compresie motor vechi yamaha 15cp

Creat de pilu, Noiembrie 15, 2018, 11:51:22 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

pilu

am cumparat acum vreo 3 ani un motor yamaha 15cp fabricatie  '84.L-am cumparat la pret de nimic din delta ca si defect pompa benzina dusa ,carburatorul demontat complet  in punga motorul plin de silicon ...ect.Am reusit sa il  inchei la loc si am tras 3 ani de el pana zilele trecute cand m-am gandit sa il bag in revizie completa.inainte de al demonta m-am gandit sa ii fac un test de compresie ,la aparatul meu care nu e unul foarte exact ( ceva ieftin) iese cam 100-105 psi pe fiecare cilindru. Problema e ca in manualul service se da doar rata de compresie care este de 7.0/1 si nu am gasit nici unde care ar fi compresia in psi sau kg/cm care ar trebui sa o aiba .Eu m-am gandit (nu stiu daca e corect)ca acel raport 7 / 1  este presiunea normala (atmosferica)comprimata de 7 ori care ar insemna 1,033kg/cm2 x 7 adica aproximativ 7,2 kg/cm2 asta fiind cam 102 psi. Ar cam corespunde cu ce am masurat eu oare sa fie corect???

daca e corect ar insemna ca am compresie foarte  buna ,voi scoate totusi pistoanele si voi introduce segmentii pe cilindru pt a masura fanta si voi compara cu manualul.
 

stefand600

Cred ca este raportul volumetric, adica de cate ori este cuprins in volumul cilindrului volumul camerei de ardere din chiulasa. Compresia de obicei se comunica in psi, bari sau atmosfere si este valoare neraportabila.
Stefan D

Alex1958

Salut,
daca 7 este volumul la deschiderea admisiei de aer si 1 este cel la explozie, da, asa este. Presiunea e invers si produsul PxV e constant la gaze ideal.
Deci pleci de la 1 bar -absolut ajungi la 7 bara - adica 6 bar g (pe manometru). Asta inseamna 87 psig (pe manomentru).

pilu

Am scos pistoanele afara am masurat fanta la segmenti e in limita spre maxim data de manual . Ce mi se pare incredibil este cum arata chiulasa ,pistoanele ...si cam totul este foarte curat fara depuneri de funingine desii ulei am pus intotdeauna peste 1:50 desi pe motor scrie sa se foloseasca 1:100 ce e drept am folosit un ulei de calitate (no ash) daca nu e considerata reclama voi spune brandul. atasez cateva poze.