Traseu combustibil

Creat de kama3, Iulie 03, 2019, 07:30:32 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

kama3

Salutare!
Deoarece sunt sigur ca undeva gresesc, care e traseul ideal pe care trebuie sa-l parcurga benzina din rezervor si pana in carburator?
Respectiv: care este distanta ideala intre para de amorsare si mufa de pe motor?
Filtrul de benzina unde trebuie pus? Intre mufa de pe motor si para sau intre para si rezervor?
Cand amorsati traseul cum procedati? Cu para tinuta orizontal sau vertical? Tinuta cat mai sus fata de motor sau cat mai jos? Sau la nivel cu mufa de pe motor?
Cand amorsati, cum iese aerul aflat deja in para si pe furtun?
In timpul mersului in ce pozitie ar trebui sa stea para si implicit traseul de la ea pana la motor? Agatata mai sus, mai jos sau la nivel?
Multumesc!

pilu

Ca sa o luam punctual , nu cred ca exista o distanta optima de pozitionare a parei de amorsare ,acesta tine doar de pozitionarea rezervorului astfel incat acesul la para de amorsare sa fie foarte facil.
pozitionarea filtrului daca permite eu il pun inainte de para pentru ca anumite impuritati sa nu afecteze bunul mers al supapelor de sens a acesteia. Pozitia in care ti para iarasi nu ar trebui sa conteze la o para de calitate ,am patit cu cele de proasta calitate sa nu functioneze numai tinute cu sageata de sens in sus.Aerul aflat pe instalatie iasa prin camera de nivel constant a carburatorului sau camera pompei de inalta ( vaporizator) la motoarele pe injectie.
Pozitia in mers a  liniei de alimentare sau a parei din nou nu conteaza ,toate motoarele au pompa de combustibil care trage banzina din rezervor . Mai bine ne spui ce se intampla la tine daca zici ca "greserti tu cava"

kama3

Traseul meu are cam 1,5 m de furtun.
Am mufa de la motor, 15cm de furtun, filtru, 10cm de furtun , para si apoi restul furtunului pana la rezervor.
Am încercat sa amorsez cu mufa cuplata in motor, dar nu se amorseaza bine. Para nu se intareste cat trebuie si in filtru se vede ca ramane aer. Ca sa amorsez bine traseul apas putin pe bila de la mufa sa se depresurizeze si atunci trage bine. In mers fac o bucla la furtun pe un suport de lanseta ca sa am cadere de la filtru mai jos, si asfel pot sa vad si daca filtrul e plin cu benzina sau s-a dezamorsat.

bbl81

Citat din: kama3 din Iulie 03, 2019, 12:29:49 PM
Traseul meu are cam 1,5 m de furtun.
Am mufa de la motor, 15cm de furtun, filtru, 10cm de furtun , para si apoi restul furtunului pana la rezervor.
Am încercat sa amorsez cu mufa cuplata in motor, dar nu se amorseaza bine. Para nu se intareste cat trebuie si in filtru se vede ca ramane aer. Ca sa amorsez bine traseul apas putin pe bila de la mufa sa se depresurizeze si atunci trage bine. In mers fac o bucla la furtun pe un suport de lanseta ca sa am cadere de la filtru mai jos, si asfel pot sa vad si daca filtrul e plin cu benzina sau s-a dezamorsat.
nu am avut problema asta niciodata, si sunt la al 5-lea motor. Ar trebuii sa ai filtrul intre rezervor si para. in rest, amorsare pana se intareste para.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

Zodiac

Interesant subiect si eu sunt in cautarea unei linii de alimentare pentru barca mica !
Ce am la RIB si functioneaza foarte bine ;
- traseul de alimentare are vreo 4 metri desi am citit ca e recomandat maximum 2 metri dar producatorul prin constructie a montat rezervorul mare in prova
- filtrul e montat cam la 80 de cm de mufa din motor si sta pe fundul barcii fara sa existe vreo problema
- si eu am in filtru putin aer dar se pare ca nu deranjeaza deloc
- para e montata la vreo 50 de cm de filtru si sta tot jos pe fundul barcii si functioneaza fara probleme
- din cate stiu si ce fac eu e ca la busonul de la rezervorul suplimentar si la busonul de pe motorul mic(cel mare are din constructie)...inainte de pornire sa deschid supapa de aer de pe acesta...acel ''cap vent knob'' ca sa nu existe fenomenul de ''vidare'' in rezervor , am invatat asta de la motoarele de gradina si generatoare

kama3

Dopul il desfiletez de fiecare data si il inchid cand strang rezervorul. Mi-a intrat in obisnuinta.
O sa incerc sa mut filtrul inainte de para sa vedem cum se comporta. Si asa ii venise vremea sa-l schimb.
Dupa ce fac mutarea o sa vad daca mai persista problema.
Multumesc!

Zodiac

#6
Citat din: kama3 din Iulie 03, 2019, 12:29:49 PM
Ca sa amorsez bine traseul apas putin pe bila de la mufa sa se depresurizeze si atunci trage bine.
Deschiderea acelei valve e similara ca actiune pentru ''depresurizare !
Incearca si o para noua , am cateva pare cu furtune pentru a scoate uleiurile si benzina din rezervoare si vad ca se strica destul de usor ! Dupa o vreme nu mai fac presiune ! Exista multe pare in comert care nu sunt recomandate pentru combustibil !

Zodiac

Si acum problema mea ! Din cate inteleg o linie de alimentare ar trebui sa contina dinspre rezervor catre motor urmatoarele :
- mufa rezervor , para , filtru , mufa motor
As vrea o linie de calitate cu mufe metalice , para filtru si furtun de calitate .
Am un nou motor Honda BF5 la care am achizitionat rezervorul extern Honda de 12 litri dar nu gasesc linia facuta de Honda .
Am mai inteles ca exista diametre de mufe si furtun diferite .
Unde as putea gasi aceasta linie sau pe bucati furtunele , mufele si para de calitate si care sunt diametrele/diametrul necesar ?

bbl81

strict pentru linia de alimentare nu m-as abate de la original, decat, poate, quiq
silver.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

Zodiac

Multumesc bbl81 , total de acord dar se pare ca la Honda gasesti mai greu piese originale ! Mai ales ca as vrea sa folosesc linia ca linie de rezerva si pentru motorul mare . Se gasesc linii Quicksilver , Yamaha , Suzuki dar am inteles ca au mufe si diametre diferite . Si rezervorul Honda l-am gasit greu .

bbl81

ai sanse de 90 % sa scapi de probleme daca schimbi para. in tot ansamblul acesta, ea este cea mai 'consumabila'. daca o schimbi si totul e ok...fb. Daca nu , mai cauta.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

toni tl

Citat din: kama3 din Iulie 03, 2019, 12:29:49 PM
Traseul meu are cam 1,5 m de furtun.
Am mufa de la motor, 15cm de furtun, filtru, 10cm de furtun , para si apoi restul furtunului pana la rezervor.
Am încercat sa amorsez cu mufa cuplata in motor, dar nu se amorseaza bine. Para nu se intareste cat trebuie si in filtru se vede ca ramane aer. Ca sa amorsez bine traseul apas putin pe bila de la mufa sa se depresurizeze si atunci trage bine. In mers fac o bucla la furtun pe un suport de lanseta ca sa am cadere de la filtru mai jos, si asfel pot sa vad si daca filtrul e plin cu benzina sau s-a dezamorsat.
Daca legatura dintre rezervor si furtun se face cu mufa verifica prima data mufa . S-au intamplat multe cazuri cand mufa de pe rezervor nu etansa perfect si automat atat amorsarea cat si alimentarea motorului erau cu probleme. Automat para si pompa de alimentare trag aer. Filtru de pe furtunul de alimentare nu trebuie neaparat sa fie plin cu benzina. Daca este montat intre para si motor atunci el are presiune numai in momentul amorsarii. Dupa pornire in el este presiune negativa sau vacum deoarece pompa de alimentare trage benzina prin el si orice bula de aer ramane in filtru. Trebuie verificate si toate colierele de pe traseul de alimentare.

pilu

Citat din: kama3 din Iulie 03, 2019, 12:29:49 PM
Traseul meu are cam 1,5 m de furtun.
Am mufa de la motor, 15cm de furtun, filtru, 10cm de furtun , para si apoi restul furtunului pana la rezervor.
Am încercat sa amorsez cu mufa cuplata in motor, dar nu se amorseaza bine. Para nu se intareste cat trebuie si in filtru se vede ca ramane aer. Ca sa amorsez bine traseul apas putin pe bila de la mufa sa se depresurizeze si atunci trage bine. In mers fac o bucla la furtun pe un suport de lanseta ca sa am cadere de la filtru mai jos, si asfel pot sa vad si daca filtrul e plin cu benzina sau s-a dezamorsat.
filtru nu va fi niciodata plin ,tot timpul vei vedea si aer acolo ,daca motorul functioneaza bine nu ai de ce sa-ti faci probleme ,cand linia de alimentare e goala de tot e bine sa apesi acea bila de la mufa pt a se amorsa mai repede asta in cazul ca circuitul de alimentare al motorului e plin deci plutitorul din carburator sau pompa de inalta e  pe inchis iar aerul de pe circuitul de alimentare de la rezervor la motor nu mai are pe unde sa iasa.