Recent

Vali:
2018 Oct 24 19:19:46
 Tutorial de incarcare poze pe servere externe: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2218.msg37910.html#msg37910
gupi:
2018 Oct 22 15:32:41
cica functioneaza
gupi:
2018 Oct 22 15:31:19
teste - forumul se va bloca in cateva minute, apoi ar trebui sa se restaureze automat
Vali:
2018 Aug 07 21:49:52
Atentie: pe Shoutbox se pun chestiuni de interes pentru toata comunitatea, anunturi importante etc. Postarile personale le pastram exclusiv pe topice. Multumesc.
bobinuta:
2018 Aug 07 17:47:51
Solicit recomandare scule (ieftine) de pescuit la Marea Neagra! https://forum.capcompas.ro/index.php?topic=2747.msg47390;topicseen#new
Membri
  • Total Membri: 2228
  • Latest: Awd
Stats
  • Total Mesaje Postate: 57232
  • Total Subiecte: 3105
  • Online Today: 48
  • Online Ever: 533
  • (Ianuarie 15, 2023, 06:09:26 p.m.)
Utilizatori Online
Users: 0
Guests: 48
Total: 48

Autor Subiect: Teorii, de ce-uri ...  (Citit de 19899 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

AdrianZUZ

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 474
    • Vezi Profilul
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #45 : Septembrie 18, 2019, 08:17:41 a.m. »
Ai setat turometrul corect? Trebuie sa alegi 2 cil, 4 t.
Care este turatia maxima data in manual? PLaja de ture mai exact.

alinm

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 76
    • Vezi Profilul
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #46 : Septembrie 18, 2019, 03:55:00 p.m. »
Habar nu am. Mi l-au montat direct pe motor cand l-am luat, am uitat foaia de instructiuni si eram prea in 9 ceruri si n-am intrebat.

O sa sap unpic pe net sa vad cum se face.

alinm

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 76
    • Vezi Profilul
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #47 : Octombrie 01, 2019, 06:29:56 p.m. »
Am fost in delta, la Sf. Gheorghe. Am plecat de la Tulcea, 2h30' la mers si 3h la intors.

In primele zile am prins vant, valuri, ploaie, pe lacuri apa era mica si tulbure asa ca am pescuit mai mult pe bratul principal. Intr-o seara a fost si o furtuna pe mare, s-au facut valuri de cca 1m. Barca s-a comportat bine, nu am putut glisa mereu pe valuri mai ales la coborare deoarece bufnea tare in ele, la urcare puteam glisa cat de cat sincronizat cu valurile. Pe valuri de 1m am avut cateva emotii, am mers incet cu manevre intre valuri. M-a stropit unpic dar nu am luat apa in barca.

Motorul am fost nevoit sa-l reglez pe pozitia 5 a trimului. Pe pozitia 3 era mai greu de guvernat, efort mare si obositor. Pe 4 era perfect, ajungeam la turstie maxima dar arunca apa peste oglinda. Pe pozitia 5 a mers foarte usor dpdv guvernare, nu arunca apa in barca dar la wot intrerupe din cand in cand, cred ca ajunge la turatia maxima si taie alimentarea. Chiar si asa am mers cu cca 44km/h aval si 40 amonte pe gps, masuratorile au fost in zile diferite, una cu vant din fata si una fara ...

Am alimentat dupa cca 4h, drumul de la tulcea si 2 zile de fataiala prin zona, au intrat 12l. Consumul e foarte bun, cam 3l la ora.

Am gasit salaii cam peste tot in maluri, nu mari dar multi.

Sunt multumit de comportamentul barcii, de stabilitate (cu podina pe fund). Pe valuri am simtit nevoia de lungime mai mare, mi-ar fi placut un 4.3m si borduri ceva mai inalte.imi pare rau ca nu am mai asteptat unpic sa strang ceva bani si sa iau un linder de 4m.

