*

Autor Subiect: Veliere cu derivor mobil  (Citit de 3251 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

bobinuta

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 155
  • Karma: 11
  • Tintind spre iesirea din Matrice :)
    • Vezi Profilul
Re: Veliere cu derivor mobil
« Răspuns #15 : Octombrie 11, 2018, 09:10:09 pm »
hello, Cezar, daca nu te superi , ce masina detii ? (nu de alta, dar sa nu fii nevoit sa faci "credit" si la alta masina) ....
Nu ma supar  8)
Deocamdata, un banal Logan 1.6 cu care cred ca pot trage si cele 1650 lbs (748 Kg) ale unui Mac Gregor 26S.
Daca nu va fi suficient, stiu de unde pot folosi alta masina!

O seara faina,
Cezar
Toate cele bune !
Cezar

YO3KXL Team
RoLink Team

deltasub

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 227
  • Karma: 29
    • Vezi Profilul
Re: Veliere cu derivor mobil
« Răspuns #16 : Octombrie 11, 2018, 09:13:45 pm »
Încearcă și Neptun 22 are cabina care se ridica. Sau Tonic 23 cu derivor rabatabil

scm_ro

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 114
  • Karma: 3
    • Vezi Profilul
Re: Veliere cu derivor mobil
« Răspuns #17 : Octombrie 11, 2018, 09:39:02 pm »
Cezar, vezi ca scrie in carte cat trage. La greutatea barcii se mai adauga si peridocul si ce mai ai prin barca.

bobinuta

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 155
  • Karma: 11
  • Tintind spre iesirea din Matrice :)
    • Vezi Profilul
Re: Veliere cu derivor mobil
« Răspuns #18 : Octombrie 11, 2018, 09:46:30 pm »
Buna seara, Cristache!
eu mi-am cumparat anul acesta un Dehler Dehlya 25. [...] barca mea este la vanzare [...]
Daca vrei se poate si vedea luna asta la Limanu, ai detaliile in anunt si pretul este usor negociabil

Felicitari sincere pentru achizitie, arata traznet velierul tau!
"Lifting keel, fractional sloop [...] intended as a trailer sailor, with a drop keel (375 kg.), additional water ballast and retractable cassette type rudder arrangement. " Imi place si interiorul luminos, si design-ul exterior !
Am citit si continutul anuntului tau de pe ProBarca - e o oferta foarte tentanta!
Am vizionat si clipul asta, pentru a-mi face o idee:   Dehlya 22+25 Promo (Ganz) .
Totusi, sunt conditionat de pretul de vanzare, care in acest caz, e la limita pentru mine.
In plus, "vaporasul" tau cantareste aprox. 1.5 tone, ceea ce nu cred ca pot trage cu masina mea actuala (Logan 1.6).
De asemenea, in pretul respectiv nu cred ca ai inclus si trailerul, este ?

Oricum, sunt sigur ca isi va gasi repejor un cumparator, pentru ca e frumoasa si bine dotata  8)

Toate cele bune,
Cezar
Toate cele bune !
Cezar

YO3KXL Team
RoLink Team

bluewave

  • Regie proprie
  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 316
  • Karma: 30
  • No Whistling on Board
    • Vezi Profilul
    • InDaNet.Ro
Re: Veliere cu derivor mobil
« Răspuns #19 : Octombrie 11, 2018, 09:56:05 pm »
Vezi ca neptun calca 55 , trebuie o rampa in mintile ei ...

Trimis de pe al meu D6503 folosind Tapatalk

"No Whistling on Board"

bobinuta

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 155
  • Karma: 11
  • Tintind spre iesirea din Matrice :)
    • Vezi Profilul
Re: Veliere cu derivor mobil
« Răspuns #20 : Octombrie 11, 2018, 11:18:28 pm »
Ave Vali !  ;)
In ultima vreme in gashca noastra lumea a inceput sa se orienteze mai mult pe velierele cu derivor mobil usoare, gen iola cabinata. Asa ceva are Dan blue wave (Trixie, care e si de vanzare)), Mihai doctoras (O'day 20), Emil Trofimov (Orion 20), iar Pelicanul si-a vandut Sasanka tocmai pentru ca se gandeste la asa ceva. In plus, si Bogdan Buciu isi vinde O'day-ul 22 ffindca e prea multa barca pentru nevoile lui, si la fel vrea ceva mai mic.
Multumesc pentru news, sa stii ca le iau in considerare la modul serios.
Iola cabinata e OK ca daysailer, dar daca pui fetele in ea, nu merge sa stai 2-3 zile pe apa, tot la hotel ajungi.
Pe de alta parte, ai dreptate - e o problema sa tractezi dupa tine o barca mai zdravana, cu o masina "normala". La "normala" mea (Logan 1.6) scrie ca pot max. 1100 Kg cu franare. Un MacGregor depaseste sensibil masa asta (cu tot cu peridoc). Deci, ar insemna sa ma gandesc si la o alta masina, ceea ce sincer, e cam mult.
Probabil ca va trebui sa mai renunt la o parte din "pretentii", ramane de vazut.

Inca odata multumiri !

@deltasub, @scm_ro, @bluewave:
Va multumesc pentru recomandari si amabilitate ! Dupa cum vedeti, nu sunt in pozitia de a putea face o alegere usoara.
De altfel, nici nu ma grabesc. Deocamdata, strang date, studiez, disec... Chestia asta o sa dureze, pentru ca asa cum am mai spus, nu intentionez sa trec de la o barca la alta. Vreau sa fac o alegere buna si aia va fi. Nu s-o schimb peste 3 ani.

Oricum, toate sfaturile voastre sunt binevenite si va adresez multumiri anticipate pentru orice mi-ar fi de folos.

Cu bine,
Cezar
Toate cele bune !
Cezar

YO3KXL Team
RoLink Team

timberland0910

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 350
  • Karma: 22
    • Vezi Profilul
Re: Veliere cu derivor mobil
« Răspuns #21 : Octombrie 12, 2018, 07:30:46 am »
Nu ma supar  8)
Deocamdata, un banal Logan 1.6 cu care cred ca pot trage si cele 1650 lbs (748 Kg) ale unui Mac Gregor 26S.
Daca nu va fi suficient, stiu de unde pot folosi alta masina!

O seara faina,
Cezar

Cu o Honda Hrv 1.6 i   ma cam chinuiam anul trecut cu 360 kg barca + remorca sa urc o rampa pietruita uscata .patina masina in draci.n-am avut curaj sa dau barca la apa.Anul asta am luat o kia sportage 1999 cu reductor 2.0 TD  cu 8000 ron pt tras barca .A facut fata cu brio dupa 3 zile de ploi torentiale si 20 cm de noroi ..deci ia si asta in calcul. La Sportage ii da in carte 2230 kg sarcina cu franare . Benzina nu e pt tractat mai ales motoarele sub 2000 cc. Toyota rav4 integrala 2.0i se cam chinuia sa traga din apa 400 kg + ia in calcul ca un peridoc cu rotile pana la jumatate in namol masina il va simti mult mai greu. Orice masina cu reductor face fata cu brio sa scoata cam orice barca .Pana si Suzuki Jimny care are 1.5 DDiS   ( motorul diesel de pe Logan) are dat in carte peste 2 tone capacitate de tractare.   https://drive.google.com/file/d/1crn8rdWeQbOZtDziHNbxwh-XRSP_jzP0/view?usp=drivesdk

bbl81

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 608
  • Karma: 18
    • Vezi Profilul
Re: Veliere cu derivor mobil
« Răspuns #22 : Octombrie 12, 2018, 07:39:00 am »
subscriu la ce spune Timberland. eu aveam un BMW 150 cp dar pe rampe patina. degeaba avea multi cai putere, rempele sunt ude, noroioase, sau pline de o depunere alunecoas de abea stai in picioare pe ea. eu aveam peridoc +batca+motor cam la 500 kg masa totala. si eu am trecut pe un SUV mai batran, si nu mai am probleme.(Hiunday Tucson 2006 cu reductor)
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca”

timberland0910

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 350
  • Karma: 22
    • Vezi Profilul
Re: Veliere cu derivor mobil
« Răspuns #23 : Octombrie 12, 2018, 07:45:20 am »
subscriu la ce spune Timberland. eu aveam un BMW 150 cp dar pe rampe patina. degeaba avea multi cai putere, rempele sunt ude, noroioase, sau pline de o depunere alunecoas de abea stai in picioare pe ea. eu aveam peridoc +batca+motor cam la 500 kg masa totala. si eu am trecut pe un SUV mai batran, si nu mai am probleme.(Hiunday Tucson 2006 cu reductor)


E bun Tucson doar ca nu are reductor ( selector de 4x4 hi .4x4 Low) nu stiu sa aiba ..e diesel sau benzina al tau . Probabil ai functia Lock care  blocheaza rapoartele fata-spate 50-50 , ajuta ft mult dar nu e reductor

George563

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 45
  • Karma: 4
    • Vezi Profilul
Re: Veliere cu derivor mobil
« Răspuns #24 : Octombrie 12, 2018, 07:53:23 am »
Sa nu se confunde velierul cu o barca de pescuit. De fel faci 2 drumuri pe an cu velierul...O dată când il dai la apa si a doua oara cand il ridici. Asta se poate face cu un prieten. Un velier cat de cat serios .. creează disconfort la lansat și ridicat din apa. Eu personal velierul un gibsea 24 cu derivor retractabil ce are aprox 1600kg nu il trag cu masina din apa, cu toate că dețin un 4x4 de teren. Las masina cu frână de mana si cale la roti in capătul rampei și cu ajutorul unui tirfor legat de cui o recuperez.
« Ultima Modificare: Octombrie 12, 2018, 08:08:33 am by George563 »

bbl81

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 608
  • Karma: 18
    • Vezi Profilul
Re: Veliere cu derivor mobil
« Răspuns #25 : Octombrie 12, 2018, 08:26:37 am »


E bun Tucson doar ca nu are reductor ( selector de 4x4 hi .4x4 Low) nu stiu sa aiba ..e diesel sau benzina al tau . Probabil ai functia Lock care  blocheaza rapoartele fata-spate 50-50 , ajuta ft mult dar nu e reductor

Asa este, la buton, 4x4 raport 50 % fata-spate. mai mult decat suficient.  diesel, 2.0, 140 cp
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca”

bbl81

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 608
  • Karma: 18
    • Vezi Profilul
Re: Veliere cu derivor mobil
« Răspuns #26 : Octombrie 12, 2018, 08:28:18 am »
Sa nu se confunde velierul cu o barca de pescuit. De fel faci 2 drumuri pe an cu velierul...O dată când il dai la apa si a doua oara cand il ridici. Asta se poate face cu un prieten. Un velier cat de cat serios .. creează disconfort la lansat și ridicat din apa. Eu personal velierul un gibsea 24 cu derivor retractabil ce are aprox 1600kg nu il trag cu masina din apa, cu toate că dețin un 4x4 de teren. Las masina cu frână de mana si cale la roti in capătul rampei și cu ajutorul unui tirfor legat de cui o recuperez.

asa cum spui, inchiriezi si un tractor daca trebuie pentru 2 operatiuni/ an.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca”

AdrianZUZ

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 349
  • Karma: 29
    • Vezi Profilul
Re: Veliere cu derivor mobil
« Răspuns #27 : Octombrie 12, 2018, 08:35:56 am »
Nu ma supar  8)
Deocamdata, un banal Logan 1.6 cu care cred ca pot trage si cele 1650 lbs (748 Kg) ale unui Mac Gregor 26S.
Daca nu va fi suficient, stiu de unde pot folosi alta masina!

