Bun venit pe Forumul Cap Compas

Creat de Vali, Aprilie 16, 2011, 03:58:37 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 18 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Vali

S-a intors si braconieru' dezertor la cuibar  :D.

@walter 2002: salutare si bun venit in mini-marina noastra virtuala, si sa te bucuri de bijuteria de Quicksilver 430, pe care am admirat-o de multe ori, si despre care cred ca e minicruiserul motorizat cel mai potrivit pentru zona noastra - a Dunarii maritime, Deltei si coastei Marii Negre. Barcuta asta are condensat in ea tot ce are nevoie un barcagiu amator, asa ca esti un fericit :). Poate ne intalnim "live" pe ape, fiindca intalnirea "in persoana" e oricand preferabila oricarei interactiuni online.

@Serghei: bine ne-am regasit in cuibarul de fatza, si ma bucur sa cunosc pe cineva cu care am multe in comun, incepand cu educatia de la Casa Pionierilor si pana la constructia de case ( in anii 2000 mi-am rupt spatele la constructia a vreo 6 case, bine - numai una a mea, ca nu ma cheama ca pe cel care canta "eu vara nu mor" :P).
Abia astept sa punem tara la cale despre cum sa-ti facem barcuta cat mai misto. Sa o stapanesti sanatos, si sa ne adunam cat mai multi barcagii la intruniri prin baltile patriei.

@Stefan0172: multumim Stefan ca te-ai alaturat (si) acestui forum, findca imi amintesc cand eram mici si ne uitam cu ochii mari si curiosi cum construiai bijuteria de RIB galben, intr-o vreme cand multi nici nu ne imaginam ca asa ceva s-ar putea face (si) in regie proprie. Pentru mine cel putin esti un pionier, si ma bucur ca ne reintalnim si aici.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

evergreen

Salutare, ma numesc Dalea Robert, am 33 de ani, casatorit, am un baietel de 3 luni si jumatate, sunt pasionat de pescuit, lectura si colectionarea echipamentelor de pescuit si de iesirile in natura.
Mai bine sa taci si sa lasi impresia ca esti prost, decat sa vorbesti sa spulberi orice indoiala! Inteleptul nu spune ce stie, prostul nu stie ce spune!

visanpd

Ma numesc Dan Visan,sint din Pitesti,acum locuiesc si lucrez,ca sofer de camion, in Germania.Am 50 de ani,sint varsator si imi place apa,ce este pe apa si in apa.

nicabogdan1

Cu scuzele de rigoare pt. că am sarit involuntar peste etapa prezentarii, să facem cunostință: numele meu este Dan Nica, 45 de ani poimâine, adoptat în Ploiești, de origine din Arad. Am pasiunea mării și a navelor dintotdeauna, dar nu am crezut că aș putea vreodată să am barca mea. Acum s-ar părea că voi avea una, mai mititică :).Neapărat.
Apă sub chilă și vânt bun din pupa.

rzv

Salut, sunt Razvan ,33 ani,casatorit, stau in Bucuresti, original de pe linga Bucuresti  :D , diferite pasiuni ce tin outdoor,pescuit,offroad.Acum incerc sa ma reorientez si la barcute,intrucit suma pasiunilor treb sa fie constanta(anul asta m-am casatorit)..... 8)
Cam atit....aaaa vreau o canoe si mai vedem noi pe urma.

gvincentiu

#185
Citat din: rzv din Septembrie 28, 2012, 10:53:20 AM
Acum incerc sa ma reorientez si la barcute,intrucit suma pasiunilor treb sa fie constanta(anul asta m-am casatorit).....
Bravo prietene... sau sunt eu confuz?
Si mi-am adus aminte de asta:
Ganduri bune !

rzv

pe acolo....prefer barcile si plecarile in salbaticie......trebuie sa-mi omor cumva timpul liber.Din pacate nu prea am asa  ceva dar asta-i alta poveste.

Pupezica

Desi m-am inscris mai de mult pe acest forum, aceasta este prima postare. Asa ca, daca gresesc ceva sau incalc reguli "nescrise"  :) :) :), intru-cat regulamentul l-am citit  :) :) :)... nu inseamna ca sunt rau intentionat !!!

Generalitati: Iubesc libertatea in mijlocul naturii. Iubesc aventura, fara a fi un "aventurier"  :) 8) :). Iubesc muntele, verticala aspra a stancii, varfurile acoperite de zapada, crestele zimtate si ascutite pe care sclipeste gheata. Acolo unde altii refuza sa mearga, eu ma duc (sau m-am dus) din pasiune, simtindu-ma "ca acasa", oricat mi-a fost de greu.

Particularitati: Iubesc Delta si nemarginirea apelor. Pana in 2011 nu vazusem Delta si nici nu ma pasionau apele. Dar a fost dragoste la prima vedere. Dupa ce am cutreierat muntii, dupa ce, la un anumit moment al vietii mele nu mai aveam provocari montane in Romania care sa ma motiveze si am cunoscut Caucazul, dupa ce am facut din Europa "jucaria mea" turistica, dupa ce... dupa multi "dupa ce"... simteam ca nemarginirea apelor este "the next step"... Si asa am cunoscut Delta... printr-o "pura intamplare". Povestea detaliata se gaseste pe "Barcaholic.ro" in postul "Barcuta mea gonflabila de la Decathlon", asa ca nu o mai reiau... Si m-am indragostit !!!

Fapte: De doi ani cutreier Delta, apa cu apa, canal cu canal, japsta cu japsta, fara ghid, in doi, eu si Pilotul... Si am vazut cate ceva !!! A devenit, fata de un simplu hobby, o adevarata viata... In fiecare weekend, cu putine exceptii, am fost NUMAI in Delta, timp de 2 ani. Ultima tura, anul trecut, in 2011, am facut-o pe 26 noiembrie. Ningea ! Dar asta nu ne-a impiedicat sa ne luam la revedere de la Delta, pe Erenciuc...

Proiecte: Barca perfecta pentru Delta si... velier, ape nesfarsite, mari si oceane, traversarea Atlanticului, Circumterra... Dar, pentru toate acestea, trebuie sa inveti in primul rand... trebuie SA STII !!!

Credinte: Dumnezeu in primul rand, dar aici vreau sa ma refer la "crezuri interioare"... "What a man can do, the others can do" este primul meu crez care-mi da curajul sa visez si nu numai la proiectele enumerate mai sus... "Doreste-ti sa ai o fabrica de tigari, asa poate Dumnezeu iti va da posibilitatea sa ai bani sa fumezi ce tigari vrei, cat vrei si cand vrei"... este al doilea crez al meu, din perioada de dupa Revolutie in care imprumutam de la magazinul din colt cateva tigari bune, ca sa mai stric monotonia Carpatiului ! Nu este buna asocierea lui Dumnezeu cu tigara, care este un obicei nesanatos, dar (cred ca) ati inteles la ce ma refer...

Barcute: Am inceput cu o barcuta gonflabila de la Decathlon, cu chila gonflabila, 3.80 m si un motor Mercury de 10 CP, barcuta cu care mi-am facut ucenicia in Delta, ajungand "s-o ridic sus, foarte sus", ture de peste 100 Km intr-o zi ! Acum "man" (asa cum s-a exprimat un coleg de pe Barcaholic  :) :) :) ) un Delta Lux de la Spat (5.0 m, 0.25 pescaj, 1.85 m latime, bordaj inalt) cu un motor Mercury de 100 CP... Cateva din turele mele le veti gasi descrise amanuntit pe Barcaholic...

De ce Capcompas ? ... Chiar daca n-am scris, am citit, si am remarcat o serie de profesionisti ai apelor care scriu aici... articole interesante, multe informatii, inalta tinuta "tehnica", ton placut. In alta ordine de idei, am venit dupa Vali (ca sa nu spun la invitatia lui  ;) ) Voi continua sa scriu si pe Barcaholic, asa cum spunea Vali, nu conteaza pe unde gavaresti pe net, conteaza golaneala de pe ape  :) :) :)

Cu ocazia acestei prezentari.. va salut pe toti si in primul rand pe Maestrul Vali.
Apa sub chila si vant din pupa !!!

gvincentiu

Nu am vrut sa-ti poluez topicul de dincolo, însă să știi că apreciez sincer informația postată, cu atât mai mult cu cât este facută prin "mușchii tăi" și postată deliberat, pentru uzul general fără a cere vreo răsplată în afara aprecierii generale. Mulți citi-vor și vor invăța din turele tale. Sunt sigur că va veni o vreme când vei lăsa motoarele și te vor conduce vântul, valurile, va veni o vreme când în loc de a descâlci o elice vei face o gașă, o matiseală și în loc de vapori de benzină vor fi doar stropi de apă sărată, mai mult sau mai puțin, în loc de zgomotul dat de consumul hidrocarburilor va fi doar adierea vântului și clipocitul apei. O să vezi...
Ganduri bune !