Nu sunt multumit de lipsa spatiilor de stocare, toate lucrurile erau imprastiate prin barca. Cu 2 pescari si bagaje, nu cred ca ma descurcam din lipsa spatiu. Trebuie sa decupez bancheta mijloc si sa bag acolo macar rezervorul,  bateria si cateva accesorii ale barcii.

https://youtu.be/ZtokqnwocB8
https://youtu.be/L9PTAKDpGjI
https://youtu.be/CXaYpBQdEFw

alinm

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 76
    • Vezi Profilul
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #48 : Noiembrie 26, 2019, 02:58:48 p.m. »
Salutari,

Dupa ce am stat si am analizat unpic, am 2 optiuni:

1. Modific barca sa fie mai potrivita scopului, adica pescuit spinning in delta si pe Dunare 1 persoana in barca si echipament, sa pot sa ies de pe unde m-am bagat si daca ma prinde furtuna si am valuri de 1m.

 Ce as face:

- chesoane in banchete

- podina doar pe structura, fara polistiren dedesupt sau eventual doar pe margini, daca iau apa sa ramana pe mijloc.

- as pune un brau/boat collar din polistiren sau spuma, prins in afara barcii de copastie, poate si inaltata unpic. Asa vreau sa compensez rezerva de flotabilitate daca scot polistirenul din bancheta din mijloc si spate, respectiv sa fie ca un fel de balon de pneumatica, ca la un walker bay cu baloanele alea. Daca mai si inalt unpic copastia poate ca m-as simti mai confortabil pe valuri.

- punte intre bancheta mijloc si fata, cu 2 compartimente, unul pentru rezervor si unil pentru bagaje. Avantaj la pescuit pe lacuri si canale la stiuca, poate si un scaun pe picior.

- parbriz demontabil, e nasol sa mergi 3 ore intr-una. As face un fel de parbriz din 2 bucati prinse intre ele cu balamale, o parte prinsa de bancheta mijlic si alta pe un cadru oe care sa-l pot ridica si fixa intr-un suport cand sunt in mers. Cand ma opresc il pliez langa bancheta mijloc. Asa nu ma incurca in pescuit si ma ajuta in mers.

- neaparat un scaun confortabil

- ridicat motorul minim 3cm pe oglinda (apropo, ar trebui ridicat pana cand placa antiventilatie e la nivelul intariturii chilei sau a fundului barcii? Intaritura aia de chila are cam 3cm)

- bagat polistiren in colturi in spate, sa compensez ce scot din bancheta si sa ramana doar pe mijlic un loc de acumulare a apei daca iau un val peste bord.

- bateria sub bancheta spate, lumini navigatie, pompa santina ...




Am socotit unpic si astea ma costa destul de mult asa ca am inceput sa ma gandesc la optiunea 2:

2. O vand si cumpar alta care are cat mai multe din chestiile enumerate mai sus (am pus anunt pe OLX)... am gasit solutia cum sa o pun si in garaj deci ma pot intinde oana pe la 4,3m.

Am gasit una care imi place foarte mult: https://youtu.be/lSwwbci09iY
Dupa ce am urmarit cateva filmulete cu varianta de 4 5m pe youtube, parca nu mai sunt asa de incantat. Barca pare dezechilibrata, daca te muti inspre fata se lasa tare de fata, e prea lata in spate. Ma astept ca la 4,2m sa fie si mai sensibila. Ar fi si varianta modelului vechi, 42 simplu, fara cutii pe laterale, trebe sa vad daca se poate aduce in tara si daca este cu cizma lunga.

O alta varianta ar fi tot alaska dar de 4,35m. Cred ca dpdv comportament pe valuri ar fi mult mai ok decat 390s datorita lungimii, la stabilitate tot cam oe acolo, cizma lunga, acelasi motor de 20cp. As avea optiunea sa o comand integral cu tabla de 3mm, ar fi undeva pe la 120kg total. Pret rezonabil. Trebe facute toate modificarile de la punctul 1.
https://youtu.be/jYjBhB7ZfzQ
https://youtu.be/lOBj-z7ecw0

Ar fi si varianta linder 400 sportsman dar ... nu stiu, poate sunt printre putinii care nu sunt dati pe spate de barca asta. La comportament pe valuri nu stiu daa as acea vreun avantaj, poate putin datorita unghiului chilei de 8 grade. In schimb la stabilitate semnificativ mai bine. Totusi nu stabilitatea simt ca-mi lipseste ci cimportamentul pe valuri si confortul.

As vrea sa raman la o carianta suficient de usoara sa o pot baga si pe lacurile din zona ... locuri unde nu ai rampa amenajata si nu poti baga barci mari si grele.



Va rog sa ma ajutati cu opiniile voastre, poate si recomandari.

Intersect

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1166
    • Vezi Profilul
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #49 : Noiembrie 26, 2019, 05:25:38 p.m. »
@ziuamarinei ,spune-i te rog lu al nostru cum este barca din aluminiu. Adauga si poze te rog.
Born to fish,forced to work!!!

alinm

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 76
    • Vezi Profilul
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #50 : Mai 30, 2020, 02:05:35 p.m. »
Am vandut barca alaska 390s, peridocul si motorul.

O iau de la capat, nu chiar de la zero in sensul ca mi-am mai formulat unpic ideile in cap in legatura cu ce vreau, comparativ cu ce am experimentat cu alaska 390s.

Vreau o barca de spinning in 2 pe Dunare si in Delta respectiv plimbari cu sotia si fiul, o idee mai mare decat 390s dar care sa intre in garajul meu (din masuratori cam la 4,3m maxim ma incadrez cu mici artificii si in functie de peridoc), in primul rand mai lata, margini mai inalte, mai stabila, mai grea unpic, cu deadrise mai mare (8-12gr). Ideea e sa faca fata mai bine pe Dunare cu valuri si 2 persoane cu bagaje in barca, respectiv mai stabila pentru spinning in picioare.

Sunt dispus sa pun motor pana in 30cp, deci sa o inmatriculez.

Optiuni:

1. Alaska 435 SRR,  aluminiu 5052, 3mm, sudata integral, cu unpic mai lata la gurne (cam 120cm fata de 113), cu podina completa de aluminiu, clasa C, cizma 51cm, max 25cp estimativ cam 130kg, deadrise progresiv cu cca 5gr la oglinda. Proobabil va trebui si la asta sa inalt motorul, oglinda are fix 51cm. Cost undeva in 4000 euro.

http://www.barcheinalluminio.it/en/alaska-435-s/


2. Windboat 42 evo, aluminiu 5083, 3mm la fund si 2mm laterale, aranjament interior pe placul meu, maxim 30cp, clasa C, mult mai inalta pe laterale (10-15cm) fata de alaska 435, 162kg, deadrise progresiv, cca 8grade la oglinda), latime la gurne 125cm, cizma lunga. Pret tot cam pe la 4000 euro.

https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=y&u=http%3A%2F%2Fwindboat.ru%2Fwindboat-42-evo


3. Tangiri Ortis 400, are defapt 393cm deci cat Alaska 390s,aluminiu 5083, 3mm, supersolid construita,clasa D dar in opinia mea e mai potenta ca celelalte, cam la fel de inalta ca si windboat. Deadrise constant 11 grade (nu sunt sigur 100% daca e constant, la oglinda e dat 11gr), cca 170cm la gurne. Imi place cel mai mult cum e aranjata in interior. 175kg, cizma lunga. 4500 euro in Polonia.

http://tangiriboat.com/ortis-400.html

4. Il implor pe Vali sa ma primeasca inapoi in lista pentru modelul de 4.3m. Apoi o sa fac cateva spatii in fata din placaj imbracat in fibra de sticla pentru depozitare si ca o mica platforma de casting. Nu stiu greutatea si deadrise, nici motorizare maxima.


La pret barca lui Vali ar fi cea mai prietenoasa si poate cea mai potrivita ca barca de "tavaleala" prin delta si e frumoasa dar si windboat si tangiri arata bine (important pentru cofinantator), se pare ca a ajuns un criteriu destul de important, combinat cu "ia una gata facuta cum trebe si nu mai face improvizatii ...". Pretul nu este criteriul determinant dar ar putea insemna o durata mai mare pana la concretizare.

