un Horea pe celalalt forum, parea ca stie treaba omul si avea si legaturi cu Croatia, doar ca arata un pic de atitudine si energie cam agitate si cred ca s-a retras, eu cred ca ar fi putut ajuta mult daca ramanea:

Horea:

Da cred ca vorbim de aceeasi persoana.Este un tip intradevar dificil la prima vedere si nu prea suporta sa fie contrat de neprofesionisti,dar sa stii ca astia de la BRP de dreptul il iubeau,pentru ca este absolut un profesionist adevarat.
Ii dadeau astia un target de facut si el era ca un panzer nemtetsc ,nu avea stop pana nu ii dadea de capat si in 99% din cazuri avea dreptate in ceea ce facea.
Colegii elvetieni ii spuneau Panzerul si le era o ciuda pe el de mureau,ca ,canadienii pe ei nici nu ii bagau in seama in favoarea lui.
Intradevar avea momente cand era foarte dificil sa comunici cu el din cauza faptului ca are o mentaliate de neamt combinata cu o inteligenta de latin cu directie de rus adica numai inainte, si in momentul in care incercai sa iesi din aceste restrictii nu mai vorbea cu aceea care incercau pe din laturi, ii o mancatorie aici.
Au amanat de 3 ori testele finale la Evinrude G2, din cauza lui/a lor defapt ,pentru ca nu a vrut sa mai finalizeze corectiile de ulei,numai pentru ca nu l-au platit la timp pentru ce lucrase pana atunci.
Le-a spus ca daca vor munca de pomana cu asta el nu e de acord,si-a luat catrafusele si plecat in tara.Au incercat astia sa ii continue munca, dar le-a dat cu virgula,au trosnit vreo cateva motoare,a ajuns treaba la CEO de la BRP Europe,pe noi era sa ne desfiinteze,pe seful de la resurse umane si pe cel de la salarizari i-au dat afara,iar apoi nu stiu pe ce bani si ce intelegere au facut cu el de a venit si si- a terminat treaba,dupa care a plecat cu totul si s-a asociat cu croatul si cu ungurul.
In concluzie ,intradevar dificil om dar daca vrei sa faci un bussines corect si profesionist in domeniu ,este primul om la care m-am gandit.
Din cauza stresului de aici si eu incerc sa plec la altceva mai linistit,dar nu gasesc inca o varianta.
Astept sugestii pentru Romania in domeniu,poate cine stie..........

Vali

@BRP: bun venit pe forum. Discutia e interesanta, dar cred ca ar trebui sa cream un topic separat pentru ea, sa nu interferam in discutiile tehnice din acest topic. Asa ca vom separa postarile, rugamintea la dvs fiind sa ne spuneti un titlu potrivit pentru noul topic.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

WBF

Proba pe apa.
Martie, frig ca dracu.
Ala micu cu cagula..eu
Ala mare, tata lu' barca.

http://youtu.be/QG1dXnsrDBc

mariusm piesenoi111

Salutare
Mai aveți ceva updates despre combo?
Mai ales despre ETEC m-ar interesa in special...