barcă pentru Deltă 2019

Creat de Fishy, Martie 12, 2019, 08:02:03 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Fishy

Bună seara și îmi prezint respectele întregii comunități.
Vă citesc de ceva vreme, am învătat multe de pe aici, însă nu îmi conturasem bine ideile și, prin urmare, am dezbătut în forurile mele interioare.

Ideea principală:
Caut o barcă pentru plimbări în Deltă + pescuit la spinning în 2 persoane.

Am o mică istorie cu ambarcațiunile și v-o expun succint în continuare:

Am început, ca mulți alții, cu o gonflabilă Kingfisher., cumpărată prin 2001  :)
Înțeleg de la cel care a cumpărat-o că încă mai este utilizabilă. Eu nu m-aș mai risca în ea.
Prin 2006-2007 am înlocuit-o cu un Zodiac de care deasemenea m-am despărțit. Nu mai suportam operațiunile de umflat/dezumflat/cărat/ etc.

În 2009 mi-am luat la o ocazie o Laguna 480 cu motor Suzuki de 15 cp. Am fost absolut convins că nu merită băgați mai mult de 3.000 eur într-o barcă pe care s-o las la Jurilovca sau la Lunca în port. Am trăit cu certitudinea că o să mi-o fure cineva.
Se pare că am avut noroc și încă mai sunt în posesia ei.  Am bătut toată Delta și Razelm-ul cu ea și încă mai merge.
Anul trecut am schimbat motorul Suzuki cu unul Honda, de 20 cp (cel puțin așa scrie pe capac).
Viteza nu a crescut considerabil. E drept că nici n-am schimbat mai multe elice, să văd cum s-ar comporta dacă se modifică pasul elicei.

Ce nu-mi place la barcă: bordajul e f mic. La valuri laterale te stropește destul de tare. Vara nu e chiar dezastru, însă mi s-a întâmplat să trebuiască să dau înconjurul Isacului din cauza vântului. Nu e deloc confortabilă.
Oglinda fiind mică (deși nu e varianta decupată), cizma motorului stă prea mult sub chilă. Frânează barca, se lovește și adună multă iarbă vara.
Mi-am cumpărat un jack-plate de la Vance Industries însă n-am apucat să îl montez încă. O să văd ce mare diferență generează.

Între timp am mai ieșit prin deltă cu o barcă de aluminiu (Smartliner 4 m) a unui prieten. Omul a investit în ea, și-a făcut podină în față pt pescuit, etc...
Au apărut probleme, și nu mici:
Mai întâi o barcă de 4 metri s-a dovedit o alegere proastă pt deltă. În caz de valuri nu se comportă deloc bine.
Ulterior, având o tablă de 2 mm, rolele peridocului au îndoit tabla. Îngreunându-se de la suprastructură, chiar și trasul la mal pe pietricele ducea la zgârieturi destul de nasoale.
În cele din urmă s-a spart aluminiul fundului. A fost înlocuit cu tablă de 3 mm, care face față cu brio.

Acum aș vrea să fac un alt pas spre mai bine  :D
Pentru că deja mă pot duce la pescuit și cu fiul meu, vreau ceva mai confortabil pt pescuit.
În același timp, din punctul meu de vedere, ca să pot pescui la știucă trebuie să pot intra în apa mică...
În toamnă, în gura la Uzlina apa avea 25 cm. La intrarea în Chiril și Onofrei - și mai puțin.
Deci nu vreau o tonă de barcă. Ceva mai ușor, ce ar putea fi ghionderuit la nevoie...
În plus, ar fi un avantaj dacă aș utiliza peridocul pe care îl am acum, respectiv un Rema 750.

În consecință, după ce am tot studiat, am pus ochii pe două variante:

1. Romcraft 510 M, comandă la volan + 40-50 cp. Am discutat cu dl. Ovidiu și mi s-a părut o persoană de bun simț și dispusă a face unele optimizări conform doleanțelor mele.
Aș vrea o platformă în față. Alt fel de mână curentă, așa încât să pot monta și un motor de trolling în față....etc.
O să mă duc până la Moreni săptămâna viitoare să văd cam cum se prezintă.

2. Asta:  ::)
https://www.laivynas.lt//aluminum-boats/finval-aliuminium-boats/finval-rangy-510-w-console/1911

Arată bine de tot. S-ar zice că are doar 370 kg. Probabil cu motor, baterie și ceva benzină în rezervor ajunge la 520-550 kg. La limita a cât poate duce peridocul.
N-am văzut-o în realitate. Poate or aduce-o la târgul de la sf lui martie, de la Romexpo. Eu unul m-am lecuit să dau bani pe poze.
se zice ca are tablă de 3 mm, ceea ce ar trebui să fie suficient. Am văzut și ceva filmulețe ale celor de la Finval ref la structura internă a bărcilor lor, dar eroina era o barcă dintr-o clasă mai mare de-a lor.

Din ce am văzut pe la voi, mi-a plăcut cea a lui Iulian Cioclin. Jos pălăria!
Însă, realist fiind, eu nu mă văd muncind să fac la mână toată suprastructura aia. Sigur ar fi mai bună decât Laguna mea, însă nu ar fi cu totul altceva.

510 cm mi se pare o lungime optimă pt o barcă de Deltă.

O să revin cu dilemele care mă frământă....


mariusm piesenoi111

 Bine ai venit!
Uită-te și la BlackSea Fishing 510 dar mai ales uită-te la barca lui Vali.
Știu că sunt și de vanzare unele SH

acig

Colegul Dorelay are de vanzare o Antonov de 5.20 cred cu motor de 30 CP. Am mers cu ea si este super ok !
Un alt coleg are una similara (care ne este de vanzare } cu Hona 20 Cp pe care o foloseste la pescuit pe mare, de regula cu 3 pers. la bord.'
Barcile  Antonov sunt barci concepute si facute de Vali.
Cu o alta barca Antnov, de aceasta data de cca 4.40 cu motor de 20CP am fost pe Golgovita la pescuit. Cu doua persoane si bagaje in total cca 23o Kg in glisaj atinge 40-45 Km/h
Lungimile  date de mine sunt aproximative. Am apreciat inaltimea mare a bordului si stabilitatea.
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

Fishy

Salut!

Am pescuit și dintr-o Black Sea 510. Avea un motor Yamaha de 40 cp, comandă la mână.
Mergea cam 45 km la oră cu 3 persoane + bagajele de știucă, ceea ce e foarte ok.
Nu mi-a plăcut faptul că flexa podina sub mine prea tare. Când pășeam se simțea clar. e drept nici eu n-am mai scăzut sub 100 de ceva vreme :)
N-aș vrea să iau vreun ciot din ăla la rasul apei în barca asta..
Poate cele de generație nouă să fie mai solide...
Deasemenea, mi s-a părut că fugea fundul excesiv atunci când schimbai direcția. Derapa ca un bmw cu gumele obosite :))
Poate mi s-a părut asta....

În plus, am înțeles că nu sunt foarte săritori atunci când este vorba de customizări.
Chiar doresc podina aia în față pentru pescuit și, eventual pentru un somn de prânz
Talente la bricolat nu prea am. Așa că prefer s-o cumpăr cum îmi trebuie.

După cum am scris, am văzut AN-ul lui Iulian Cioclin și chiar este foarte ok. Dar....nu mă văd trecând prin toate încercările alea ca să amenajez interiorul bărcii după modelul lui. Nah...sunt și comod :)

M-am mai uitat la Linder 455 și Arkip Foarte scumpe și tablă subțire. Nu e ce trebuie.

Dacă aș reuși să fac și o "cutie" pentru lăsat peste noapte lansetele de 2,10 în Romcraftul ăla ar fi tot ce mi-aș dori...

M-am mai uitat la Tracker - bărci de bass din aluminiu.
Frumoase, practice. Se pescuiește super din ele. Însă sunt grele, trebuie alt peridoc. Costurile cresc considerabil...

Mai caut și alte variante și mai discutăm....


dorely

Fishy poți sa m-a suni la 0723142085 pt detalii privind barca lui Vali

Vali

Salut Fishy, si bun venit pe forum.

