Amestec benzina/ulei pentru TOHATSU M5B

Creat de bobinuta, Iulie 14, 2018, 09:16:42 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

bobinuta

Buna dimineata !
Dupa 3 saptamani de cautari, am reusit sa gasesc, in sfarsit, un motor decent pe care sa-l folosesc pe viitoarea mea barca ce va sosi spre sfarsitul saptamanii viitoare (KOLIBRI KM330D).
Este vorba de un TOHATSU M5B model 2002, 5CP/2T, pe care eticheta spune ca e "Made in Japan" (o alta multumire pentru mine, hi)  8).
Mai jos voi posta cateva detalii, dar inainte de orice, as dori sa cer niste lamuriri celor care sunt mai priceputi.

Am cumparat motorul cu tot cu rezervor extern de 10 litri (original TOHATSU) si cu sistemul de alimentare (conducte + para de amorsare). Am citit ca pentru motoarele in 2 timpi, ungerea se face prin alimentare, necesitand astfel un amestec de benzina+ulei intr-o anumita proportie.

Cand am preluat motorul, proprietarul mi-a spus ca ar trebui sa pun 100 ml de ulei pentru cei 10 litri de benzina din rezervor. In rezervor exista deja un amestec ramas de mai multa vreme (aprox. 2 litri) cu care m-am dus la mecanic (pentru cine il cunoaste, dl. Sorin Boboc) pentru testare. Motorul a pornit fara probleme cu amestecul respectiv, dar odata ce am ajuns acasa, am descarcat manualele de utilizare si de service, unde am gasit specificat ca proportia corecta este de 50:1 (1 parte ulei la 50 parti benzina) :



Ca urmare, am folosit informatiile respective pentru a calcula corect proportiile necesare amestecului, luand in considerare ambele cazuri ilustrate in manualul dat de producator (atat 50:1 pentru cazul utilizarii obisnuite, cat si 20:1, folosit doar pentru primele 10 ore de utilizare a motorului). Rezultatele sunt urmatoarele:



Rezulta clar ca fata de ceea ce recomanda producatorul, povestea primita de la proprietar reprezinta o injumatatire a cantitatii de ulei necesar. In timp ce conform datelor TOHATSU, ar trebui sa pun 200ml ulei pentru 10litri benzina, proprietarul mi-a recomandat sa folosesc doar 100ml !

Asadar, ce ar trebui sa fac? In ceea ce ma priveste, sunt obisnuit sa iau in considerare specificatiile producatorului, pentru ca nu cred ca sunt date degeaba. Pe de alta parte, am intrebat mecanicul ce s-ar intampla daca dublez volumul de ulei turnat in amestec - raspunsul a fost ca motorul nu se va strica, dar ca va scoate mai mult fum.
Pare logic ce spune, dar la proba in butoi a motorului, fumul pe care il scotea mi s-a parut normal pentru ceea ce stiam eu despre motoarele in 2 timpi. Daca amestecul ramas in rezervor a fost preparat dupa spusele proprietarului, ar insemna ca daca eu voi folosi o cantitate dubla de ulei, sa ma trezesc cu un fum mai gros (cred).

Voi ce spuneti ?

Cu multumiri,
Bob
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

Thor

Eu am (și) un TOHATSU 3,5 CP, 2T și în cartea motorului scrie, citat:

"Folosiți un amestec de carburant în proporție de 50 părți benzină normală la o parte ulei motor Tohatsu.
Pe timpul efectuării rodajului amestecul va fi:
- 20 părți benzină normală și o parte ulei motor.
După efectuarea rodajului amestecul va fi:
- 50 părți benzină normală la o parte ulei motor, respectiv:
-100 părți benzină normală la o parte ulei sintetic pentru motoare outboard.

Ulei motor: Folosiți numai ulei  motor original. Dacă nu îl puteți procura folosiți un alt ulei pentru motoare outboard: ulei NMMA TC-W." - am încheiat citatul.

bobinuta

Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

Betto

Sunt aparute uleiuri superioare fata de 2002, care nu arde odata cu explozia in carter, face ungerea mai buna si nu scoate fum ca pe timpuri. Eu nu respect vechile carti tehnice, ci respect proportia noului ulei cumparat in raport de calitatile lui. Atunci cand am pus proportia mare, curgea uleiul nears in exces pe esapament.