Care motor e mai silentios?

Creat de bobinuta, Iulie 27, 2018, 11:54:47 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

bobinuta

Buna seara,
As dori sa-i rog pe cunoscatori sa-mi spuna care marci de motoare ar fi mai silentioase, daca ma refer la unul cu puterea intre 15 si 20cp (preferabil 20cp)?
Nu am experienta in motoare, iar pana acum am observat diferenta dintre un Tohatsu de 5cp cu 1 piston (care mi s-a parut foarte zgomotos) si un Johnson de 8cp, dar care avea 2 pistoane - si care producea un nivel de zgomot la jumatate fata de cel cu 1 singur piston (ambele motoare functionand in 2 timpi).
Pentru viitor, tintesc catre un motor de 20cp. Am fost sfatuit sa caut unul cat mai recent fabricat, ceea ce banuiesc ca ar insemna sa functioneze in 4 timpi.
Nu am idee care ar fi diferenta de zgomot intre unul in 2 timpi si unul in 4 timpi la aceasi putere - banuiesc doar ca poate depinde de solutiile tehnice alese de fiecare producator.
Parerile dvs. vor fi foarte binevenite, dar sper sa nu initiez dispute prea puternice cu aceasta intrebare !

Cu multumiri,
Bob
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

Vali

Din cauza particularitatilor constructive si functionale, motoarele in 2 timpi sunt intotdeauna mai zgomotoase decat cele in 4 timpi. Daca criteriul alegerii e silentiozitatea, trebuie musai motor in 4T.

Acum diferentele de zgomot sunt mici intre motoarele comparabile ca putere. Din experienta mea, un 2T Johnson / Evinrude de 20 sau 25 suna la fel ca un Yammy 2T de puterea asta, iar un Honda 4T de 20 e (prea) putin mai silentios decat un Yammy echivalent. Un motor cu adevarat silentios e Suzuki 4T de 20 pe injectie, dar sunt rare la mana a 2-a, si de obicei aung pe piata sh cele cu probleme.

Personal caut altceva la motoare decat silentiozitatea: caut fiabilitate, robustete, dinamica, anduranta, mentenanta minima, manipulare usoara, si neatractivitate pentru hoti. Toate acestea vin la pachet doar cu un 2T batranesc in toate mintile.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bobinuta

Buna dimineata Vali!
Si multumesc pentru raspuns + punctul tau de vedere. Chestia cu neatractivitatea pentru hoti cred ca e relativa.
Probabil ca depinde daca tii motorul pe barca sau nu, gresesc ?

Acum, stii bine ca nu am nici un fel de experienta in zona motoarelor si ca tot ceea ce pot aprecia, o pot face partial prin intuitie si in rest prin comparatia informatiilor postate pe diverse medii. Fara sa am o referinta si o experienta practica cu mai multe motoare, mi-e imposibil sa trag o concluzie clara. Ca sa pot avea experienta asta, e complicat.
De aceea apelez la voi, cei care sunteti cunoscatori.

Referitor la celelalte atribute pe care le-ai pomenit ("fiabilitate, robustete, dinamica, anduranta, mentenanta minima, manipulare usoara") ca si trasaturi ale "unui 2T batranesc in toate mintile", tind sa cred ca reprezinta punctul de vedere al unui om care stie sa intretina si sa depaneze un motor ! Mai concret, cred ca inarmat cu astfel de cunostiinte si locuind intr-un oras (port la Dunare!) in care traficul de motoare si componente se constituie intr-o piata usor accesibila, banuiesc ca iti vine usor sa folosesti motoare 2T cu o vechime apreciabila, dar pe care sa le poti pune la punct cu componente recuperate si aflate in stare buna. In plus, trebuie sa ai la dispozitie atat timpul cat si spatiul necesare pentru a te ocupa de asa ceva, activitate care implica si telefoane, deplasari, vizionari, negocieri, un tampon financiar pus deoparte pentru astfel de actiuni, etc.
Gresesc ?

Daca n-am gresit in concluzia de mai sus, atunci trebuie sa realizezi ca din pacate, eu sunt exact la polul opus.
Nu am cunostiinte in ceea ce priveste motoarele si nici relatiile prin care sa pot procura aproape imediat componentele necesare intretinerii si depanarii unui motor care ar putea ceda. Pana acum, am cunoscut un singur mecanic de motoare de barci - care cunoaste meserie, dar e batran si fara stocuri de piese. Te trimite sa cumperi componente de la motoarebarci.ro, sustinand ca cele aftermarket sunt de proasta calitate. Unii dintre voi il pot contrazice, altii nu. Eu cu atat mai putin !

