montare motoare gemene

Creat de adytimofte, Februarie 05, 2018, 07:42:22 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

adytimofte


pilu

vad ca dimensiunile barcii si greutatea sunt aprope ca la barca mea ,eu am 60 cai(maximul dat de constructor)cu 2 persoane wot mi se pare ca merge periculos de tare elice 14p , cu acelasi pas am mers si incarcat 8 persoane adulte cei drept ca trebuia juma de minut  sa gliseze . Cu doua motoare de 75 cred ca vei zbura, imi vine in cap bancul acela cu soferul care gonea cu un bolid pe sosea si e oprit de politie : - am mers prea tare?
                                                                                                     - aaa nuu ,ati zburat prea jos  ;D

adytimofte

asa este
Barca a fost proiectata pentru 40 de cai
Eu am modificat-o sa suporte motor mai puternic prin constructia unei oglinzi din fier si ranforsari metalice prin corpul barcii pana  dupa jumatatea ei
Am atins aproape 90 de km la ora cu ea dar se pare ca nu este de ajuns..
Am comandat deja un set de elici cu 4 pale cu pas de 21 una spre dreapta si una spre stanga din sua pentru ca acolo sunt mult mai ieftine
Sper sa ajunga cu bine si sa reusesc sa fac modificarile necesare iar in vara sa fac si primele teste pe apa
Oricum calculele nu dau vreo viteza iesita din comun
Pasul elicei dicteaza viteza pana la urma indiferent cate motoare sunt
Oricum cred ca va sari de 100 de km pe ora dar nu cu mult

pilu

uau!! chiar ca zboara.  tu sti la ce vrei sa o folosesti ,rezistenta  oglinzi nu e singura problema, iata ce mi-a spus Vali cand am intrebat si eu de motorizare maxima:

"La proiectarea barcii, in functie de cateva dimensiuni (unghiul de stelaj al fundului, lungimea barcii si latimea oglinzii) se face calculul puterii maxime, conform unui standard industrial ISO. Acest calcul se valideaza apoi practic prin testarea barcii cu respectiva motorizare.

Testul respectiv determina daca barca e sigura in exploatare cu motorizarea rezultata din calcule, si determina alunecarea laterala (deriva) la giratie, la turatia maxima a motorului. Procedura e descrisa in acel standard ISO amintit. Daca deriva nu se incadreaza in valorile limita, se scade puterea motorului pana se indeplinesc cerintele de siguranta la giratie.

Deci daca la barca ta puterea maxima autorizata e de 60 cp, inseamna ca pana la acea putere barca e sigura in exploatare dpdv al manevrabilitatii. Orice marire a puterii se face pe propria raspundere, si parerea mea e ca ar trebui evitata. "

Haiduc


Am atins aproape 90 de km la ora cu ea dar se pare ca nu este de ajuns..
OARE? chiar nu ajunge?

Oricum cred ca va sari de 100 de km pe ora dar nu cu mult

cu tot respectul nu am nimic cu nimeni dar ce vrei sa faci cu barca asta?eu cred ca este o viteza mult prea mare nu neaparat pentru siguranta ta ,eu ma gandesc la siguranta mea si sper sa nu ne intalnim vreodata pe un luciu de apa.
S-au scris multe pe aici despre viteza si intamplarile datorate acesteia si sunt destui colegi care au ce povestii,inainte de
( cred ca va sari de 100 de km pe ora dar nu cu mult )cred ca trebuie sa te gandesti ce se poate intampla daca nu vezi un bustean de 1.5m si diametrul de 60-70cm tu cu barca fiind, la aceea viiteza la care vrei sa ajungi.

Numai de bine sa auzim

teo pes

Ce spune MOMOUL este perfect valabil numai pinioanele sa fie drepte !!! trebuiesc schimbate comenzile (pt ca motorul este limitat pe revers),schimbata elicea si gaz! ;)
Viata i grea !!  Dar trece !!

momaul

salut.Si 50km/h sant suficienti daca nu vezi un copac care pluteste la rasu apei.

teo pes

Sa alergi cu 100 pe Dunare si sa nu fii singur in barca, daca nu ti da semnatura, dupa parerea mea se numeste ,,tentativa de omor "!!!!!! ;D
Viata i grea !!  Dar trece !!

cristeache

Citat din: teo pes din Februarie 13, 2018, 10:17:11 AM
Sa alergi cu 100 pe Dunare si sa nu fii singur in barca, daca nu ti da semnatura, dupa parerea mea se numeste ,,tentativa de omor "!!!!!! ;D

...si chiar daca-ti da semnatura, actiunea respectiva  poate fi apreciata ca si tentativa de sinucidere. :o

Thor

Citat din: cristeache din Februarie 13, 2018, 10:58:17 AM
...si chiar daca-ti da semnatura, actiunea respectiva  poate fi apreciata ca si tentativa de sinucidere. :o

... dar nu-i penală. :)

Vali

Din experienta mea, cine are nevoie de asemenea viteze pe apa are de transportat ori pakistanezi, ori tigari, ori de scapat vreun Ghita de DNA...
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radu andritoiu

alde ghiti nu au nevoie de viteza
nu i cauta nimeni
so, keep floating for pleasure

stefand600

Dupa mine, proiectul nu poate fi dus la final. Sunt foarte multe de luat in calcul. In primul rand, greutatea pe pupa. 2 motoare cantaresc cel putin 200 kg. La o barca de 5,5 m apuparea va genera diverse probleme complexe inclusiv limitarea acceleratiei pentru a evita cabrarea. Si nu in ultimul rand costurile acestei configuratii.
Stefan D

momaul

salut,la 2 mercury de 75 2t echilibrezi situatia cu greutatea benzinei necesare.Eu am un mercury de 45 si stiu cata benzina trebuie sa car.La 2 de 75 esti ca o cisterna plutitoare.

DoiNomazi

#29
In masura in care poate sa conteze opinia unui neofit, trebuie sa admit ca nu sunt convins ca mi-as mai dori sa ies pe apa cu doua gemene. La motoare ma refer. Inca o data, am experienta limitata, o saptamana cu 2 x 115 CP la ocean.

Dupa entuziasmul initial (prima zi) cauzat de acceleratia barcii, viteza de deplasare in mars, manevrabilitatea cu 4 persoane la bord (nu parea sa le simta greutatea) si felul cum se descurca cu curentul puternic de flux/reflux, cand am ancorat la pompa de benzina n-am putut sa nu ma intreb daca chiar se merita.

in mod sigur nu am mers cu 100 km/h si probabil pe undeva pe la 70-80 km/h izbiturile barcii cazute de pe creasta valului rearanjau pietrele la rinichi. Nu era placut deloc. Si pe apa, ca si pe asfalt, viteza de deplasare bucura mult mai putzin decat rabdarea de a admira peisajul.

Desi relativ grea, barca mergea bine si cu un singur motor. Incerc sa-mi dau seama din fotografii daca elicele erau montate "invers".

Sigur ca e bine sa ai un motor de rezerva daca iesi in larg la 50-70 mn si se monteaza oceanul si iti cade un motor, dar daca stai pe langa coasta la o mila, doua, nu prea vad avantajele aduse de gemene. Dincolo de cheltuiala semnificativa la benzina, intervine intretinerea, reparatiile, etc.

Data viitoare vom iesi cu o barca cu un singur motor.



















Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320