Alt aviz catre navigatori

Creat de Vali, Iunie 19, 2018, 11:23:28 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Vali

Mai inainte am vorbit cu Bogdan, si se baga si el. A ramas sa povestim zilele astea, o sa intre si pe forum sa vada ce prostii am mai spus eu pe aici :).

Direct afectati suntem multi. Eu astept sa-mi mai treaca abordarea inversunata :D, dupa care o luam incet si batraneste. La mine in momentul cand s-a fixat un obiectiv, nu ma opreste nimic din a-l indeplini.

Multumesc Gheorghita pentru implicare, si ramane sa povestim. Iar daca sunt chestii prea sensibile pentru pus pe forum, le povestim pe privat sau pe alte canale.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Bogdan

Hop hop hop. N-am zis ca ma bag, am zis ca putem avea o discutie pe aceasta tema.

Daca imi amintesc bine, a mai fost un topic cu aceeasi tema si am facut o analiza pe marginea legii, pe care toti membrii au ignorat-o cu brio, asa ca nu are rost sa imi mai bat capul, atat timp cat cei ce ar putea fi interesati se fac ca ploua. Sau au propria interpretare juridica, ceea ce e cam tot aia.

Am citit tot topicul si pana la acest moment sunt perfect de acord cu Gheorghita. Interesul unei actiuni in principiu, sta la baza admisibilitatii acesteia ca o conditie primordiala. Daca va ganditi ca aceasta sa fie introdusa la instantele locale din Galati, eu va asigur ca e in proportie de 90% sortita esecului, pentru ca stiu sectia de contencios. Jumatate din judecatoare se gandesc sa se marite si cealalta jumatate sa divorteze. Asa ca nici uneia nu ii sta mintea sa judece pe fond cu seriozitate o asemenea actiune.

O asociatie, care sa reprezinte interesele ar fi mult mai de preferat, dar n-avem.


Vali

De obicei nu-mi permit sa ma pronunt in numele altcuiva. Cand am scris ca te bagi am vrut sa spun ca de fapt te bagi in discutia de fata. Mai departe tu stii cat te vei implica sau nu. Mea culpa daca m-am facut gresit inteles.

Despre asociatie, a fost o discutie serioasa la sfarsitul lui 2016, cand am si inceput demersurile. Am trimis cererea de rezervare denumire la Ministerul Justitiei, dupa care a urmat tot taraboiul cu Ordonanta 13 a lui Dragnea. Iar de la minister mi-au dat la mu-mu la toate insistentele mele de a obtine o informatie despre cererea mea. Am pe undeva si toate chitantele de atunci, platite din banii mei.

Din acest motiv si din altele, anume ca eram cam singurul care se implica, plus problemele de boala pe care le-am avut in 2017, am renuntat sa-mi mai bat capul. Am constatat ca lumea se aduna si se uneste doar cand e vorba de distractie, iar cand e de rezolvat ceva in interesul tuturor, dar care implica eforturi, cheltuieli, lupta cu birocratia, timp pierdut etc, multi se dau loviti, preferand sa-si rezolve propria problema cu o spaga romaneasca.

Asa ca am renuntat in acel moment la asociatie, desi aveam incredere ca va iesi ceva misto, fiind totusi vorba de oameni de calitate, in ciuda neimplicarii. Ma saturasem sa alerg eu dupa toate, sa fiu mama ranitilor si pe forum, si la telefon non stop, si in plus sa mai duc in carca si asociatia.

La momentul de fata avem aceasta problema de rezolvat. Cu asociatie sau fara va trebui s-o rezolv intr-un fel, fiindca si la mine e vorba de o chestiune de principiu. Nu cheltuiala inmatricularii ma motiveaza, ci modul cum a fost pusa problema. Adica unde mai e rostul de avea in LEGE o categorie de barci neinmatriculate / neinscrise, daca ANR decreteaza ca toate trebuie inmatriculate.

De-a lungul timpului am fost martor la nenumarate abuzuri ale statului roman la adresa barcagiilor, cele mai multe pe parte fiscala, prin incadrarea la alte clase de impozit decat cele din codul fiscal, Exista si o hotarare judecatoreasca prin care primaria Galati a fost obligata sa faca incadrarea conform codului fiscal, din cauza ca ei incadrau si incadreaza si acum toate barcile la nave de agrement. La fel, care mai e atunci rostul celorlalte categorii de impozit din codul fiscal?

In ce ma priveste, eu ma voi implica total in acest demers, mai putin ca parte in proces. Am explicat mai inainte ca lucrez direct cu oamenii de la supraveghere piata din ANR, si nu vreau sa fiu in proces cu institutia.

Dar daca credeti ca e nevoie de asociatie, ma apuc imediat de treaba pe partea asta. Desi poate am gasi o formula sa ne asociem la acest demers fara sa mai asteptam dupa mofturile birocratilor care au datoria sa ne inregistreze asociatia.

