Reconditionare Black Sea Fishing 510

Creat de Mihai-Andrei Manea, Ianuarie 02, 2019, 03:23:50 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Mihai-Andrei Manea

Va salut stimati colegi,

Am achizitionat de curand o barca Black Sea Fishing 510 din 2008, iar principala operatiune pe care doresc sa o fac este vopsirea totala, inclusiv vopsirea motorului.
Am ales sa incep acest proiect deoarece culoarea verde nu este tocmai ceea ce imi doresc, podeaua flambeaza in dreptul postului de conducere iar marginile de sus prezinta microfisuri destul de multe pe lungime.
Din istoricul barcii reiese ca barca a fost reconditionata total in 2016-2017 cu produse de la Yacht TNG. Cred ca s-a eliminat spuma din dublu fund, a fost adaugat dop de scurgere si decupat in partea din spate langa oglinda o gura de vizitare 10x20 cm in care a fost introdusa o pompa de santina.
Acestea sunt motivele pentru care nu as dori sa transform proiectul intr-o reparatie capitala.
Am citit lunile acestea aproape toate postarile despre reconditionare si sper ca proiectul sa nu capete anvergura proiectului lui Alex cu Romcraft 510 ( felicitari pe aceasta cale Alex pentru curajul de a o desface, pentru detalii si poze ). Mentionez ca sunt incepator in acest domeniu dar voi fi ajutat de cativa colegi de servici.
Momentan nu am intrebari, am reusit sa ii demontez motorul si restul componentelor iar de maine ma apuc de slefuit.
Va multumesc mult si va tin la curent cu stadiul proiectului!
Ok




Sent from my iPhone using Tapatalk

Vali

Salut Mihai-Andrei Manea, la multi ani, si bun venit pe forum.

Ca sa elimini flambarea paiolului, singura solutie e sa desfaci barca si sa intaresti paiolul prin ingrosare, preferabil prin laminare de stratimat si Coremat, sau stratimat si Nidaplast (fagure). Daca te vei decide, iti povestim atunci ce trebuie si cum se face.

Daca desfaci barca, sigur vei gasi de lucru si la oglinda, si cine stie mai pe unde. Daca ar fi barca mea, as desface-o fara sa stau pe ganduri, in primul rand pentru a fi convins ca va fi o barca sigura in exploatare.

Cine stie ce crapaturi sau gauri gasesti in suprastructura sau chiar in corp, care se vad si se repara doar in urma desfacerii barcii. Vopsirea ar trebui sa ramana ultima operatiune in ordinea prioritatilor.

Problema la Black Sea 510 este ca in chesoane (banchete) sunt niste lipituri cu fibra care trebuie desfacute cu grija ca sa se poata desface barca in corp + suprastructura. La fel in zona oglinzii, unele barci au fibra lipita, intr-o zona greu accesibila. Deci va fi ceva bataie de cap la eventuala desfacere a barcii, dar nu e ceva de nerezolvat.

Daca nu vrei sa desfaci barca, ci doar s-o vopsesti, va trebui intai bine matuit gelcoatul verde. Mai departe ar fi bun un primer (grund) epoxidic, dat la pistol, fiindca spuneai ca ai microfisuri. Dupa care o vopsea poliuretanica de calitate, la nuanta dorita, aplicata la fel la pistol. Cand ajungi acolo te sfatuim exact ce sa iei si de unde.

Cam atat deocamdata, spor la treaba si la postat pe forum etapele de lucru.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihai-Andrei Manea

Te salut Vali,
La multi ani si bine v-am gasit! [emoji16]

Iti multumesc mult pentru clarificarile cu privire la lipiturile din chesoane si oglinda. Barca a mai fost reconditionata total acum 2 ani de mesteri, zic eu, mai priceputi ca mine. Lipiturile din chesoane se cunosc, dar la cea din oglinda nici nu imi dau seama unde are imbinarea.
Eu sunt de profesie inginer mecanic si la prima vedere cred ca a fost reconditionata binisor. Dar totusi nu inteleg, daca tot au desfacut-o, de ce nu au rezolvat cu flambajul paiolului si de ce au aparut microfisuri asa de repede in doar 2 ani.
Voi incerca maine sa elimin flambajul cu desfacerea unei lipituri din chesonul din mijloc si introducerea unor rigle de cauciuc ( din material care se pune sub masina de spalat ) sau Silicon Sikaflex ( daca am acces ).
Barca a fost reconditionata cu primer epoxidic si vopsea poliuretanica Sea-Line iar stratul suport pare destul de bun...vom vedea ce surprize apar la slefuit.
In final, vreau sa folosesc produsele de la emmex ( primer si vopsea ) dar, cum ai spus si tu, e cale lunga pana acolo!
Va tin la curent si voi posta poze cat mai multe, inclusiv cu reconditionarea motorului si a peridocului!
Multumesc mult!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mihai-Andrei Manea

Va salut stimati colegi,

Ieri si azi am reusit sa fac urmatoarele operatii:

1. Am curatat toata marginea se sus pana la fibra, deoarece microfisurile longitudinale erau foarte adanci, unele ajungand chiar la fibra.
Am inceput sa pun un strat de fibra pe toata lungimea muchiei de sus iar rezultatul este destul de bun.

