Top gonflabile HYPALON

Creat de Zodiac, Septembrie 30, 2018, 01:29:06 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Florio

Citat din: Zodiac din Octombrie 01, 2018, 02:06:44 PM
In primul rand va multumesc pentru raspunsuri .

@Florio
Am studiat barcile Grabner inainte de a-mi face cont pe acest forum . Am urmatoarele comentarii si neclaritati :
- am mai mers cu gonflabile la vasle si cu motor electric , pe un vant minim , cele fara chila gonflabila sunt ca "frunza in bataia vantului" iar barcile Grabner nu au chila
- pe toate site-urile si forumurile straine exista informatia ca Hypalonul e mai greu decat PVC-ul deci aici gasesc o fractura de logica , ori cei de la Grabner au descoperit un alt Hypalon mega performant , ori materialul e mult mai subtire
- vreau podina din aluminiu iar barcile Grabner nu au asa ceva
- chiar daca scad vreo 20 de kg podina si vreo 20 kg chila din 120 de kg tot raman vreo 80 de kg fata de 38 de kg Grabner

Am citit acum o vreme povestile lui Thor de pe site-ul respectiv , ce pot sa spun...totul minunat dar eu pe moment nu ma vad facand asa ceva din cauza multor motive pe care nu le dezvolt aici , cel mai important fiind lipsa timpului necesar .

Daca e nevoie sa repet...repet . Imi plac foarte mult velierele , ii respect pe velisti , ti-am vazut toate filmuletele cu familia...recunosc ...cu admiratie ;D , stabilitatea unui velier in fata unei salupe este de necontestat dar eu nu ma vad topaind pe furtuna sa fac volte si sa reglez velele .


Florine, vrei-nu vrei, s-a pus de-o discuție :)
E foarte bine așa, e semn că forumiștii te simpatizează suficient ca să-i preocupe problema ridicată de tine.

Eu nu știu multe gonflabile din hypalon, singurele cu care am mers au fost acestea de la Grabner. Materialul este deosebit de bun, îți spun acum ce am văzut și pipăit: rezistent la fricțiune, abraziune (a fost prins de valuri între stabilopozi), balonul foarte rigid după ce a fost umflat, legăturile și piesele lipite extrem de bine (a avut un prieten o barcă de tipul "Speed", ani la rând).
Așadar materialul fiind chiar bun, greutatea redusă e un mare avantaj.

Acum, tot  din experiența personală pot să spun că (deși n-am habar dacă au sau n-au chilă :) ) mergând cu un Speed și un Ranger în ocazii diferite, pe marea Neagră și pe ape interioare, acestea au funcționat foarte bine. Îmi amintesc că podina era gonflabilă.
Cred că ar fi bine să testezi atât acel "415 Heavy Duty Hypalon", cât și vreun Grabner, dacă ești tentat. Până la urmă tot punând mâna, realizezi cel mai bine ce ți se potrivește.

Eu mă gândeam la prioritățile pe care le-ai expus și le suprapuneam pe ceea ce știu că aduce plusuri sau jenează.
Dorința ta de a elimina peridocul din ecuație (și odată cu el, o eventuală barcă rigidă), este foarte de înțeles.
Dar totodată o gonflabilă de 120 kg este destul de greu de manevrat. La fel, motorul, este și el un obiect însemnat ca volum și greutate. Astfel, acestea două vor impune o remorcă.
Ceea ce ne duce la situația de început (cu remorca-peridoc), dar încărcați de problemele unei gonflabile față de o rigidă (umflat-dezumflat, spațiu mai mic, glisat mai greoi, atenție să n-o înțepăm, etc...)

Discuțiile acestea sunt în scopul de a mai scoate câte ceva la lumină. Până la urmă, poate ești în situația de a alege două variante:
1. Ai nevoie de o barcă mai ușoară pe care să o poți transporta într-un bagaj în ori pe mașina personală, sau
2. Ai nevoie de o barcă mai zdravănă, dar ca s-o transporți vei avea nevoie de o mică remorcă.

