Un vis drag multora, intrat la apa prematur, cel putzin deocamdata.

Creat de DoiNomazi, Februarie 10, 2018, 07:39:39 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

radu andritoiu

o solutie ar fi catamaranele ::)
nu sunt o fire tehnica, nici macar nu pot trage doua linii drepte, insa am vazut ceva expertize cu accidente
pe lest nu apar urme de lovire, situatie care exclude varianta asta
in cazul prezentat de florio , cred ca i o eroare de punere in opera a unui proiect
pur si simplu nu au prins / ramforsat coret lestul de osatura barcii
iar fibra a cedat, pare smulsa, nu delaminata
poate greutatea lestului atarna mai mult pe coca barcii [ fibra], si nu pe structura ei, iar bibra a cedat
o alta varianta ar fi numarul mare de icoane si cruci de la bord si poate vizita  pe la vreun sf, inainte de croaziera
nu aruncati cu apa sfintita catre mine ca nu are efect
erata; a nu se intelege ca nu s credincios
so, keep floating for pleasure

calin1967

@doi nomazi eu ma refeream la titlul articolului. nu al postului vostru. si am toata simpatia pentru cuplul respectiv. ce vroiam sa zic e ca nu pare asa mare nenorocire cata vreme sunt intregi si au 25 de ani

Sent from my SM-A520F using Tapatalk


DoiNomazi

#17
Citat din: calin1967 din Februarie 17, 2018, 11:59:27 AM
@doi nomazi eu ma refeream la titlul articolului. nu al postului vostru. si am toata simpatia pentru cuplul respectiv. ce vroiam sa zic e ca nu pare asa mare nenorocire cata vreme sunt intregi si au 25 de ani

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

Multumesc mult pentru clarificare.

Ti-as fi recunoscator daca ai accepta scuzele de rigoare. Am avut impresia gresita ca te-a nemultumit titlul postarii si nu intelegeam de ce.

Intr-adevar, patania lor nu a fost o nenorocire, dar a fost o intamplare cu impact pentru comunitatea locala din care, eventual, ar fi putut invata ceva util si alti impatimiti de ideea convertirii tuturor resurselor disponibile pe mal pentru a imbratisa chemarea orizontului pe apa.

O poveste locala simpla din care se pot trage niste concluzii despre importanta unei minime experiente, a necesitatii unei inspectii prealabile riguroase (mai ales in cazul barcilor mai vechi) si a unei asigurari (nu toate barcile ale carui pretz ti-l poti permite ti se potrivesc, sau merita banii), etc.

Eu, in totala mea nepricepere, stiu sigur ca, indiferent de pretz, nu mi-as cumpara niciodata o ambarcatiune locuinta din fibra. Nu contest calitatile materialului si arta care transforma fibra in adevarate bijuterii, m-am plimbat si ma voi mai plimba cu barci de fibra fara ezitare, dar nu mi-as cumpara niciodata o locuinta plutitoare din fibra.

Articolul ala local, scris cu talentul literar adunat printre firmituri in pauza de masa, a generat totusi o conversatie utila despre fragilitatea anumitor modele de veliere si, printre altele, poate contribui la generarea unui minim ajutor financiar pentru Romeo si Julieta plutitori.

Cele bune si imi cer scuze inca o data pentru eroarea de interpretare.

Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

calin1967

DoiNomazi, chiar daca m-ar fi deranjat ceva scris de voi (ceea ce n-a fost cazul oricum), stima pe care v-o port pentru ceea ce faceti m-ar fi impiedicat sa reactionez in vreun fel... Nu e cazul de scuze

ghrt

+1 DoiNomazi

Am vazut barca ce a pierdut chila in marina la ponton. E o problema cunoscuta la modelul respectiv. Intr-o zona de maree considerabila, flexarea fibrei indusa de asezarea barcii pe chila urmata de plutire, de doua ori pe zi, duce la ruperea suportului suruburilor chilei.
Probabil in acest caz, vorba lui Vali, su avut noroc ca s-a intamplat langa tarm. Cei cu Oysterul, fiind profi, au gestionat situatia cu apa la coaie, cum s-a exprimat, cam vulgar, skipperul respectiv, dar astia ma indoiesc ca ar fi supravietuit.
Desigur ca puteau verifica pe net acest model de barca si sa se fereasca, sau sa angajeze un auditor. Problema e cunoscuta. Mai ales ca nu stiu ruda are acest hobby si barca... chiar asa, sa nu te intereseze deloc delocexperienta celorlalti?! Mai ales in sailing, unde multe lucruri sunt empirice.
Si mai revoltator este comportamentul vanzatorului, carea pus doi oameni in mare pericol pt 4-5 mii coco.
In fine, s-a facut o cheta si daca mai au curaj isi pot lua alta barca.
In ceea ce ma priveste, mi-ar fi placut sa am aceasta sansa sau nesansa la 20+ de ani.