Off topic: am mai intilnit genul asta de velatura acum citiva ani sub denumirea de single masted ketch. Mi s-a parut o chestie interesanta si am salvat link-ul: http://www.runningtideyachts.com/sail/ Zice acolo ca velele sint mult mai eficiente daca nu au un catarg in fata. Asa o fi... 
Intrebarea care urmeaza e cine dupa cine s-a inspirat?
Mai mult ca sigur ca rusul s-a inspirat de la vestici. Mie nu-mi place deloc acest greement la barca din planuri fiindca iti ia tot spatiul cockpitului. In plus, sistemul ala de cruceta in unghi la catargul inclinat ma face sa ma gandesc ca va fi destul de greu de ridicat si pozitionat catargul pentru ancorarea in sarturi.
Barca in schimb e misto fiindca se poate folosi si ca o cabinata normala de glisare (fara greement si velatura), dar si ca velier atunci cand avem chef. E foarte apropiata ca dimensiuni de Macgregor 19. In plus, in articol se spune ca la motor "Vihr" de 30 CP atinge 40 km/h cu o persoana, sau 32 km/h cu 4 persoane, ceea ce nu-i rau deloc pentru dimensiunea si spatiul de care dispune barca.