Ar mai fi varianta 3: dacă tot e să fie remorcă, iei o rigidă și s-a rezolvat cazul. Lansezi rapid la apă, recuperezi la fel, n-ai grija înțepatului sau trasului din apă peste vreun ciob, nu ai balon care să-ți ocupe spațiul la interior, ai chilă, ai viteză, etc...etc...  :)

crysty

Ma simt obligat sa intervin si sa scot in evidenta conditiile de pastrare in timpul iernii al respectivei ambarcatiuni gonflabile (oricare ar fi ea). Se zice ca fabricantul recomanda sa fie pastrata in stare umflata dar la o presiune de siguranta (mai mica dacat normal) si asta pentru a evita inbatranirea prematura si a acelor cute care pot genera probleme la iesirea din iarna.
Este demn de apreciat ca vrei sa pastrezi integritatea gradinii cu flori dar asta va insemna sa bagi barca in casa undeva unde este o temperatura constanta si ferita de razele soarelui (pe cat posibil).
Am avut impresia ca datorita cautarilor s-a pierdut din vedere acest aspect deloc de neglijat.

Zodiac

#17
Multumesc @Florio pentru suport ! Simpatia este reciproca  ;D !!!
Cred ca e normal sa ma adaptez la nevoile mele personale si din acest motiv pot exista divergente de opinii , nu pot cumpara ce ii place altuia ;D .
In nici un caz nu contest materialele de la Grabner...doar incerc sa inteleg logic anumite caracteristici . Oricum vorbim de niste chestii diferite , referitoare la "tinuta de drum" .
Grabner Speed e de fapt o canoe canadiana cu flotoare de echilibrare deci exista o chila , de aici o "tinuta de drum" ferma .
Grabner Ranger este asemanatoare unei canoe ceva mai lata , la fel are un fel de chila iar prin latimea mai mica , greutatea se concentreaza pe o suprafata de contact cu apa mai mica...de aici si manevrabilitatea ridicata .
Ca si tip de constructie Grabner Hobby nu are nimic in comun cu cele doua enuntate anterior avand fundul plat , se poate vedea in acest clip :
https://www.youtube.com/watch?time_continue=30&v=XWirSYaxFeM
Referitor la podina , cei 2 prieteni ai mei au fiecare peste 50 de kg si in total 8 perechi de gheare ascutite , deci...big problem .
Referitor la remorca :
- astept sa vina pe stoc , am facut deja comanda
- deja e prea mult spatiu consumat si cu remorca si cu peridoc
- remorca aleasa nu permite transportul unei rigide pentru ca are capac si incuietoare(foarte buna in vremurile acestea)
http://www.remomag.ro/produs/remorci/remorca-monoax-cu-obloane-inalte-din-tabla-zincata-si-capac
- deci ramane varianta 1 ...cu barca stransa in remorca
Intr-adevar si barca e grea la 120 de kg si motorul la peste 50 de kg , la inceput voi folosi caruturi de transport separate , roti de barca , rampa din aluminiu...etc. . Daca nu va functiona voi ajunge tot la un peridoc mega usor pe care sa-l pot depozita pe orizontala , asta insemnand ca voi umfla barca si monta motorul acasa .

@crysty
Barca va intra permanent in casa , dupa orice iesire ! Ma gandesc la o depozitare "combinata" adica avand putin aer in ea cum se explica in clip la minutul 1,00 :
https://www.youtube.com/watch?v=-Y9nMlD9PpA
In plus Hypalonul este mult mai elastic , nu prea face cute , mai rezistent la temperaturi extreme si la socuri mecanice .

Vali

Citat din: Zodiac din Octombrie 01, 2018, 03:16:02 PM
...dar gata cu managementul , stiu ca meseria asta nu prea e placuta de seful de forum .

Care-i bre sefu' ala care nu "manageriaza", pai e normal asa?, doar suntem in epoca doctorilor in management :P.
On-topic: desi ramane problema spatiului ocupat si a complicatiilor la transport, eu nu ma pot dezlipi de ideea unui RIB mic, dar nervos :). Are tot ce s-a discutat: siguranta maxima, hidrodinamica optima, calitati bune la valuri etc.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

AdrianZUZ

Un RIB de 3.4 - 3.8 este cam ideal.
Daca nu si nu, mai avem Achilles japonez, gommone italiano fara numar,  ... toate sunt la o viata distanta de Mercury, Grabner . Daca tot vrei hypalon, de ce insisti pe nou cu eticheta, hypalonul care nu a zacut la soare pe apa, te tine o viata. Am avut barca 1992 care arata mai bine decat multe post 2010 ... tot hypalon.


Zodiac

Ma ispititi ;D ? Macar spuneti care e "ala micu' si nervosu" ! Sau care sunt variantele de 3,8 sau 4 m ?

bluewave

"Exact din cauza sigurantei de care tot vorbesc . Argumentatie mai multe filmulete :
https://www.youtube.com/playlist?list=PLilx-dswyaa6zs67a0IbFlBirAYOBYGUy"\

Multumesc de filmuletze ... interesant cum cineva vrea sa treaca cu masina peste gonflabila.\

Eu , am fost in posesia unor flotoare de catamaran de 4.2 m pe un diametru de 40 cm., "plastice" binentzeles. Cat le-am folosit ( vre-o 3 ani ) nu au facut cute ( si au cam stat prin saci , pusi intr-un balcon, care pe timp de iarna avea temperatura de afara).

Intamplator, cunosc "omul" care fabrica "bananele" cu care se dau turistii pe litoral.
Afla ca si acele chestii sunt facute din "plastic".
Mai cunosc ca au cam 10 ani unele folosite, eu zic intens.
Mai ales ca stau in soare un sezon intreg ( nu pre le-am vazut prin huse).

Parerea mea e ca "plasticul" tine destul cat sa-si merite pretul, cat despre siguranta, stai linistit, unde intepi plasticul intepi si hypalonul, nici unul nu o sa-ti cedeze tie asa brusc, de la lipituri.
"No Whistling on Board"

Zodiac

Daca tot nu spune nimeni care sunt RIB-urile mici si bune , am gasit eu unul care mi-ar place . Nu stiu daca s-a mai prezentat dar e interesant :
https://www.youtube.com/watch?v=pRg-iUedJDE

AdrianZUZ

La dimensiunea pana in 400 420cm nu este mare diferenta, vorbim de carena, baloane, motorizare.
Cauta unul in stare buna, pune un 20-25cp si benzina. Daca gasesti sub 4m te descurci f bine si cu 15cp.

Lomac, Joker, Bat, Avon, Stingher, Solemar, Led, Nuova Jolly, Achilles, Asso... sunt zeci de producatori in viata sau morti.

Vestea proasta este ca piata rib-urilor in Ro este 0 sau chiar - , dar asta poate insemna un chilipir ... nu te bucura, nici cu vanzarea nu o sa mearga mai bine.
Daca nu gasesti la noi incearca subito.it sau car.gr.

Exista mai multe feluri de rib demontabil - carena din bucati, baloane care se trag peste carena, carena de tip cutie/auto, balamale din div materiale .... dar ala nu mai este rib, se pierde exact rigidaitatea necesara unei motorizari decente.

Florio

Citat din: Zodiac din Octombrie 02, 2018, 11:23:14 PM
Daca tot nu spune nimeni care sunt RIB-urile mici si bune , am gasit eu unul care mi-ar place . Nu stiu daca s-a mai prezentat dar e interesant :
https://www.youtube.com/watch?v=pRg-iUedJDE

Văd că a cumpărat un coleg de pe Barcaholic, un RIB de la Gala , modelul ATLANTIS LITE TENDERS A360D . Pare să fie o alegere bună și pentru criteriile tale

scm_ro

Citat din: Zodiac din Octombrie 02, 2018, 11:23:14 PM
Daca tot nu spune nimeni care sunt RIB-urile mici si bune , am gasit eu unul care mi-ar place . Nu stiu daca s-a mai prezentat dar e interesant :
https://www.youtube.com/watch?v=pRg-iUedJDE
Super, dupa ce am vazut videoclipul imi venea sa pun la vanzare kolibri-ul, dar cand am vazut pretul m-am linistit. Daca ai de investit atat intr-o gonflabila pare fff ok.

bobinuta

Fara (prea multe) comentarii...
Priviti clipul. Comportamentul celor doua barci la wave #1 si apoi la #2.
Concluziile le trageti singuri !
https://www.youtube.com/watch?v=v8ZkgfTO6eI

(click pe imagini pentru acces la indexul temporal)

#wave1:


#wave2:


E doar un exemplu.  8)
Si restul videoclipului e util de vazut...
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

Florio

Citat din: Zodiac din Octombrie 02, 2018, 11:23:14 PM
Daca tot nu spune nimeni care sunt RIB-urile mici si bune , am gasit eu unul care mi-ar place . Nu stiu daca s-a mai prezentat dar e interesant :
https://www.youtube.com/watch?v=pRg-iUedJDE

Am văzut un anunț care ți-ar putea fi de interes :
"Vand rib 330 in perfecta stare +remorca 2017 inmatriculata special adaptata pentru barca ce face usoara manevrarea barci chiar si de o persoana la lansarea si scoaterea din apa. Remorca are asigurare si itp valabil. Ansamblul se vinde fara motor deoarece il pastrez pentru viitoarea barca. Pret fix 4500 lei. Tel. 0784534859"

https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/42978737_1934805766556919_5973418258756272128_n.jpg?_nc_cat=105&oh=61f5ad123bccf302b0269d58d604e010&oe=5C156B7F




bobinuta

Ha ha ha!
Asta-i chiar micul RIB cu care m-am dat eu pe Buftea ! A se vedea poza de pe pag1 a acestui topic.
Hai ca-i tare, amicul meu vad c-a scos-o la mezat, inseamna ca trece la ceva mai zdravan, o sa-l sun sa-l intreb!

Uite aici si testul ansamblului in sine. Eu eram la prova :) Dupa ce am testat singur, glisa barca de nu-ti venea sa crezi!

Cezar
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

Zodiac

Va multumesc din nou pentru suport . Nu am mai postat deoarece sunt in asteptarea unor raspunsuri la cererile de oferta pe care le-am facut in weekend . Consider deja ca lipsa raspunsurilor , am primit doar unul de la mai multe firme la care am trimis , se datoreaza :
- unii din Germania cu pret bun mi-au spus sa intreb la anul deoarece ei lucreaza doar in sezon
- cred ca majoritatea nu au asa ceva pe stoc , mai ales in Romania
- e sfarsit de sezon si nimeni nu se mai aprovizioneaza pe iarna cu...barci de vara
Totusi se putea da un raspuns , macar din politete foarte scurt "N'avem ;D" .

Desi inca sunt decis pe Quicksilver Heavy Duty , am vizionat o gramada de filme pe youtube si se pare ca majoritatea prefera sa care barcile tot cu peridocul asa ca...e o problema , numai barca avand 120 kg .

Am totusi cateva nelamuriri majore , pe care inca nu le inteleg .
Una ar fi cu RIB-ul . Se pare ca le place tuturor , toti au numai cuvinte de lauda despre ele , dar cu foarte mici exceptii ...nimeni nu foloseste . Care o fi explicatia ?
As fi curios de exemplu , tipul care vinde RIB-ul de 3,30(prea mic pentru nevoile mele) , la ce vrea sa treaca ?

O alta curiozitate ar fi despre motoarele Evinrude E-TEC . Toata lumea le lauda dar putini le cumpara . Si nu prea inteleg cum un motor E-TEC de 2T ...sa zicem de 15 cai = 52 kg e mai greu fata de un Honda de 15 cai 4 T = 46,5 kg , deci care ar mai fi avantajul ?

Multumesc @Florio pentru exemplul cu Gala . M-am tot uitat la ele saptamana asta , se pare ca in SUA si Canada sunt foarte bine vazute , par cele mai luxoase si mai bine lucrate , cel putin pana in gama de 5 metri , au chila din aluminiu .
Problema ar fi cu distribuitorul din Romania despre care eu nu am putut afla nimic , nu da informatii pe site ci doar un formular de contact si un nr. de telefon , fara sediu si adresa . Tipul de pe barcaholic de unde a cumparat 360 ? In plus si pe site majoritatea produselor sunt pe lipsa stoc .
Ce mi-a placut mie in mod special e o consola de conducere care nu ocupa spatiu :
http://barciaccesorii.ro/produs/set-aquahelm/