O seara faina,
Cezar

De la 748kg in viu ajungi cel putin la un peridoc de 1500kg MMA!
748 barca
120 motor 40cp
50 diverse echipamente
100 lichide
350 greutate proprie peridoc

1500 la limita... poate 1800 pe o axa sau ideal 2000kg pe 2 axe!
Eu trag cu un V8 4.700 benzina, automata, reductor, blocant central. Inca nu am intalnit rampa care sa-mi dea infrangerea, dar sunt convins ca ea exista si ma asteapta ;D
Era sa uit, la tractari conteaza f mult la capitolul siguranta, lungimea si greutatea tragatorului.

Florio

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2585
  • Karma: 237
    • Vezi Profilul
Re: Veliere cu derivor mobil
« Răspuns #28 : Octombrie 12, 2018, 09:19:52 am »
Ave Vali !  ;) Multumesc pentru news, sa stii ca le iau in considerare la modul serios.
Iola cabinata e OK ca daysailer, dar daca pui fetele in ea, nu merge sa stai 2-3 zile pe apa, tot la hotel ajungi.
Pe de alta parte, ai dreptate - e o problema sa tractezi dupa tine o barca mai zdravana, cu o masina "normala". La "normala" mea (Logan 1.6) scrie ca pot max. 1100 Kg cu franare. Un MacGregor depaseste sensibil masa asta (cu tot cu peridoc). Deci, ar insemna sa ma gandesc si la o alta masina, ceea ce sincer, e cam mult.
Probabil ca va trebui sa mai renunt la o parte din "pretentii", ramane de vazut.

Renunțatul la o parte din cerințe poate fi o bună idee, în sensul că te aduce mai aproape de ieșitul pe apă.
De exemplu cu o barcă mică tip daysailer, poți face ieșiri frumoase pe Dunăre, pe litoral sau în Deltă, cu tot cu familie, în regim de camping. Am prieteni care merg ziua cu barca, iar seara acostează și montează cortul. Nimic mai ușor. Și Bogdan care a fost amintit aici că își vinde barca, o face în aceeași idee: familie de 4 persoane, barcă mică pentru simplă ieșire pe apă, acostare, cort.

Modalitatea asta te va duce foarte repede la bucuria de a ieși pe apă: barca fiind ușoară se lansează oriunde, se transportă lejer fără să îți schimbi mașina, nu necesită înmatriculare, inspecții tehnice și alte mici șicane, are cost de achiziție mic, ușor suportabil.

De-un exemplu, Trixi a lui Dan (Blue Wave), e un mic velier cu cabină și cockpit lung. Îl costă nimic să-l transporte și să-l dețină. Face călătorii faine pe Razelm pe mare, prin Egee, și-i umple sufletul de bucurie cum s-ar spune, moca :) . Zilele trecute vorbind cu el ce înseamnă barca mică și de ce vrea s-o vândă pentru una mai mare, a ajuns la o întrebare concluzie: ”Eu cred că ni s-a urât cu binele”! :D

** Acest ”ni s-a urât cu binele” se referea și la mine, cu dorința mea de a cumpăra un yacht de 37 de picioare (costuri de toate felurile și emoții de ținut în marină, când iaca numai zilele trecute furtunile din Mediterana au scufundat yachturi în porturi, la cheu).
Eu totuși o să continui nebunia, cu riscul de a pierde o sumă importantă, dacă alegerea se dovedește proastă față de timpul meu de petrecut în barcă :) . Așa-s eu, mai impulsiv :D

bobinuta

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 155
  • Karma: 11
  • Tintind spre iesirea din Matrice :)
    • Vezi Profilul
Re: Veliere cu derivor mobil
« Răspuns #29 : Octombrie 12, 2018, 10:29:01 am »
Buna dimineata Florio, multumesc pentru raspuns !
Renunțatul la o parte din cerințe poate fi o bună idee, în sensul că te aduce mai aproape de ieșitul pe apă.
De exemplu cu o barcă mică tip daysailer, poți face ieșiri frumoase pe Dunăre, pe litoral sau în Deltă, cu tot cu familie, în regim de camping. Am prieteni care merg ziua cu barca, iar seara acostează și montează cortul. Nimic mai ușor. Și Bogdan care a fost amintit aici că își vinde barca, o face în aceeași idee: familie de 4 persoane, barcă mică pentru simplă ieșire pe apă, acostare, cort.
Ref. la acostare - presupun ca vrei sa spui ca au barci care datorita configuratiei (lipsa derivorului fix in special), le pot trage si fixa pe mal. Sau poate, prin Delta, sa le lege de vreun copac, nu?

De-un exemplu, [...] Dan (Blue Wave), [...] vorbind cu el ce înseamnă barca mică și de ce vrea s-o vândă pentru una mai mare, a ajuns la o întrebare concluzie: ”Eu cred că ni s-a urât cu binele”! :D
Si care a fost concluzia finala? A renuntat sau nu la vanzare ?  ::) ;) :)

** Acest ”ni s-a urât cu binele” se referea și la mine, cu dorința mea de a cumpăra un yacht de 37 de picioare [...]
Eu totuși o să continui nebunia, cu riscul de a pierde o sumă importantă, [...] . Așa-s eu, mai impulsiv :D
Aha. Prin urmare, Q.E.D. !  ;)
Multam pentru sfaturi si alternativa sugerata (sailing + camping, hi). Am pus-o si pe ea in malaxor, macin in continuare.
Si apropos de 37', ramai doar cu el sau pastrezi si Mac-ul ?  ;)

@Timberland0910, bbl81, AdrianZUZ, George563 :
Multumesc pentru atragerea atentiei. La modul cel mai sincer, nu-mi facusem socotelile astea din culise :)
Si pe bune, daca le privesc, realizez ca aveti dreptatea voastra, fiecare in felul sau.
Daca ar fi sa ma gandesc la utilizarea masinii in sine (Logan 1.6), e clar ca pentru un Mac 26S nu as avea sanse nici la tractare, nici la lansare/recuperare pe si de pe apa. Asta este , intr-adevar, o problema.

Week-end placut tuturor!
Cezar


Toate cele bune !
Cezar

YO3KXL Team
RoLink Team

 

Recent

Last 5 Shouts:

 

gupi

Octombrie 22, 2018, 03:32:41 pm
cica functioneaza
 

gupi

Octombrie 22, 2018, 03:31:19 pm
teste - forumul se va bloca in cateva minute, apoi ar trebui sa se restaureze automat
 

Vali

August 07, 2018, 09:49:52 pm
Atentie: pe Shoutbox se pun chestiuni de interes pentru toata comunitatea, anunturi importante etc. Postarile personale le pastram exclusiv pe topice. Multumesc.
 

bobinuta

August 07, 2018, 05:47:51 pm
Solicit recomandare scule (ieftine) de pescuit la Marea Neagra! https://forum.capcompas.ro/index.php?topic=2747.msg47390;topicseen#new

euromarketro

August 06, 2018, 01:46:28 am
stimati colegi, am nevoie de experienta si sfatul vostru, ma puteti ajuta? ... sper sa nu fiu prea insistent
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1481.msg47377/topicseen.html#new

Show 50 latest
Membri
  • Total Membri: 1788
  • Latest: ionif
Stats
  • Total Mesaje Postate: 47138
  • Total Subiecte: 2426
  • Online Today: 79
  • Online Ever: 154
  • (Octombrie 12, 2018, 11:07:28 pm)
Utilizatori Online
Users: 6
Guests: 75
Total: 81
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud