*

Autor Subiect: Teorii, de ce-uri ...  (Citit de 429 ori)

alinm şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

stefand600

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 331
  • Karma: 23
    • Vezi Profilul
Stefan D

alinm

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 28
  • Karma: 0
    • Vezi Profilul
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #16 : Aprilie 15, 2019, 05:24:05 pm »
Faina si asta, ai idee de pret? De la American Nautics astept demult o oferta pentru linder, vad ca raspund greu la mailuri. O sa-i sun.

alinm

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 28
  • Karma: 0
    • Vezi Profilul
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #17 : Aprilie 15, 2019, 05:36:20 pm »
Parca tot whaly e mai practica, poti distribui mai bine pasagerii prin barca, are ochetii aia pe lateral prin care trece funia unde poti monta tot felul de accesorii fara sa gauresti ...

Vali

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 3599
  • Karma: 350
    • Vezi Profilul
    • www.capcompas.ro
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #18 : Aprilie 16, 2019, 12:11:41 pm »
Daca mi-e permisa si mie o scurta interventie :).

La orice barca lucrul cel mai important sunt calitatile nautice. Orice altceva (transportabilitate, loc in garaj, pret, material etc etc) sunt chestiuni secundare, care trebuie rezolvate abia dupa ce s-a luat decizia despre barca optima - areal de folosire si necesar de incarcare.

Cu alte cuvinte, daca vrem Delta, Dunare, deci posibilitate de vant puternic si valuri mari (de vant sau de siaj), alegem o barca potrivita pentru asa ceva. Asta inseamna dimensiuni generoase - lungime, latime, bord liber - totul la un pescaj cat mai mic. Nu exista substitut pentru calitati nautice decat dimensiunile potrivite, care determina cele 3 calitati nautice obligatorii - hidrostatica, hidrodinamica, seakeeping.

M-am lovit de multe ori de aceasta abordare, mai ales cand se dorea transportul barcii pe masina (cartopper). Nu ai cum sa ai si calitati nautice, si dimensiuni mici, decat in caz de RIB, sau cu indulgenta pneumatica normala. Personal nu m-a interesat si nu ma va interesa vreodata segmentul pneumatice - RIB, fiindca la specificul Dunarii si Deltei sunt cel mai bine adaptate barcile utilitare rigide bine concepute si construite.
"Cele mai importante două zile din viața ta sunt ziua în care te-ai născut și cea în care afli de ce." - Mark Twain.

kama3

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 200
  • Karma: 16
    • Vezi Profilul
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #19 : Aprilie 16, 2019, 01:00:59 pm »
Cea mai buna barca e aia pe care o ai la apa tot timpul, vii cu ramele si bezina, o pornest si pleci la pescuit.
Daca plecatul la pescuit cu barca implica transportul pe peridoc, lansare la apa, eventual si sa depinzi de un nea care are cheia de la curtea unde o tii, bariera pe unde o dai la apa sau cotele apei pana ajungi sa bagi rama in carlig sau lingurita in apa iti trece tot cheful.
Astfel de norocosi sunt putini, dar sa imi iau barca dupa dimensiunile garajului... Ia-ti o barca dupa sufletul si buzunarul tau nu dupa garaj. Daca ai curte si vrei musau sa n-o ploua ii faci un cotet din patru pari si trei coli de OSB si ai rezolvat [problema. Atat barcile cat si motoarele sunt proiectate sa stea in apa si sa le si ploua. PAna sa se strice o barca de la ploaie apar multe alte probleme sau te plictisesti de ea si vrei alta. Cand ti-o intra primul carlig in balonul de la pneumatica fie ea si RIB sigur o sa vrei fibra.

alinm

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 28
  • Karma: 0
    • Vezi Profilul
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #20 : Aprilie 16, 2019, 01:27:07 pm »
Mersi Vali, kama, din pacate am acele limitari, ori gasesc ceva ce corespunde chiar cu unele compromisuri ori renunt. Oricum, cu clarificarea asta revin exact la intrebarea cu care am deschis acest topic.

Pornind de la acel filmulet, daca stau sa compar "finalistele" mele adica Linder 400 sportsman si Whaly 370, care ar fi mai ok pentru Dunare si Delta? Am exclus multe barci din finaliste, am cautat doar barci certificate pe categoria C si care sa mearga cu maxim 20cp. De fapt inclusiv Linder 400 are in descriere faptul ca e certificata pentru categoria D, mai demult era certificata pentru C, nu sunt sigur de motiv.

Ce face pneumatica, RIB (se includ aici si  rigide ce imita pneumatica gen Whaly, Rigiflex ...? ) sa aiba aceste calitati nautice?





Vali

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 3599
  • Karma: 350
    • Vezi Profilul
    • www.capcompas.ro
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #21 : Aprilie 16, 2019, 01:59:18 pm »
Ce face pneumatica, RIB (se includ aici si  rigide ce imita pneumatica gen Whaly, Rigiflex ...? ) sa aiba aceste calitati nautice?


Uite aici un motiv - autovidarea in caz de inundare: http://www.rib.net/forum/f8/self-bailing-hull-58252.html
"Cele mai importante două zile din viața ta sunt ziua în care te-ai născut și cea în care afli de ce." - Mark Twain.

 

Recent

Last 5 Shouts:

 

Vali

Octombrie 24, 2018, 07:19:46 pm
 Tutorial de incarcare poze pe servere externe: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2218.msg37910.html#msg37910
 

gupi

Octombrie 22, 2018, 03:32:41 pm
cica functioneaza
 

gupi

Octombrie 22, 2018, 03:31:19 pm
teste - forumul se va bloca in cateva minute, apoi ar trebui sa se restaureze automat
 

Vali

August 07, 2018, 09:49:52 pm
Atentie: pe Shoutbox se pun chestiuni de interes pentru toata comunitatea, anunturi importante etc. Postarile personale le pastram exclusiv pe topice. Multumesc.
 

bobinuta

August 07, 2018, 05:47:51 pm
Solicit recomandare scule (ieftine) de pescuit la Marea Neagra! https://forum.capcompas.ro/index.php?topic=2747.msg47390;topicseen#new

Show 50 latest
Membri
  • Total Membri: 1870
  • Latest: SS_33
Stats
  • Total Mesaje Postate: 49686
  • Total Subiecte: 2554
  • Online Today: 34
  • Online Ever: 218
  • (Octombrie 28, 2018, 03:29:22 pm)
Utilizatori Online
Users: 2
Guests: 18
Total: 20
Forumul CapCompas este gazduit la Hangar Hosting - hosting, email, si cloud