Cum legam/asiguram barca pe trailer

Creat de mariusm piesenoi111, Mai 11, 2019, 11:10:38 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

mariusm piesenoi111

Salutare leganati de ape,
Poate părea o întrebare tâmpită dar se pare că fiecare leagă barca cum îl taie capul și cred că nu ar strica câteva opinii/păreri despre cum e corect sa legam /asiguram barca din dotare cat mai simplu și mai sigur/eficient
Multumesc in avans pentru raspunsuri

kama3

Nu cred ca putem sa dam o teorema a legatului corect.
E corect atat timp cat legarea e sigura adica nu lasa barca sa ajunga pe drum sau sa se miste din pozitia normala de pe peridoc si de asemenea ca legarea sa nu produca daune la barca - adica sa nu tensioneze peste limita, sa nu frece, sa nu zgarie, etc.
Ideal este ca barca si peridocul, in momentul in care sunt legate sa fie un tot. Adica la hopuri, curbe, gropi, etc sa se miste amandoua odata, si nu una in raport cu cealalta.
La o barca mica eu consider ca doua legaturi sunt suficiente.
Prima e cea din prova. Multi am vazut ca o lasa legata un sufa/carligul de la vinci. Eu acolo intotdeauna mai asigur cu o sfoara data prin ochetul barcii si de suportul vinciului. Just in case.
In spate o chinga cu clichet, peste barca si pe sub cadrul peridocului. Cine are sudati pe peridoc ocheti pentru chinga ii poate folosi pe aceia. Sub punctele suprafetele de contact ale chingii - copastie si chederul lateral al barcii e bine de bagat niste bucati de carpa moale pentru ca la strangere sa nu frece. Chinga stransa ferm, dar nu cat poate brandul.
Pentru mine e suficient. Daca barca ar fi peste medie atunci chinga ar fi mai groasa (cum sunt cele de la camioane, si probabil as folosi doua.
Motorul intotdeauna la mine sta in pozitie normala in timpul transportului, legat in zona grupului cu o sfoara de peridoc ca sa nu salte. Am mai spus parerea mea despre circulatia cu motorul basculat ca face rau tare oglinzii. Exceptie daca exista acel brat de legatura intre motorul basculat si peridoc. Atunci nu mai exista la trecerea peste denivelari acea tensiune pe oglinda.
Atentie mare la ce transportati in barca. Totul ce poate zbura sa fie legat/prins cu suruburi/asigurat. Si aici ma refer in general la banchetele de lemn detasabile. Curentii de aer creaza portanta si scandurile pot zbura si daca lovesc om/masina pot fi fatale.
Pot sta linistite in barca rezervorul de benzina, baxul de bere (nu recomand daca e cald afara, etc. Dar atentie la ce zboara.
De precizat ca barca trebuie sa se aseze perfect pe peridoc adica trebuie reglate rolele si saniile si nu mers pe principiul "lasa ca oricum o leg si tine" ca in mers se poate misca.

pelicanul

Daca e vorba de remorci meseriasul e DBR-ul.

Ca teorie pot sa va spun asa:
- barca trebuie asezata cu etrava in suportul de cauciuc al peridocului, pentru a nu se misca spre inainte la frine si cu cirligul de la vinci agatat de inelul de pe etrava si cu cablul intins;
- chingile folosite trebuie sa aiba rezistenta egala cu greutatea barcii si sa aiba mecanism de intindere; dupa asezarea pe pozitie chingile se intind "sa cinte"; in acest fel, forta de frecare dintre barca si suportii peridocului se dubleaza si asigura o buna fixare; daca se foloseste o chinga prea solida (de exemplu rezistenta de doua ori greutatea barcii) atunci prin stringere se poate deforma / crapa corpul barcii; o chinga cu rezistenta prea mica nu va fixa barca in mod corespunzator;
- chinga trebuie fixata pe cadrul peridocului "in mod pozitiv" adica agatata in niste ocheti sau trecuta pe sub un obstacol care sa nu -i permita sa alunece;
- intinzatorul chingii se pune pe partea dreapta a remorcii, in asa fel ca, daca va fi nevoie sa lucram la el sa fim pe partea dinspre marginea drumului;
- chinga din prova se aseaza oblic spre pupa, cea din pupa invers;
- motorul outboard se fixeaza cu un suport rigid de cadrul remorcii pentru a nu suprasolicita oglinda;
- greutatea trebuie distribuita pe remorca astfel incit aceasta sa apese pe cirligul masinii cu aproximativ 50 - 60 kg; o greutate prost distribuita pe remorca poate dezechilibra grav masina care tracteaza;
- evident, "tot ce poate sa zboare va zbura, tot ce poate sa cada va cadea", ca sa citez un clasic in viata; totul trebuie asigurat, legat, fixat;

Cam asta e.

mariusm piesenoi111

Am tot citit teorii peste teorii....
Marea majoritate spun ca trebuie fixata obligatoriu de pachetul prova si peridoc....sa nu lași niciodată doar  cablul zincului
Apoi mai trebuie fixată în spate....ideal din ochelarii stanga dreapta pulpei și peridoc foe cu două fie cu aceasi chinga dar nu petrecută peste barca.
Iar la jumătate sau în partea mai din față sub nicio formă o altă chinga(cum fac eu de ani de zile ) pt ca se pare că peridocurile sunt toate gândite sa flexeze de acolo și dacă legam acolo nema flexare și forțele se răsfrâng către borduri/copastii.....

kama3

Care-o fi inginerul ala care zice ca peridocurile trebuie sa flexeze de la mijloc?
Nu cumva si indoirea sasiului la unele peridocuri  e tot tehnologica si nicidecum nu se datoreaza profilului prea subtire folosit?
Sunt de acord cu intinderea chingilor " sa cante" la barci zdravene. Dar tare ma tem ca la unele copai pana sa cante chinga incepe sa cante fibra...

mariusm piesenoi111

 La o simplă căutare pe Google cam toți au partea asta:

kama3

Niste forte sunt acolo ca otelul e elastic, dar sa nu legi barca de acolo mi se pare prea mult.

pelicanul

#7
@marius
Pentru asigurarea provei in plan vertical am gasit ideea de a lega barca de inelul din etrava, ca in poza. Cred ca merge la o barca usoara si pe un drum fara hopuri prea mari. La o barca mai grea si la drumurile din Romania cred ca ai toate sansele sa smulgi acel inel. Plus ca, in caz de frina brusca sau accident toata greutatea barcii si forta de decelerare de la 70 km/h (de exemplu) va fi suportata doar de stilpul din prova peridocului, nefiind nici o alta legatura spre inapoi.

@kamaz
Tocmai de aceea trebuie folosita o chinga cu rezistenta egala cu greutatea barcii. Rezistenta chingii inseamna greutatea pe care o poate suporta chinga chiar inainte sa se rupa. Atunci cind chinga este tensionata prin mecanismul de intindere, ea va lucra in regim elastic. O chinga cu rezistenta prea mica va fi prea elastica, iar o chinga cu rezistenta prea mare va rupe / deforma barca. Daca alegi corect chinga si barca totusi se deformeaza / crapa inseamna ca e ceva in neregula cu barca.

PS Scuze, uitasem sa atasez poza. Acum e OK. :)

Mihai-Andrei Manea

Neata dragi colegi,
O observatie foarte buna a facut-o Teo pes intr-un alt post: nu e bine sa legam (adunam) bordurile!
Este suficienta asigurarea simpla sau dubla in prova si cele doua legaturi in pupa de " ochelarii " stanga dreapta de pe oglinda.
Bine...acum mai depinde si de modul in care se " imperecheaza " barca cu respectivul peridoc...adica...sub greutate proprie, barca sa nu alunece stanga dreapta pe peridoc...
Spor!



Sent from my iPhone using Tapatalk

Zodiac

Nu am experienta necesara sa dau sfaturi , dar pot sa va spun cum este legata a mea .
In prova cu chinga de vinci . Suplimentar ca in poza inserata de @pelicanul , folosesc o sufa metalica cu rol de antifurt si fixare ...de genul https://www.decathlon.ro/antifurt-accesorii-120-cheie--id_8204381.html
Pe oglinda spate inca 2 antifurturi de genul de mai sus pe cele 2 inele laterale ale barcii si inca unul care se infasoara pe motor , toate legate de peridoc . Bineinteles ca motorul are suport de sustinere .
In stationare motorul mai primeste un lant gros infasurat cu un lacat serios , pe care il scot la transport de genul https://www.e-bricolaj.ro/lant-cu-invelis-de-plastic-master-lock-8019eurd-1-0-m-x-10-mm-8019eurd.
Pe laterale folosesc 2 chingi de 5 tone...da...nu radeti , diferenta de bani nu e asa de mare pe care le folosesc si la ridicarea pe macara a barcii si ...daca va fi nevoie si la tractare sau ''prelungitorul'' cu care pot scoate peridocul cand conditiile terenului sau vremii fac ca sa fie periculoasa apropierea masinii de apa...de genul
https://www.chingi-expert.ro/news.php?id=114
In plus , pentru ''sanatatea barcii , cu cat e mai lata chinga , cu atat e mai bine .
Spor !

dusan

Eu am reusit sa crap dunga laterala a barcii cu o chinga de 5 t. Daca o strang prea tare crap barca .. daca o las la limita nu tine. Concluzia la care am ajuns ar fi bine o chinga elastica. Putin elastica

bbl81

2 chingi la pupa, pe inele insurubate in oglinda, 1 chinga de unde se leaga Vinci-ul, la prova. Nu mai trec chingi peste barca, tot timpul freaca gelcoat-ul.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

timberland0910

Citat din: bbl81 din Mai 17, 2019, 08:54:58 AM
2 chingi la pupa, pe inele insurubate in oglinda, 1 chinga de unde se leaga Vinci-ul, la prova. Nu mai trec chingi peste barca, tot timpul freaca gelcoat-ul.

Exact asa leg si eu barca si e ok . Eu am mai montat niste suporti pe peridoc si barca nu se mai misca stanga-dreapta .Ma ajuta si la urcarea barcii din apa

teo pes

Cate 2 teci matlasate din ,,fas" bagate pe chinga  si se strang pe sub peridoc - peste prelata!o singura chinga spre pupa imediat cum se termina ,,oala" motorului!
Viata i grea !!  Dar trece !!