HHO

Creat de Mihai Irimia, Februarie 01, 2019, 06:44:24 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Mihai Irimia

Stimati colegi, ce stiti de generatoarele de gas tip Brown?, Pare a fi o alternativa viabila in locul gpl, in martie incep probele pe un Volvo-Penta Aq 170, pana acum am facut teste pe o duba WV

Vali

Salut Burca, eu nu stiu despre ce povestesti tu, dar daca tot ai pornit, baga ceva detalii despre testele pe care spui ca le-ai facut pe duba VW.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihai Irimia

Inca fac teste, trebuia printr-o finantare...loic nu am primit-o si am inceput sa fac pe banii mei de fapt de doi ani fac asta se reduce cu 35% consumul
Prototipul l-am lasat pe masina, functie de cerinte trebuie recalibrat

Florio

Dacă topicul este despre motoarele care funcționează cu apă, cred că nimeni nu știe mai mult decât s-a vehiculat pe net sau în câte o emisiune de știri. În mediile amintite a fost mai mult can-can decât tehnică.
Finanțările, pot fi de multe tipuri. Dacă vorbim de bani europeni nerambursabili, atunci este bine de știut ca trăsătură generală, că sunt destinați dezvoltării.
Ca atare, un om cu o idee genială și revoluționară care cere 20 000 euro, are mai puține șanse decât unul cu o idee banală, care cere 600 000 de euro (sediu, angajați, etc...).
În concepția acestor programe, dezvoltare înseamnă să angrenezi oameni, să construiești  în jurul ideii și să dezvolți astfel niște zone.

Dacă pentru finanțare se dorește capital privat, aici intervin discuțiile de fezabilitate, parteneriat, etc...

P.S.
Cred că nu există idee mai bună de motorizare cu apă, decât la bărci. Doar pe apă plutesc :)

Alex1958

Salut,
Ideea de a produce hidrogen din apa nu e noua, dar energia necesara ruperii moleculei de apa este mult mai mare decat energia generata de arderea hidrogenului obtinut.
Dar, vorba lui Vali, da-ne ceva detalii!

pelicanul

Cica nu e perpetuum mobile desi asa pare  :o : https://www.instructables.com/id/How-to-assemble-a-HHO-Generator-and-why-it-works/

Hidrogenul produs si ars in cilindri are mai mult rolul de a imbunatati arderea benzinei, cel putin in teorie. Trebuie facute si niste modificari la reglajele motorului, deci nu as pune asa ceva decit pe o masina veche si numai daca stii exact ce faci.

sixone

Am testat eu exact kitul ala din linkul de mai sus, cumparat de pe ebay, pe o masina mai veche pe carburatie. In teorie functioneaza, adica genereaza hidrogen, practic referitor la consumul masinii cred ca e neglijabil, evident motorul nu poate merge exclusiv cu hidrogenul produs de instalatia aia, doar poate ajuta la o ardere mai buna e benzinei. Dar din ce masuratori empirice am facut eu, n-am vazut absolut nicio imbunatatire nici la consum nici la ardere  ::)
Singura chestie utila pe care am putut s-o fac era sa umplu PET-uri cu hidrogen si apoi sa le dau foc, zboara misto  ;D
Ca si fapt divers am vazut la un nene de prin Nevada care-si facea hidrogen cu panouri solare (acasa) apoi il imbutelia si-l folosea la masina.

Mihai Irimia

Pentru reducerea cu 30-35%, se consuma din instalatia electrica cam 120w, nu va exlude total combustibilul de baza, tot ce e de facut...daca motorul are computer trebuie si un EFIE, oricum astept sa treaca amicul meu cu un diesel clasic de 2000km ca pot trage niste concluzii...oricum pare acceptabil

Mihai Irimia

HHO, nu e hidrogen simplu, e 2:1 Hidrogen Oxigen
electroliza: 2 H2O → 2 H2 + O2
arderea: 2 H2 + O2 → 2 H2O

pete

salut. dat fiind ca sunt nou pe aici am luat la citit toate postarile de pe forum in dorinta de a ma informa despre ce pot gasi si adapta la nevoile mele. si tot odata sa pot contribui si eu cu cate ceva daca pot. aici vad ca nu a mai dezvoltat nimeni acest subiect la care culmea am ceva experienta-vreo 4 motoare alimentate cu HHO sau gaz Brown cum ii mai zice. totul a pornit de la faimosul fisier D10.pdf (se gaseste si pe net la un simplu google)si a fost dezvoltat destul de serios. multi `inventatori` romani si straini au incercat sa isi aloce merite dar ...nu se prea poate. este contributie colectiva bazata pe experimente si experiente de catre cei care l-au folosit. principiul este de fapt electroliza apei distilate (pt evitarea depunerilor de minerale) `imbogatite`cu un accelerator-cel mai la indemana bicarbonatul de sodiu. apa se descompune in hidrogen-hidrogen-oxigen si se colecteaza pt a fi trimis in admisia motorului. scemele sunt destul de simple si culmea este usor de facut un asemenea dizpozitiv-totul se gaseste in comert si costa cam 200 de lei. problema apare in cazul concret de folosire. electroliza este prohibitiva la capitolul consum de energie . daca se face montajul simplu pe un motor acesta va functiona cat are baterie +ce mai produce alternatorul . pe o mazda consuma cam 65-70A. deci nu se renta  decat cu o noua solutie. alimentare in oscilatie dreptunghiulara. se mai modifica ceva si la EFI intradevar, si pe la sonda lamda etc. dar daca cineva insista sa isi faca are ceva reglaje de facut  si satisfactia consta in reducerea cosumului de combustibil cu circa 35-40% chiar , noxe mai mici si ceva crestere de putere. ma opresc aici pt ca subiectul este `foarte stufos`.

Florio

Citat din: pete din Mai 03, 2020, 08:35:07 PM
salut. dat fiind ca sunt nou pe aici am luat la citit toate postarile de pe forum in dorinta de a ma informa despre ce pot gasi si adapta la nevoile mele. si tot odata sa pot contribui si eu cu cate ceva daca pot. aici vad ca nu a mai dezvoltat nimeni acest subiect la care culmea am ceva experienta-vreo 4 motoare alimentate cu HHO sau gaz Brown cum ii mai zice. totul a pornit de la faimosul fisier D10.pdf (se gaseste si pe net la un simplu google)si a fost dezvoltat destul de serios. multi `inventatori` romani si straini au incercat sa isi aloce merite dar ...nu se prea poate. este contributie colectiva bazata pe experimente si experiente de catre cei care l-au folosit. principiul este de fapt electroliza apei distilate (pt evitarea depunerilor de minerale) `imbogatite`cu un accelerator-cel mai la indemana bicarbonatul de sodiu. apa se descompune in hidrogen-hidrogen-oxigen si se colecteaza pt a fi trimis in admisia motorului. scemele sunt destul de simple si culmea este usor de facut un asemenea dizpozitiv-totul se gaseste in comert si costa cam 200 de lei. problema apare in cazul concret de folosire. electroliza este prohibitiva la capitolul consum de energie . daca se face montajul simplu pe un motor acesta va functiona cat are baterie +ce mai produce alternatorul . pe o mazda consuma cam 65-70A. deci nu se renta  decat cu o noua solutie. alimentare in oscilatie dreptunghiulara. se mai modifica ceva si la EFI intradevar, si pe la sonda lamda etc. dar daca cineva insista sa isi faca are ceva reglaje de facut  si satisfactia consta in reducerea cosumului de combustibil cu circa 35-40% chiar , noxe mai mici si ceva crestere de putere. ma opresc aici pt ca subiectul este `foarte stufos`.

Bună. Poți posta în continuare, deja informațiile acestea au adus un plus topicului :) .

pete

Salut din nou. Florio intradevar se poate obtine aceea energie. dar daca implicam panouri solare deja costurile cresc. Plus ca 99%din cei care se ocupa de asa ceva sunt orientati catre motoare in 4 timpi montate in special pe autoturisme. Pe motoare in 2 timpi au incercat vreo 2 nemti acum vreo 8- 9 ani ceva . nu cunosc rezultatele . Se pare ca u reusit ceva. Pe motoare de barca chiar ca nu m-am gandit. Se ivesc cateva mici probleme privind dimensiunile pieselor componenteale motorului in primul rand. Acest amestec HHO se introduce in admisia motorului. motorul trebuie sa fie foarte stabil si sa nu dea rateuri pentru ca iti poate sari galeria de admisie in aer. A nu se intelege ca este oalta`bomba` pe langa motor. practic productia este aspirata in totalitate. ai oprit motorul se opreste si productia de gaz . nimic nu se stocheaza. ca sa ai randament trebuie sa produci minim-MINIM- 0,5 l de gaz pe minut. ca sa produci aceasta cantitate iti trebuie destula energie. cu ajutorul acelui generator de impulsuri dreptunghiulare (PWM) se poate scade acel consum pe la 15-25 A . deja suna mai bine Florio ,nu? se mai tine cont si de caldura disipata -care este destul de mare si pt folosinta indelungata necesita racire. reglajele sunt cele care te omoara sa fiu mai plastic. am incercat si folosit acest sistem pe 4 masini. toate mazda . reglajele au fost facute cam in o luna pt fiecare. nu poti face un reglaj standard pt toate, sa revin putin si asupra pieselor necesare . totul se gaseste in comert. placile de inox se gasesc mai greu putin dar nu imposibil. inoxul trebuie sa fie de foarte buna calitate 316 sau 317L . acesta este inox alimentar care se trateaza cu molibden. in rest scheme si documentatii va pot oferii alaturi de sfaturi. sfaturile vin in urma experientei proprii . a nu se intelege ca sunt doctor honorius causa pe subiect.