Salupa open Mak Marine 460

Creat de bobinuta, Iulie 29, 2018, 11:25:53 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

bobinuta

Seara buna!
Ce parere aveti de salupa asta ?
http://www.probarca.ro/anunt/104605/101/1/101/Vand-barca-Mak-Marine-460-.htm



Masa este de 200Kg, conform celor precizate de vanzator.
Barca mi-ar placea, dar nu stiu exact ce motorizare ar avea nevoie pentru a glisa.
Daca ar fi sa calculez conform precizarilor pe care le-am citit pe forum (20-25Kg/1cp) as zice asa:
varianta 1) barca + subsemnatul + bagaje spinning + motor min.20CP 2T + rezervor = 200+115+10+35+20=380Kg
380/20 = 19cp ; 380/25=15.2cp ; ar reiesi ca folosind un motor de 20cp ar trebui sa poata glisa.
varianta 2) barca + familie + bagaje spinning + motor 4T + rezervor = 200+270+10+50+20=550Kg
550/20=27.5cp ; 550/25=22cp . Asadar, in situatia asta ar trebui un motor de cel putin 30cp .

Cum vi se par socotelile de mai sus, raportate la modelul barcii ?
De aratat, arata bine... dar nu sunt capabil sa interpretez calitatile nautice, nu am experienta.

Ah, ar mai fi o chestie pe care n-o cunosc, dar incerc s-o deduc.
Sa zicem ca avem doua motoare, unul de 20cp si unul de 30cp, ambele in 2T. De care factori depinde consumul fiecaruia? Din bruma pe care o cunosc eu despre motoare, as fi tentat sa spun ca ar depinde de capacitatea cilindrica a fiecaruia si de turatia la care sunt folosite. Daca ceea ce am spus nu e o aberatie, atunci as presupune ca la aceasi turatie, motorul de 30cp ar trebui sa consume mai mult decat cel de 20cp. Este corect ?

In fine...
Ca avantaje pe care le vad, ar fi ca ofera la pachet o barca finisata, gata de pus pe apa, customizata pe gustul meu, frumoasa, cu alura usor sportiva, la care se adauga sistemul complet de guvernare (consola+volan+mansa+cabluri) si pompa de santina. Zona din fata poate fi transformata lejer in punte pentru spinning sau plaja.

Pana acum, am primit doua recomandari :
- sa n-o cumpar fara a o testa pe apa, cu un motor suficient de capabil ;
- sa verific daca nu are apa in zona spatiului de dublu-fund.

Vanzatorul spune ca nu are motor ca sa o poata testa, iar pentru verificarea apei eventual infiltrate... am inteles ca e o intreaga filozofie, mai ales daca in zona dublului fund ar exista insertie de spuma (care ar putea retine apa si putrezi in timp). O schema care mi s-a recomandat ar fi sa verific pe un cantar (!) masa barcii, cantarind mai intai peridocul, apoi barca+peridocul. Ideea mi se pare buna, dar unde oare sa gasesc in localitatea vanzatorului, un cantar industrial ?!
De asemenea, vanzatorul nu ofera poze dinspre pupa si inteleg ca asta ar ajuta la estimarea comportamentului pe apa. Ar fi oportun sa-i mai cer niste poze si oarece detalii suplimentare?

Dupa cum vedeti, sunt cam multe probleme si nu prea am idee cum sa le rezolv. Sunt sigur ca cineva priceput, s-ar prinde repede, dar in cazul meu... e clar cam am nevoie de asistenta!
Daca aveti alte idei, va multumesc anticipat !

Cu bine,
Bob
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

Betto

Cred ca, fara un motor de 40 cp, sa nu te incurci. Daca iesirile sunt scurte si rare, merge un 2T. Daca vrei sa faci curse mai lungi si dese, sa nu stai sa bagi ulei in benzina si sa fie mai putin zgomotos (silentios), atunci indiscutabil trebuie sa fie 4T. Un (Suzuki) 40 cp EFI, cred ca ar fi un necesar minim corect pentru situatia sa transporti si doua-trei persoane + bagaje.

pilu

Cum spune si colegul betto nu ai ce face cu 20 cp pe barca asta ,e foarte asemanatoare ca forma si dimensiuni cu barca mea , eu am un 60 cp efi care il folosesc in mers intre 3500 rpm si 4200rpm, depinde de incarcatura, la aceste turatii consumul e foarte mic.Cu 40 cp va merge bine dar probabil pt a merge glisat trebuie sa turezi motorul spre limita superioara  .Barca am cumparat-o de la acelasi vanzator ,am schimbat lemnul in oglinda si am scos spuma imbibata cu apa din compartimentul etans a fost mult de munca si cheltuieli in plus .Din poze nu arata rau ar trebui sa mergi cu cineva care se pricepe...

bobinuta

Buna dimineata!
@betto: Multumesc frumos! Bine de stiut. In ceea ce ma priveste, caut o barca cu care sa pot iesi cam de 2 ori pe luna, nu neaparat pe Dunare, dar macar sa-i dau o utilizare pentru banii investiti. Snagov, alte lacuri... si in final Dunare. Agrement 60%, pescuit la spinning 40%.
Una dintre problemele mele este si zgomotul motorului, va trebui sa vad cateva motoare cum suna, ca sa pot realiza efectiv catre ce ma indrept. Singurele doua pe care le-am auzit pana acum (si probat) au fost Tohatsu 5cp 2T 1 piston, care suna ca un Trabant, si un Johnson de 8cp 2T 2pistoane care suna binisor, adica acceptabil ca nivel pentru urechile mele (aproximativ 1/2 din zgomotul generat de Tohatsu).
De aceea nu-mi dau seama cum suna alte motoare mai dichisite, sa zicem un 2T /20cp sau 4T la puteri asemanatoare (15-20cp).
Oricum, la banii pe care ii pot investi, e greu de crezut ca mi-as permite un 4T nou, poate vreunul de ocazie.
Citat din: pilu din Iulie 30, 2018, 07:48:45 AM
Cum spune si colegul betto nu ai ce face cu 20 cp pe barca asta ,e foarte asemanatoare ca forma si dimensiuni cu barca mea , eu am un 60 cp efi care il folosesc in mers intre 3500 rpm si 4200rpm, depinde de incarcatura, la aceste turatii consumul e foarte mic. Cu 40 cp va merge bine dar probabil pt a merge glisat trebuie sa turezi motorul spre limita superioara.
Salut si multumesc pentru raspuns, foarte utile datele de la tine! Intre timp am mai sapat si eu pe net si am gasit barci asemanatoare; toate aveau motorizari de minimum 40cp ! Deci e clar ca n-as avea ce sa fac cu unul de 20cp.
Spuneai ca la 4200rpm consumul e foarte mic. Cat inseamna acest "foarte mic", daca se poate ?
Dupa logica mea, daca imping un motor de 40cp la turatie maxima, si consumul va fi maxim... deci banuiesc ca o sa inghita mult - ori eu urmaresc un regim economic, de aceea incerc sa folosesc cel mult 20CP ptr glisaj (si in consecinta, e clar ca am nevoie de o barca usoara).
Citat din: pilu din Iulie 30, 2018, 07:48:45 AMBarca am cumparat-o de la acelasi vanzator ,am schimbat lemnul in oglinda si am scos spuma imbibata cu apa din compartimentul etans a fost mult de munca si cheltuieli in plus .Din poze nu arata rau ar trebui sa mergi cu cineva care se pricepe...
"Cineva care se pricepe" - da, imi imaginez. Dar practic, cam toti cei care se pricep (din Bucuresti) lucreaza, sunt prinsi... nu cunosc pe nimeni dispus sa faca un asemenea drum. 100Km e una, 300Km e alta. Mai mult decat atat, din ceea ce imi spui, e foarte probabil sa intalnesc aceleasi probleme - si atunci as deranja omul respectiv degeaba, pentru ca nu voi cumpara o barca in care sa mai investesc o groaza de bani pentru a o pune pe apa !

O saptamana faina tuturor, cu bine!
Bob
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

stefand600

Atentie la motoarele in 2 T , cele care au evacuarea gazelor deasupra elicei sunt foarte zgomotoase. Cele 2T cu evacuarea gazelor prin elice au un nivel de zgomot acceptabil si comparabil cu un 4T. De asemenea pentru 2T cu cat mai multi cilindri cu atat mai bine.
Stefan D

bobinuta

Citat din: stefand600 din Iulie 30, 2018, 10:53:58 AM
Atentie la motoarele in 2 T , cele care au evacuarea gazelor deasupra elicei sunt foarte zgomotoase. Cele 2T cu evacuarea gazelor prin elice au un nivel de zgomot acceptabil si comparabil cu un 4T. De asemenea pentru 2T cu cat mai multi cilindri cu atat mai bine.
Multumesc frumos, Stefan! Bine de stiut !
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

pilu

De exemplu am fost acum 3 saptamani la Orsova mai multe familii strict recreere plimbare. La un drum dus intors orsova-cazane ca.45km durata drum (fara stationari) 50min-1 ora,incarcat cu eu+ 3 adulti si 3 copii consum 9-10litri,acelasi drum eu+3 tinere aprox 7litri.