Alt aviz catre navigatori

Creat de Vali, Iunie 19, 2018, 11:23:28 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Vali

@aditm: daca motorul a mai fost inscris in actele unei barci, se poate inscrie in actele alteia, in urma vanzarii (cumpararii). De obicei se fac mofturi la capitanii cand e vorba de motoare in 2T care nu au mai fost inscrise in actele unei barci romanesti. E o practica cvasi-ilegala, nu ar trebui sa existe discriminare intre un motor sh in 2T care a mai fost inscris si unul care nu a fost inscris in Ro.
Atentie, e vorba de inscrierea motoarelor in carnetul de ambarcatiune al unei barci, nu exista "motoare inmatriculate".

@alexdaniell: daca in acte scrie ca barca nu are motor, si in realitate are, in caz de control risti sa fii sanctionat contraventional conform art. 1, litera d din HG 876 / 2007 privind contraventiile la regimul navigatiei:

"d) nerespectarea de către proprietarul unei nave a obligaţiei de a înmatricula nava sau de a notifica Autoritatea Navală Română, denumită în continuare ANR, privind orice modificări referitoare la situaţia juridică ce schimbă datele iniţiale de înmatriculare a navei ori din actul de naţionalitate al navei, în termen de 15 zile, cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei;"

Deci solutia nu e artificiul sugerat de tine, ci lupta juridica in instanta vizavi de abuzul ANR. Am sa revin zilele astea in discutie, in ultima vreme am vrut sa ma mai detasez de diverse probleme.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau


alexdaniell

Am inteles Vali! Multumesc mult!
Pana atunci, nu am incotro, nici eu nici voi, ceilalti neinmatriculati, si o sa merg in continuare asa sperand in neabuzare din partea autoritatilor.

Sanatate multa va doresc tuturor!

Cristi.v

Colegi,
continui acest topic cu o observatie. Se pare ca inmatricularea barcilor, indiferent de capacitate, va deveni usor usor obligatorie. De unde trag concluzia asta? Pe site-ul ARBDD, la sectiune de obtinere permise acces barca, au fost puse 2 campuri obligatorii: Denumire ambarcatiune si numar inmatriculare. De asemenea se cere si portul de inmatriculare. Deci fara completarea acestor campuri, nu se poate obtine dreptul de navigatie in DD.
Ce parere aveti? Ni se pregateste vreo surpriza?

http://arbdd.abt.ro/fglicence/permit?typep=3&fid=32fg16&per=365

stefand600

#94
Chestie romaneasca. Incearca intimidarea. Puteti pune denumire brandul barcii iar numarul de inmatriculare CNP-ul vostru.
Stefan D

gabriel.c

Citat din: stefand600 din Noiembrie 24, 2020, 05:16:11 PM
Chestie romaneasca. Incearca intimidarea. Puteti pune denumire brandul barcii iar numarul de inmatriculare CNP-ul vostru.
Eu anil asta la ieșirile din toamna mi-am luat permis de acces și am trecut într-adevăr Brandul bărcii .
Nume la barca n-am deloc și a mers așa

Zodiac

Eu am bagat Zodiac si ''neinmatriculabila'' si nu am avut probleme !

diles

si eu am scris neinmatriculata si a fost ok.am fost si verificati de arbdd si nu au zis nimic.

byteworks

Campurile alea sunt pe formular de pe vremea hartiilor completate la sediu la Tulcea, nu a fost niciodata o problema in a scrie neinmatriculat.

syRebekah

O informaţie că m-am lovit de problemă. Am barca neînmatriculabilă, LOA 6,90 cu 13CP, şi momentan mi-a expirat scrisoarea belgiană. O ţin la Mangalia. Am întrebat pe unde mă pot plimba şi răspunsul a fost că în apele maritime naţionale, discuţia fiind de Mangalia - Sulina, dar nu pot ieşi pe apă. De ieşit am ieşit tot timpul în zona Mangaliei, şi am expus problema la căpitănie încă de dinainte să expire.

fost ghrt.

pelicanul

Citat din: syRebekah din Iulie 08, 2021, 09:36:22 PM
O informaţie că m-am lovit de problemă. Am barca neînmatriculabilă, LOA 6,90 cu 13CP, şi momentan mi-a expirat scrisoarea belgiană. O ţin la Mangalia. Am întrebat pe unde mă pot plimba şi răspunsul a fost că în apele maritime naţionale, discuţia fiind de Mangalia - Sulina, dar nu pot ieşi pe apă. De ieşit am ieşit tot timpul în zona Mangaliei, şi am expus problema la căpitănie încă de dinainte să expire.

De ce nu poți ieși pe apă? Ți-a spus cineva că nu ai voie? Dacă ai voie în apele naționale, nu ai voie să ieși din port? :o

Dacă a expirat scrisoarea belgiană de ce nu o reînnoiești? Știu că s-au schimbat niște chestii pe acolo dar nu mai funcționează clubul ăla înființat de Cristi Ivan? https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1465.405.html

kama3

Pe Dunăre, ultimul aviz de care am eu cunoștință (dar pe care îl ignor cu toată convingerea) era cel care interzice circulația pe șenalul navigabil a ambarcațiunilor neinmatriculate.
După logica mea respectivul aviz, așa ilegal cum e, acționează doar pe apele interioare navigabile (unde putem vorbi de un senal, care logic ar fi sa fie delimitat/balizat ca să știu unde circul legal și unde nu am voie).
Pentru mare exista un aviz asemănător?
Sau o alta reglementare?
Precizez că nu cunosc reglementările ce depășesc apele interioare, întrucât nu m-a nteresat niciodată să depășesc limita acestora.

Florio

Citat din: kama3 din Iulie 09, 2021, 01:28:04 PM
Pe Dunăre, ultimul aviz de care am eu cunoștință (dar pe care îl ignor cu toată convingerea) era cel care interzice circulația pe șenalul navigabil a ambarcațiunilor neinmatriculate.
După logica mea respectivul aviz, așa ilegal cum e, acționează doar pe apele interioare navigabile (unde putem vorbi de un senal, care logic ar fi sa fie delimitat/balizat ca să știu unde circul legal și unde nu am voie).
Pentru mare exista un aviz asemănător?
Sau o alta reglementare?
Precizez că nu cunosc reglementările ce depășesc apele interioare, întrucât nu m-a nteresat niciodată să depășesc limita acestora.

Pe mare sunt seturile de reguli trasate de COLREG, în principal ca restricții zonale cele legate de intrările portuare și culoarele Traffic separation schemes. În rest, singura regulă mai este să nu ieși din apele teritoriale fără să anunți intenția și să completezi documentele în prealabil.

syRebekah

Am fost eu ambiguu, nu am voie să ies pe apă din țară. Din port e nu problemă. Nici pe senal și în pasa de ieșire nu e problemă.
Dacă barca ar fi pe trailer ar fi ok să trec de vamă pe uscat, n-aș mai sta acum la cort într-o pădure pe malul Egeei :))
N-am vrut să lansez o discuție / dispută juridică, e doar o informație.
fost ghrt.

cristi2010

Cum pot ajunge in Delta, pe Dunare, de la Braila, cu o barca cu motor care nu necesita imnatriculare? Daca navig pe malul drept (in afara senalului navigabil) pana la Tulcea, inclusiv pe zona de frontiera, pot avea probleme?