Acte vanzare - cumparare

Creat de scm_ro, Noiembrie 05, 2018, 12:02:55 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

scm_ro

Vreau sa schimb barca , dar fara motor.
Am facut primul pas, acela de a o pune la vanzare.
Toate bune pana aici , in momentul in care gasesc un cumparator cum procedez?

La peridoc stiu, fac contract de vanzare - cumpare , ii dau CI, scriu in talon instrainat la data de.........., merg la fisc si gata.
Dar la barca ce trebuie sa fac? Exista un contract tip? Cum procedez cu carnetul de ambarcatiune? Il dau noului proprietar sau il pastrez si merg cu el la capitanie?
Barca este inregistrata. Ii las numerele lipite pe barca sau le scot?

Multumesc mult pentru sfaturi.


pelicanul

Exista si pentru barci contract - tip de vinzare - cumparare. Cel putin la Constanta, au asa ceva la firmele de intermedieri auto.

Cei de la capitanie cer factura sau contractul, dovada inregistrarii la fisc si radierea. Vechiul proprietar obtine radierea tot de la capitanie pe baza contractului de vinzare.

Nu stiu exact ce se intimpla cu carnetul de ambarcatiune pentru ca eu am avut barca inregistrata in Olanda. Cei de la Capitania Mamaia au cerut de la noul proprietar doar radierea din Olanda.

Alex1958

Citat din: scm_ro din Noiembrie 05, 2018, 12:02:55 PM
Dar la barca ce trebuie sa fac? Exista un contract tip? Cum procedez cu carnetul de ambarcatiune? Il dau noului proprietar sau il pastrez si merg cu el la capitanie?
Barca este inregistrata. Ii las numerele lipite pe barca sau le scot?

Multumesc mult pentru sfaturi.
Exista contracte tip la Admin Financiara de sector in Bucuresti -4 ex 1 original si 3 copii. Pastrezi o copie, cu una iti radiezi barca de la fisc si 2 le dai noului proprietar. Ii dai si carnetul si barca cu numere pe ea.

scm_ro

Capitania nu imi cere pe urma certificatul de ambarcatiune? mai ales ca eu pastrez motorul pentru a-l folosi la urmatoarea barca.

Alex1958

Salut,
Scuza-ma sunt 5 exemplare (1 original si 4 copii)- formularul atasat- nu 4 cum am scris initial.
Eu am vandut barca cu motor pe un asa contract tip. Aia de la fisc comunica intre ei si daca nu apare un rol nou la cumparator il cauta pe ala de oua.
La RNR nu stiu cum ajunge cumparatorul- poate ii notifica fiscul pe cei de la registru. Oricum daca i-ai dat barca fara motor si vrea sa mearga pe certificatul tau cu alt motor, la orice control pe apa e in culpa grava.
Pentru tine este important sa te duci cu contractul de vanzare in care scrii ca ai vandut numai barca si cu copia dupa certificatul de ambarcatiune si refolosesti motorul. Sau cu actele de procurare a motorului si cu contractul de vanzare a barcii. Cu ocazia asta verifici daca a schimbat noul proprietar si certificatul tau de ambarcatiune.

toni tl

Am fost eu la Capitania Tulcea si m-am interesat pentru aceiasi situatie. Raspunsul lor a fot acesta. Prima operatiune este ,,radierea motorului de pe barca si obtinerea certificatului de radiere pentru motor pentru a il putea inmatricula ulterior sau a putea fi vandut cu acte in regula. Atat radierea cat si obtinerea certificatului de radiere sunt doua operatiuni separate si se platesc separat. la barca trebuie neaparat facut o alta inspectie de catre ANR. Cu certificatul de ambarcatiune si cu celelalte acte obtinute dupa radiere se face un act de vanzare cumparare la un notar dupa care  la capitanie operatiune de schimbare de proprietar. Cu actul de vanzare cumparare se face si radierea de la fisc. Aici tarifele:  https://portal.rna.ro/SiteAssets/PDF/TARIFE.pdf

scm_ro

Multumesc Alex si Toni. Deci sa inteleg ca mai intai trebuie facuta radierea motorului / barcii si apoi vanzarea lor?

toni tl

Radierea se face numai la motor. La barca se face schimbare de proprietar.