Zodiac Cadet 350 Alu + motor Honda 20 cp

Creat de Zodiac, August 17, 2018, 01:00:49 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Betto

Detin patru barci, si mi-as mai dori inca una (una bulgareasca ca a lui Fritz). Nu as renunta la niciuna din ele, pe rand le folosesc pe fiecare in scopul sau. In plus, fiecare au intamplari si amintiri cu valoare sentimentala.
Recomand ca cei ce doresc barci gonflabile, sa le iasa ideia din cap. Durata de viata scurta, penetritatea, fragilitatea, sensibilitatea, si foarte multe alte minusuri m-ar face sa nu-mi cupar barca gonflabila niciodata. Nu este barca pentru furtuna-vant fara motor, nu este pentru Dunare si Delta pe timp nevrelnic. Cu toate acestea am doua barci gonflabile, una mai mica (2,70)  Thunder,ucraineana, si una mare Mariner, hypalion, (4,30m), baloane diametru 50, gen militara, chila ete solida din lemn marin, grea, totul ansamblata in jur de 100kg, suporta pana la motorizare pana  la 50 hp. Cea mica a bufnit saptamana trecuta deoarece a fost lasata in soare intoarsa pe dos supraunflata (de catre tatal meu), iar cea de-a doua, tocmai am peticit azi la ea, gandindu-ma la ce belele se inhama cei ce vor sa-si cumpere astfel de « panarame » plutitoare.
Cea mai noua "iubita", este de tabla aluminiu marin 2mm, 3,60m, bordaj inalt, comanda speciala, la nenea de la Ploiesti (care i-a reparat ceaunul lui nea' Ion). Usoara, sub 60 kg, spatiu interior cu mult mai mare decat gonflabila cea mare,  singur si bagaje minime glisez minunat cu 5-6 hp, Usor de transportat pe autoturism, surprinzator de bine sa comportat pe masina ( chiar la viteze, usor peste100 km/h, fara probleme), usor de depozitat, (ridicata pe sistem de scripeti pe tavanul garajului, pe acoperis, sau ancorata in picioare sub un copac, sau a altor constructii acolo unde permite inaltimea), a sarit din schema achizitie de peridoc (inmatriculari, taxe, ITP-uri), motorizare fara carnet, fara inmatriculare, fara alte taxe si impozite, fara alte griji.... Testata pe furtuna si valuri mari, sa comportat foarte bine, chiar mai mult decat ma asteptam. Este o bijuterie pentru mine,... sudata in Tig integral, cu minima intretinere. Este varianta superioara celor care trec de la gonflabile la aluminiu. Avantaje care nu le va avea niciodata o gonflabila, si nici o alta barca referitor la greutate, transport, durabilitate, fiabilitate, reparare usoara, pret la revanzare...ect.
Este o barca mai speciala doar pentru cunoscatori. O folosesc la pescuit la spíning, parcurg distante mai lungi glisand, cu minim de motorizare si minim de combustibil consumat.
(Ultimele 3 foto sunt asemanatoare, cu barca mea din foto 2, dar mai scurte, facute de acelasi constructor).
(A patra barca e o barca doar de plimbare cu motor Suzuki EFI de 40 hp, pe care nu o folosesc la pescuit sa o bag prin toate coclaurile si sa o imput de peste.)
Initial am luat aceasta barca, (de aluminiu) doar sa-i testez calitatile nautice, sa-i copii si sa-i inbunatatesc proiectul si apoi sa o revand. Nu am iesit decat de trei ori cu ea, si deja a prins « lipici » de mine si nu ma mai intereseaza sa o vand. Deasemenea, doresc sa o testez si la o motorizare mai mare.
Reamintesc celor interesati ca exista pentru greutate usoara, transport usor si spatiu de depozitare minim, si portabarcile pliabile, sau barci demontabile din doua sau mai multe parti.  https://www.google.ro/search?q=imagini+portabote&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwjUjZ3TpvfcAhUQLFAKHQv5DYsQsAR6BAgGEAE&biw=1613&bih=909

Fiecare avand avantajele si dezavantajele sale.

AdrianZUZ

Safety in sus, safety in jos .... nimic nu este sigur pe aici, la noi, pe Pamant.
Zodiac - un fel de Adidas, Land Rover .... un brand, o imagine a unor vremuri trecute. Doar ca da bine la CV in fata altor vanatori.
Honda - idem Zodiac, dar mai bine un pic, macar pe apa dulce pare OK, in saramura este mai rau.
Quicksilver este un dop pe mare. Un vaporas de 470 care nu duce motor mai mare de 50cp ...
Barci aluminiu in Delta, pe o furtuna cu fulgere, in mijlocul unui lac ;D
Fata in fata cu un ponton/dormitor care coboara pe Sontea (desi nu are voie), fara directie, in curba, nici o barca de 630 cu 150cp nu are sanse... doar inspiratia conducatorului care a redus inainte si a avut rezerva sa o arunce pe mal.
Diguri submerse care iti iau cizma cu totul 8)

Daca ai suspiciuni ca echipajul se poate stresa groaznic, incearca sa inchiriezi ceva (prin Grecia ptr mare sau Delta pentru canale) sau sa gasesti pe cineva sa va plimbe (NU pe Snagov). Pierzi maxim 50-100eur.
Pana la urma, cu permisul cum stai? Vad ca uneori vrei 5cp, alteori 20 ...
,

Intersect

Salut Betto,eu acum nu stiu cu ce" panarame" plutitoare te-ai ales tu. Dar cred ca zodiacurile sunt ceva net superior. Din pacate nu am poze din arhiva personala dar am gasit ceva pe net si am vorbit si la vapor ca sa imi trimita.
Zodiacurile cum am mai spus sunt pastrate in soare umflate,nu conteaza in ce parte a globului se afla nava.
Siguranta turistilor este tot timpul pe primul loc. Croazierele sunt foarte scumpe de la 30000 eur pana la 140000 pentru NW passage .
Din cate am inteles o barca se caseaza dupa 10 ani nu trebuie neaparat ca sa fie intr-o stare deplorabila.
Nu te poti referi la toate barcile gonflabile ca fiind niste panarame,ocupa un segment de piata mare si sunt folosite in diferite conditii de exploatare.
Personal am sa imi cumpar un caiac gonflabil in urmatoarele luni,folosit cu succes de catre Florio si pe care am sa il port in masina pe unde merg.

81mUXk-G3RL._SL1500_ by stanga george, on Flickr

29 by stanga george, on Flickr

csm_2014-08-20-BRE_Zodiac_Gr__nland_3_web_b85d046d46 by stanga george, on Flickr

raising-zodiac-onto-ms-bremen-milford-sound-fiordland-national-park-BCA6HP by stanga george, on Flickr
Born to fish,forced to work!!!

Intersect

@ Zodiac, colegii care au spus că sunt dopuri sau alte chestii cred că își bazează ideile pe ceva palpabil și sunt curios ca să aflu experientele lor în exploatarea sus numitelor barci.
În fine ca să revenim la lucruri serioase și să terminăm cu tâmpeniile,în octombrie ești invitatul meu dacă vrei ca să testezi Quicksilver 430/540 ( în măsura în care sunt în Deltă)  și Jeanneau 115.
Dar într-un buget de 15000 îți găsești ce vrei,doar fii atent.
Garajul îl poți construi în jurul bărcii așa cum o sa fac eu.
Born to fish,forced to work!!!

scm_ro

Este justificata teama de sh, dar cu rabdare poti sa o rezolvi si cu sh, iti lasi inca de la inceput o rezerva de bani sa corectezi / repari eventualele defecte.
Spui ca vrei un motor nou. Suna frumos, si eu am visat sa am unul nou, pana am lovit ceva ,am rupt pintenul si am facut praf elicea la suzuki. Imi venea sa plang de ciuda, mai ales ca il bibilesc pe toate partile, daca era nou cred ca muream. Eu zic sa te mai gandesti daca chiar se merita. Mai apar din cand in cand si ocazii sh bune.

Si eu am fost in situatia ta, barca ideala nu o gasesti.
Pana la urma am rezolvat-o cu 2 barci, intr-un buget mai mic.
Ca si exemplu: pentru Dunare /Delta am luat un glastrom de 5m cu un suzuky de 60cp , iar pentru vacante si mare, in locuri unde posibilitatea sa o intep este minima am luat un kolibri de 3,6 cu un motor de 15cp in 2t.
Anul asta pe mare m-am plimbat cu gonflabila 14 zile, a fost ok cat marea a fost linistita, dar cand valurile au inceput sa sara de 50-60 cm nu m-am mai simtit confortabil, dar nici in nesiguranta daca ai un pic de experienta cu valurile. Am mers mai incet si toti cu vestele stranse bine pe noi.
Pe aceleasi valuri am inchiriat, special si o barca de fibra, un compass 150cc si nu pot sa spun ca m-am simtit mai in siguranta decat pe gonflabila, doar nu ne-am stropit la fel de tare.

Am ras la comparatia cu sacul de ciment, din pacate ala e mai usor de carat fata de motor. La mine motorul in 2T are 30kg si chiar si asa este incomod de carat, as prefera sacul de 50kg. Pe ala poti sa il trantesi in orice pozitie si nu iti zgarie masina.

AdrianZUZ

Citat din: Zodiac din August 20, 2018, 02:37:01 PM
"Dop pe mare" cred ca sunt toate pana la minim 10 metri ! Care nu e dop la aproximativ 5 metri si care de nou sa nu depaseasca 15.000 euro ? Cu ce viteza vine pontonul ?

....
. Am inceput sa visez frumos desi se amana data cumpararii cu mai multe luni...sper ca pana la sfarsitul anului viitor , ma gandeam la cate sacrificii voi face pentru "vaporas" cand citesc pe un alt subiect ca un coleg spune ca e un "topor submotorizat" acum colegul cu "dopul submotorizat" ...a fost ca un dus rece .
Nu mai inteleg nimic .


Eu nu am zis ca este submotorizat....

Nu conteaza cu ce viteza vine pontonul, conteaza ca nu se opreste, ocupa tot canalul si nu il vezi/auzi decat in scurt!

Intersect

Citat din: AdrianZUZ din August 20, 2018, 08:53:43 AM
Safety in sus, safety in jos .... nimic nu este sigur pe aici, la noi, pe Pamant.
Zodiac - un fel de Adidas, Land Rover .... un brand, o imagine a unor vremuri trecute. Doar ca da bine la CV in fata altor vanatori.
Honda - idem Zodiac, dar mai bine un pic, macar pe apa dulce pare OK, in saramura este mai rau.
Quicksilver este un dop pe mare. Un vaporas de 470 care nu duce motor mai mare de 50cp ...
Barci aluminiu in Delta, pe o furtuna cu fulgere, in mijlocul unui lac ;D
Fata in fata cu un ponton/dormitor care coboara pe Sontea (desi nu are voie), fara directie, in curba, nici o barca de 630 cu 150cp nu are sanse... doar inspiratia conducatorului care a redus inainte si a avut rezerva sa o arunce pe mal.
Diguri submerse care iti iau cizma cu totul 8)

Daca ai suspiciuni ca echipajul se poate stresa groaznic, incearca sa inchiriezi ceva (prin Grecia ptr mare sau Delta pentru canale) sau sa gasesti pe cineva sa va plimbe (NU pe Snagov). Pierzi maxim 50-100eur.
Pana la urma, cu permisul cum stai? Vad ca uneori vrei 5cp, alteori 20 ...
,
Daca


Daca tot este furtuna macar sa iti faci o cusca Faraday,omul si-a riscat viata ca sa probeze un concept si chiar a reusit.
Daca vezi ca vine furtuna ,frate pleaca,nu conteza pe ce tip de barca de agrement esti,malul este aproape nu risca inutil. Daca fulgera langa tine si barca ta,ozonul arde ca sa nu mai spun de materialele neconducatoare.....
Daca ai avut experiente nepalcute cu Quicksilver te rog ca sa ne spui. Personal am facut Sfantu-Perisor. Sfantu Sulina . Sfantu Gura portitei pe mare. Marea a fost calma. Barca nu este pentru Beaufort sa zic 5,adica eu nu ma avant.
Citat din: scm_ro din August 20, 2018, 03:19:28 PM
Este justificata teama de sh, dar cu rabdare poti sa o rezolvi si cu sh, iti lasi inca de la inceput o rezerva de bani sa corectezi / repari eventualele defecte.
Spui ca vrei un motor nou. Suna frumos, si eu am visat sa am unul nou, pana am lovit ceva ,am rupt pintenul si am facut praf elicea la suzuki. Imi venea sa plang de ciuda, mai ales ca il bibilesc pe toate partile, daca era nou cred ca muream. Eu zic sa te mai gandesti daca chiar se merita. Mai apar din cand in cand si ocazii sh bune.

Si eu am fost in situatia ta, barca ideala nu o gasesti.
Pana la urma am rezolvat-o cu 2 barci, intr-un buget mai mic.
Ca si exemplu: pentru Dunare /Delta am luat un glastrom de 5m cu un suzuky de 60cp , iar pentru vacante si mare, in locuri unde posibilitatea sa o intep este minima am luat un kolibri de 3,6 cu un motor de 15cp in 2t.
Anul asta pe mare m-am plimbat cu gonflabila 14 zile, a fost ok cat marea a fost linistita, dar cand valurile au inceput sa sara de 50-60 cm nu m-am mai simtit confortabil, dar nici in nesiguranta daca ai un pic de experienta cu valurile. Am mers mai incet si toti cu vestele stranse bine pe noi.
Pe aceleasi valuri am inchiriat, special si o barca de fibra, un compass 150cc si nu pot sa spun ca m-am simtit mai in siguranta decat pe gonflabila, doar nu ne-am stropit la fel de tare.

Am ras la comparatia cu sacul de ciment, din pacate ala e mai usor de carat fata de motor. La mine motorul in 2T are 30kg si chiar si asa este incomod de carat, as prefera sacul de 50kg. Pe ala poti sa il trantesi in orice pozitie si nu iti zgarie masina.

Eu nu inteleg si este parere personala de ce sa iei mai multe barci decat ai nevoie. Iti gasesti ce vrei si daca este mai scumpa aconomisesti,asa am facut eu. Nu pot avea mai multe barci decat am nevoie si  nu imi pot permite,sunt omul care mai bine economiseste si isi ia ce trebuie decat un substitut.
Acum mai am o barca din aluminiu,reconditionata total si echipata cu materiale aduse din state. Barca arata asa https://www.youtube.com/watch?v=IES2hzv1tfg fara motior :) si nu stiu daca imi permit ca sa o tin numai de dragul de a o avea,am gasit un 25 ETEC sa il iau,nici nu stiu mai vedem.

Imi permit ca sa scriu din cauza ca am trecut prin aceleasi dileme ca si Zodiac,forumul,Vali m-au ajutat ca sa trec peste si am fost fericit pentru alegerea facuta,sa vazut acum cand am luat o barca din impuls si " mi-am luat-o".

  Din cauza celor spuse mai sus eu am sa acord sprijinul  meu oricand pentru achizitionarea unei barci.
Born to fish,forced to work!!!

crysty

Dupa cum probabil va amintiti, eu am avut un Quicksilver 470 cabin activ si am fost multumit de ea. Problemele puse aici le-am intalnit dar fara a fi surprins. Pontoanele dormitor sunt mari si de regula se vad de mai departe dar am si avut momente in care am redus brusc pentru ca nu l-am vazut din timp. Oricum acestea merg incet si ai loc suficient pe langa ele. Chiar imi amintesc ca la inceput m-am intalnit cu un ponton ce urca din balta pe Sontea mai aproape de 36 si atunci m-am cam speriat si m-am bagat in mal tinandu-ma de liane sau crengi de copac. Dupa ce a trecut pontonul mi-am dat seama ca nu ar fi fost nici o problema daca reduceam si treceam pe langa el incet. Motorizarea maxima suportata de barca, conform cu ce spune fabricantul pe eticheta este de 60cP si chiar merge bine cu toti acesti cai (ar fi mers un 75 foarte bine).
Capitolul cu cizma..., da se poate intampla daca esti grabit prin locuri necunoscute si nici nu te informezi. Daca vrei sa incerci apa o poti face cu degetul nefiind nevoie sa te arunci de-a dreptul in ea. Motorul sus si viteza mica si totul este ok. Eu asa am facut si pe Ligheanca si m-am pus pe mal la apa mica. Daca aveam viteza nu o mai scoteam de acolo dar asa a iesit doar cu motorul inapoi putin mai turat.
Deh dar ajunge aici despre quicksilver 470; doar s-a mai deschis un topic.

scm_ro

Intersect, am 2 barci fiindca in Delta cu copii la pescuit si ancorele zburand pretutindeni nu ma simt bine in pneumatica, iar in concediu nu pot sa trag si barca si rulota pe acelasi cui si am nevoie de portabilitate.
Crysty cu lovitul cizmei am patit-o intr-un loc pe unde am mai trecut de cel putin 20 ori. Daca nu venea ploaia si trebuia sa schimb elicea rapid, zau ca intram in apa sa vad ce a fost acolo.

AdrianZUZ

Citat din: Intersect din August 20, 2018, 06:39:45 PM
Daca


Daca tot este furtuna macar sa iti faci o cusca Faraday,omul si-a riscat viata ca sa probeze un concept si chiar a reusit.
Daca vezi ca vine furtuna ,frate pleaca,nu conteza pe ce tip de barca de agrement esti,malul este aproape nu risca inutil. Daca fulgera langa tine si barca ta,ozonul arde ca sa nu mai spun de materialele neconducatoare.....
Daca ai avut experiente nepalcute cu Quicksilver te rog ca sa ne spui. Personal am facut Sfantu-Perisor. Sfantu Sulina . Sfantu Gura portitei pe mare. Marea a fost calma. Barca nu este pentru Beaufort sa zic 5,adica eu nu ma avant.


In primul rand imi cer scuze, ce am scris este raportat DOAR la mare si in comparatie cu un RIB cu pescaj 50 cm si flotoare tot cam atat.
Nu am mers cu barca mentionata dar am vazut 2 (doar 2) pe mare ... si aia erau nemti. Barca la ancora langa mine se balanganea in niste mini valuri ca un dop, in timp ce berea mea statea linistita pe consola. Au vrut sa plece si s-au intors tipand ca vine "bura, buura...", ce-i drept erau cam 60cm valuri in larg si un vant de 30km/h :-[... noi am traversat repede sa prindem liber la Zavratnica.
Culmea ca am fost atent la ele, fiind tentat sa schimb barca veche de aluminiu cu un Quicksilver open, dar am considerat ca bate apa si se zbate prea mult pentru gustul meu.

In delta sunt convins ca este mega ok, daca se plieaza si pe un turism gen camping nautic, pescuit la ancora.

Cu "primejdiile ce ne pandeste" am vrut sa subliniez ca nu exista Pasat pe apa ;D

Oricum eu sunt carcotas si gasesc defecte la orice. La Buster am 7-8 chestii care ma scot din minti ... daca se deschide un topic si despre ala, va povestesc :P, la RIB-ul Gommonautica nu mai zic ;D ... cred ca si la o Riva as putea sa gasesc ceva probleme :-X

crysty

Nu credca exista barca careia sa nu i se gaseasca cusur. Cel mai important este sa mergi cu ea si sa vezi daca iti convine/place. Celelalte cusururi pot fi acceptate sau corectate dupa caz. Ceva diferente sunt intre cea cabinata si cea sport (quicksilver 470) dar cred ca cea cabinata sta mai bine in stationare decat cea sport - eu nu am avut de reprosat nimic nici in stationare si nici in mars.

Intradevar, cu cat suntem mai atenti la detalii (altii numesc a fi carcotasi) cu atat vom fi mai satisfacuti; dar totdeauna se mai gasesc in timp tot felul de chestii pe care nu le vedem/anticipam.

Intersect

Mi-au trimis și poze actuale cu zodiacele, acum nava este pe undeva lângă Franz Josef land.
Born to fish,forced to work!!!

Alex1958

Citat din: Intersect din August 21, 2018, 01:21:54 PM
Mi-au trimis și poze actuale cu zodiacele, acum nava este pe undeva lângă Franz Josef land.
Salut!
Motoarele alea sunt Diesel de 36 CP?
Am vazut niste diesel-uri pe la salonul nautic (erau pentru aplicatii militare parca!) dar erau niste mari monstri.
Cele din pozele tale par foarte OK insa banuiesc ca sunt foarte grele...
Ai ceva detalii?

cristizz

#43
Par sa fie motare Yanmar diesel, care s-au fabricat in cateva variante de putere (eu stiu de 27 CP si 36 CP), dar intelesesem ca au fost scoase din fabricatie de ceva vreme.

Si ceva din zilele noastre: https://www.yanmarmarine.com/News-detail/YANMAR-LAUNCHES-THE-DTORQUE-111-TURBO-DIESEL-OUTBOARD/

Intersect

#44
Citat din: Alex1958 din August 21, 2018, 01:30:41 PM
Salut!
Motoarele alea sunt Diesel de 36 CP?
Am vazut niste diesel-uri pe la salonul nautic (erau pentru aplicatii militare parca!) dar erau niste mari monstri.
Cele din pozele tale par foarte OK insa banuiesc ca sunt foarte grele...
Ai ceva detalii?

  Diesel 36 c.p greutate in jur de 120 kg 3 cilindri. Motoare fiabile dar nu se mai fabrica de vreo 10-15 ani,la mana a doua am gasit unul in jur de  5000 usd.

  L.E : Acum am vazut,in a doua poza motorul este electric in mijlocul barcii se afla grupul de baterii.
Born to fish,forced to work!!!