*

Autor Subiect: Valurile de pupa nu iarta...  (Citit de 661 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

DoiNomazi

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 514
  • Karma: 49
  • Seasick & Grumpy
    • Vezi Profilul
    • TraveloTherapy
Valurile de pupa nu iarta...
« : Iunie 02, 2018, 05:32:20 pm »
Chiar si barcile “mai inalte” trec prin momente dificile.

http://www.fox4news.com/trending/watch-drone-captures-capsizing-boat-and-daring-rescue

Un eveniment de anul trecut pentru cei care n-au vazut reportajul anul trecut cand s-a difuzat.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati http://vimeo.com/channels/travelotherapy

pelicanul

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1066
  • Karma: 110
    • Vezi Profilul
Re: Valurile de pupa nu iarta...
« Răspuns #1 : Iunie 03, 2018, 07:54:15 am »
"Vento di poppa e mezzo porto" spun unii marinari italieni. Altii, se pare mai intelepti, spun "Vento di popa e mezzo porco". De cele mai multe ori, astia din urma au dreptate. Ca si in filmuletul postat de tine.
Foarte interesanta filmarea si, coincidenta, acum vreo doua zile a pus-o si Florio pe whatsapp, apropos de valurile cu care ne-am distrat si noi in capul Sithoniei.
Nu imi dau seama ce s-a intimplat cu barca respectiva, dar mie mi s-a parut aprovata inca de la inceputul filmarii. Apoi n-a mai fost nevoie decit de un brinci ca sa intre complet cu nasul in val.
In orice caz, extraordinar pustiul (13 ani zice in articol) cu placa de surf.

DoiNomazi

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 514
  • Karma: 49
  • Seasick & Grumpy
    • Vezi Profilul
    • TraveloTherapy
Re: Valurile de pupa nu iarta...
« Răspuns #2 : Iunie 03, 2018, 08:41:32 am »
"Vento di poppa e mezzo porto" spun unii marinari italieni. Altii, se pare mai intelepti, spun "Vento di popa e mezzo porco". De cele mai multe ori, astia din urma au dreptate. Ca si in filmuletul postat de tine.
Foarte interesanta filmarea si, coincidenta, acum vreo doua zile a pus-o si Florio pe whatsapp, apropos de valurile cu care ne-am distrat si noi in capul Sithoniei.
Nu imi dau seama ce s-a intimplat cu barca respectiva, dar mie mi s-a parut aprovata inca de la inceputul filmarii. Apoi n-a mai fost nevoie decit de un brinci ca sa intre complet cu nasul in val.
In orice caz, extraordinar pustiul (13 ani zice in articol) cu placa de surf.

In primul an de iesire la ocean cu o barca de pescuit similara, m-am albit si am strans serios bucile cand am vazut un val din asta de pupa grabit incalecand motorul in timp ce dadea buzna la picioare. Dar noi eram in larg, nu in intrarea in canal care la flux + vant devine un fel de palnie in care apa este impinsa de valuri cu forta unui rau repede cu debit mare. Mi-am notat atunci ca orice barca serioasa de iesit pe ape “mai tulburi” trebuie sa aiba un in-board protejat de “inundatie”. Ciorchinii aia de outboard-uri la pupa sunt fite de zile insorite... cand se monteaza oceanul n-as iesi decat cu inboard si cabina etansa, fara gunwales sau orice altcvea care ar putea retine apa valului la bord.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati http://vimeo.com/channels/travelotherapy

acig

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 388
  • Karma: 39
    • Vezi Profilul
Re: Valurile de pupa nu iarta...
« Răspuns #3 : Iunie 03, 2018, 12:44:01 pm »
Si ar mai fi ceva: valurile de acest tip presupun o aliura adaptata;in nici un caz o abordare pe axa perpendiculara + controlul permanent al puterii de propulsie;Intrarea in portul Tomis are asemenea momente, cand furtunile de vara lovesc cu putere din directia N, N-E.
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

Florio

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2509
  • Karma: 227
    • Vezi Profilul
Re: Valurile de pupa nu iarta...
« Răspuns #4 : Iunie 03, 2018, 04:32:33 pm »
Si ar mai fi ceva: valurile de acest tip presupun o aliura adaptata;in nici un caz o abordare pe axa perpendiculara + controlul permanent al puterii de propulsie;Intrarea in portul Tomis are asemenea momente, cand furtunile de vara lovesc cu putere din directia N, N-E.

Exact pe niște valuri de acest gen am intrat în Tomis, în timpul unei furtuni, în 2011. Valurile veneau ridicate până aproape de intrarea  între stabilopozi și se spărgeau acolo, în pâlnia intrării.
Le-am văzut de departe, am strâns din buci și mi-am ales direcția calculând ochiometric perioada dintre valuri.
Credeți-mă că am intrat în port călare pe spumă :) . Am și un martor care ne e coleg de forum, Găbitzu. Nu mai exista nimeni pe nicăieri, vântul ridica nisipul până la blocurile de peste faleză iar de la căpitănie era interdicție de navigație.
Un val de acel gen de duce-n capsize, dar mai prost e că înainte de a te culca, deviază în mare viteză traiectoria bărcii. Și mă temeam de stabilopozii în care pocneau niște valuri... ca la Tomis în furtună.

Acum, apropo de film,  e destul de clar că o șalupă se comportă altfel decât un velier. Velierul are un lest, o coca rotunjită, o provă de altă formă. Nu cred că un velier de aceeași mărime s-ar fi scufundat în situația din video. Poate se culca, dar revenea datorită lestului.
Șalupa din film, a fost învinsă de perioada mică dintre valuri, care a făcut-o să-i intre prova în apă.

DoiNomazi

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 514
  • Karma: 49
  • Seasick & Grumpy
    • Vezi Profilul
    • TraveloTherapy
Re: Valurile de pupa nu iarta...
« Răspuns #5 : Iunie 03, 2018, 05:20:05 pm »
Si ar mai fi ceva: valurile de acest tip presupun o aliura adaptata;in nici un caz o abordare pe axa perpendiculara + controlul permanent al puterii de propulsie;Intrarea in portul Tomis are asemenea momente, cand furtunile de vara lovesc cu putere din directia N, N-E.

Ai perfecta dreptate, dar in situatiile astea de intrare intr-o palnie nu prea ramane spatiu de manevra si esti fortat sa te duci pe directia senalului. Daca valul si curentul de flux coincid cu directia senalului, masina in revers iti mai da o sansa, dar nu-ti vine sa dai masina (outboard) in revers cand deja o incaleca valul si exista riscul sa-ti “stinga focul la cazane”.

Noi am scapat de valul de pupa ce ne-a incalecat motorul in larg, asa cum spui, accelerand si schimband directia de deplasare, dar in larg am avut spatiu de manevra. Sunt convins ca in situatia din video, ori nu intram in senal deloc, ori faceam si noi baie.

Pustiul care a filmat are un hobby si a postat mai multe video de barci intrand si iesind din palmia aia.

Caut link-ul la canalul lui Youtube si il postez.

LE: https://www.youtube.com/user/kcadby

Si avem si un exemplu de salvare reusita tot in zona, dar in afara palniei unde a ramas ceva loc de manevra pentru barca de salvare.

https://youtu.be/TcnWi0l3afA
« Ultima Modificare: Iunie 04, 2018, 12:03:54 am by DoiNomazi »
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati http://vimeo.com/channels/travelotherapy

 

Recent

Last 5 Shouts:

 

Vali

Mai 12, 2017, 07:44:50 am
Tutorial de incarcare poze pe servere externe: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2218.msg37910.html#msg37910
 

Vali

Decembrie 15, 2016, 10:35:58 am
Salutare, daca nu puteti accesa forumul, e din cauza ca lucreaza Gupi la baza de date. Speram sa se rezolve repede.
 

Vali

Decembrie 14, 2016, 05:12:27 pm
Salut pauli, scrie-mi daca vrei pe privat, si rezolvam cu parola.

pauli

Decembrie 14, 2016, 03:42:39 pm
stie cineva cum se modifica parola pe acest site
 

Mihaif99

Decembrie 06, 2016, 12:33:07 pm
La multi ani cu sanatate si bucurii de Sf Nicolae. Iar prin rugaciunile Sfantului Nicolae sa aveti spor in tot ce faceti!

Show 50 latest
Membri
Stats
  • Total Mesaje Postate: 45678
  • Total Subiecte: 2340
  • Online Today: 56
  • Online Ever: 129
  • (Iunie 18, 2014, 08:03:41 am)
Utilizatori Online
Users: 3
Guests: 38
Total: 41
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud