Forum > Barci de pescuit

Barca Rio 400 goal

(1/3) > >>

danidan:
     Va salut! Numele meu este Dan Calini, locuiesc in Slatina Olt. Este cel de-al trei-lea post care incerc sa-l postez, rog un moderator, daca nu le-am postat pe celelalte doua in locul in care trebuia sau daca nu am respectat anumite reguli privind postarea, sa le stearga si sa ma inteleaga ca au fost facute repede pentru a afla cateva raspunsuri la intrebarile care ma macina.
     Am achizitionat acum vreo cateva zile o barca Rio 400 Goal, de la o persoana care m-a asigurat ca barca este absolut in ordine, nevand pana acum decat gonflabile si nestiind nimic din ce inseamna o barca de fibra, l-am crezut....... Inca de la inceput am avut nelamurire ca barca este foarte grea, sase oameni abia am urcat-o pe peridoc. Am ajuns cu ea in garaj iar la o cercetare mai amanuntita, am observat ca barca este umpluta cu spuma care musteste de apa. Am incercat initial sa scot spuma dar....fara niciun rezultat, asa ca am fost nevoit sa desfac barca asa cum m-am priceput; Prima data am scos mansonul de protectie care s-a si dezplipit cu o parte din fibra, apoi cu flexul am taiat imbinarea care in unele locuri s-a rupt, am reusit cu partea de sus (bordajul ????) apoi a trebuit sa croiesc cateva capace ptr a reusi sa scot toata spuma. Intr-un final am reusit; Barca este foarte foarte usoara dar si fibra de sticla de pe chila si din interior flambeaza foarte usor,
     Intentionez, in masura in care fac bine ce vreau sa fac, sa mai lipesc un strat de fibra pe partea interioara a chilei (fundului barcii) si sa-i fac cateva ranforsari din lemn, apoi sa trec la podea si la partea superioara. Nu cunosc nimic din ceea ce inseamna fibra, rasini, etc...dar sunt inarmat cu rabdare, scule si unelte iar cu ajutorul dvs sa pot reusi sa o pun pe picioare.
     Ma macina cateva intrebari;
        - Este bine sa mai lipesc un strat de fibra pe partea interioara a chilei ? Daca da, cum ?
        - Marginile de imbinare unde vine mansonul de protectie, se pot repara ? Daca da, cum ?
        - Partile care le-am taiat sa pot scoate spuma, se mai pot face ?? Iarasi, cum ?
        - Care sunt pasii care trebuie sa-i urmez ? O ordine cronologica a lucrarilor.....
  Stiu ca sunt multe intrebari, eu lucrez in domeniul electronicii auto si nu prea am habar de ce trebuie facut. Daca un user este deacord sa ma ajute contra-cost cu informatii i-as fi recunoascator. Incerc sa atasez cateva fotografii. Va multumesc !!!
(acum mi-am dat seama de ce nu apar postarile, dimensiunile fotografiilor sunt foarte mari. O sa revin ulterior cu alte poze)
   

danidan:
Poze re-dimensionate

kama3:
Salutare si bine ai venit!
Inainte sa iti dau vreun sfat cu privire la barca, iti spun sa o stapanesti sanatos, sa ai determinare sa o faci ok si sa te bucuri de ea pe apa.
Nu-i o problema ca ai luat o barca intr-o stare mai proasta pentru ca orice lucru naspa poate fi adus in stare ok daca exista vointa, problema e cand cumperi un lucru care tu crezi ca-i ok, la pretul pentru un lucru ok si ulterior constati ca nu era ok si trebuie sa bagi bani. Asta e... din greseli invata omul..
De curiozitate, cand ai luat-o ai mai luat un sfatuitor cu tine sau ai luat-o singur?

Cat priveste reparatiile, o sa ai ceva de lucru.
Dupa ce ai desfacut barca si ai scos spuma, primul lucru e s-o lasi la uscat in spatiu incalzit. Am vazut ca o ai in spatiu inchis.
Dupa ce se usuca cateva zile, trebuie sa verifici fibra sa vezi cat de sanatoasa e. N-ai pus niste poze clare cu exterioorul sa vedem cum se prezinta gelcoat-ul si daca exista suspiciuni sau osmoza evidenta.
Daca nu ai osmoza atunci ai scapat mai usor.
O sa trebuiasca sa cureti pe interior bine fibra, sa repari zonele afectate - sparturi/fisuri, gauri daca exista, sa refaci partile deteriorate, in speta locul unde se imbina cele doua corpuri - inferior si superior, unu-doua straturi de fibra la carena, ranforsari, reasamblarea celor doua parti, chituire si vopsire.
Verifica foarte bine starea oglinzii, pentru ca daca ai gasit spuma imbibata cu apa mai mult ca sigur ca nici lemnul de la oglinda nu se simte foarte bine.
Citeste de asemenea topicurile cu refarcerea unor barci, o sa gasesti toti pasii necesari, o sa vezi cu ce probleme s-au confruntata altii ca sa stii si tu la ce sa fii atent, si cu rabdare pana la primavara o sa ai o barcuta pe care sa te poti baza.
Succes!

danidan:
 Multumesc tare mult, kama3 !   Asa cum bine ai prevazut, am mers pe cuvantul unui asa-zis, prieten care ..a fost si vanzatorul... Asta este, mai pierdem in viata dar vreau sa-i demonstrez ca si de-ar fi ultimul lucru pe care-l fac in viata asta, o sa iasa ceva asa cum trebuie.
   Exteriorul arata cat de cat bine ca ....doar este vopsita proaspat..... Este data cu o vopsea in mod grosolan pe care bine-inteles o voi da jos. Din ce am inteles de la tine, prima operatiune ar fi curatarea interioara, corect ? Dupa uscare am sa ma apuc de frecat fibra din interior, pe o laterala a fost lovita si reparata foarte prost printr-o gura de vizitare, acolo i-am indepartat fibra cu care a fost reparata . Am sa atasez si o poza. Cu ce este indicat sa slefuiesc partea interioara ??  Faptul ca fibra este mai decolorata in anumite locuri, are ceva ?? Si, da asa cum bine-ai prvazut, oglinda este putreda, am dat-o jos si urmeaza refacerea ei.   Detin sau daca nu cumpar tot ce trebuie. Unde pot gasi fibra si rasina+intaritor pentru operatia asta si ce producator se preteaza la asa ceva ???

dany:
salut.Gaura aia a fost bomboana de pe coliva.Am vazut pozele ,si trebuie sa te astepti la f. mult de lucru.Rasina +intaritor,stratimat si tesatura,acetona gasesti la POLYDIS.Daca vrei pudra de talc ,gasesti la SIRIUS [asta ca sa faci chitul].Citeste bine forumul.S-au postat mii de randuri...

Navigare

[0] Indexul de Mesaje

[#] Pagina urm─âtoare

Du-te la versiunea complet─â