*

Autor Subiect: inca o barca pentru delta 2  (Citit de 1862 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

diles

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 33
  • Karma: 0
    • Vezi Profilul
inca o barca pentru delta 2
« : Mai 09, 2018, 09:42:34 pm »
salut.barca din topicul anterior am vandut-o unui prieten,coleg de pescuit si escapade in delta iar acum trebuie sa fac alta pana la toamna.noua barca ar fi cam la fel ca cea veche dar cu unele modificari,carena as face-o prismatica catre prova deoarece barca nr 1merge oricum ca o cizma la vasle deci ingustarea provei nu a avut efectul scontat.latimea fundului as face-o cat mai mare pentru stabilitate sporita dar nici prea mare pentru a nu compromite viteza de deplasare,ma gandesc la o latime de 130/135cm la cuplu maestru.barca va avea un motor honda de 20 cp.ce parere aveti?

Vali

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 3425
  • Karma: 337
    • Vezi Profilul
    • www.capcompas.ro
Re: inca o barca pentru delta 2
« Răspuns #1 : Mai 12, 2018, 08:28:53 am »
Salut. Nu cred ca motivul pentru care barca veche merge greu la vasle e prova ascutita, ci pupa prea lata, barca fiind gandita pentru glisare. Imi amintesc ca aveai latimea la oglinda cam cu 5 sau 6 cm mai mica decat latimea mediana (la cuplul maestru), fiindca am povestit in comparatie cu barca mea in prima varianta.

Cred ca o latime de 130 cm la gurna e foarte buna pentru stabilitate si pentru performante cu motor de 20 CP. Important e sa ai aceeasi latime la gurna si la oglinda, fiindca banuiesc ca doresti glisare.
In cazul asta trasezi in vederea de sus o dreapta corespunzatoare gurnei, de la oglinda la mijlocul barcii. Apoi trasezi o curba cu care intersectezi planul de simetrie al barcii acolo unde barca taie apa (la etrava).

Daca doresti o prova mai voluminoasa, in vedere laterala cobori cu linia gurnei mai jos la etrava. Vei castiga flotabilitate si stabilitate atunci cand stai in prova, dar vei pierde putin la performante si ceva mai mult la comportamentul pe valuri.

La vasle oricum va merge greu, ca orice barca de glisare. Eu m-am invatat sa vaslesc la barca mea mutand ocupantii mai spre prova, fiindca oglinda ramane imersata mai putin, si obtin o forma a plutirii mai apropiata de cea a unei barci de deplasament. Nu uita ca nu ai cum sa impaci si capra si varza, asa ca mai bine optimizeaza barca pentru glisare la motor, ramanand ca vaslitul sa fie doar o solutie de avarie in caz de probleme.
"Cele mai importante două zile din viața ta sunt ziua în care te-ai născut și cea în care afli de ce." - Mark Twain.

diles

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 33
  • Karma: 0
    • Vezi Profilul
Re: inca o barca pentru delta 2
« Răspuns #2 : Mai 12, 2018, 05:43:33 pm »
scuze,am gresit eu am vrut sa spun ingustarea pupei nu a provei.la prima barca am 135 la cuplul maestru si 125 la oglinda.la barca nr2 cred ca am sa merg pe latime egala de 130,pare sa fie cel mai bun compromis.de asemeni as pastra unghiul de stelaj de 3 grade la pupa pentru stabilitate in stationare si portanta sporita la glisare doar ca atunci sant nevoit sa folosesc deadrise-ul regresiv,o alta varianta ar fi un unghi de stelaj constant pe ultima treime a barcii de vreo 7 grade dupa care sa inceapa sa se ascuta spre prova.inca nu sant decis pe care varianta sa merg.

Vali

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 3425
  • Karma: 337
    • Vezi Profilul
    • www.capcompas.ro
Re: inca o barca pentru delta 2
« Răspuns #3 : Mai 12, 2018, 06:00:31 pm »
Daca ai 130 cm latime la gurna, poti sa te duci linistit si la 12 grade unghi se stelaj, fiindca vei avea oricum stabilitate buna. Cred totusi ca ar fi cel mai potrivit ceva intre 7 si 10 grade, ca sa ai si portanta buna, si stabilitate de drum, si ceva stabilitate dinamica la glisare (in opinia mea 3 grade e prea putin).

Incearca sa mergi pe deadrise constant, fiindca deadrise-ul regresiv e folosit la carenele care au nevoie sa mearga si in tranzitie. Nu uita de un unghi al oglinzii de minim 12 grade, care sa-ti permita un anume unghi de trim negativ la nevoie.
"Cele mai importante două zile din viața ta sunt ziua în care te-ai născut și cea în care afli de ce." - Mark Twain.

diles

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 33
  • Karma: 0
    • Vezi Profilul
Re: inca o barca pentru delta 2
« Răspuns #4 : Iunie 08, 2018, 08:36:52 am »
am demarat proiectul barca 2.am decis sa fac carena prismatica la pupa cu o latime constanta de 130 cm,am mers pe un deadrise regresiv cu unghiul de stelaj de 4 grade laoglinda si 10 grade la mijlocul barcii.in rest barca e cam la fel ca si prima, compartimentarea sa dovedit buna asa ca am pastrat-o cam la fel,materialele folosite sant tot placaj de plop si poliester doar ca acum am cumparat fibra de sticla tesatura fina de 280g in loc de panza de sac de300g.sant curios daca carena prismatica se va dovedi mai eficienta decat prima.

diles

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 33
  • Karma: 0
    • Vezi Profilul
Re: inca o barca pentru delta 2
« Răspuns #5 : Iulie 29, 2018, 03:24:59 pm »
interiorul e cam gata urmeaza exteriorul.la barca asta am reusit sa inchid mai elegant prova fata de prima au rezultat linii mai fluide si mai continue,sa o vedem pe apa.

diles

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 33
  • Karma: 0
    • Vezi Profilul
Re: inca o barca pentru delta 2
« Răspuns #6 : August 27, 2018, 08:45:09 am »
barca e gata pe exterior,am dat doua straturi de grund epoxidic si doua de vopsea.am facut si patru redane doua de gurna si doua pe suprafata de glisare,redanele sant turnate din rasina cu rumegus pentru a fi mai rezistente si pentru a nu trage apa.urmeaza sa vopsesc interiorul si am cam terminat.

diles

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 33
  • Karma: 0
    • Vezi Profilul
Re: inca o barca pentru delta 2
« Răspuns #7 : Septembrie 09, 2018, 09:27:54 am »
salut.am terminat barca si am fost in proba cu motorul honda 20,rezultatele sant interesante comparativ cu prima barca dar diferenta cred ca e data de motor mai mult decat de barca.cu o persoana v maxima e de 45k la fel ca prima care e cuplata cu suzuki20 cu doua persoane44k fata de 39 la prima, cu4adulti si4 copii apr 360kg 36k.honda are vana mai buna decat suzuki si pare sa se tureze la maxim indiferent de incarcatura,nu am avut turometru dar se simtea pe motor ca se tureaza mai mult,la honda remane cam o patrime din acceleratie nefolosita pentru a avea aceeas viteza ca suzuki.scoate barca in glisaj instantaneu cu doua persoane si mai greu cu 8 persoane,as fi incercat si cu greutate mai mare ca sa vad care e limita de glisaj dar nu am mai avut pasageri disponibili.ca o concluzie ma declar multumit de performante,cam la asta ma asteptam si prima data dar se pare ca desi motoarele sant egale ca si putere declarata nu sant chiar la fel.aspectul asta l-am constatat si la motoarele mici pe barca de 3 metri suzuki de 6 merge cu19k iar mercuri de 5 22k.

 

Recent

Last 5 Shouts:

 

Vali

August 07, 2018, 09:49:52 pm
Atentie: pe Shoutbox se pun chestiuni de interes pentru toata comunitatea, anunturi importante etc. Postarile personale le pastram exclusiv pe topice. Multumesc.
 

bobinuta

August 07, 2018, 05:47:51 pm
Solicit recomandare scule (ieftine) de pescuit la Marea Neagra! https://forum.capcompas.ro/index.php?topic=2747.msg47390;topicseen#new

euromarketro

August 06, 2018, 01:46:28 am
stimati colegi, am nevoie de experienta si sfatul vostru, ma puteti ajuta? ... sper sa nu fiu prea insistent
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1481.msg47377/topicseen.html#new
 

Vali

August 03, 2018, 02:10:31 pm
Capitane, cauta pe forum, e un aviz care interzice circulatia cu barci neinscrise pe senal.
 

capitanu

August 03, 2018, 11:08:18 am
Salut, despre ce aviz este vorba si unde a aparut. Pe AFDJ nu am vazut nimic. Ma uit destul de des. O zi frumoasa.

Show 50 latest
Membri
Stats
  • Total Mesaje Postate: 46720
  • Total Subiecte: 2401
  • Online Today: 88
  • Online Ever: 129
  • (Iunie 18, 2014, 08:03:41 am)
Utilizatori Online
Users: 1
Guests: 42
Total: 43
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud