Veliere cu derivor mobil

Creat de bobinuta, Octombrie 11, 2018, 01:30:53 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

bobinuta

Citat din: pelicanul din Octombrie 13, 2018, 02:23:46 PM
Uite aici ceva mishto, si nici macar nu e off-topic  ;)http://sailingmagazine.net/article-339-southerly-38.html
Asa e, ai perfecta dreptate !
Textul e beton, iar concluzia e chiar incurajatoare !

Citat din: http://sailingmagazine.net"I still consider the Southerly line to be the ultimate answer to the shoal-draft cruising boat."
Barca arata splendid, n-am ce zice:



Am vazut si ofertele, sunt si ele incurajatoare, mai ales in conditii de SH ... E prea frumos ! Maine o sa-l conving pe tata sa vanda casa, sa ne mutam la tzara, undeva unde sa am spatiu sa aduc barca, iar saptamana viitoare cred ca imi iau concediu sa frig o tura pe-acolo, pe la inglejii ăia rebeli si anti-UE, sa negociez un Southerly - vad ca au preturi avantajoase!

La banii aia, cred ca merita sa-mi iau un concediu mai lung si sa aduc barca pe canalele frantzusesti (Le Havre e aproape, asa-i?), sa revad Parisul, cine stie, poate gasesc si vreun locșor liber s-o acostez in d'Arsenal... iar daca nu cheltuiesc chiar tot, poate trec prin Lyon, o iau pe Rhon si-o scot spre lacul Geneva; vorba aia, sa le fac in ciuda bogatanilor. Este? ;) :)

Mmmm.... buna idee, merci ! Dupa ce-o aduc, direct pe Herastrau ma opresc, ca pe Snagov e prea mult bradis si nici stiucile nu se ostenesc sa muste nalucile... Macar in Herastrau, pot sa le invit pe doamnele de la Capitanie sa sparga sticla de sampanie!

Week-end placut!

Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

pelicanul


Bogdan

Citat din: pelicanul din Octombrie 13, 2018, 08:30:31 PM
;)
Frumos! Mie modelul 535 cred ca mi se potriveste. :)  Pare mai incapator ! :)

Vali

Nu sunt de acord. Decat un Southerly, mai bine un Ovni 36 - aluminiu - mergi cu el de la ecuator pana in gheturile Arcticii ;).



Daca e prea scump, are Roberto Barros un plan similar pentru regie proprie, numit Kiribati 36, supranumit "Ovni-ul saracului":



Astea veliere adevarate cu derivor mobil ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Bogdan


cristizz

Ia vedeti barca asta, cu derivor rabatabil, la un pret decent:
https://www.yachtworld.co.uk/boats/1985/kelt-850-3238213/
Specificatii: http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=831
La capitolul tractabilitate, evident pune probleme. Dar nu insurmontabile. Din ceea ce am inteles pana acum din legislatia de profil, daca latimea tractata este sub 3,2m, se incadreaza la agabaritice, dar o poti tracta ca bun personal cu auto propriu (iti trebuie B+E sau C+E pe permis, fara licentia speciala pentru agabaritice) platind numai taxa de traseu, nefiind nevoie de insotitor. Evident masina trebuie sa fie corespunzatoare.

Personal sunt foarte incitat de ideea derivorului retractabil/rabatabil, care ofera o multime de avantaje. Stiu ca exista multe controverse legate de acest aspect, dar nume mari si calatorii reusite, in zone foarte dificile, ma determina sa-mi mentin preferinta catre acest tip de ambarcatiune.


bobinuta

#51
Citat din: cristizz din Octombrie 14, 2018, 02:14:31 PMIa vedeti barca asta, cu derivor rabatabil, la un pret decent:
https://www.yachtworld.co.uk/boats/1985/kelt-850-3238213/
Salut Cristi,
Pentru altii, s-ar putea sa reprezinte o alternativa. Pentru mine, nu, datorita pretului in primul rand, al dimensiunilor in al doilea rand si al altor aspecte la care am reflectat intre timp, pe care le voi preciza mai jos. Mai e o chestie la barca asta: materialul este polyester, nu fiberglass, vezi specificatiile in extenso aici.

Citat din: cristizz din Octombrie 14, 2018, 02:14:31 PMPersonal sunt foarte incitat de ideea derivorului retractabil/rabatabil, care ofera o multime de avantaje. [...] calatorii reusite, in zone foarte dificile, ma determina sa-mi mentin preferinta catre acest tip de ambarcatiune.
Nu voi vorbi in numele altora, dar avand in vedere ca eu sunt cel care a deschis topicul si sunt interesat de achizitia unui velier, trebuie sa adaug cateva precizari care vor mai ingusta cercul posibilitatilor - asta in cazul in care voi, cei experimentati, veti dori sa ma sprijiniti catre selectionarea posibilelor variante.
Asadar, in afara de cerintele pe care le-am precizat in prima postare din topic, voi mai "rafina" suplimentar :

1. Dimensiuni, caracteristici si preturi
E clar ca rata de utilizare va fi prea mica pentru a merita sa platesc vreo forma de impozit. De asemenea, cu cat ar fi mai mare, cu atat ar fi mai greu de transportat, lansat la apa si de recuperat.
Vali
si cu George563 mi-au atras de altfel atentia asupra acestor probleme.
Chestiune confirmata si de Pelicanul, Bogdan, Florio.
Asadar, imi voi baza cautarile pe urmatoarele criterii :
- lungime: 6.5-7m
- masa:  max. 1200 Kg
- pescaj: max. 0.7m
- derivor: centreboard, lift keel, swing keel
- pret maxim: 6000 EUR
- localizare: Europa

La inceput, nu m-am uitat la preturi, am facut o selectie doar dupa model, iar Florio m-a adus la realitate  8)
Asadar, am exclus modelele ale caror preturi sunt nerealiste pentru buzunarul meu, sau care s-ar fi incadrat in pret, dar depaseau dimensiunile.
Am mai sapat si am luat in vizor urmatoarele tipuri :

Chrysler C22
6.58 x 2.36m, pescaj min 1.19m, 1361 Kg, swing keel ; [1975-1978]
Seal 22
6.63 x 2.36m, pescaj min. 0.61m, 1089 Kg, lifting keel; [1977]
Hunter Sonata 22'
6.88 x 2.59m, pescaj min. 0.69m, 1115 Kg, lifting keel; [1975]
Etap 22I
6.78 x 2.47m, pescaj min. 0.4m, 975Kg, lifting keel; [1991]
O'Day 22 MH
6.71 x 2.19m, pescaj min. 0.4m, 1190Kg, centreboard; [1979]
Jaguar 21
6.50 x 2.49m, pescaj min. 0.25m, 1140 Kg, lifting keel; [1981]

Daca ma uit dupa anul de fabricatie si pescaj, as alege Etap 22 sau O'Day 22MH.
Totusi, Etap 22 are latime mai mare, deci m-as indrepta spre el (confort suplimentar); in plus, are si toaleta.

Referitor la transport si manevrare, mi-a atras atentia ceea ce a spus George563:
Citat din: George563 din Octombrie 12, 2018, 07:53:23 AM
Las masina cu frână de mana si cale la roti in capătul rampei și cu ajutorul unui tirfor legat de cui o recuperez.
Cred ca procedeul poate fi aplicat si pentru modestul meu Logan 1.6 , dar as vrea sa aud opinia celorlalti.
Stiu pe cineva care transporta o barca cu masa de aprox. 1200Kg cu ajutorul unui Renault Clio.
Credeti ca as putea folosi pentru lansat la apa si recuperat, procedeul lui George?

In rest, daca aveti si alte sugestii, observatii, recomandari... va multumesc anticipat si raman pe receptie!

Cu multumiri,
Cezar
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube


bluewave

"Totusi, Etap 22 are latime mai mare, deci m-as indrepta spre el (confort suplimentar); in plus, are si toaleta."

etap 22 , 23 ... imi pare o barca mare pe dinafara si mica pe interior.

la etap 22 , intrarea in cabina e mica (parca intri in tab ).
la amandoua, avand "lifting keel", ai o mare cutie de derivor pe centrul cabinei , pana in tavan ...

dar , asta e doar opinia mea , alegerea e la tine ...
"No Whistling on Board"

Florio

Citat din: bobinuta din Octombrie 15, 2018, 12:53:23 AM

Daca ma uit dupa anul de fabricatie si pescaj, as alege Etap 22 sau O'Day 22MH.
Totusi, Etap 22 are latime mai mare, deci m-as indrepta spre el (confort suplimentar); in plus, are si toaleta.


Nu are, e doar un vas WC. Toaleta pe care o vezi în plan, este poziționată sub o banchetă a patului prova, ca la mai toate modelele clasice din dimensiunile gamei.
E o variantă de rezervă, pentru că e bine să ai toaletă în barcă. Dar spun că e bine să știi, în caz că te-ar deranja să dormi cu wc-ul sub cap, sau să spui echipajului: "toată lumea afară din barcă! mă sui pe tron!" :)

Citat din: bobinuta din Octombrie 15, 2018, 12:53:23 AM
Salut Cristi,
Pentru altii, s-ar putea sa reprezinte o alternativa. Pentru mine, nu, datorita pretului in primul rand, al dimensiunilor in al doilea rand si al altor aspecte la care am reflectat intre timp, pe care le voi preciza mai jos. Mai e o chestie la barca asta: materialul este polyester, nu fiberglass, vezi specificatiile in extenso aici.

Tot fiberglass este, Cezar. Denumirea "polyester" este pentru tipul de rășină folosită. Dar barca e lucrată tot în fibră de sticlă. :)


Vali

CitatMai e o chestie la barca asta: materialul este polyester, nu fiberglass, vezi specificatiile in extenso aici.

99.99% din barcile de fibra sunt facute cu rasina poliesterica. Sunt extrem de rare si de scumpe barcile in sandwich sau in carbon facute cu rasina epoxidica.

La asta s-a referit mentionarea poliesterului in specificatii, anume ca e vorba de rasina uzuala - poliesterica. Aceasta rasina e materialul plastic din care e facuta barca, fibra de sticla avand doar rol de ranforsare a structurii din material plastic (poliester).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bobinuta

Salutare tuturor si multumesc pentru raspunsuri!
O voi lua in ordinea aparitiei acestora.

@Betto: multumesc pentru link, voi mai cauta si printre modelele de acolo !

@bluewave: iti multumesc si tie pentru detaliile despre interiorul Etap-urilor; nu am vizitat vreun Etap pana acum, asadar nu aveam de unde sa stiu. E foarte bine daca voi, cei care le-ati mai vazut/testat, puteti raspunde in astfel de situatii, pentru ca altfel ar fi greu sa-mi pot face o idee. Da, stiu ca veti spune ca ar trebui sa "ma dau in cat mai multe barci" si sunt de acord cu asta, dar asta va fi o intreprindere dificila (intrucat, dupa cum am mai scris, depinde de cheful posesorului si de sansele de sincronizare dintre mine si el). Asadar, pana la vizitarea altor veliere, ma voi baza foarte mult pe impresiile voastre!

Apropos, Trixi ce fel de derivor are?

@Florio:  Multumesc pentru atentionare! Presupun ca prin "e doar un vas WC" vrei sa sugerezi ca e o asa-numita toaleta chimica? Nu am vazut una, dar am citit despre cum functioneaza.

@Florio+Vali : Habar n-am avut despre tehnologiile respective! Multumesc ca mi-ati explicat! Ma si gandeam cum ar fi sa ai o barca facuta din ... plastic. Ar fi fost horror, cred.
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

Florio

Despre Etap 22, toată lauda, e o barcă reușită. Are flotabilitate în caz de accident cu gaură de apă, are lest și stabilitate bună, are și ceva viteză după raportul acela de deplasament/lungime.

Cu toate acestea, dacă e să discutăm, personal n-o prefer din cauza unor aspecte.
1) Interiorul este fragmentat, din cauza puțului de derivor care afectează spațiul tocmai în zona centrală. Poți vedea la Tubal, dacă aspectul acesta e ok sau te jenează, la Etapul 23 al lui Acțibild.
2) Derivorul e lestat și culisează vertical. Eu unul prefer la barca mică, un derivor "briceag" sau cum spun englezii "centerboard". Acesta se ridică singur în cazul lovirii acidentale a fundului apei, și coboară la loc după aceea.
Ca exemplificare, navigam într-o noapte de toamnă, singur la bord, cu velele sus. La un moment dat am trecut peste niște taliene, năvoade solide, fixate cu ghiondere care ieșeau mult din apă. Nici n-aș fi sesizat asta, dacă nu auzeam în liniștea nopții, un clanc ușor la  safrane: acestea se ridicaseră și coborâseră la loc după trecerea peste odgoanele plasei. Ca și derivorul dealtfel.
Barca a alunecat frumos peste obstacole, dusă de vântul de dinaintea traversului, fără să simtă.
Ulterior mă gândeam ce ar fi însemnat o chilă fixă sau un derivor culisant vertical. Barca s-ar fi agățat, vântul ar fi bandat-o mult, presiunea exercitată nu te mai lasă să ridici derivorul, motor nu poți porni că se înfășoară plasa pe elice. Se iscă ceva dramatism în situația asta :) .
Ce faci? Vrei să scapi și nu prea ai cum. E noapte, e frig, apa rece de toamnă nu te îmbie să intri în ea, bezna face lucrurile nerezolvabile. Vrei să tai plasa și să scapi. Cum o tai, intri noaptea pe sub barcă, în apa de 10 grade, orbecăind ? Te mai prinzi și tu în plasă, vine barca peste tine, valurile finalizează treaba, cât să găsească pescarii a doua zi, ditamai captura de yachtman cu dinții sticlind.
Sigur că nu. Dai velele jos și stai locului bălăngănit de valuri, până a doua zi, când te vei încumeta să-ți uzi biluțele. Fericirea pescarilor  cu plasele tăiate este deja proverbială.

De aceea, zic: pentru mine derivorul briceag este varianta optimă la barca mică sau în ape nesigure.

bobinuta

Citat din: Florio din Octombrie 15, 2018, 01:48:01 PM
Cu toate acestea, dacă e să discutăm, personal n-o prefer din cauza unor aspecte.
1) Interiorul este fragmentat, din cauza puțului de derivor care afectează spațiul tocmai în zona centrală. Poți vedea la Tubal, dacă aspectul acesta e ok sau te jenează, la Etapul 23 al lui Acțibild.
Mi-ar prinde foarte bine sa-l pot vedea din interior. Il pot contacta pe proprietar?

Citat din: Florio din Octombrie 15, 2018, 01:48:01 PM
2) Derivorul e lestat și culisează vertical. Eu unul prefer la barca mică, un derivor "briceag" sau cum spun englezii "centerboard". Acesta se ridică singur în cazul lovirii acidentale a fundului apei, și coboară la loc după aceea.
[...] pentru mine derivorul briceag este varianta optimă la barca mică sau în ape nesigure.
OK, inteleg. Problema mea e ca nu am vazut inca derivorul tau, iar din poze, nu e prea clar.
Daca ma uit in specuri, la MacGregor 26M (parca asta e varianta ta?) spune ca derivorul este de tip daggerboard, aspect care reiese si din poza asta:



Inteleg ca daggerboard-ul este un centreboard care culiseaza vertical, asa cum am vazut si in filmuletul asta, desi la barca respectiva cred ca erau doua daggerboard-uri, cate unul spre fiecare bord:
https://www.youtube.com/watch?v=XZoZG_jCDZE

Daca ma uit la poza urmatoare ...



... mai inteleg ca piesa verticala care se distinge in plan indepartat, dispusa intre cele doua canapele maronii, ar trebui sa fie daggerboard-ul tau (sau mai curand suportul sau, presupun).
Si daca e asa, pai nu se produce acelasi efect, adica cel de fragmentare a interiorului, asa cum spuneai tu despre Etap 22/23 ? (vezi poza de mai  jos)



Banuiesc ca in principiu ar trebui sa fie la fel, dar in cazul tau, probabil ca dispunerea e facuta mult mai ergonomic si mai gandit decat la Etap - ceea ce probabil ca nu-ti ingradeste prea mult libertatea de miscare. Oricum, nu-mi voi da seama de cum sunt amandoua in realitate decat daca voi putea sa vad interiorul barcii tale si al Etap 23-ului de la Tubal.  8)

Referitor la centreboard "briceag", daca spui "briceag", eu ma gandesc exact la unul care se retrage prin pivotare in jurul axei, ca cel de aici:



... sau de aici :



Dupa cum vezi, e posibil sa am o problema cu intelegerea acestor tipuri de derivoare, asadar chiar te rog sa ma ajuti un pic sa imi clarific ideile. Daca e sa caut o barca cu un derivor asemanator cu al tau, pentru a indeplini aceleasi cerinte (navigare in ape cu adancime redusa sau evitarea problemelor in cazurile  intalnirilor cu obstacole/obiecte precum exemplul pe care l-ai dat), gasesc ceva in segmentul de pret de pana la 5000-6000 EUR?

Multumesc frumos si toate bune,
Cezar
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

Vali

Daggerboard = derivor ghilotina - culiseaza pe verticala, poate fi lestat sau nu. Exemple: Etap 23 - derivor ghilotina lestat, Mac 26M - derivor ghilotina nelestat

Centerboard = derivor briceag - pivoteaza de la orizontala la verticala si invers. Exemple: Mac 26X (cum are Florio), Mac 19. Avantajul maxim e ca la esuaj se ridica singur, fara a trasmite socuri structurii barcii.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau