inmatriculare sau nu barca laguna 480 cu motor 15 cp

Creat de clatici vasile, Iulie 29, 2018, 07:59:13 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Bogdan

Citat din: kama3 din August 09, 2018, 04:48:41 PM
Din punctul meu de vedere avizul catre navigatori nu are caracterul unui act administrativ.
Dar, singura modalitate de a face ceva e sa-l consideram act administrativ, pt ca creeaza obligatii, iar nerespectarea lui conduce la sanctiuni si sa-l atacam in instanta de contencios.
Si atunci va hotara instanta daca e sau nu e, daca e legal sau nu e lefal, daca tb sau nu anulat
Este o aberatie juridica ! Este inadmisibila o astfel de actiune. Priveste Avizul catre navigatori  ca pe un Certificat de Urbanism.

kama3

Bun, atunci ca sa fundamentam notiunea de "aviz catre navigatori", de ce nu poate fi considerat act administrativ?

Bogdan

Actul administrativ are putere de lege.  HG, HCL, Autorizatiile ( cu caracter individual) sunt acte administrative. Avizul desi obligatoriu are caracter consultativ, adica este luat la cunostinta si respectat (dupa caz in situatia noastra).

timberland0910

Citat din: Bogdan din August 09, 2018, 09:14:45 PM
Actul administrativ are putere de lege.  HG, HCL, Autorizatiile ( cu caracter individual) sunt acte administrative. Avizul desi obligatoriu are caracter consultativ, adica este luat la cunostinta si respectat (dupa caz in situatia noastra).

HCL poate anula o HG ?  Intreb pt ca pe un lac , desi e declarat navigabil din 2008 cineva tot pune indicatoare cu Accesul interzis cu ambarcatiuni cu motor

Alex1958

Salut,
V-ati bagat in domeniul juridic unde, dupa ce ca nu se pricep prea multi (stima pt Bogdan!) redactarile lasa loc de interpretari.
Dar daca ne legam noi de notiunea de "senal navigabil" - adica de culoarul dintre geamanduri.
Am o barca mica si la deal ma tin pe langa maluri iar la vale la limita geamandurilor. Nu sunt pe "senalul navigabil" si v-am pupat pe protofel!
Probabilitatea de a traversa senalul cand trece capitania este foarte mica.
Ce parere aveti?

Vali

#35
@Alex1958: La Galati, Braila si Tulcea, senalul incepe exact de la malul unde e situat orasul. Ca sa iesi cu barca de la oricare debarcader sau rampa, chiar daca vrei sa ajungi pe malul celalalt, tot trebuie sa tai senalul. E suficient sa stea pitita o salupa cum sta garcea cu radarul, si cand ai iesit sa vina sa te intrebe de sanatate.

Asa ca nu are rost sa ne jucam cu curu gol in fata pwlii sculate, ci trebuie sa facem ceva ca sa avem posibilitatea sa circulam, legal si in tihna, cu o barca exceptata DE LEGE de la inmatriculare / inscriere. Exista undeva un articol, cred ca in Ordonanta 42 / 1997,  unde scrie clar ca circulatia navelor se desfasoara liber si neconditionat pe apele navigabile interioare ale Romaniei. Aici ar trebui marsat. Am sa caut articolul si revin.

Edit: Am gasit. E vorba de Art. 17 din Ordonanta 42 / 1997. Acesta a fost modificat prin Ordonanta 19 / 2012, si are urmatorul continut:

"Art 17:
Accesul navelor, indiferent de pavilionul pe care îl arborează, în porturile românești și pe căile navigabile interioare este liber și nediscriminatoriu."


Sursa: https://lege5.ro/Gratuit/gmzdoobvga/ordonanta-nr-19-2012-pentru-modificarea-si-completarea-ordonantei-guvernului-nr-42-1997-privind-transportul-maritim-si-pe-caile-navigabile-interioare

Rezulta de aici ca avizul pentru navigatori in discutie incalca si actele normative care excepteaza barcile sub 7 m / 15 KW de la inmatriculare / inscriere, si art. 17 din Ordonanta 42 / 1997. Iar cireasa de pe tort este bineinteles formularea plina de suficienta conform careia "Prezentul aviz pentru navigatori anuleaza orice alte dispozitii contrare" :P.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

toni tl

Zilele trecute am fost oprit si verificat la documente de catre organele de control din Tulcea (Politia transporturi si Capitania). Toate bune si fara probleme (barca inmatriculata si documentele originale la mine). Problema vine nu de la faptul ca se circula cu barci neinmatriculate pe senal  si anume ca se circula cu barci fara nici un fel de inscriptie prin fata convoaielor si a navelor maritime iar cand acest lucru este deranjant pentru acestea atat capitanii de nave si pilotii nu pot da nici un fel de reper capitaniei despre barca care face necazuri si credeti-ma ca aceste barci sunt foarte multe. Sunt zile cand ma doare capul de cata prostie vad pe Dunare si aici vorbesc nu numai din punt de vedere al marinarului profesionist cat si a posesorului de barca. Ideea este ca organele de control vor ca fiecare ambarcatiune sa aibe un inscris pe ea pentu identificare.

kama3

Asta e o gogoriță!
Daca capitanul convoiului vede ca barca gl215 i-a taiat fata ce face? Da prin statie si vine capitania sa-i dea amenda?

Eu personal n-am gasit o definitie a avizului catre navigatori.
Dar, daca il analizam ca aviz administrativ, atunci nu poate fi atacat in instanta.
Dar, un aviz administrativ este un aviz care precede un act administrativ. Ori avizul catre navigatori nu precede un act administrativ, este obligatoriu, iar nerespectarea lui duce la sanctionare. Deci il putem considera act aministrativ. O actiunne in instanta ar lamuri aceste aspecte.
RND ul spune in cuprinsul lui ca anumite chestiuni dispozitiile sale se completeaza prin avize.
In alta ordine de idei, daca vor obligativitatea inmatricularii barcilor sa ia calea mai lunga adica sa faca demersuri pentru modificarea legii.
Gata ca m-am suparat. Luni ma apuc de actiune. Sa vedem ce zice si instanta...

pelicanul

Cum se sanctioneaza nerespectarea RND sau COLREG? Stie cineva?

Eu am gasit doar asta: https://lege5.ro/Gratuit/geydmnbxgy/hotararea-nr-876-2007-pentru-stabilirea-si-sanctionarea-contraventiilor-la-regimul-transporturilor-navale

La art 2 lit "t" este o precizare generala cum ca "nerespectarea de către comandanții/conducătorii de nave a regulilor prevăzute în regulamentele de navigație, cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei"

Un rind mai sus, la litera "s" avem "nerespectarea "Avizelor către navigatori", cu amendă de la 5.000 lei la 20.000 lei"

Cam asta e... :)

gvincentiu

Exact, comandatul convoiului anunta la Port Control datele barcii care i-a taiat calea sau care ia facut probleme in senalul navigabil. Si eu am facut asta unor barci care nu respectau viteza si rupeau digurile facute din saci, in timpul inundatiilor. Ca au intervenit sau nu, e problema Capitaniei.
Ganduri bune !

gvincentiu

Citat din: timberland0910 din August 10, 2018, 06:38:22 AM
HCL poate anula o HG ?  Intreb pt ca pe un lac , desi e declarat navigabil din 2008 cineva tot pune indicatoare cu Accesul interzis cu ambarcatiuni cu motor
Despre ce lac e vorba? Poate fi declarat navigabil, insa daaca e luat in concesiune, in administrare de CJ, CL se pot introduce restictii, si se poate schimba destinatia in lac acumulare pentru apa potabila, de exemplu.
Ganduri bune !

timberland0910

Citat din: gvincentiu din August 10, 2018, 09:24:50 PM
Despre ce lac e vorba? Poate fi declarat navigabil, insa daaca e luat in concesiune, in administrare de CJ, CL se pot introduce restictii, si se poate schimba destinatia in lac acumulare pentru apa potabila, de exemplu.
De fantanele belis e vorba...Dl Capitan a a spus ca e navigabil si sa mergem linistiti, da Hidroelectrica tot pune semne..noi le rupem , ei le pun la loc 😂😂😂

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


timberland0910

Citat din: timberland0910 din August 10, 2018, 09:27:45 PM
De fantanele belis e vorba...Dl Capitan a a spus ca e navigabil si sa mergem linistiti, da Hidroelectrica tot pune semne..noi le rupem , ei le pun la loc 😂😂😂

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Mie pana nu imi arata in monitorul oficial ceva concret nu ies de pe apa

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


gvincentiu

La o simpla cautare, se pare ca este lac de acumulare apa potabila si arie protejata.
https://www.ziardecluj.ro/tardiv-si-numai-ca-s-pierdut-lac-directorul-de-la-apia-cluj-prefectul-chereches-anunta-ample-controale-zona-lacurilor-belis-fantanele-si-tarnita-poate-i-obliga-pe-cei-care-se-dau-cu-barca-pe-lacuri-sa-respecte-legea
In concluzie nu ai voie cu ambarcatiuni cu motor termic. Daca te simti neindreptatit, poti initia o actiune la Avocatul Popurului. El te va reprezenta in fata CJ sau cine l-a dat in administrare cat si in fata Hidroelectrica.
Dar fiind declarat zona protejata, nu ai decat slabe sanse ca hotararea de CJ sa nu fie legala.
Ganduri bune !

bobinuta

Citat din: timberland0910 din August 10, 2018, 09:27:45 PMDe fantanele belis e vorba...Dl Capitan a a spus ca e navigabil si sa mergem linistiti, da Hidroelectrica tot pune semne..noi le rupem , ei le pun la loc
Eu cred ca EL Capitan al vostru a spus foarte bine ce a spus si de asemenea, daca as fi in locul vostru, as proceda la fel.
Veti vedea si de ce...
Aveti mai jos lista apelor declarate navigabile in Romania , statuata prin H.G. nr. 665/2008 :

Hotărârea nr. 665/2008 pentru stabilirea nominală și pe porțiuni a căilor navigabile interioare ale României

În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 21 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim și pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. -
Se stabilesc căile navigabile interioare ale României, nominal și pe porțiuni, potrivit listei prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. -
Supravegherea și controlul navigației pe căile navigabile interioare ale României se exercită de către Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea Navală Română, în conformitate cu legislația în vigoare.
Art. 3. -
Asigurarea condițiilor minime de navigație - gabarite de navigație, semnalizare, lucrări de amenajare, de protecție și altele - pe căile navigabile interioare ale României se execută de către administrațiile de căi navigabile înființate în conformitate cu legislația în vigoare.

LISTA
căilor navigabile interioare ale României


Nr. crt.   Calea navigabilă interioară   Amplasare (kmD - kilometraj Dunăre; Mm - mile marine)
[..........]
5. Lacuri interioare navigabile
5.6.   Fântânele   Pe râul Someșul Cald

Cred ca e destul de clar, nu?
Referitor la neclaritatile ramase, nu are rost sa spun mai multe, intrucat urmatorul articol spune cam tot, iar daca veti mai cauta un pic pe Internet, veti gasi o multime de completari !  8) 8) 8)

Senatorul clujean Vasile Ilea invocă aberaţii pentru interzicerea bărcilor pe Tarniţa

Vant din pupa si ape linistite !
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube