Ajutor alegere motor

Creat de mariusm piesenoi111, Ianuarie 26, 2019, 11:16:36 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

mariusm piesenoi111

@Adrian :ar fi minunat să pot lua legătura cu cineva care mai are barca asta
Poți da un nume că sa incerc sa iau legătura cu el(în privat) sau e cumva 0O7?
Mulțam fain
PS : ce mai fac LC erele?

gabriel.c

@Alex 1958:eu fiind din Bacau aparțin de Bicaz dar ei fac inmatriculari la bărci cu motoare de pana la 50cp. Deci ajung la o căpitanie din sud. (vad eu la care  in funcție de deschiderea lor ....)
Dacă te-ai dat cu 536/115cp mai știi cumva dacă avea oglinda întărită ?
Oricum dacă era 4T clar era mai greu decât etecul meu de 90cp

mariusm piesenoi111

Gabriel îți recomand Giurgiu

gabriel.c

Mulțumesc Marius ,cred ca o să-ți ascult sfatul. La Giurgiu sunt mai "înțelegători "am înțeles.

Alex1958

Citat din: gabriel.c din Ianuarie 29, 2019, 02:35:41 PM
@Alex 1958:eu fiind din Bacau aparțin de Bicaz dar ei fac inmatriculari la bărci cu motoare de pana la 50cp. Deci ajung la o căpitanie din sud. (vad eu la care  in funcție de deschiderea lor ....)
Dacă te-ai dat cu 536/115cp mai știi cumva dacă avea oglinda întărită ?
Oricum dacă era 4T clar era mai greu decât etecul meu de 90cp
Salut,
M-am dat cu barca pentru un test, pe care l-am considerat edificator si n-am luat barca. Paca calaream direct pe motor! Nu stiu daca avea oglinda intarita. Oricum avea si trim-tab-uri pentru tinuta in mars.
Greutatea motorului este o problema, dar mai ales in stationare. A mea (570) sta un pic apupata.

gabriel.c

Mulțumesc Alex ,poți să-mi spui ce motor ai tu pe barca ta?Ma refer la greutate mai exact .Eu nu cred ca e o problema dacă sta apupata ,dar in mars sta bine.

mariusm piesenoi111

@Vaki: o sa ziceți că sunt nebun ....am tot stat ai facut si refăcut calcule si cred ca barca asta ar merge bine spre f bine si cu un ETEC de 60CP
@Vali,AdiZUZ : greșesc oare?
Nu găsesc nimic SH rezonabil si cu pedigree si cred ca un 60CP ETEC cu toti caii acasa s-ar foarte descurca....
@Vali: din învățămintele tale 20kg/CP ar trebui să fie match made in Heaven nu?
Am auzit că au fost barcute Delphin 5.0 si cu 50 CP si mergeau bine
Păreri.....va roooog !

scm_ro

Si eu am aceleasi dileme, daca ne incadram in 20kg/CP gliseaza sigur?
Dupa ce am vorbit cu tine am masurat-o iarasi pe a mea si delphin de 5m ne este mica, asa ca am recalculat greutatile si cu Corsarul  voi avea max 1150kg la 60CP.

Vali

Raportul de 20 kg/CP este specificat in cartea "Proiectarea si constructia navelor mici", aparuta in 1977. In foarte multe cazuri acest raport e la fel de valabil si azi ca acum 42 de ani. Exista insa si exceptii, pe care le voi explica in continuare.

In anii 70 majoritatea covarsitoare a motoarelor outboard erau in 2 timpi, si inclusiv "afara" un outboard in 4T era "rara avis". Cine are experienta cu ambele tipuri (2T si 4T) stie cat de feroce sunt cele in 2T la pornirea de pe loc - repriza fulminanta.

Adaugand si greutatea mult redusa la 2T, plus faptul ca in acea vreme predominau carenele cu unghiuri mici de stelaj, rezulta ca necesarul de putere pentru depasirea tranzitiei de la deplasament la glisare se inscria perfect in valoarea de 20 kg/CP.

E un aspect pe care si eu l-am verificat in practica de nenumarate ori, pe barcile AN pe care le-am construit. Am avut si surpriza sa glisez in cazuri in care raportul ajunsese sau depasea 30 kg/CP, dar asta in functie de repartizarea maselor in barca.

Ce s-a schimbat in ziua de azi este masa mult mai mare a barcilor de tip nou raportat la dimensiuni, unghiul de stelaj mai mare, raspandirea generalizata a motoarelor 4T (mai domoale la repriza), si concentrarea maselor la pupa, care afecteaza asieta si implicit durata regimului de tranzitie.

Prin urmare, in asemenea cazuri nu putem asuma valabilitatea raportului 20kg/CP in absolut orice situatie, ci e bine sa facem probe, ca sa fim siguri ca e o alegere buna. In ce ma priveste, la asemenea barci de obicei am recomandat o putere net superioara raportului 20kg/CP, fiind in tema cu evolutiile de care spuneam mai sus. Plus ca o putere mai mare fereste motorul de rularea permanenta la turatii mari.

Concluzia este ca nu trebuie sa ne cantonam in cutare raport, ci sa facem proba pana ajungem la cel mai bun rezultat. La barca mea de 5,10 de exemplu, cea mai buna motorizare pentru conditiile normale de exploatare este 25 CP / 2T, de obicei clasice Yamaha, Johnson-Evinrude, sau chiar ETEC. Cred ca si Delfin sau Corsar s-ar descurca cu ETEC de 60, dar m-as gandi de 2 ori in cazul in care barca va avea in mod obisnuit incarcatura mare, si m-a orienta in acest caz, cum am mai spus-o, la o motorizare mai mare.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

scm_ro

Multumesc pt detaliere. In cazul meu nu e vorba de Etec ci de suzuki in 4T pe care il am deja. Deci mai lenes la accelerare.
Dupa ce dau barca actuala o sa il pun la vanzare, dar daca nu iau cat vreau pe el o sa ajunga pe cea noua sa vedem ce face, mai scad si pasul la elice.

Alex1958

Citat din: gabriel.c din Februarie 02, 2019, 08:17:54 PM
Mulțumesc Alex ,poți să-mi spui ce motor ai tu pe barca ta?Ma refer la greutate mai exact .Eu nu cred ca e o problema dacă sta apupata ,dar in mars sta bine.
Salut,
Am un motor de 214 kg (135 HP).
Barca are goala 637 kg (cf producator).
Rezervor de benzina ptr 100 l (75 kg)
Am mai pus pe ea inca 200 kg diverse (frigider, panou, ebenspaecher, aragaz, vase, accesorii pescuit, scule).
Bagajele de tura de pescuit trec de 250 kg
"Pacientii" trec si ei de 250 kg.
Gliseaza de la 3200 rpm. La 4000 rpm merg cu 40 km/h.
Toate cele bune!

gabriel.c

Mulțumesc Alex  , dar poți să-mi spui dacă ai întărit oglinda la a ta? Ca totuși ai ceva greutate la "motoras".

Alex1958

Salut,
Nu, n-am intarit-o si mai mult eu am motorul pe un suport exterior.
Pe apa n-am emotii caci asa cum e pus motorul nu prea pot da in buturugi cu el, dar am emotii (deocamdata ipotetice) la un transport auto pana in Grecia.

gabriel.c

Am văzut ceva poze cu un peridoc care are suport separat pentru motor .Poate fi montat și ulterior cred. Ăla sigur te-ar ajuta la transport .Dar cum ai montat motorul de nu stai in stres vizavi de buturugi și copaci de sub apa?

Alex1958

E montat mai sus, eventual dau cu elicea...