- Care ar fi sansa (riscurile) ca dupa achizitia unui 2T (presupunand ca la momentul respectiv e in "toate mintile"), acesta sa pice 2 luni mai tarziu, comparativ cu un 4T ceva mai recent?
- Pentru motoarele 2T mentionate de tine (vechi, dar "robuste"), se mai fabrica piese de schimb ?! Sper sa nu spun prostii, dar daca se respecta acelasi trend cu cele auto, tind sa cred ca nu . Si atunci? Caut la dezmembrari, nu?
OK, sa zicem ca gasesc. Chiar si asa, mie poti sa-mi arati acum un piston bun si unul defect. Habar n-as avea cum sa le diferentiez (probabil doar daca cel defect ar fi zgariat/lovit si cu segmentii sparti, altfel nu as avea idee la ce sa ma uit ! );
- prin comparatie cu ce se intampla in zona auto, ma astept ca si piata mecanicilor de motoare de barci sa includa o sumedenie de personaje dubioase, antrenate de impostura. Singura sansa in acest caz e sa contez pe noroc, sau pe mana de ajutor intinsa de vreun forumist corect, care sa spuna "vino cu motorul incoace, gasim noi o cale de rezolvare". Stiu ca mai exista buni samariteni, dar oare in cat timp s-ar arata, astfel incat o depanare sa poata fi facuta in timp util ?!

Iata niste intrebari pe care ma vad silit sa le iau in considerare pentru inceput, legate de achizitia unui batran 2T.
Desigur, s-ar putea sa-mi spui ca aceleasi probleme le pot avea si la 4T ... chiar sunt curios ce imi vei raspunde.
Chiar daca ar fi asa, dar diferenta pe care o inteleg (din ce am citit pana acum) e ca la 4T gasesti piese mai usor.

Nu stiu daca nu gresesc, asadar te rog sa ma corectezi, la fel si pe oricine care ar dori sa comenteze ceea ce am scris mai sus. Repet, sunt concluzii firave, pe care incerc sa le trag mai mult intuitiv si partial logic, avand in vedere lipsa mea (crasa) de experienta.
Asadar, va rog nu dati cu pietre si incercati sa ma luminati ! Hi.

Multumesc si un week-end cat mai placut!
Bob
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

Vali

Odata ce ai un 2T pus la punct, nu mai ai ce sa-i faci decat sa-i dai gaz si forja.

Piese se gasesc, si un motor 2T bine intretinut nu are nevoie de piese, ci doar de consumabile - impeller, bujii, ulei in cizma, Foarte rar ai nevoie de vreun semering sau fise de bujii etc.

Daca ai grija de el, ce e facut in epoca in care se lucra bine NU CRAPA. Decat daca nu a fost bine intretinut. Din cauza asta trebuie cautat mult pana gasesti un motor cu adevarat bun.

Cine se grabeste poate sa-si ia un 4T, dar odata cu el isi ia si o gramada de belele in plus:
- pretentioase la benzina
- pretentioase la transport, din cauza baii de ulei
- greutate semnificativ mai mare
- mai "puturoase" decat cele in 2T de aceeasi putere
- mentenanta permanenta
- nesiguranta vizavi de hoti
- grija permanenta in exploatare

Din aceste motive eu intotdeauna voi alege o drujba 2T, o arunc fara grija in portbagaj si apoi pe barca, merge si cu matrafox, n-am ce sa reglez sau sa intretin permanent la ea, imi fac mentenanta singur etc. Bineinteles ca e o treaba subiectiva, si fanii 4T au si ei argumentele lor, important e sa respectam diversitatea de opinii :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