Vali

Bun venit noilor colegi de forum, si multumim lui Bogdan - Pupezica pentru ca ne o onoreaza cu prezenta :). Mai ales cand stim cata munca a depus pentru a documenta turele pe care le-a facut in Delta, iar din relatarile lui se pot obtine informatii importante.

Si inca un lucru: Vali nu e "maestru", ci e doar un barcagiu care n-a avut (destule) jucarii cand era mic, asa ca a invatat sa si le construiasca singur :D. Bine-bine, am avut jucarii, dar ce farmec are sa te joci daca nu-ti dai si corigenta - modificand sau cateodata chiar stricand jucaria preferata :P. Asa ca, vrei nu vrei, de nevoie mananci si pizza, adica inveti sa repari sau chiar sa-ti construiesti jucarii..
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Ciby

#190
Bun venit Razvane!
Bun venit si tie Bogdane!
Sunt foarte curios despre cum ai vrea sa arate barca ideala pentru Delta.
O sa urmaresc topicul cu interes si sper sa mai invat si eu cate ceva de acolo.
Transmite-i Pilotului multe salutari din partea mea!

stefand600

Buna ziua tuturor!
Ma numesc Stefan, am 52 de ani, locuiesc in Bucuresti, sunt casatorit si de profesie sunt inginer auto. Pasiunea pescuitului o am din copilarie si de cel putin 30 de ani pescuiesc in Delta Dunarii unde foloseam barci inchiriate, dar cu motorul meu. Pasiunea barcutelor, o am de 2 ani cand m-am pricopsit cu o barcuta de 3,5 m lungime la care am muncit 2 luni sa o reconditionez si sa arate a barcuta. Va multumesc pentru subiectele si sfaturile prezentate de dumneavoastra pe forum Acestea m-au ajutat sa duc la final operatiunea de reconditionare a barcii mele si sa aflu lucruri foarte interesante de la persoane competente.
Stefan D

Codrut

Salutare tuturor !
Ma numesc Codrut am 22 de ani, cred ca sunt mezinul acestui forum :), sunt din Calafat, am terminat facultatea anul acesta, sunt pasionat de barci, pot spune ca am avut barca de cand ma stiu, pana acum 3 ani am avut o Egreta cu Veterok de 8 cai a tatalui meu(pescar inrait) cu care mergeam la peste....de vreo 3 ani incoace am reusit sa schimbam barca in fiecare an  :)
Am urmarit acest forum mai de mult dar abia acum mi-am facut curaj sa scriu, am observat foarte multi oameni de bine si bine intentionati pe acest forum, sper sa nu deranjez daca voi gresi cu unele informatii (incerc sa invat, nimeni nu s-a nascut invatat) Multumesc !

ioon

          Mesteresc de la 10 ani, barcute din scanduri si cuie, intepate cu catarge pline de petice legate cu ata, care pluteau cu magie, undeva pe baltile temporare din spatele blocului. Urmeaza incet primele navomodele construite sub indrumarea unui batran sas marinar,  undeva la casa stiintei si tehnicii din Brasov.  Apoi alti ani de pauza  plini de fete, scoala, si munca.(am inceput cu13 ani si 7 zile in modelaria de lemn)
        Am acceptat greu, ca nu voi putea face nimic perfect, pentru ca ma impart intre prea multe pasiuni, si am ales sa raman cu   cititul, fotografia, muntele, bicicleta, gradinaritul, si in final pescuitul care m-a adus inapoi la apa, cu liniile  curgatoare ale lotciilor, care m-au fermecat.
      Prima experienta, a fost o lotca de 12 crivace facuta de d-ul Paul Vasiliu in Tulcea cu mici compromisuri, la cererea mea: - varful putin mai sus, pentru ca am considerat ca trebuie sa fie usor mai vikinga (idee care nu-mi da pace nici azi si care se va materializa in viitoarea barca),
- pupa oglinda pentru a putea aseza  un Yamaha Malta de 3,5 cai care m-a insotit multi ani (inca functioneaza), pana l-am schimbat c-o Honda de 5cai 4T
- fundu' usor razos, pentru ca in mintea mea o barca atat de frumos ascutita, nu putea avea fundu plat, iar in plus compensam cu o latime crescuta de la 0.9m la 1.10m. ( insuficienta)
Proiectul a fost adus catre finisare in Brasov, unde i-am aplicat si o pelicula hidroizolanta, formata dintr-un chit siliconic si o vopsea. La prima proba s-a dovedit o forma de hopa mitica serioasa, au urmat trei corectii succesive ale fundului, fiecare precedata de o lansare esuata (si o inlocuire cu o fibroasa amorfa de Herestrau, pentru a nu ne intoarce inapoi, fara a pescui Delta, dupa 400 de km parcursi),   pana s-a ajuns la o oarecare stabilitate, care i-a permis sa ne insoteasca odata, pana la Mila 23 si inapoi, in gradina, unde culmea, a tinut pesti aproape 5 ani. (pe principiul butoiului plin)
        Intre timp hazul plutirii  nereusite pe Dunare in niste coji metastabile si revenirea obsesiva la normalitatea colectiva a fibrei de sticla moarte, m-a facut pe mine (si pe prietenul meu Dan) sa ne indreptam abrupt catre o barcuta latareata cu 4.5m x 1.60m cu bordajul din file suprapuse, care statea cuminte in fata atelierului d-ului Paul.
Un an mai tarziu, la urmatoarea lansare, izvora apa din toate incheieturile.
A fost abandonata, (dupa alta tura cu o plasticoasa inchiriata compensatoriu) si schimbata cu sora-sa, copie inbunatatita cu nituri de cupru la imbinarile dintre file. De data asta oprisem partial apa, dar uscaciunea definitiva a venit mai tarziu. Acum aveam in sfarsit "lemnul" pe care mi-l doream, viu, insotit de o muzica si o caldura de neegalat.
Acasa, barca a mai primit cateva mici cadouri, respectiv a fost suprainalta, inlocuita podeaua cu una de stejar, create compartimente de bagaje si motor, regandite bancutele si cel mai important, o corectie majora de pupa, care a feminizat-o, in sensul sexi al cuvantului si a ascuns partial motorul,  apoi a primit o coaja de fibra + rasina, compromis minim necesar pentru linistea noastra, iar in final un catarg si o "batista" patrata.
Au urmat multe ture de Delta, intr-un echilibru perfect, intre bucuria de a vasli, a pluti cu vantul, si a bazai cu motorul. .
Acum planuiesc la anul un test de perseverenta, exclusiv la rame  si vele, de la Tulcea la  Marea cea Mare,prin balta si viceversa pe Sfantu Gheorghe.
Intre timp a mai aparut in gradina noastra (pentru un timp) o forma de velier de 8 x 2.6m, eviedent de lemn, dezvoltata de unul dintre prietenii mei pentru Delta si navigatie costiera, pe care am denumit-o "insula", a carei poveste o voi scrie alta data.
Urmatorul proiect,  o usoara evolutie a actualei barci Noe Doritza, va fi o imbinare intre o lotca si o barca vikinga,  in care poti sta peste noapte la nevoie cu vela deasupra capului, cu un mic motoras de 3 cai  in cheson, care desi nu gliseaza, te trece de zona gri dintre civilizatie si liniste, cu rame si vela (aici e o alta dezbatere), cu o chila rabatabila ca sa poti naviga impotriva vantului, cu loc de bagaje, ca barca sa ramana curata, cu GPS /sonar si o plasa de tantari,  pe care o vad cea mai armonioasa, la limita legalitatii si putin consumatoare de resurse, forma de a intelege Delta, intr-o fereastra de trei zile.
       Credinta mea este ca nu conteaza marimea pestilor prinsi sau a calatoriilor facute, ci povestile pe care le au acestea in coada, si frumusetea unei povesti este direct proportionala cu "balaurul" continut.
"Motoul " meu este FADA adica "fa alfel decat altii", iar sigla, punga cu gunoi.
Ma alatur voua pentru ca mi-as dori sa populam Delta si Dunarea cu cat mai multa normalitate simpla.




fa alfel decat altii

Ciby