Povești de prin bătrâni.

Creat de Intersect, Februarie 25, 2015, 11:29:51 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

kama3

In tarile cu apa calda perioada anilor 50-70 a fost chiar frumoasa...

Spinoza

Citat din: Ciby din Martie 13, 2019, 02:16:12 PM
Nea Mariane, eu cred ca a inebunit lupul!
Vespa ala e 4x4 si are motor si in atas?
Vespa cu atas deja este ceva exotic, dar cu carlig de remorcare n-am mai pomenit si, basca, sa mai traga si o rulota si o barcuta dupa el! :o
E o Lambretta Innocenti, o "regina" a scooterelor din toate timpurile
"Curata ograda ta, bucura-te de curatenie si lasa gunoiul vecinului acolo unde vecinul insusi l-a pus."
Nicolae Steinhardt

Dbr

In anii 92-93 tractam cu un scuter Manet 100 cc an fabr. 1964 ( produs Cehoslovacia dupa Vespa), o remorca facuta in regie proprie  cu ajutorul unui unchi f priceput ( fost angajat la reparatii avioane), remorca de camping realizata pe roti de fata de avioane usoare, cu tot cu sistemul de suspensie original.. Zbura scuterul cu tot cu remorca + 2 adulti si catzelul din dotare de nu iti venea sa crezi. Oricum , cand vorbim de scuterele actuale( cele cu variator/ ambreiaj centrifugal) si cele din acei ani de glorie ai evolutiei moto, vorbim de lucruri complet diferite. Cele vechi aveau transmisia cu cutie de viteze in 3-4 trepte cu shimbare manuala ca la orice motocicleta, cu ambreiaj umed cu multiplaci de frictiune, unse si racite de uleiul din cutia de viteze. Transmisia de la motor la cutia de viteze era facuta prin lant tip Gall. Datorita raporturilor de transmisie foarte bine calculate si repartizarii proportionale a fortelor pe foarte multe componente ale cutiei de viteze si a transmisiei ( Moto-cutie viteze-roata) erau ca niste minitractoare de o fiabilitate demna de tot respectul :) De suspensie ce sa mai zic...Era de neimaginat de comfortabila 8)
Revenind la postarea ,, cu doamna cu tocuri'' ;) filmarea este 100% reala, mai ales ca imi aduc aminte ca acele superbe Lambretta aveau 125 sau 150 cc capacitate iar viteza maxima de deplasare era undeva la 100-120 Km/h, nici nu vreau sa ma gandesc la ce cuplu aveau si ce puteau tracta :o.
Sa nu omitem faptul ca motoarele in 2 timpi au cuplu mult mai bun decat cele in 4 timpi. Ca un exemplu de retinut, Tranbantul cu motor 2 timpi 600 cc aprox. 25cp ( cu viteza a 4 a pe ,,frei'' adica fara frana de motor)avea sarcina de tractare 600 kg iar Dacia cu motor 1300cc 4 timpi aprox 50cp avea undeva 850-900 kg sarcina de tractare. Am comparat doua vehicule din aceeasi generatie, carburatie, clasice.
Iar barcagii motorizati stiu foarte bine care este diferenta pe apa intre un 2 t versus 4 t, vorbind doar de cuplu. De aceea nu s-a renuntat inca la motoarele in 2 timpi nici in domeniul outboard( Optimax, E-Tech) iar daca vorbim de motocross( Cristizz ma poate ajuta aici),no comment. Un inginer german, care mi-a pus mecanica in mana pe vremea raposatului, mi-a trezit pasiunea fata de motoarele de la acea vreme, si care mi-a lasat multe carti de specialitate in momentul in care a emigrat in Germania inainte de revolutie( stiti voi cum se proceda), carti despre motoarele DKW, NSU,etc, in momentul in care l-am intrebat de ce motoarele in 2 timpi sunt mai ,,nervoase'' decat cele in 4 timpi,mi-a raspuns zambind ca un profesor in fata elevului:,, cum numeri mai repede? pana la 2 sau pana la 4? 8) Si am tinut minte asta...
Stima tuturor.
p.s. Scuze pentru tenta narativa a textului, dar va asigur ca nu este un pamflet...

mariusm piesenoi111

Chiar îmi era dor de scriitura ta ...

stefand600

Si cu puterea motorului, teoretic este asa! Un motor 2T are dublu putere fata de un 4T de aceiasi capacitate cilindrica.  Asta reiese din formula de calcul a puterii unui motor care este un produs de factori (presiune medie in cilindru care nu este acelasi lucru cu compresia, inmultit cu cilindrea, inmultit cu  turatia ) acest rezultat se imparte la 300 inmultit cu numarul de timpi, adica impartim la 600 sau impartim la 1200 in cazul motoarelor in 4T. In realitate nu sta chiar asa datorita faptului ca presiunea medie reala in cilindru este totdeauna la motoarele 2T mai mica decat cea teoretica (amestec mai putin in cilindru datorita pierderilor de amestec proaspat in timpul baleiajului intre ferestrele de admisie cu evacuare).
Stefan D

cristizz

#50
Am putea sa ne gandim ca forta unui motor termic este data de explozia (arderea) care se petrece in cilindru. Ea este motivul pentru care pistonul se deplaseaza si creaza lucru mecanic.
2T are o explozie la fiecare 1 rotatie completa a arborelui cotit
4T are o explozie la fiecare a 2-a rotatie completa a arborelui cotit
Deci motorul in 2T are un numar dublu de explozii decat cel in 4T la acelasi numar de rotatii.
Motorul in 2T are foarte multe avantaje, dar este ,,mai murdar" in contextul protectiei mediului si al confortului personal. Sunt insa unii care lucreaza intens sa-l readuca in actualitate: https://www.popularmechanics.com/cars/motorcycles/a27046/ktm-two-stroke-transfer-port-injection-tpi/

Spinoza

"Curata ograda ta, bucura-te de curatenie si lasa gunoiul vecinului acolo unde vecinul insusi l-a pus."
Nicolae Steinhardt