2. Am desfacut lipitura din chesonul din mijloc pentru a avea asces sub paiolul consolei, dar accesul era limitat si anevoios.

3. Am degresat chesonul din spate unde este rezervorul si am bagat furtunul sa spal, ajungand ceva apa si sub paiol. Cand m-am suit in barca in jurul consolei,sub paiol se auzea      " fleosc fleosc fleosc ". Atunci am realizat ca tot exista niste spuma acolo care se imbiba cu apa si mi-am adus aminte de cuvintele lui Vali..."daca ar fi barca mea eu as desface-o"...nu mai era cale de intoarcere...ne-am apucat de desfacut.

4. Am desfacut cele 2 corpuri prin dezlipirea cu grija a lipiturilor din chesoane, a siliconului de pe tot conturul barcii si a niturilor. Cel mai greu a fost sa dezlipim in zona oglinzii. Am dubii ca am dezlipit chiar pe conturul corect...imi pare rau ca nu am o poza din unghiul corect dar voi face zilele viitoare.

5. Barca arata destul de bine pe interior, fara defecte ascunse, dar baietii au pus tot spuma intre corpuri pe ici pe colo la reconditionarea anterioara. Din cate observ paiolul a fost deja intarit, pe exterior, au stricat striatiile din matrita a zonei antiderapante ). Cred ca au intarit dupa ce au inchis corpurile, vazand ca nu au pus spuma destula si flambeaza, dar nu au rezolvat flambajul.
Alta greseala cred, placajul  in ,,v,, din chesonul mic pentru ancora din varf l-au taiat si lasat pe corpul inferior...cred ca trebuia dezlipit si lasat pe corpul superior.
Oglinda este posibil sa fi fost schimbata deoarece lemnul arata foarte foarte bine.

6. Partile antiderapante de pe capace si corpul superior, pentru a nu strica textura, le-am curatat cu decapant si cu jetul de apa. A iesit super.

7. Am inceput sa slefuim superficial partile interioare, am degresat si spalat corpurile ( vom lasa o saptamana la uscat ).


In continuare va rog sa ma ajutati cu un sfat in legatura cu imbinarea celor doua corpuri. Cum a iesit barca din fabricatie in 2008? Avea spuma peste tot, inclusiv intre peretii laterali?
Cum sa imbin cel mai bine cele 2 corpuri (pentru a face corp comun) si sa rezolv si flambajul?
Intre peretii laterali superiori ma gandeam sa introduc polistiren cu celula inchisa de 2 mm pe tot conturul barcii, lipit cu sikaflex.
Sub paiol ma gandeam sa fac un mulaj de ipsos, dupa acest mulaj sa fac un caroiaj din piese de lego ( lego ieftin moale de la Pepco ) umplute cu sikaflex pentru a se lipi de ambele corpuri sau varange longitudinale ( ca sa se scurga apa ) imbracate in fibra pe corpul inferior, lipite cu sikaflex de corpul superior.
Alte idei nu am...va rog sa ma ajutati cu un sfat!
Va multumesc mult si va tin la curent cu proiectul!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vali

Salut Mihai si felicitari pentru treaba buna facuta pana acum. Momentan nu am posibilitatea sa scriu in detaliu, dar voi reveni in curand. Pana atunci iti urez spor si chef de munca :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihai-Andrei Manea

Va salut stimati colegi,
Te salut Vali,

Pentru rigidizarea celor doua corpuri cred ca voi folosi polistiren extrudat AplaXFoam RF pentru peretii laterali ( pana la 5 cm de fund ) si  cateva varange imbracate in fibra si rasina pe fund. In felul asta nu voi ingreuna barca.
Pentru matrita, am renuntat la ipsos, voi aplica carton subtire pe cele 2 corpuri si voi folosi spuma.
Pentru lipirea din final a celor doua corpuri vreau sa folosesc Sikaflex ( trebuie sa studiez daca e compatibil cu polistirenul exrudat ).
Astept in continuare sfaturile voastre, dar mai ales va rog sa imi spuneti daca gresesc cu ceva...sa nu fac vreo prostie! [emoji16]

Va multumesc mult!


Sent from my iPhone using Tapatalk

cristiantutuianu



Carton !!!e exact ce trebuie sa absoarba condensul nu recomand
De ce sa rigidizezi cele doua corpuri?
La tine flamba paiolul ...parca asta te stresa
"varange imbracate in fibra si rasina pe fund" Sa inteleg ca o sa le faci tu ? Cum ai de gand sa le faci ...din ce ?

Vali

Citat din: Mihai-Andrei ManeaAstept in continuare sfaturile voastre, dar mai ales va rog sa imi spuneti daca gresesc cu ceva...sa nu fac vreo prostie!

Salut, ti-am trimis mesaj privat, suna-ma te rog cand ai timp. Sunt multe de povestit si momentan nu am timp sa scriu pe forum. Ne auzim deci cand ai posibilitatea.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

cristiantutuianu

In zona cu sageata rosie ai o gaura care permite scurgerea apei spre pupa?
Piesele alea 4 care sunt spre pupa ar fi un mod de a intari paiolul nu uita de gaura de scurgere marcata cu sageata verde.

Mihai-Andrei Manea

 Va salut stimati colegi,

Pe aceasta cale vreau sa va multumesc mult, lui Vali si lui Cristian, pentru ajutorul oferit.
Conteaza enorm ca in cateva zile am fost indrumat in legatura cu ce-i de facut la barca.
1) Cartonul era doar pentru matrita varangelor, sa iau forma cat mai bine ( cu lut de modelat, plastelina, ispsos sau spuma ).
2) Voi renunta probabil la polistirenul extrudat dintre peretii laterali.
3) Varangele existente le voi gauri pe ambele parti ale chilei, voi introduce teava 8 mm si etansa cu rasina.
4) Varange noi, din stejar, transversale, ca in exemplul lui Cristian, cu gauri de scurgere.
5) Cele 2 paioale din prora si pupa intarite cu stratimat de 450 g/mp si coremat de 4 mm si iar stratimat.
6) M-am apucat deja sa astup toate gaurile de pe margini cu chit de fibra, dupa care voi imbraca marginile in fibra si rasina. Intr-adevar marginile pentru imbinare sunt ciuruite.
7) Voi incerca sa montez un rezervor in prora, pe forma copastiei ( din plastic sau inox ). Ea a mai avut montat asa ceva dar nu cunosc toata istoria, are deja teava pentru furtun si a fost decupat deja capac pentru alimentare.

Va multumesc mult inca o data si raman dator pentru sfaturile primite!!!

Voi continua cu poze din etapele reconditionarii!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mihai-Andrei Manea

Va salut stimati colegi,

Ieri si azi am rezolvat punctul 5 ( rigidizarea paioalelor cu stratimat si coremat ) si partial punctul 6 ( acoperirea vechilor gauri de imbinare a celor doua corpuri + intarire cu rasina si stratimat ).
Merge greu treaba, desi am facut cate ceva aproape in fiecare zi...dar tot mai apar operatiuni intermediare...

Va doresc un weekend cat mai placut!




Sent from my iPhone using Tapatalk

Mihai-Andrei Manea

Va salut stimati colegi,

Dupa astuparea zecilor de gaurele de la nituri,azi am suprapus cele 2 corpuri si am slefuit varangele existente pana s-au pupat perfect cu corpul superior.
Nu am adaugat inca noile varange,dar deja dupa intarirea paioalelor cu stratimat si coremat, acestea nu mai flambeaza.
Atasez o poza cu mulajul pentru noile varange, mulaj din folie si glet/ipsos.

Seara buna! [emoji16]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mihai-Andrei Manea

Va salut stimati colegi,

Retusurile finale pentru noile varange le-am facut lipind indigo pe paioale, realizand o asezare cat mai buna a corpului superior pe cel inferior.
Forma noului rezervor de inox am realizat-o din polistiren.
Am lipit cate 6 bucati de lemn ( pe care le voi imbraca in stratimat ) pe fiecare parte a corpului superior pentru suportii de lansete de la iron claw.
Mai este mult de munca....!!!
Va salut!


Sent from my iPhone using Tapatalk

bradutzu

Mai aveti vreo 5 weekenduri pana incepe noul sezon asa ca spor la treaba!
Sa auzim numai de bine!

Mihai-Andrei Manea

Te salut Cristian si iti multumesc pentru incurajare! :)

Am terminat de proiectat noul rezervor din prova si atasez 3 variante de debitare a tablei si amplasarea stuturilor in cazul meu ( am deja gaura de 160 in corpul superior, altfel as fi amplasat probabil altfel ).
Dupa ce am tot citit pareri pro si contra despre amplasarea rezervoarelor in prova, mai mai ca as fi renuntat la acesta.
Partea cu ''torta pe apa '' chiar mi se pare exagerata atata timp cat ii fac aerisire corespunzatoare in exterior. Cel din pupa isi face aerisirea prin capac in chesonul din spate si asa functioneaza majoritatea barcilor mici ( nu spun ca e bine dar practica ne dovedeste ca functioneaza fara mari probleme sau incidente ). Nu mai zic ca multi au bateriile tot acolo, in chesonul din pupa.
Intr-adevar ar fi fost mult mai simplu si comod sa mai cumpar unul de 23 l ( 180 RON ), sa il amplasez tot in pupa langa cel existent, dar proiectul a fost inceput si nu mai dau inapoi.

Va salut!