Am vandut barca alaska 390s, peridocul si motorul.
O iau de la capat, nu chiar de la zero in sensul ca mi-am mai formulat unpic ideile in cap in legatura cu ce vreau, comparativ cu ce am experimentat cu alaska 390s.
Vreau o barca de spinning in 2 pe Dunare si in Delta respectiv plimbari cu sotia si fiul, o idee mai mare decat 390s dar care sa intre in garajul meu (din masuratori cam la 4,3m maxim ma incadrez cu mici artificii si in functie de peridoc), in primul rand mai lata, margini mai inalte, mai stabila, mai grea unpic, cu deadrise mai mare (8-12gr). Ideea e sa faca fata mai bine pe Dunare cu valuri si 2 persoane cu bagaje in barca, respectiv mai stabila pentru spinning in picioare.
Sunt dispus sa pun motor pana in 30cp, deci sa o inmatriculez.
Optiuni:
1. Alaska 435 SRR, aluminiu 5052, 3mm, sudata integral, cu unpic mai lata la gurne (cam 120cm fata de 113), cu podina completa de aluminiu, clasa C, cizma 51cm, max 25cp estimativ cam 130kg, deadrise progresiv cu cca 5gr la oglinda. Proobabil va trebui si la asta sa inalt motorul, oglinda are fix 51cm. Cost undeva in 4000 euro.
http://www.barcheinalluminio.it/en/alaska-435-s/2. Windboat 42 evo, aluminiu 5083, 3mm la fund si 2mm laterale, aranjament interior pe placul meu, maxim 30cp, clasa C, mult mai inalta pe laterale (10-15cm) fata de alaska 435, 162kg, deadrise progresiv, cca 8grade la oglinda), latime la gurne 125cm, cizma lunga. Pret tot cam pe la 4000 euro.
https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=y&u=http%3A%2F%2Fwindboat.ru%2Fwindboat-42-evo3. Tangiri Ortis 400, are defapt 393cm deci cat Alaska 390s,aluminiu 5083, 3mm, supersolid construita,clasa D dar in opinia mea e mai potenta ca celelalte, cam la fel de inalta ca si windboat. Deadrise constant 11 grade (nu sunt sigur 100% daca e constant, la oglinda e dat 11gr), cca 170cm la gurne. Imi place cel mai mult cum e aranjata in interior. 175kg, cizma lunga. 4500 euro in Polonia.
http://tangiriboat.com/ortis-400.html4. Il implor pe Vali sa ma primeasca inapoi in lista pentru modelul de 4.3m. Apoi o sa fac cateva spatii in fata din placaj imbracat in fibra de sticla pentru depozitare si ca o mica platforma de casting. Nu stiu greutatea si deadrise, nici motorizare maxima.
La pret barca lui Vali ar fi cea mai prietenoasa si poate cea mai potrivita ca barca de "tavaleala" prin delta si e frumoasa dar si windboat si tangiri arata bine (important pentru cofinantator), se pare ca a ajuns un criteriu destul de important, combinat cu "ia una gata facuta cum trebe si nu mai face improvizatii ...". Pretul nu este criteriul determinant dar ar putea insemna o durata mai mare pana la concretizare.
Tangiri am gasit-o recent pe net si am povestit mult cu un posesor si ... mi s-au cam aprins calcaiele dupa ea, deci e alegerea emotionala in momentul asta. Trebe mers in polonia dupa ea, celelalte sunt in tara dar de la mine din Zalau e cca 9 ore conform softului de navigatie. Avantaj la Tangiri e ca au si un peridoc foarte fain, dedicat, la un pret bun in combinatie cu barca.
http://hlehleblog.pl/en/2020/05/26/tangiri-boat-ortis-400-my-ideal-boat/Windboat, desi are 190cm latime la copastie are doar 125 la gurne si e destul de ascutita, ceea ce o face sa se lase usor de bot cand greutate e concentrata mai in fata. In linkul de mai sus si Tangiri cu 3 persoane pare unpic lasata de bot, aprovata dar nu sunt sigur daca nu e si din cauza unghiului in care a fost facuta poza.
Alaska 435 pare destul de echilibrata, mai spartana si ... ce ma deranjeaza e ca nu are spatii de stocare, toate stau pe jos pe la picioare. E doar putin mai inalta ca si 390s dar din spusele producatorului e mult peste 390 ca dinamica si stabilitate.
https://youtu.be/jYjBhB7ZfzQhttps://youtu.be/b0kqWkKtOR0https://youtu.be/TBpsXRZCUtILa motor cel mai mult ma atrage Yamaha EFI 25cp tiller pentru greutatea lui de doar 58kg dar iau in considerare si Mercury 30cp EFI care are 78kg.
As aprecia enorm sfaturile si opiniile voastre.