Motor 4t ori 2t

Creat de Catalin, Septembrie 28, 2018, 11:26:17 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Catalin

Tot intrebare ciudatica...

Intre un Evinrude de 80 hp si un Suzuky de 80 hp ce ati alege. Si daca se poate argumentat. Consum...revizii...costuri revizii ..greutate ..usurinta in folosire...zgomot ...poluare...etc

Vali

Daca Evinrude in 2T este ETEC, e cel mai bun motor de barca existent la ora actuala. Fiind pe injectie, are si consumul, si performantele optimizate. Cea mai misto chestie e ca ai toate avantajele unui 2T (repriza, cuplu, greutate mica), dar la un consum echivalent unui 4T.

Dezavantajele ETEC-ului sunt sensibilitatea la benzina proasta (Star 2000), plus ca odata umblat la el de vreun habarnist nu-i mai dai de capat. E preferabil de luat nou, cu garantie, si sa stii exact ca tu ai grija de el.

Atentie ca puterile la ETEC sunt de 75 si 90, nu exista 80. Puterea de 90 vine in 2 variante - 3 cilindri in linie sau 4 in V. Ultima e cea mai scmechera, dar si mult mai scumpa, insa pentru un Corsar cabinat un 3 cilindri e perfect.

Daca e vorba de un 2T clasic, se merita doar daca faci drumuri rare, sa nu-ti pese de consumul suplimentar (cam 10 litri in plus / ora fata de un 4T sau ETEC). Pentru 80 CP asta inseamna aprox. 30 litri / ora la un 2T clasic fata de aprox. 20 litri / ora la un 4T sau ETEC. Valorile consumului mentionat sunt considerate cu acceleratia "la blana".

Cat despre 4T, orice japonez in toate mintile e ok. Avantajul nr.1 e reteaua de service si piese, bine dezvoltata la toate marcile japoneze, fruntas fiind totusi Yamaha.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Sam

Salutare, de ceva vreme caut si eu pe forum informatii desprea avantajele si dezavantajele motoarelor in 2 timpi sau in 4 timpi, deoarece urmeaza sa-mi cumpar si eu unul in curand. Pentru ceilalti incepatori care ca si mine se gandesc sa-si cumpere un motor, m-am gandit ca ar fi util sa prezint o sinteza a informatiilor gasite, fara a avea pretentia ca nu mi-a scapat vreo informatie. Deci:
•   2 Timpi
o   Avantaje:
   Pret mai mic
   Nu prea tenteaza hotii
   Merg fara probleme cu benzina cumparata din delta, care se stie ca e de proasta calitate
   Fiabile, robuste si nepretentioase; odata reglate si puse la punct, te poti baza pe ele ca nu te lasa cand ti-e lumea mai draga
   Necesita doar lucrari minime de intretinere si care nu costa mult
   Sunt mai usoare decat cele de aceeasi putere in 4 T, deci mai portabile
   Sunt usor transportabile (pozitie culcat, de ex.) fata de cele in 4 T
o   Dezavantaje:
   Consum mai mare decat motoarele de aceeasi putere in 4 T (folosite la aceeasi barca, cu aceeasi incarcatura si acelasi regim de mers)
   Mai zgomotoase
   Scot fum
   Se pot cumpara doar SH, deci exista un risc cu privire la starea tehnica, pe care trebuie sa ti-l asumi cand cumperi un astfel de motor, mai ales daca nu te pricepi sa-l testezi/evaluezi
   Se gasesc mai greu piese de schimb noi, originale
   Nu pot fi inmatriculate, dar pentru cele de pana la 20 CP, nu este obligatorie inmatricularea
•   4 Timpi – se cam inverseaza avantajele cu dezavantajele fata de cele in 2 T. Deci:
o   Avantaje:
   Consum redus de combustibil fata de motoarele in 2 T de aceeasi putere (folosite la aceeasi barca, cu aceeasi incarcatura si acelasi regim de mers)
   Sunt mult mai silentioase decat cele in 2 T, cele mai silentioase fiind, dupa unele pareri, Honda si Suzuki
   Nu scot fum, sunt mai putin poluante
   Pot fi cumparate atat noi, de la reprezentante, beneficiind astfel de garantie, cat si SH
   Se gasesc usor piese de schimb noi, originale, service-urile sunt bine puse la punct
   Sunt foarte fiabile, dar pentru asta necesita mai multa atentie in exploatare si intretinere
   Pot fi inmatriculate
o   Dezavantaje:
   Sunt mai scumpe
   Din pacate, da, tenteaza hotii... Astea-s conditiile, ce sa-I faci! Deci nu prea e recomandat sa le lasi mult timp nesupravegheate in locuri nepazite
   Nu se impaca prea bine cu calitatea benzinei din delta, mai ales cele cu injectie, daca am inteles bine. Se recomanda folosirea de benzina cumparata de la benzinarii din afara deltei, deci trebuie facut stocul inainte de a intra in DD, pentru toata perioada!
   Pentru a te bucura de fiabilitatea lor, trebuie sa folosesti benzina de calitate si sa le faci intretinerea corect, sunt mai pretentioase decat cele in 2 T
   Costurile de intretinere sunt mai mari decat la motoarele in 2 T
   Sunt mai grele decat cele in 2 T, deci mai greu de manipulat, mai ales de unul singur
   Sunt mai greu transportabile, de regula trebuie tinute in pozitie verticala, sau cat mai aproape de verticala