Asa ca va rog sa ne spuneti ce avem de facut in continuare, eu sunt pregatit.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

kama3

Inainte de a ne apuca de contestat, cred ca se impun a fi ridicate cateva chestiuni, si, avand in vedere  cuprinsul avizului in cauza, cred ca ar trebui cerute, printr-o adresa, urmatoarele lamuriri de la ANR.
Avizul prevede ca ambarcatiunile de agrement neinmatriculate nu au voie sa circule pe senalul navigabil al oricarei cai navigabile.
Potrivit HG 665/2008 inafata de Dunare, mai sunt declarate navigabile si o serie de lacuri de acumulare, si sectoare de rauri interioare.
Bineinteles ca nu cunosc situatia pentru toate caile navigabile, dar luam cazul raului Siret.
Potrivit HG de mai sus, e declarat navigabil pana la km5 (cred ca pana la Barbosi ar fi km5). Deci de la gura de varsare in Dunare si pana la km 5 trebuie sa existe un senal navigabil, balizat corespunzator.
Art. 3 din ceiasi HG prevede ca "Asigurarea condițiilor minime de navigație - gabarite de navigație, semnalizare, lucrări de amenajare, de protecție și altele - pe căile navigabile interioare ale României se execută de către administrațiile de căi navigabile înființate în conformitate cu legislația în vigoare."
Deci atat timp cat Siretul e navigabil pana la km 5 sunt doua variante pentru respectiva sectiune. Fie are un senal navigabil, si atunci sa ne spuna ANR-ul (sau administratia care il administreaza) pe unde e acel senal, cu ce este balizat/delimitat, astfel incat, circuland cu o barca neinmatriculata sa stiu in mod clar pe unde nu am voie sa circul.
A doua varianta e ca senalul sa fie pe toata latimea, din mal in mal si atunci pana la km 5 accesul fiind interzis barcilor neinmatriculate.
In ambele situatii ar trebui sa existe semnalizare corespunzatoare precum si asigurarea conditiilor minime de gabarit.
De aici poate deriva f usor o actiune intemeiata pe obligatia de a face (de a semnaliza, baliza etc).
Iar aceasta actiune se poate extinde pentru toate caile navigabile.
Adica inainte de a-mi institui mie niste restrictii, indeplineste-ti tu (stat in ultima instanta) obligatiile prevazute de lege.

A doua chestiune este dipozitia din aviza unde se spune ca avizul inlatura orice alta prevedere contrarie.
Aici se impun a fi facute clarificari. Daca "orice alte prevederi contrare" inseamna alte avize ale ANR sau se refera (ar fi culmea) la dispozitii prevazute in acte normative.

A treia ar fi daca avizul in cauza este o aducere la cunostinta a unor prevederi legale, sau instituie o interdictie peste prevederile legale. Iar daca interdictia e prevazuta de actele normative de ce ar fi nevoie de un aviz al ANR care sa ne aduca la cunostinta ce spune legea. Daca vreau sa iau la cunostinta de o prevedere legala, logic citesc Monitorul oficial.

Pentru o actiune in contencios e necesara intai efectuarea procedurii prealabile respectiv o plangere prealabila prin care sa solicitam ANR revocarea respectivului aviz si abia daca ANR-ul refuza actul se ataca in instanta.

Zodiac

Desi nu e vorba de Dunare sunt si eu interesat de o problema .
Din cate stiu eu , daca spun o prostie va rog sa ma corectati , Marea Neagra e navigabila .
Ma mai plimb pe mare in zona Rezervației Biosferei Delta Dunării in zona Corbu-Vadu si pana anul trecut nu se platea nici o taxa .
Acum  e cu taxa dar cere denumirea barcii si nr. de inmatriculare

http://arbdd.abt.ro/fglicence/permit?typep=3&fid=32fg16&per=7

Barca e o gonflabila de 2,70 cu un motor de 5 cai ! Deci ?

PS - Care e deosebirea intre barca pneumatica si barca gonflabila ? La ei pe site sunt separate !

syRebekah

kama3, lămuririle pe care le doreşti (atât specific cu privire la Siret, cât şi existenţa unei liste precise de sectoare), şi pe care eu le-aş sintetiza ca identificarea exactă pe teren, nu au legătură cu anularea avizului, care priveşte o altă chestiune, şi anume condiţiile pentru accesul cu bărcile. Sunt probleme juridice diferite.

Ideea pe care înţeleg că o sugerezi, să fie obligaţi la balizare sau dragaj, nu are nici o şansă. Iar chestia cu "tu ANR primul", e doar hazlie... nu mi-o lua în nume de rău!

Menţiunea respectivă nu constituie prin ea însăşi cauză de nulitate a ordinului.

Până la aspectul contencios (plângerea prealabilă, acţiune etc) am zis să discutăm motivarea şi probatoriul. Motivele din acţiune trebuie să se regăsească, nu identic ci în esenţă, şi toate, în plângerea prealabilă.

Sunt de acord cu Vali că majoritatea nu vor să se implice, ci doar să fie bine. Vorba unei foste reviste de satiră, când e vorba de plătit abonamentul vedem dacă e dragoste adevărată.
fost ghrt.

Zodiac

Din pacate traim intr-un stat in care fiecare autoritate face ce vrea !!!
Si de multe ori autoritati ale statului au regulamente diferite si se contrazic intre ele .
Aia cu ''ANR primul'' e corecta dar nu cred ca o vom vedea prea curand .
Masinile sunt ridicate...fara sa ti se faca parcari , cand ninge se blocheaza circulatia ... nu se dezapezeste , platesti taxa de drum dar drumuri nu , platesti pentru sanatate dar nu primesti mai nimic , esti in legalitate conform legii cu barcile care nu se inmatriculeaza dar nu te lasa sa le folosesti , mult etc. .
Problemele nu vor fi rezolvate pana cand cel care semneaza o ilegalitate va plati din buzunarul personal , daca intr-un proces pierdut plateste institutia...tot din banii nostri , nu se va intampla nimic in viitorul apropiat , ii doare in basca , in plus pot mari tarifele tot pe spatele nostru .

PS - Am bagat pe site la numele barcii numele producatorului , la nr. de inmatriculare...am scris neinmatriculat iar la puterea motorului 5 cai , de mers a mers si poti plati 20 de lei dar asta nu cred ca inseamna ceva la un control .
Inca sunt interesat de informatii de la cei care cunosc .

kama3

Imi pare rau ca te contrazic, dar cele expuse de mine au o f mare legatura cu avizul. Nu conduc la anulare dar au legatura si poate fi util in cazul unui proces. Pe langa nulitatea avizului pe motiv de neleglitate, se mai pune o problema
Avizul instituie o interdictie, deci eu ca sa ma pot conforma trebuie sa stiu clar situatia.
Nu poti sa dai o interdictie de circulatie pe senal, cand adresantii nu stiu unde e senalul. Pe Dunare e balizat, dar mai departe?
Datorita pasivitatii instituțiilor abilitate eu risc la incalc legea.
Motivele din plangere si din acțiune sunt simple, si o astfel de actiune nu cred ca necesit mai mult de 3 pagini. Iar taxa de timbru e de 50 de lei.
Interzicerea circulatie cu barcile neinmatriculate goleste de continut norma care spune ca barcile sub 7m si sub 20 cp nu se inmatriculeaza. Pt ca exceptarea de la inmatriculare vizeaza apele navigabile nu pe cele nenavigabile.

syRebekah

Când clienţii îmi spun că e simplu, rugămintea mea este să îşi caute un alt avocat, de preferat stagiar deoarece este mai ieftin.
fost ghrt.

kama3


Bogdan

Citat din: syRebekah din Iulie 05, 2020, 05:24:45 PM
Când clienţii îmi spun că e simplu, rugămintea mea este să îşi caute un alt avocat, de preferat stagiar deoarece este mai ieftin.
La fel fac si eu! :)
Daca e asa simplu, de ce nu face direct clientul?

Raman la opinia ca o organizare e mult mai eficienta decat un grup de reclamanti.

syRebekah

E in realitate destul de greu de găsit un reclamant persoană fizică cu interes ireproşabil. Ideal este cineva nevoit să traverseze şenalul des, pt muncă, legături de familie etc şi nu are posibilitatea înmatriculării bărcii. Gen cineva cu lotcă fără motor. Dar astfel de persoane nu vor fi niciodată reclamanţi.

fost ghrt.

kama3

Prin definitia ei o barca de agrement e folosita pentru agrement. Adica sa ies pe garla si sa stau cu aia in sus. Nu sa ma duc la munca su sa peacuiesc de foame.
Pentru asta, atat timp cat legea imi da voie sa ies cu ligheanul neinmatriculat pe orice garla, nu poate nea sacaz de la anr sa-mi interzica deplasarea pe senal, in contra legii, ca asa vrea muschiul lui.
Orice persoana care detine o ambarcatiune cu motor care cf legii nu necesita inmatriculare justifica interes in promovarea actiunii pentru anularea respectivului aviz.

Bogdan

Sute de mii de situatii impun actiuni in contencios. Ca sunt de la ..sau de la...pana la ce avem noi aici. Ideea pe care i-am transmis-o si astazi lui Vali, a fost ca putem in cele din urma sa rezolvam o situatie. Dar nu putem castiga razboiul!
Din acest context am spus ca personajul colectiv, [oate avea calitate procesuala activa inclusiv in materie de lege ferenda. Si Gheorghita stie ce spun.
Personajul colectiv este ceva impersonal. Si ce multe poate face...

kama3

Daca ANR ul ar fi gandit in folosul cetateanului si nu impotriva lui in aviz ar fi prevazut o exceptie si anime ca circulatia se poate face pe senal in situatia traversarii lui. Si atunci toata lumea ar fi fost multumita.
Atunci se puteau prevala de siguranta navigatiei si avizul ar fi avut o umbra de legalitate.