Reparatia primei barci!

Creat de ionut.udrea, Noiembrie 09, 2017, 08:44:14 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

ionut.udrea

Va salut pe toti si va rog pe aceasta cale sa ma sprijiniti in reconditionarea primei mele barcute!
Treaba sta in felul urmator:
Fiind un pescar impatimit de stiuca, dupa vreo 4 ani de colindat Delta cu barcile altora, m-am decis ca este timpul sa fac o investitie intr- o barca. Am hotarat ca nu este pe primul plan acest lucru si am stabilit ca voi achizitiona o barcuta doar daca o voi gasi la un pret bun.
Astfel, intr-o seara, in cautarile mele pe site-uri de afara, am gasit in Germania barcuta in cauza, cu tot cu motor si peridoc, contra sumei de 1200 euro, apreciind ca pretul este bun. M-am urcat in masina si dupa 1700km eram la neamt in poarta. Am inspectat-o, atat cat ma pricep, am probat motorul, care a luat-o la a 3a sfoara si m-am pus la drum catre casa, fericit de achizitie.
Ce cunosc despre barca:
Model Fiberline G12, 4.02m/1,65m(din cate m-am documentat, este un model facut de germani, iar barcuta mea, din acte, e produsa prin 1970.....e mai batrana decat mine... :) :))
Motorul este Monark Nautic(ar fi facut de Volvo Penta), de 25 de cai, 2 pistoane, in 2 timpi, pentru care trebuie sa faci tu amestecul de ulei/benzina. Banuiesc ca si motorul este de-o seama cu mine, dar am fost multumit ca a pornit. Neamtul mi-a spus ca are nevoie de un "impeler"si o revizie.
Peridocul este fabricatie 2011, l-am primit cu tot cu acte si placuta de inmatriculare, urmand sa-i trimit omului inapoi placuta, pt a putea radia peridocul(mai are TUV pana la sfarsitul anului).
Ca si "dotari"ar mai fi:rezervor nou, lumini led de navigatie, cd player, boxe, volan, mai multe butonele si prize de 12V, manete pt acceleratie si inainte/inapoi(daca se numeste altfel, va rog sa nu radeti prea tare, sunt incepator).
Ajungand acasa si studiind barca atent, am constatat urmatoarele:vopseaua este imbatranita si destul de crapata in multe locuri. As dori sa-i schimb culoarea si sa o fac sa arate asa cum ar trebui. Fundul barcii are o vopsea neagra care pe alocuri se curata, iar in zona din fata(chila???) are o spartura prezentata in imagini. Podeaua este din tego, iar din punct de vedere functional si estetic, am mai multe planuri cu barca, pe care le voi discuta la momentul oportun.
In prima faza, as vrea sa desfac barca de toate cele(suporti, motor, instalatie electrica, volan, panou s.a) si as vrea sa-i reconditionez fundul si partea de sus.
Recunosc faptul ca nu am studiat in detaliu forumul si astept ceva sfaturi de la voi.
Precizez ca vreau sa- mi fac singur barcuta, nu caut neaparat solutii ieftine(depinde daca merita investitia) si sper ca pana in primavara sa fie gata. Motorul probabil il voi duce cuiva pentru revizie si ce mai are nevoie(din punctul meu de vedere as vrea sa-i vopsesc capacul ala urat si sa-l curat si sa-l gresez).
Va multumesc pentru rabdarea de a citi aceste randuri si va multumesc de pe acum pentru sfaturile pe care mi le veti da!
O seara buna!

ionut.udrea


pado

#2
Locul ala unde e barca ciobita se numeste carlinga (gresit: corect e "bordaj"!, multumesc cristian.tutuianu pt lamurire). Chila e partea aia de pe toata lungimea fundului barcii (privita din exterior) care seamana cu o grinda. Nu ma pricep la restaurare de barci, dar faptul ca  vopseaua e crapata, iar opera vie, partea in care barca e imersa, are bucati de vopsea care se cojesc, nu e de bine. Poate fi din cauza vechimii sau din cauza ultimei reconditionari, care s-a facut superficial. O sa te lamureasca colegii mai priceputi. Eu te felicit pt achizitie, cunosc si eu sentimentul asta de entuziasm dat de "prima barca", iar daca vei ajunge la concluzia ca e un putregai care nu merita reconditionat, cel putin peridocul face toti banii :) !
Bafta!

dany

Observ ca ai un dublu fund ce pare a fi inchis ermetic,capacit cu fibra ,nu?Fa o fereastra mica in el si vezi daca ai spuma inauntru,si daca e uda.Sigur este,mai ales daca se vede spartura la exterior.Citeste bine forumul si ve-i gasi raspunsuri.
Cred ca nici nu poti sa dormi,nu? :)Asa-i la prima barca!
Peridocul bun.Barca s-a vedea...Ve-i baga in ea cam 800-1000 e.Motorul este batran .Impelerul[pompa de apa]s-ar putea sa-l gasesti cam greu,dar arata binisor...Cine stie ce uzuri are!Elice gasesti greu..poate pe siteu-ri de-afara.Una peste alta, ai barca ,da-i drumul la studiat si dupa aia apuca-te de treaba.Succes!

cristiantutuianu

# ionut.udrea sa o stapanesti sanatos
   gewicht ohne motor=200kg (greutate fără motor) daca poti sa o cantaresti afli daca ai apa in rezerva de flotabilitate
asa zice #dany "Observ ca ai un dublu fund ce pare a fi inchis ermetic,capacit cu fibra ,nu?Fa o fereastra mica in el si vezi daca ai spuma inauntru,si daca e uda.Sigur este,mai ales daca se vede spartura la exterior." asta e varianta cand ai apa
E ciobita vopseaua gelcoatul sau ce dumnezeu a dat neamtul pe ea nu te speria prea tare
Tu zici :"iar in zona din fata(chila???) are o spartura prezentata in imagini" ....mie imi pare ca se vede fibra de sticla nu o gaura.La ce se vede in poze si ce se intelege din ele doar in IMG_2632 se vede o reparatie la barca ta(e poza  aia cu rezervorul).Imi place panoul cu sigurante frumos cu Voltmetru doua prize ,nu are si 2 porturi USB in una din prize asta nu e din 1970 sigur
Nu stiu cat ai rascolit  ;) acest forum dar sunt multe exemple de cum si in ce fel au reparat vopsit o barca.Sa nu zic ca sunt o gramada de "surprize" la capitolul asta
Cu putin talent o faci neckermann  ;D
nu vreau sa supar pe colegul #pado dar se numeste carlinga o alta "zona"aflata pe barca

kama3

Pe langa reparatiile care se impun a fi facute, avand in vedere ca ai comanda la distanta, precum si forma barcii, eu i-as pune doua scaune rotative si o bucatica de parbriz.
Cat priveste reparatiile, verifica zonele cu probleme evidente si remediaza-le (prioritara ar fi verificarea fundului dublu).
Nu te hazarda sa bagi bani multi in ea, chiar daca fiind prima barca ai tendinta sa vrei sa o faci tipla.
Fa-i strictul necesar de reparatii - dar cu simt de raspundere - si apoi da-te cu ea.
Poti sa te apuci sa o restaurezi, sa bagi o groaza de bani/timp/munca in ea, si dupa ce ai dat-o la apa si te-ai dat un sezon cu ea sa constati ca nu ti se potriveste si ca vrei altceva.
Fa-i minimul de reparatii, da-te anul viitor cu ea, si daca esti multumit atunci merita investit, daca nu da-o mai departe.
Pentru motor, daca merge bine nu e cazul sa-ti faci griji pnetru ca in general astfel de motoare nu te lasa in drum decat daca sunt terminate de tot.
Daca motorul merge bine si nu are zgomote suspecte, daca are comprezie buna, atunci te va duce.
Bujii noi, benzina buna (max 95, nu mai mult ca motoarele astea nu sunt proiectate pentru CO mare - la vremea lor mergeau cu CO75), ulei in proportia recomandata.
Daca gasesti si un impeller nou schimba-l, daca nu verifica-l pe cel vechi si vezi in ce stare e.
Daca nu gasesti nou, iar cel vechi e copt, gandeste-te fie la o adaptare de impeller, fie o adaptare pentru mers "pe direct" - cum aveau rusoaicele vechi. O teava pusa invers care iti baga apa in mers (avantaj - n-are moarte, dezavantaj - ai racire doar in mers).
Elicea pare ok, daca n-o strici n-ai de ce sa-ti faci griji.
Succes!

cristiantutuianu

din butoneala pe net am gasit asta https://www.boote-forum.de/showthread.php?t=243628
Pe scurt are spuma .Dar da un ochi pe link

pado

cristian.tutuianu: nu-i cu suparare, acum am vazut si eu ce e carlinga si ca e altceva decat bordajul. La scoala, cand am intrebat, mi s-a spus despre "carlinga" ca reprezinta invelisul exterior al barcii. Cand am intrebat care e diferenta intre carlinga si bordaj, mi s-a spus ca nu e niciuna. Asa am notat si in caiet, si eu si alti 5 tontalai care eram la curs. Examenul l-am luat din prima, dar nu m-a intrebat despre carlinga si bordaj, ci despre saula " tin-te bine"! :) Multumesc pt precizare!

cristiantutuianu

Eu consider acest forum un loc unde înveți. De la alți și pe alți .Nu mă consider profesor ,a fost doar așa din...... instinct .
Mă bucur # pado  ca nu ți-am stricat ziua!

ionut.udrea

Am inceput sa desfac motorul si am nevoie de kitul de impeller
Sper sa l gasesc!


Am taiat podeaua in partea din spate si se pare ca nu are spuma. Are ca niste grinzi din fibra,pe transversala,in care am gasit un pic de apa!
Ideea e ca neamtul mi a spus atunci cand am cumparat barca,ca daca vreau ca barca sa fie rapida,dar mai instabila,sa o las fara apa in fundul dublu,iar daca vreau sa fie stabila,dar mai lenta,mi a aratat un dop la pupa,pe care trebuie sa l scot pentru a intra apa in interior!
Voi ce ziceti?



Sent from my iPhone using Tapatalk

ionut.udrea

In alta ordine de idei:
Cu ce lipesc la loc decupajul facut?
Dupa ce slefuiesc bine partea scufundabila,cu ce sa i dau? Gelcoat sau vopsea?
In partea de sus si in interior ce imi recomandati?


Sent from my iPhone using Tapatalk

cristiantutuianu

Ăsta e tare :
"Ideea e ca neamtul mi a spus atunci cand am cumparat barca,ca daca vreau ca barca sa fie rapida,dar mai instabila,sa o las fara apa in fundul dublu,iar daca vreau sa fie stabila,dar mai lenta,mi a aratat un dop la pupa,pe care trebuie sa l scot pentru a intra apa in interior!"

Dacă povesteai treaba asta .
Nu aveai de lipit decupajul făcut.

ionut.udrea

Citat din: cristiantutuianu din Noiembrie 22, 2017, 08:08:01 PM
Ăsta e tare :
"Ideea e ca neamtul mi a spus atunci cand am cumparat barca,ca daca vreau ca barca sa fie rapida,dar mai instabila,sa o las fara apa in fundul dublu,iar daca vreau sa fie stabila,dar mai lenta,mi a aratat un dop la pupa,pe care trebuie sa l scot pentru a intra apa in interior!"

Dacă povesteai treaba asta .
Nu aveai de lipit decupajul făcut.
:)))
My bad


Sent from my iPhone using Tapatalk

cristiantutuianu

Se poate repara. E bine să folosești rășină epoxidica  și țesătură sau rășină poliesterica . Dacă ai un  atelier sau un garaj încălzit e Ok .Dacă nu e ....destul de proastă prognoza meteo.

Alex1958

Dar daca ai pune balamale si ai face un fel de gura de vizitare.
Dupa ce scoti barca din apa si golesti urmele de apa pe la dop, lasi capacul deschis, pui un dezumidificator (ceresit aero) si acoperi cu prelata de stationare. Asa stii ca ai barca tot timpul uscata la interior, adica nu putrezeste nimic, nu ingheata nimic si nu face osmoza.