crysty

@Bobinuta,
Din ceea ce iti doresti tu, cred ca cel mai indicat este sa iti alegi un dealer de motoare noi care iti ofera garantie la motorul cumparat si la care gasesti un service autorizat si dotat cu tot ce trebuie. Mai mult pot spune ca ei stiu si pot aduce in timp rezonabil (fiind vorba de garantie) orice piese componente ale motorului.
Referitor la intrebarea pusa de tine - care este mai putin galagios la aceeasi putere, parerea mea este ca cele mai silentioase sunt suzuki si honda dar sunt si cele mai scumpe, apoi vine yamaha si mai apoi mercury cel mai ieftin in comparatie cu celelalte (diferentele de pret sunt semnificative). Yamaha este preferat de toti localnicii deltei - deci cred ca poti gasi relativ usor pe cineva care sa se priceapa la ele, dar daca iti iei un motor nou nu ai aceste nevoi. Oricum Yamaha este unul dintre cele mai suferitoare motoare (poate ca si de aceea este preferat de localnici). Cum tu va trebui sa alegi, dar si pentru a face o alegere corecta, da o fuga in delta si verifica la fata locului despre ce este vorba - fiind sezon gasesti toate tipurile de motoare mergand in diverse directii si poti face comparatiile cat de cat corecte. Posibil sa te si poti lipi de o plimbare cu un tip sau alt tip de motor. toate 4 timpi injectie.

bobinuta

Buna seara,

Multumesc mult pentru raspunsuri, atat lui Vali cat si lui Crysty.
Din pacate pentru mine, pretul unui motor nou e prea mare, asadar va trebui sa ma gandesc ce anume sa cumpar de pe piata second-hand si mai ales, de la cine.
Automat, va trebui sa ma gandesc ca va fi necesar sa invat cate ceva despre motoare si eventual sa colaborez cu acel batran mecanic... pentru ca nu prea am incotro altfel !

Daca cineva dintre cei care citesc aceasta postare, are vreo oferta de motor 2T la 20CP in stare "normala la cap" pentru varsta si conditia lui, il rog sa ma anunte, sunt interesat sa cumpar !

O seara faina,
Bob
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

mariusm piesenoi111

Vorbește cu userul Bogdan Tox
Parca are unul chiar foarte OK
Mulțumesc

scm_ro

Bob dar cu barca ce ai facut? 20cp se poate sa fie prea mare pt ce ai vrut tu initial.

bobinuta

@mariusm piesenoi111: multumesc pentru hint ! Il voi cauta!

@scm_ro: pentru pneumatica, da... dar cred ca voi trece direct la fibra.
On-topic: gonflabila nu tine 20cp .
partial Off-topic:  Socoteala e simpla -
Nu am chef sa nadusesc la umflare-asamblare/dezumflare-dezasamblare in cazul unei pneumatice. Cei mai multi spun ca dureaza aprox. 30 minute si asta mi se pare cam mult. In acelasi film intra si caratul, montarea si demontarea motorului. Estimez ca dupa cateva sporturi de genul asta, o sa-mi cam treaca. Hi.
In cazul asta, solutia e clara: peridoc sau in cel mai rau caz, o remorca modificata (in cazul gonflabilei).

Daca ajung la peridoc, atunci deja e cazul sa ma gandesc ca in locul unei gonflabile de ~60Kg pot transporta la fel de bine o rigida in jur de 120Kg + motorul montat deja pe ea. Singurul impediment e ca pentru reducerea costurilor si evitarea ITP-ului direct la RAR, as cauta un peridoc fara franare. Am inteles ca cel cu franare e mult mai sigur, dar si mult mai scump.

Colac peste pupaza, ma gandesc ca in cazul gonflabilei, daca te plimbi 2-3 ore pe o apa, pozitia pentru pasageri (familie/prieteni) nu va fi prea comoda, pe cand intr-o rigida customizata corect, te mai poti invarti. Gonflabila e un compromis care are suprafata mare de contact cu apa, pe cand o rigida gandita faciliteaza glisajul.

Altfel, ar fi ramas gonflabila ! Problema e si de stocare. Iarna nu voi iesi cu barca, e foarte clar. Gonflabila trebuie pastrata semi-presurizata, dupa cum spun cei mai multi, asta daca vrei sa-i prelungesti viata. Unde naiba s-o pastrez? N-am unde. Poate, in garaj la taica-meu, dar si acolo temperatura e cu cel mult 5 grade peste ceea ce exista afara (nu e izolat). PVC-ului nu-i plac temperaturile scazute... din ceea ce am citit.
Solutia e sa tin barca pe peridoc si motorul intr-un beci neinghetat. Si daca tin barca pe peridoc, ansamblul asta o sa-l tin la un amic situat la vreo 25Km de Bucuresti. Nici el n-are garaj, poate o magazie ceva... unde va fi la fel de rece ca si afara. Si atunci? Sa pun gonflabila la frig ? O rigida n-ar pati nimic...