Singurul sfat pe care pot sa-l dau, ca un patit ce sunt, este sa faci tot posibilul sa faci cate o proba cu fiecare din barcile de interes. Oricat de mestesugite ar parea, adevaratele lor calitati sau defecte se vad doar pe apa. Mai tarziu iti vei multumi singur daca vei fi suficient de atent si scrupulos inainte de decizia finala.

Am sa mai intru si eu pe topic, dar momentan trebuie sa fug sa lucrez la o barca :). Succes in alegere, oricare ar fi ea.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bbl81

@Fishy

despre barcile facute de Vali, stim cu toti ca sunt f bune. Despre barcile Romcraft, si astea sunt bune( si eu detin una), iar dl Ovidiu chiar este un om serios, care se tine de cuvant la ceea ce promite.
intre astea 2 barci te poti decide, Iar daca esti pe langa TM te pot ajuta cu proba pe apa la Romcraft, desi a mea este 4,8M
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

Fishy

Mulțumesc foarte mult pentru invitație.
Din fericire însă sunt concitadin cu Dorely  :) Și îmi și place ce-am văzut în poze.

M-am gândit și la Romcraft-ul de 480. E clar superior Lagunei mele, . Însă nu cred că s-ar comporta ok cu 20 cp, 2 adulți + 1 copil în barcă și bagajele de stat 3 zile în Deltă. Chiar dacă nu mi-aș lua berea de acasă :))
Sigur ar merge ok doar cu sculele de pescuit, 2 adulți și 1 copil de 7 ani...

Există un topic pe forum al cuiva care are Romcfraft-ul de 480 și a pus un motor de 30 cp pe el.

Totuși, să fim cinstiți și să recunoaștem că .....lungimea contează  ;D

30 cm în plus de barcă ar aduce un plus de confort și barca s-ar așeza ceva mai bine pe valuri.

Prin urmare cred că orice pas semnificativ aș face în față, va trebui să schimb și motorul, 20 cp fiind insuficient; eventual și peridocul (pt care deja am făcut ceva investiții semnificative).

Am pescuit ceva mai demult (peste 15 ani de atunci) și dintr-o Romcraft de 460-470. Mi se păruse ceva....de vis atunci, dar în realitate apăruseră niște crăpături pe lângă oglindă, etc. Știu de la proprietar că a fost la producător care a remediat în timp rezonabil defectele apărute.

Am deschis topicul pentru ca toată lumea (care binevoiește) să contribuie cu alte sugestii și deasemenea să ascult cât mai multe argumente pro și contra. Nu mă grăbesc foarte tare cu decizia.
Finval-ul ăla nu cred că este în România niciun exemplar. Prin urmare aștept și sper să-l văd la târgul de pescuit.
Mai este o pb cu el.
Am văzut în RO varianta de 510 fără consolă. Am înțeles că prețul era de 12.000 EUR.
Acum văd în Lituania varianta cu consolă.....la 9.000 EUR fără TVA (cred).
Nu comentez valoarea unui produs decât atunci când știu clar ce include. Și nici prețul muncii unui om dacă nu știu exact câtă muncă e într-un produs..
Însă ceva nu se pupă și ultimul lucru care îmi convine este să fiu luat de fraier. O să vedem.... sau nu  :)

Pt Romcraft trebuie să fac o excursie la Moreni, ceea ce intenționez de îndată ce am timp. Din discuții, dl. Ovidiu mi-a spus că barca ar putea fi gata în 6 săptămâni de la comandă + avans. Nu am discutat cuantumul avansului.

Deasemenea încerc să înțeleg mai bine diferențele între bărcile de aluminiu (exclusiv varianta sudată, pe care de altfel o utilizează și americanii de la Tracker, Lund, etc și rușii cu ale lor Finval, Volzhanka,) și cele de fibră.

Înțeleg destul de bine că deformările în aluminiu sunt aproape ireversibile. Că bărcile sunt ceva mai grele și că oxidează.
Mi-a fost și mie frig în barca amicului, iar vara, berea din chesoane era cam ciorbă după orele de prânz, deși barca este mochetată cu totul.
În plus stau în Constanța, țin barca într-o incintă fix la malul mării și aici totul ruginește într-un cu totul alt ritm.
După 1 an suruburile care fixau motorul pe barcă au trebuit schimbate. Peridocul îl revopsesc anual. Etc....

Pe de altă parte, fibra se coace la soare. Din experiență, în 9 ani doar s-a mătuit. Prea puțin relevant.
Se poate sparge....dar dacă e făcută cu simț de răspundere cred că face față la ceva abuzuri...

Cu Laguna am mai avut ceva pb decurgând din soluția constructivă.
Nu dețin un garaj unde s-o țin. Iarna se acumula apă în ea și îngheța. Fapt ce a spart chesoanele. Deasemenea s-a infiltrat în spațiile prevăzute cu spumă (poliuretanică). Când am rămas plină de apă.....a chinuit cauciucurile peridocului. Acum am comandat altele....pe care emag mi le aduce din Olanda  :-\ cam 750 lei două anvelope....
Deasemenea, când voiam să plec la pescuit, orice manevră începea cu mine + 1 ispol.
Mi-aș dori foarte mult ca barca să aibă posibilitatea ca atunci când stă pe peridoc să-i scot dopul și apa din toată barca să se scurgă.



Va continua.....

acig

@Fishy
,,Nu dețin un garaj unde s-o țin. Iarna se acumula apă în ea și îngheța. Fapt ce a spart chesoanele. Deasemenea s-a infiltrat în spațiile prevăzute cu spumă (poliuretanică)."

Pai solutia corecta era o husa. Chiar si una improvizata dintr-o husa din sectorul gradina de la orice supermarket;La mine a rezistat doua ierni pana am facut una cu densitate 500. Mai simplu ar fi sa rastorni barca cu chila in sus si ai scapat de grije !
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

Fishy

Acig, e foarte corect ce spui.

Doar că, așa cum am arătat sunt destul de comod de fel.
Am cumpărat barca cu o husă și am folosit-o. Doar că nu mi-am dat seama cât de multă apă se infiltrase prin ea. Husa făcuse burtă, de la zăpadă. Mi-am dat seama că era o pb atunci când am văzut că se lasă cauciucurile. Atunci deja erau (cred) 300 kg de gheață în barcă.
Mă rog, chesoanele mi le-a reparat cineva prin adiție de fibră...

Îmi era tare complicat să o răstorn. Motorul era prins în șuruburi. Montasem și un antifurt....Mai speram să prind câte o zi frumoasă chiar și iarna. Eventual 2-3 șalăi în Periteașca  :) Vise.....




Sosoktm

Salut! Din pacate, orice barca are nevoie de ingrijire. Daca am inteles corect, vei folosi barca in principal in delta si in principal pentru pescuit la rapitori. Alegerile pe care le ai in vedere sunt mult prea diferite, astfel incat cel mai bun sfat pe care post sa il dau este sa iti stabilesti prioritatile si cerintele cu privire la barca.
Pe ceva de fibra gen romcraft ai avantajul unui cost redus de achizitie, greutate relativ redusa si mai usor de intretinut , in special in mediul ceva mai coroziv de pe litoral.
Pe ceva de aluminiu (da, e comod la volan, dar sa stii ca  rangy 510 e o barca ok si in varianta la tiller) vei avea confortul unei stabilitati mai bune in pescuit si muuult mai mult spatiu de manevra pentru sculele aferente, plus o compartimentare deja adaptata scopului.  Desi e grea, nu calca multa apa, insa , comparat cu ceva de fibra mai uspara si mai ingusta, e semnificativ mai limitata in acces , in special pe cote mici. Nu te astepta la mare protectie la vant/ploaie de la conola respectiva, ca nu o vei gasi ;).  Insa da, acum si eu probabil ca tot 510console as lua, in detrimetul celei la tiller, pt 2 pescari.
O barca misto pentru spining poate sa iasa si cea facuta de Vali, spun asta din postura de "actionar" la una de 510, varianta de glisare, ce a vazut apa anul trecut la pachet cu 40 cai. Calca o palma de apa in glisaj si alearga f bine. Toate variantele au farmecul si avantajele lor, dar, daca ar trebui sa aleg ce sa iau pentru pescuit dedicat la stiuca, as alege o barca usoara si  relativ lata ( gen angler 470?) , comanda la tiller.
Pentru pescuit pe brate ori cu oarece restrictii privind pescajul (calc aprox 15 cm + pinten in glisaj) , prefer intotdeauna copaia pe care o am pt delta ( starcraft pikemaster 160 modificata still bass boat). Deci, undeva trebuie sa faci compromis, dar daca spui ca esti mai comod, probabil ca iti vine mai bine un rangy+electric de bot, cu limitarile de rigoare privind accesul.

