*

Autor Subiect: Teorii, de ce-uri ...  (Citit de 2214 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

stefand600

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 339
  • Karma: 23
    • Vezi Profilul
Stefan D

alinm

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 33
  • Karma: 0
    • Vezi Profilul
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #16 : Aprilie 15, 2019, 05:24:05 p.m. »
Faina si asta, ai idee de pret? De la American Nautics astept demult o oferta pentru linder, vad ca raspund greu la mailuri. O sa-i sun.

alinm

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 33
  • Karma: 0
    • Vezi Profilul
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #17 : Aprilie 15, 2019, 05:36:20 p.m. »
Parca tot whaly e mai practica, poti distribui mai bine pasagerii prin barca, are ochetii aia pe lateral prin care trece funia unde poti monta tot felul de accesorii fara sa gauresti ...

Vali

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 3613
  • Karma: 351
    • Vezi Profilul
    • www.capcompas.ro
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #18 : Aprilie 16, 2019, 12:11:41 p.m. »
Daca mi-e permisa si mie o scurta interventie :).

La orice barca lucrul cel mai important sunt calitatile nautice. Orice altceva (transportabilitate, loc in garaj, pret, material etc etc) sunt chestiuni secundare, care trebuie rezolvate abia dupa ce s-a luat decizia despre barca optima - areal de folosire si necesar de incarcare.

Cu alte cuvinte, daca vrem Delta, Dunare, deci posibilitate de vant puternic si valuri mari (de vant sau de siaj), alegem o barca potrivita pentru asa ceva. Asta inseamna dimensiuni generoase - lungime, latime, bord liber - totul la un pescaj cat mai mic. Nu exista substitut pentru calitati nautice decat dimensiunile potrivite, care determina cele 3 calitati nautice obligatorii - hidrostatica, hidrodinamica, seakeeping.

M-am lovit de multe ori de aceasta abordare, mai ales cand se dorea transportul barcii pe masina (cartopper). Nu ai cum sa ai si calitati nautice, si dimensiuni mici, decat in caz de RIB, sau cu indulgenta pneumatica normala. Personal nu m-a interesat si nu ma va interesa vreodata segmentul pneumatice - RIB, fiindca la specificul Dunarii si Deltei sunt cel mai bine adaptate barcile utilitare rigide bine concepute si construite.
"Cele mai importante două zile din viața ta sunt ziua în care te-ai născut și cea în care afli de ce." - Mark Twain.

kama3

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 242
  • Karma: 19
    • Vezi Profilul
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #19 : Aprilie 16, 2019, 01:00:59 p.m. »
Cea mai buna barca e aia pe care o ai la apa tot timpul, vii cu ramele si bezina, o pornest si pleci la pescuit.
Daca plecatul la pescuit cu barca implica transportul pe peridoc, lansare la apa, eventual si sa depinzi de un nea care are cheia de la curtea unde o tii, bariera pe unde o dai la apa sau cotele apei pana ajungi sa bagi rama in carlig sau lingurita in apa iti trece tot cheful.
Astfel de norocosi sunt putini, dar sa imi iau barca dupa dimensiunile garajului... Ia-ti o barca dupa sufletul si buzunarul tau nu dupa garaj. Daca ai curte si vrei musau sa n-o ploua ii faci un cotet din patru pari si trei coli de OSB si ai rezolvat [problema. Atat barcile cat si motoarele sunt proiectate sa stea in apa si sa le si ploua. PAna sa se strice o barca de la ploaie apar multe alte probleme sau te plictisesti de ea si vrei alta. Cand ti-o intra primul carlig in balonul de la pneumatica fie ea si RIB sigur o sa vrei fibra.

alinm

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 33
  • Karma: 0
    • Vezi Profilul
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #20 : Aprilie 16, 2019, 01:27:07 p.m. »
Mersi Vali, kama, din pacate am acele limitari, ori gasesc ceva ce corespunde chiar cu unele compromisuri ori renunt. Oricum, cu clarificarea asta revin exact la intrebarea cu care am deschis acest topic.

Pornind de la acel filmulet, daca stau sa compar "finalistele" mele adica Linder 400 sportsman si Whaly 370, care ar fi mai ok pentru Dunare si Delta? Am exclus multe barci din finaliste, am cautat doar barci certificate pe categoria C si care sa mearga cu maxim 20cp. De fapt inclusiv Linder 400 are in descriere faptul ca e certificata pentru categoria D, mai demult era certificata pentru C, nu sunt sigur de motiv.

Ce face pneumatica, RIB (se includ aici si  rigide ce imita pneumatica gen Whaly, Rigiflex ...? ) sa aiba aceste calitati nautice?





Vali

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 3613
  • Karma: 351
    • Vezi Profilul
    • www.capcompas.ro
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #21 : Aprilie 16, 2019, 01:59:18 p.m. »
Ce face pneumatica, RIB (se includ aici si  rigide ce imita pneumatica gen Whaly, Rigiflex ...? ) sa aiba aceste calitati nautice?


Uite aici un motiv - autovidarea in caz de inundare: http://www.rib.net/forum/f8/self-bailing-hull-58252.html
"Cele mai importante două zile din viața ta sunt ziua în care te-ai născut și cea în care afli de ce." - Mark Twain.

alinm

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 33
  • Karma: 0
    • Vezi Profilul
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #22 : Mai 04, 2019, 06:36:00 p.m. »
Din ce am mai gasit, pe aluminiu am 3 variante:

1. Linder 400 sportsman - cca 3500 euro
https://www.hobbymall.ro/activitati-nautice-si-subacvatice/ambarcatiuni/ambarcatiuni-aluminiu/126792-barca-aluminiu-linder-400-sportsman-132-ft.html

2. Smartliner 130 - undeva la 2800 euro pe afara
http://www.american-nautics.ro/ambarcatiuni-smartliner-aluminiu.php

3. Alaska 390s - 2300 euro
http://www.barcheinalluminio.it/en/alaska-390-s/

Linder are 124kg, Smartliner 141 kg in versiunea eco (podina de policarbonat, nu fibra de sticla), Alaska 80kg. Toate accepta 20cp, Alaska e singura cu motor cu cizma scurta dar si singura certificata categoria C.

Nu gasesc date despre unghiul chilei la Smartliner dar pare destul de asemanatoare cu Alaska si au forma clasica de canadian, chila in V si e aproape dreapta in spate. Linder in schimb seamana mai degraba cu un jon boat "semi V", are unghi constant de 8grade, relativ tesita in fata si nu pare sa taie prea bine valul, plus ca are muchiile rotunjite, nu stelate. La noi e foarte populara, pe afara pe unde se mai dau si pe ape mai agitate lumea nu e tare incantata de ea (opinii de pe forumuri ...).

La Linder si Alaska musai adaug o podina ca sa stau pe drept, deci mai adaug un 10-20kg.
Bordurile cele mai inalte le are Smartliner, apoi Alaska si Linder

Alaska e mai ingusta, totusi e muuult mai usoara decat celelalte si mi se pare in acest moment optiunea cea mai ok. Ma intreb totusi de unde vine aceasta diferenta, nu poate fi doar din 10cm lungime, are cea mai groasa tabla dintre toate. Poate e un aluminiu mai moale, mai usor. Ar fi asta o problema? Cred ca astea manufacturate pe la noi sunt facute tot din aluminiu de asta si par destul de rezistente.
https://m.youtube.com/watch?v=EO653nRwHQM
https://m.youtube.com/watch?v=TBpsXRZCUtI


Ce parere aveti de Alaska ?

alinm

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 33
  • Karma: 0
    • Vezi Profilul
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #23 : Mai 04, 2019, 08:12:20 p.m. »
Ah, am uitat de una, Buster Mini, doar ca accepta max 10cp.
https://www.essaisnautiques.com/buster_mini.html

dusan

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 194
  • Karma: 2
    • Vezi Profilul
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #24 : Mai 06, 2019, 11:46:25 p.m. »
Una din fibra gasesti mai usor si mai ieftin

dusan

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 194
  • Karma: 2
    • Vezi Profilul
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #25 : Mai 06, 2019, 11:55:36 p.m. »
Cu 3 chile ascutite si ai rezolvat problema. . Poti sa o ti si afara ca nu o strica ploaia.

alinm

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 33
  • Karma: 0
    • Vezi Profilul
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #26 : Mai 07, 2019, 10:47:26 a.m. »
Am ales Alaska 390s pana la urma, azi primesc oferta. Producarorul e foarte deschis si a acceptat sa faca cateva modificari, cum ar fi oglinda pentru cizma lunga, scoaterea banchetei de pe mijloc si adaugare podina de aluminiu pe toata lungimea.


Alex1958

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 692
  • Karma: 46
    • Vezi Profilul
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #27 : Mai 07, 2019, 11:47:55 a.m. »
Salut!
La barcile de aluminiu trebuie sa tii cont de ceea ce remarca Bradutzu in alt post: conductibilitatea termica foarte mare. Asta poate fi deranjant la pescuitul la spinning toamna tarziu, iarna si primavara devreme. Deci poate trebuie sa pui o podina de lemn/ polistiren de trafic ca sa nu-ti fie frig la picioare cand stai toata ziua in ea. Oricum toata barca va fi rece.

AdrianZUZ

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 404
  • Karma: 35
    • Vezi Profilul
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #28 : Mai 07, 2019, 02:04:42 p.m. »
Vezi ca este un Buster R la vanzare pe olx si probarca. Cred ca merge perfect cu un 25 sau 30cp.

ss

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 253
  • Karma: 18
    • Vezi Profilul
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #29 : Mai 08, 2019, 05:12:19 p.m. »
Mai aproape de casa, te-ai uitat la barcile facute la Tulcea? Din cate tin minte, Romica avea inclusiv barci de test. Ai mai multe variante de barci scurte, 3,80-4,30.
http://www.motocraftboats.com/index.php?page=lista-de-preturi

 

Recent

Last 5 Shouts:

 

Vali

Octombrie 24, 2018, 07:19:46 p.m.
 Tutorial de incarcare poze pe servere externe: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2218.msg37910.html#msg37910
 

gupi

Octombrie 22, 2018, 03:32:41 p.m.
cica functioneaza
 

gupi

Octombrie 22, 2018, 03:31:19 p.m.
teste - forumul se va bloca in cateva minute, apoi ar trebui sa se restaureze automat
 

Vali

August 07, 2018, 09:49:52 p.m.
Atentie: pe Shoutbox se pun chestiuni de interes pentru toata comunitatea, anunturi importante etc. Postarile personale le pastram exclusiv pe topice. Multumesc.
 

bobinuta

August 07, 2018, 05:47:51 p.m.
Solicit recomandare scule (ieftine) de pescuit la Marea Neagra! https://forum.capcompas.ro/index.php?topic=2747.msg47390;topicseen#new

Show 50 latest
Membri
  • Total Membri: 1900
  • Latest: fulg
Stats
  • Total Mesaje Postate: 50493
  • Total Subiecte: 2598
  • Online Today: 42
  • Online Ever: 218
  • (Octombrie 28, 2018, 03:29:22 p.m.)
Utilizatori Online
Users: 3
Guests: 18
Total: 21