Cam astea ar fi primele argumente pentru care ma gandesc direct la o rigida si implicit, la un motor care sa asigure maximum de putere fara a fi nevoie de inmatricularea sistemului.

Daca pot primi contra-argumente, sunt numai ochi si urechi !

Cu bine,
Bob
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

scm_ro

Rationamentul este ok. Nu stiam ca s-au schimbat planurile de cand am vb la telefon. Bafta la achizitie.
Singura obs este la peridoc. Eu am fara franare si sunt tratat la rar la fel ca si cele cu franare, doar ca nu fac stand de frana. In schimb intervalul este acelasi.

cristi80

Mergi pe rigida și 20 cp. Dacă alegi altceva după un timp o sa vrei mai mult(been there,done that).O sa vrei delta, Sulina, sa plimbi familia, sa pescuiești comod etc.

crysty

Subscriu la ce a spus "cristi80". Eu am inceput de la gonflabila, apoi rigida open, apoi cabinata si acum pilothouse care ma multumeste din toate pdv.
Urmand acest drum am pierdut foarte mult la capitolul bani dar am castigat experiente....
Inscrisul barcii nu ar trebui sa fie problema in afara de taxele ce trebuiesc platite; dar esti in regula si nu mai lasi loc de intrebari neavenite organului....
Singurul care te limiteaza ar fi bugetul alocat si functie de asta va fi si siguranta ta - spun asta deoarece sa conduci o lotca trebuie sa ai experienta mai mare si chiar trebuie sa-ti arate cineva altfel esti in pericol de rasturnare la orice val/ depasire / intalnire cu alte ambarcatiuni. La un buget mai mare creste si gradul de stabilitate al ambarcatiunii si odata cu el al sigurantei.
Cred ca este o treaba de compromis.

bobinuta

Buna dimineata,
Multumesc tuturor celor care au avut amabilitatea de a-mi raspunde si imi cer scuze pentru revenirea mea poate prea intarziata. Am retinut toate punctele de vedere si incerc sa compilez o hotarare. Nu e usor de luat, mai ales cand nu poti sa spanzuri prea multi bani. As dori sa mai apelez la ajutorul dvs., al colegilor de forum, pentru a putea discerne intre diversele oferte pe care le voi mai cauta intre timp.

Ca incepator (si nepriceput in domeniul motoarelor, exceptand cateva elemente pe care le-am "prins" de vreo luna incoace), sper ca veti intelege ca e complicat sa hotarasc asupra unei alegeri, pentru ca intervin prea multi factori de care ar trebui sa tin cont. Pentru cineva priceput, lucrurile sunt mult mai simple...
Intrucat ofertele pe care le-am intalnit si pe care le voi mai intalni, nu prea am cu cine sa le discut in timp util (stiti bine ca cele bune dispar repede!), voi incerca sa va mai supun atentiei unele din cele gasite, in speranta ca pana la urma, voi pica pe o oferta convenabila.

Dupa informatiile primite pana acum si dupa ce am vazut cateva motoare, am constatat ca la cele in 2T ma deranjeaza zgomotul si fumul. E clar ca daca imi voi plimba fetele, nu vreau nici sa le afum si nici sa le poluez fonic cu paraitul unui 2T.  Recunosc ca am vazut/auzit un Johnson de 8cp 2T care suna rezonabil. Daca as gasi ceva de genul asta si la 20cp, n-as refuza. Dar altfel... probabil ca va trebui sa accept ideea de a cauta un 4T .

Un mecanic de motoare mi-a spus ca cel mai silentios motor in 2T a fost fabricat de Mercury.
Dvs. ce informatii aveti in acest sens ?

Cu multumiri,
Bob
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

teo pes

Eu am ( nu de vanzare)un mariner de 9,9/15 cp e cam pe viata motorul, si nu se aude a ligheane !incerc sa postez un filnulet daca merge sa l vezi in mars pe o ,,aluminiu".
Viata i grea !!  Dar trece !!

Don Basilio

inca un aspect. motoarele, chiar 4T, racite cu aer (exista cateva tipuri dar de puteri mai mici) sunt mult mai zgomotoase decat cale racite cu apa.