Spor!

OvidiuDP

Salut. Daca tot ai cerut ajutorul o sa iti dau si parerea mea bazata pe mai bine de 15 ani de navigatie in Delta si nu numai, pescuit la spinning dar si la crap combinat cu plimbari.
In primul rand nu mi-as lua o barca de fibra facuta in Romania. Sper sa nu ma injure producatorii prea tare dar, din pacate, iti pot spune in cunostinta de cauza, ca mai au multe de invatat in acest domeniu. Partenerul meu de pescuit lucreaza in domeniul materialelor compozite (rasini, fibra, gelcoat, etc) si cunosc problemele cu care se confrunta industria de profil. Lipsa de personal calificat, se lucreaza iarna in hale neincalzite, se cumpara cele mai ieftine materiale, nu se folosesc cum trebuie aditivii si intaritorii (atunci cand se folosesc), economie de material, lipsa investitii in tehnologie, etc.  In ce priveste stabilitatea lor pe valuri si vreme rea... cred ca multi dintre noi nu au termen de comparatie. Saptamana trecuta niste prieteni pe Chilia, se isca o mica furtuna de 10 minute, valuri de 50-70 cm,  in 5 min aveau 20 cm de apa intr-un Romcraft 510. La apa de 8 grade.... n-a fost prea placut.
Am doua barci, o cabinata si o barca de spinning, fabricate in anii 90, un Jeanneau si un Molinari. Te asigur ca starea lor este mai buna decat orice barca fabricata in Ro de 3-4 ani. Chiar si barca mica are fund dublu, extrem de stabila, nu flambeaza coca indiferent de conditii, am lovit si pietre si copaci scufundati, nu s-a intamplat nimic, decat o zgarietura. Constructorii mari de afara fac barci marine, care sunt facute sa se descurce bine pe valuri.
Foarte putina lume este constienta de faptul ca o barca cu motor outboard are centrul de greutate foarte in spate si relativ ridicat, acest fenomen devenind mai pronuntat cu cat motorul este mai mare. Este si principalul motiv al instabilitatii, in special in conditii de valuri, osciliatiile fiind mai ample. Daca mai adugam  pilotul, benzina si bateria care in general stau in spate, fenomenul tinde sa devina critic in conditii grele. Constructorii mari folosesc o repartitie a maselor pentru a echilibra barca. La o Laguna, greutatea ansamblului din spate (motor, pilot, benzina) este mai mare decat greutatea barcii. De aceea trebuie comparat nu numai pretul ci si greutatea. O barca mai grea va fi mai solida si mai echilibrata dar si mai scumpa.
Din experienta mea e destul de greu sa impaci plimbatul cu bagaje de 3 zile, 2 adulti si un copil, cu spinning-ul. Daca vei da prioritate plimbatului si ai copii la bord ti-as recomanda o barca cu chila dubla (de ex Molinari 435) sau chila in V stabila (ex Molinari 475V) cu care nu vei avea niciodata senzatia ca ai putea sa te rastorni, care au pescaj mic, sunt confortabile, stabile si echilibrate, nu au nevoie de motoare mari si din care se poate pescui bine.
In ce priveste aluminiul, in afara de soliditate si de navigatie in conditii de iarna (gheata), eventual longevitate, nu prea vad alte avantaje. Sunt insa cateva inconveniente: mult condens, instalatii electrice pretentioase, anozi de magneziu, zgomot mare. Barca in aluminiu necesita izolatii termice care ingreuneza interventia asupra chilei si necesita atentie. Nu am folosit decat de cateva ori o astfel de barca si nu pot sa spun mai mult despre ele.