Tangiri am gasit-o recent pe net si am povestit mult cu un posesor si ... mi s-au cam aprins calcaiele dupa ea, deci e alegerea emotionala in momentul asta. Trebe mers in polonia dupa ea, celelalte sunt in tara dar de la mine din Zalau e cca 9 ore conform softului de navigatie. Avantaj la Tangiri e ca au si un peridoc foarte fain, dedicat, la un pret bun in combinatie cu barca.
http://hlehleblog.pl/en/2020/05/26/tangiri-boat-ortis-400-my-ideal-boat/

Windboat, desi are 190cm latime la copastie are doar 125 la gurne si e destul de ascutita, ceea ce o face sa se lase usor de bot cand greutate e concentrata mai in fata. In linkul de mai sus si Tangiri cu 3 persoane pare unpic lasata de bot, aprovata dar nu sunt sigur daca nu e si din cauza unghiului in care a fost facuta poza.

Alaska 435 pare destul de echilibrata, mai spartana si ... ce ma deranjeaza e ca nu are spatii de stocare, toate stau pe jos pe la picioare. E doar putin mai inalta ca si 390s dar din spusele producatorului e mult peste 390 ca dinamica si stabilitate.
https://youtu.be/jYjBhB7ZfzQ
https://youtu.be/b0kqWkKtOR0
https://youtu.be/TBpsXRZCUtI

La motor cel mai mult ma atrage Yamaha EFI 25cp tiller pentru greutatea lui de doar 58kg dar iau in considerare si Mercury 30cp EFI care are 78kg.

As aprecia enorm sfaturile si opiniile voastre.






alinm

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 76
    • Vezi Profilul
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #51 : Mai 31, 2020, 06:02:33 p.m. »
Sau daca stie cineva cum as putea aduce una din rusia:

http://tactic-boat.ru/catalog/motornye_lodki/521/

pete

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 122
    • Vezi Profilul
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #52 : Mai 31, 2020, 08:26:53 p.m. »
cred ca la aia din rusia sa gasesti pe cineva care parleste rusa . arata foarte bine gama lor. imi place aia 460 prosport. oricum am vazut ca pretul e ok. doar ca se vor adauga sigur si ceva taxe vamale. oricum va fi sunt sigur ca e destul de ok

alinm

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 76
    • Vezi Profilul
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #53 : Iunie 01, 2020, 09:40:42 a.m. »
La windboat pretul fara tva din anuntul de pe olx e cam cun 50% mai mare decat pe situl din rusia, pastrand raportul tot e convenabil, pretul taktika fiind mult mai mic si la ei.

M-am uitat la pozele si filmele de pe site, la finisaje lasa de dorit dar par barci bine facute. De tavaleala ca sa zic asa. Nu stiu daca sunt certificate in EU ca sa se poata inmatricula.

In cel mai rau caz 390dc cu 20cp care nu trebe inmatriculata tot mi se pare o optiune ok, in orice caz peste alaska 390 si daca e numai faptul ca e mai inalta. Modelul 430dc cu cortul ala mi se pare superpractica. Si in ochii mei potrivita pentru delta si dunare.


Vali

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 3893
    • Vezi Profilul
    • www.capcompas.ro
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #54 : Iunie 01, 2020, 03:40:38 p.m. »
Salut Alin, fiindca ai adus discutia, pun aici ceva date despre AN 430.

Lungime - 4,30 m
Latime - 1,65 m
Latime la gurne - 1,28 m
Inaltime de constructie - 0,75 m
Pescaj maxim - 0,2 m
Unghi de stelaj la oglinda - 8 grade
Greutate standard - 110 kg
Motorizare maxima comenzi avansate - 40 CP
Motorizare maxima comanda eche - 30 CP
Clasa C de navigatie

Cel mai bun motor in opinia mea pentru barca de mai sus e un Yamaha Enduro de 25 CP / 2T / 2 cilindri. In configuratia asta, barca e o bestie, motorul e usor (47 kg), foarte nervos, iar barca foarte stabila in stationare, deci si la spinning.

Problema e ca lista e lunga, asa ca gandeste-te la varianta asta doar daca ai rabdare. In caz ca te vei decide, la o barca "basic" de la mine plus un interior facut de tine vei cheltui undeva sub 2000 EU. Daca voi avea timp si voi face eu interiorul pentru spinning, posibil sa fie putin peste 2000.

Daca nu, mergi pe aluminiu, insa incearca sa faci probe pe apa inainte de a decide. E singura varianta in care poti sa alegi fara sa-ti para rau mai tarziu.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

alinm

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 76
    • Vezi Profilul
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #55 : Iunie 02, 2020, 01:20:28 a.m. »
Multumesc Vali de informatii. Sunt foarte interesat. O sa te contactez.

In ce priveste motorul, ma limitez la Yamaha si Mercury noi sau cat mai noi, astia au reprezentante la Cluj si pot merge la ei pentru revizii, nu ma pricep la astea asa ca prefer sa las specialistii sa-si faca treaba.

Am luat legatura si cu posesori de windboat si tangiri, am stabilit ca dupa ce se termina starea de alerta poate ne intalnim undeva pe apa sa imi fac si eu o impresie la cald. Totusi varianta AN 4,3 ma atrage cel mai mult in momentul asta.





alinm

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 76
    • Vezi Profilul
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #56 : Ianuarie 11, 2023, 12:39:32 p.m. »
A mai trecut ceva vreme, daca e ok postez tot aici saga mea de barcagiu, o sa pun si cateva intrebari, teorii, deceuri.

Am ajuns in cele din urma la o barca de aluminiu de 4,35m. E o Brema 435S, facuta in Polonia. O consider un fel de Duster printre suvuri, adica desi e destul de scumpa e undeva printre cele mai ieftine barci de aluminiu la niveliul ei de dotari/calitate constructie (comparat cu Linder, Windboat, Tangiri, Skylla ...)

Am pus un suzuki 30cp. Inca nu l-am pornit, urmeaza in primavara asta.

Cateva poze in link:
https://photos.app.goo.gl/ZXjvcf29wzn7fBsU8

Pe varf am pus un motor cu functie de ancorare de 45lbs. Il aveam deja luat si deocamdata pe lac ma multumeste.

Dar imi pun intrebarea daca va fi suficient pe Dunare. Cu 2 persoane si echipament spinning, merg unpic peste 5km/h pe balta.

Cam ce viteza de curgere are Dunarea in diferite zone? Adica pe SF gh cand am fost eu era sub 4km/h dar sunt zine si mai rapide? Sau variaza mult?
Imi ajung 5km/h sa stau ancorat cu motorul de varf?


Acuma, relativ la a 2-a barca, cartopper pentru lacuri mici. Tot nu mi-am facut curaj sa ma apuc de ea, placajul, fibra si epoxy-ul stau in garaj de mai bine de 2 ani. Oare mai e bun epoxy-ul dupa toata perioada asta?

Ma gandesc din nou sa fac o barcuta mica, dar am o cerinta suplimentara fata de pescuit ... Sa pot sa fac unpic de micro sailing cu ea, impreuna cu fiul meu de 12ani.  Ma gandesc la iesiri pe Belis, Fantanele ... Ceva mai mare ca un optimist sa avem loc de 2 persoane. Asta cu microsailing e mai degraba moft, sa vad daca pe fiul meu l-ar tenta. Aveti vreo sugestie?








Vali

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 3893
    • Vezi Profilul
    • www.capcompas.ro
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #57 : Ianuarie 11, 2023, 07:56:39 p.m. »
Salut Alin, aici gasesti mai multe variante de barcute potrivite pentru sailing si pescuit, de transportat (si) pe masina : http://dinghy.pl/ . Epoxy-ul il probezi intr-o cantitate mica, daca se intareste e ok, si oricum asa ceva nu se prea strica in timp.

Motorul de trolling nu e indicat pe Dunare, unde ai curenti mari, mai bine il folosesti daca dai la spinning pe lacuri, aia e destinatia lui. La Dunare mai bine stai agatat intr-o ancora normala decat sa consumi curent ca sa stai pe loc.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

alinm

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 76
    • Vezi Profilul
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #58 : Ianuarie 13, 2023, 08:02:57 a.m. »
Multumesc Vali, uitasem de situl asta.

Pentru epoxy, o temperatura in garaj de pana in 10grade e ok pentru lucru si intarire?


byteworks

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 717
    • Vezi Profilul
Re: Teorii, de ce-uri ...
« Răspuns #59 : Ianuarie 13, 2023, 09:38:43 a.m. »
Depinde de ce rasina folosesti dar in general este o temperatura prea mica. Considera cresterea temperaturii la minim 20 de grade Celsius pentru primele 24-48 de ore de intarire.