bbl81

evinrude E-tec poate fi inmatriculat, desi este in 2 timpi.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

bluewave

"Sunt mai greu transportabile, de regula trebuie tinute in pozitie verticala, sau cat mai aproape de verticala"
aici e ...discutabil ... eu il car pe partea pe care spune producatorul. deci se pot cara culcate fara probleme ( cel putin cu ce folosesc eu yamaha 4 hp/4 t si honda 5 hp/4 t ).
"No Whistling on Board"

Sam

Va multumesc pentru precizari!
Daca mai sunt si alte observatii, rog pe toti colegii cu experienta sa le faca!

crysty

"Nu se impaca prea bine cu calitatea benzinei din delta, mai ales cele cu injectie, daca am inteles bine."

Nu as putea spune asta. Eu am si am avut numai motoare in 4T injectie si nu au fost probleme. Da, cand merg la apa fac plinul la o statie de unde alimenteaza masinile, dar apoi numai de la star2000; si pot spune ca am ars destula benzina in delta pana acum. Nu am nici o problema sa alimentez fie de la Chilia, fie din Mila, Crisan, Tulcea sau Maliuc.
Dar poate ca am avut eu sansa .....
Motoarele cu comanda la mansa noi, pot fi transportate si orizontal cum spune fabricantul. Am avut un 25 caluti care il puneam si-l dadeam jos dupa fiece evadare in delta ...dar avea 83kg si il duceam in 2 oameni. peste aceasta putere devine foarte anevoios sa il transporti si basca sa-l montezi pe oglinda sau sa-l dai jos. Si cu palan si tot e dificil ca poti afecta gelcoatul de pe buza oglinzii (eu asa am patit dar am reparat).
Treaba cu hotii.....Doamne fereste sa-ti puna vreunul gand rau ca nu stiu daca ai scapare.

stefand600

Exista viata si fara Etech, la clasa mica de motoare 2T am vazut ca Yamaha face in continuare 2T pentru Australia. Cred ca transportul unui motor de 50 kg nu este un capat de tara. Trebuie vazut si analizata si varianta asta.
Stefan D

Catalin

Da..pareri impartite...ce sa spun...am avut un 4 t Mercury 50 hp . Cu benzina de la star 2000 se pare ca se impaca foarte bine. Revizii scumpe...hmm...nu stiu ce poti spune ca e scump la o revizie ..ulei..cizma si motor, ventola si filtru de ulei...de benzina doar daca e terminat. Da este silentios...mai silentios...dar in 5500 de ture toate zbiara de nu te intelegi om cu femeie...asta daca va luati femeile cu voi...Asa cum a spus Vali ce cunoaste oaresce corsarute... pe cabinata mea voiam sa stiu din experienta altora daca ar fi ok en ETEC de la evinrude ori un suzuki. Ambele maxim 90 hp ca bugetul e limitat. Observ ca Evinrude este mai ieftin la achizitie dar temerea mea ar fi ca stau la mal cu barca ca trebuie sa mai iau cu mine si o cisterna ..Ha

Catalin

Pe site-urile de profil consumurile de pe un suzuki de 90 la 5000 de turatii sunt de 19.3 litri dar cu un maxim de 32.9 la 6000 de ture. La un evinrude etec la 5000 de turatii sare la 24.6 l si in 6000 si duce doar la  29.1 litri. Nu stiu ce sa cred. Un etec la 90 de cai si 180 ore de functionare este 3000 de euro un suzuki cu cam la fel ore de functionare este 3800 chiar 4000.  5 litri la ora de mars in plus merita 1000 de euro in plus? YAMAHA la 5000 de ture scoate un consum de 22.3 litri si in 6000 34.4 litri. Despre mobilitate..hmm odata pus pe barcuta acolo ramane...merge la doctor..doamne fereste..cu tot cu barca.

Alex1958

#10
Salut!
Baga in ecuatie cat de des iesi cu barca si cam cate ore faci pe tura.
La 6 lei /l benzina mie mi-a iesit cam 155 de ore. Eu de exemplu fac 10 iesiri pe an si merg cam 3 ore dus si 3 ore intors. Deci 60 ore/an, deci in mai putin de trei ani mi-as amortiza investitia suplimentara.
Un motor il folosesti cel putin 10 ani daca te porti cum se cade cu el!
Bafta!

Catalin

Incer sa-mi reiau prostul obicei de a iesi cu prietenii de doua ori pe an intr-un circuit pe apa de cateva zile. 5-6-7 zile...cam prin toata delta. Apoi in cel putin doua weekend-uri pe luna iesiri pana ..sa spunem mila 23..poate chiar o sulina...si plimbari pana la macin ori o tura de jur imprejur a marii insule a Brailei. Cam asta incerc sa fac cu copaia. Sunt Galatean...ca sa puteti face un calcul.

Alex1958

Prietene,
Am incercat sa-ti dau un model de calcul. Atat!

Intersect

Citat din: Catalin din Octombrie 04, 2018, 03:23:26 PM
Pe site-urile de profil consumurile de pe un suzuki de 90 la 5000 de turatii sunt de 19.3 litri dar cu un maxim de 32.9 la 6000 de ture. La un evinrude etec la 5000 de turatii sare la 24.6 l si in 6000 si duce doar la  29.1 litri. Nu stiu ce sa cred. Un etec la 90 de cai si 180 ore de functionare este 3000 de euro un suzuki cu cam la fel ore de functionare este 3800 chiar 4000.  5 litri la ora de mars in plus merita 1000 de euro in plus? YAMAHA la 5000 de ture scoate un consum de 22.3 litri si in 6000 34.4 litri. Despre mobilitate..hmm odata pus pe barcuta acolo ramane...merge la doctor..doamne fereste..cu tot cu barca.

Nu ai cum sa aproximezi consumul asa,de regula sunt mai multe chestii de luat in calcul.
Uite eu cu un Jeanneau 515 cu un Johnson de 90 c.p un consum Galati-Sfantu,viteza in jur de 45 km pe ora consum 60 de litri.Durata de timp 5 ore.
Born to fish,forced to work!!!

Catalin

Scuze daca am ofensat pe cineva...consider ca aici discutam prieteneste...nu sunt mai istet ori mai priceput decat altii. Dar incerc sa aflu din experientele altora pentru a-mi forma o opinie si a lua o hotarare pt motorul ce il voi achizitiona. Am experienta unui Mercury 4t de 50 hp...si sincer in 4500 - 5000 de ture ma duceam catre Sulina cu un consum facut ca la masina ...cu plinul la galati apoi la sulina...de max 7 litri la ora de mars. Apoi in amonte se ridica la 8.5-9 litri. Si de regula nu plecam singur 3 ori chiar 5 persoane si bagajele de rigoare.
Intersectule - Consumul de 12 litri la ora de mars este bestial de bun pt motorul tau de 90 hp. Abia astept sa te insotesc din nou in drumurile catre sfantul...ori alte ape linistite.
Zi frumoasa tuturor si cui poate fir intins