Spor!

black

Salut
Ptr OvidiuDP
Nu stiu ce foloseste sau nu foloseste prietenul tau in procesul de fabricatie dar un lucru e clar ;de la el nu trebuie sa cumperi nimic.
Pot sa ti spun si sa ti demonstrez ca nu ai deloc dreptate in afirmatiile facute. Sunt constructori de barci din Romania care folosesc numai produse de top si tehnologii de top in procesul de fabricatie.Suntem prea saraci sa folosim produse ieftine.A se vedea Bratesul SCM si Vali Antonov. Sunt convins ca nu ai lucrat niciodata cu materialele mentionate de tine altfel nu ai fi facut afirmatii de genul ca se uita a se pune intaritor sau cantitatile sunt mai mici.
Uiti sa mentionezi diferenta enorma   de pret  achizitie ptr o barca noua din afara si  una barca noua din Romania.
De asemenea poti sa ti spun ca barcile vechi de 20 ani din occident au nevoie TOATE de reparatii capitale. Iti spun din practica nu din teorie.
Modelele de barci mentionate de tine sunt depasite de barci gen Antonov 510 sau Golf 565. Sunt convins ca nu ai avut ocazia sa le cunosti . Orice constructor roman poate sa faca barci grele si late dar iti cade fata cand iti prezinta nota de plata. Nu se poate si usoara si ieftin si sa gliseze cu cai putini.
Fara suparare ptr cele afirmate si ptr oricine doreste veridicitatea informatiilor ii stau la dispozitie

kama3

Nu stiu daca Bratesul a schimbat standardul in ultimii ani.
Bratesul era recunoscut pentru barcile zdravene pe care le facea si asta m-a indemnat sa iau in 2007 un Delfin de la ei.
Ei bine nu a fost la standardul pe care il stiam. Fibra subtire, pe capacul din fata mi-a fost frica sa calc vreodata deoarece la cea mai mica presiune incepea sa trosneasca. MArginile laterale de imbinare extrem de prost facute, niturile abia agatau putin material, chederul lateral s-a sumuls din unica prindere din capat - datorita surugului prins in 2mm de fibra.
Si asta in conditiile in care barca n-a vazut prea multa apa. Daca ar fi stat in apa cat au stat urmatoarele barci Dumnezeu cu mila..
Nu stiu cum le-or face acum, dar sper ca nu mai dau buleli.

crysty

Cu scuzele de rigoare, deoarece nu sunt chiar asa experimentat ca ceilalti membrii ai forumului, dar sunt deja la a 3-a barca si pot spune ca am vazut cate ceva si chiar am putut face diferenta intre barci (cateva modele) prin delta. Nu am avut ocazia sa merg cu o barca facuta de Vali, dar formele ei imi arata ca este cu mult mai mult gandita decat alte barci de pe la noi (fabricatie RO). Eu cred ca toti sau aproape toti producatorii copiaza cate o barca de pe afara dar fara a incerca sa o inteleaga sau si mai rau le combina. Intr-adevar, pretul spune multe - adica sunt mai ieftine decat cele fabricate in afara RO, dar ieftineala vine la pachet cu alte probleme. Pentru rentabilizarea firmei se fac produsele la limita de jos a standardelor considerandu-se ca ce este mai mult inseamna o pierdere pentru firma. Se abuzeaza de increderea si nepriceperea clientilor (care de regula nu au mai avut barci) si se astupa greselile cu chit din "fabrica" de nou. Echipamentele standard trebuie sa includa toate cele necesare si nicidecum sa se considere tachetii la optionale, sau 2 baloane de acostare si chiar mai multe (funie de legat barca etc). Odata cumparata barca, proprietarul trebuie sa o doteze cu cele necesare pentru inscriere, care daca nu le ai in momentul inspectiei ANR nu primesti documentele necesare navigatiei. Eu sfatuiesc pe toti ce doresc o barca sa incerce sa cumpere una fabricata in afara RO. (pretul barcii in RO inglobeaza nu numai munca de fabricare ci si toate inspectiile/spagile la fiece control ca deh suntem in RO si nu suntem in regula niciodata la cat se schimba de repede legislatia in domeniu fiscal si nu numai)