Aditivi pentru benzina

Creat de Sam, Mai 16, 2019, 08:15:15 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Sam

Seara buna,

Am cateva intrebari legate de aditivii pentru carburant ce pot fi folositi la motoarele in 4T si m-ar ajuta sa aflu parerile celor avizati:
1.   Se pare ca exista unii aditivi care cica ar imbunatati arderea benzinei cu un continut mai mare de apa, cum e cea care se vinde in delta; are cineva experienta cu asa ceva, sau tot filtrul decantor ramane sfant?! Daca se adauga un astfel de aditiv in benzina cu apa, se mai separa apa intr-un filtru decantor, sau devine perfect miscibila cu benzina si atunci nu se mai separa?
2.   Folositi aditivul de stabilizare a benzinei doar la sfarsit de sezon, la pregatirea pentru "iernat", sau obisnuiti sa aditivati benzina si in timpul sezonului? Ce marci/tipuri de aditivi ati recomanda?
3.   Am vazut ca exista si aditivi pentru ulei, atat pentru cel de motor, cat si pentru cel de transmisie; foloseste cineva?

acig

Nu cred in aditivi;Producatorii traiesc pe o piata concurentiala atroce. Formulele diferitelor tipuri de uleiuri sunt
clar stabilite pentru diverse destinatii. Nu au ce cauta aditivii in aceste produse finale deoarece imbunatatesc aparent ceva in detrimentrul altor proprietati;schimba uleiul conform specificatiei producatorului. Daca ar fi fost utili l-ar fi folosit ei in scopul obtinerii unui produs inegalabil.
Am o skoda;In cartea masinii, Ww spune clar cu subiect si predicat ca nu recomanda utilizarea aditivilor in uleiuri.
Cat despre aditivii care pot face din apa ceva care sa arda si sa produca lucru mecanic in acelasi timp, nu este altceva decat prosteala; Vezi ce benzina cumperi si de unde,filtre cel putin doua si nu ai sa ai probleme.
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

Alex1958

Salut,
Acig are dreptate. Nu sunt recomandati alti aditivi in benzina (altii decat cei introdusi de producator!). Asta daca producatorii sunt seriosi. In DD benzina nu e vanduta de producatori si acesti vanzatori nu sunt seriosi!
Am facut greseala ca in noiembrie dupa ultimul pescuit sa las rezervorul barcii plin cu benzina cumparata de la Tulcea -am zis eu ce de la un producator serios- fostul ROMPETROL (RP). Spun fostul caci acum doar spun ca vind produse RP. Cei de la RP au pentru ei si pentru partenerii lor un control foarte riguros al calitatii si securitatii carburantilor (e obligatie sa aiba camera CCTV pe gurile de alimentare rezervor iar benzina se aditiveaza la livrare cu aparate automate). Baietiilor astora din Tulcea, de la pontonul carora pleaca toti transporatorii aia privati cu Corsare, nu mai sunt declarati parteneri RP. Dar sa revin la povestire. Deci fac plinul, trag la mal si pun barca la iernat. Asta primavara, schimb si cartusul filtrului decantor, pe langa altele. Pun cartusul plec pana la Crisan dupa care incepe sa nu mai vina benzina ca lumea in motor- nu mai tura. Ma gandesc: n-am strans bine filtrul decantor. Una peste alta n-a fost filtrul nou ci vreo 2 litri de apa prin pompa de benzina, flitrul de apa al motorului, etc. De abia am ajuns inapoi la sfarsitul turei. Cand am fost a doua oara a trebuit desfacut tot circuitul de benzina si ce a iesit de pe acolo m-a speriat! Pe langa apa si un produs clorurat care arata ca o spuma alba si care a atacat capacul de plastic in care mecanicul a pus substantele straine ca sa mi le arate. Inca odata vanzatorii de benzina din DD si-au dat proba escrocheriei. Probabil ca OPC-ul nu lucreaza pe apa!
Revenind la aditivi, (pe care nu ii recomand!) daca aveti banuiala ca s-a pus apa in benzina dar trebuie neaparat sa alimentati, 1 litru de methanol cat mai pur sau de alcool etilic PA va ajuta la dizolvarea apei in benzina. La temperatura de vara, benzina dizolva mai multa apa decat iarna, asa ca asa zisii comercianti baga cateva galeti de apa in rezervorul lor cel mare cand primesc Marfa vara. Daca aceasta benzina apuca frigul, apa din ea se separa si patiti ca mine. O astfel de problema se poate rezolva cu alcool. Apa nu va arde dar nici nu se aduna pe unde nu trebuie- iese prin esapament! Motoarele cu injectie sufera cand benzina are prea mult alcool. In specificatie e dat max 5% produsi oxigenati- cum e cazul alcoolului. Daca mai adaugati si voi s-ar putea trece de aceasta limita si afecta injectia. Dar aditivii vanduti pe piata sunt pentru altceva: gume in rezervor, curatare carburator si segmenti- care n-ar trebui sa apara daca se ia benzina de calitate. Nu vinde nimeni alcooli puri caci s-ar recunoaste implicit escrocheria cu apa.
Si inca ceva. Specificatia benzinelor spune max 5% produsi oxigenati, dar cum alcoolii sunt mai scumpi decat benzina, producatorii nu prea se indeamna sa procure si sa adauge alcool. Exista insa o directiva noua europeana care ii va obliga la asta (bio-compliance!). Rafinariile deja au proiecte in acest sens. De atunci nu va mai merge chestia cu alcoolul, daca ai motor cu injectie.

Zodiac

Din acest motiv nu am mai vrut sa scriu , sa nu-mi iau critici. Am mai scris pe undeva ca folosesc aditivi la toate motoarele...fie autovehicule...fie utilaje mici si pe benzina si pe motorina...si de curatare si de stabilizare . Toate acum merg brici , multe dintre ele mai bine decat le-am cumparat de noi ! Nu folosesc aditivi pentru ulei deoarece folosesc numai ulei sintetic .
E o poveste mai lunga , la autovehicule incepand cu ''100'' de ani in urma cand am fost prima data in Germania , am alimentat acolo iar motorul nu se mai auzea...in plus toba de esapament se ''albise'' .
La fel ca si la alte produse , combustibilii de la noi sunt de proasta calitate deci trebuie imbunatatiti ! Pe la fiecare revizie sau ITP ma intreaba aia ''ce naiba faci de nu iese fum negru la acceleratie maxima(cel putin la motorina)'' .
Ulterior a trebuit sa ajung pe forumurile americane de scule cu motoare , pentru ca in Romania nu am gasit explicatii...de ce sculele cu motor merg prost , turatia lor e variabila si la multe dintre ele trebuie sa merg cu o parte din ''soc'' tras !
Atunci am aflat de ce producatorii recomanda sa nu lasi benzina mai mult de 30 de zile in motor si asta scrie pe toate cartile de instructiuni ale tuturor motoarelor , cel putin a celor mai mici ! Asta inseamna ca de fiecare data , dupa folosire sa scot benzina din fiecare scula cu motor ceea ce inseamna o munca de Sisif !
Atunci am aflat care e influenta mizerabila a etanolului din benzina !
Spor !

PS - Acum si cativa dintre vecinii mei sunt de acord cu asta dupa ce moto...coasele/sapele/etc. lor se opreau din 5 in 5 secunde si ...i-am rezolvat !

bbl81

Citat din: Zodiac din Mai 17, 2019, 12:58:16 PM
Din acest motiv nu am mai vrut sa scriu , sa nu-mi iau critici. Am mai scris pe undeva ca folosesc aditivi la toate motoarele...fie autovehicule...fie utilaje mici si pe benzina si pe motorina...si de curatare si de stabilizare . Toate acum merg brici , multe dintre ele mai bine decat le-am cumparat de noi ! Nu folosesc aditivi pentru ulei deoarece folosesc numai ulei sintetic .
E o poveste mai lunga , la autovehicule incepand cu ''100'' de ani in urma cand am fost prima data in Germania , am alimentat acolo iar motorul nu se mai auzea...in plus toba de esapament se ''albise'' .
La fel ca si la alte produse , combustibilii de la noi sunt de proasta calitate deci trebuie imbunatatiti ! Pe la fiecare revizie sau ITP ma intreaba aia ''ce naiba faci de nu iese fum negru la acceleratie maxima(cel putin la motorina)'' .
Ulterior a trebuit sa ajung pe forumurile americane de scule cu motoare , pentru ca in Romania nu am gasit explicatii...de ce sculele cu motor merg prost , turatia lor e variabila si la multe dintre ele trebuie sa merg cu o parte din ''soc'' tras !
Atunci am aflat de ce producatorii recomanda sa nu lasi benzina mai mult de 30 de zile in motor si asta scrie pe toate cartile de instructiuni ale tuturor motoarelor , cel putin a celor mai mici ! Asta inseamna ca de fiecare data , dupa folosire sa scot benzina din fiecare scula cu motor ceea ce inseamna o munca de Sisif !
Atunci am aflat care e influenta mizerabila a etanolului din benzina !
Spor !

PS - Acum si cativa dintre vecinii mei sunt de acord cu asta dupa ce moto...coasele/sapele/etc. lor se opreau din 5 in 5 secunde si ...i-am rezolvat !
ce aditivi folosesti pentru carburanti, si de unde se achizitioneaza?
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"


Zodiac

Si ca sa ''dau tot din casa'' , viata mea e mult mai usoara de cand folosesc spray de carburator !
La o simpla cautare pe youtube cu ''spray carburetor'' o sa intelegeti de ce nu mai demontez carburatoarele sa le curat .
Spor !

bbl81

"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

iulian_cioclin

In cazul motoarelor pe injectie, cum procedam cand le stocam mai mult timp?  Lasam sa mearga pana consuma toata benzina de pe liniea de alimentare?

Sam

As dori sa multumesc tuturor colegilor pentru ca si-au impartasit experienta proprie! Ma asteptam sa fie si pareri contradictorii pentru un astfel de subiect  :); important pentru toata lumea este ca fiecare parere a fost argumentata! Pana la urma fiecare alege sa faca ce crede de cuviinta cu motorul propriu, important este sa ... aiba de unde alege  :)!
Citat din: iulian_cioclin din Mai 17, 2019, 07:50:29 PM
In cazul motoarelor pe injectie, cum procedam cand le stocam mai mult timp?  Lasam sa mearga pana consuma toata benzina de pe liniea de alimentare?
In manualul de utilizare al motorului meu (Suzuki DF 20, injectie, 4T), se recomanda lasatul sa mearga pana se consuma toata benzina doar pentru a putea fi transportat. La pregatirea de iarna, se recomanda umplerea rezervorului cu benzina stabilizata, apoi pornirea motorului la relanti timp de 5 minute pentru a distribui combustibilul stabilizat si apoi depozitarea in pozitie verticala. Insa nu precizeaza tipul de aditiv de stabilizare.
Citat din: Alex1958 din Mai 17, 2019, 10:31:22 AM
In specificatie e dat max 5% produsi oxigenati- cum e cazul alcoolului. Daca mai adaugati si voi s-ar putea trece de aceasta limita si afecta injectia. Dar aditivii vanduti pe piata sunt pentru altceva: gume in rezervor, curatare carburator si segmenti- care n-ar trebui sa apara daca se ia benzina de calitate. Nu vinde nimeni alcooli puri caci s-ar recunoaste implicit escrocheria cu apa.
Si inca ceva. Specificatia benzinelor spune max 5% produsi oxigenati, dar cum alcoolii sunt mai scumpi decat benzina, producatorii nu prea se indeamna sa procure si sa adauge alcool. Exista insa o directiva noua europeana care ii va obliga la asta (bio-compliance!). Rafinariile deja au proiecte in acest sens. De atunci nu va mai merge chestia cu alcoolul, daca ai motor cu injectie.
Tot in manualul motorului meu se recomanda folosirea unei benizne cu cifra octanica min. 91, continut de etanol (alcool) <10%, de metanol <5% si de MTBE (metil tert butil eter)<15%. Benzina Petrom de 95 (cifra octanica) contine: etanol<5%, metanol<1% si MTBE<5%, conform standadului de firma afisat pe site-ul lor. Deci in benzina Petrom, ar mai fi loc de adaugat inca ~5% alcool, in caz de apa in benzina. Totusi, probabil ca benzina din delta nu are nimic de-a face cu standardul Petrom... Anexez si standardul Petrom pentru benzina de 95 - se poate vedea si continutul de gume, care dau probleme pe timpul depozitarii indelungate!

Sam

Am aflat recent de un tip de benzina care cica poate fi pastrata  un timp de 10 ori mai indelungat decat benzina obisnuita, fara a-si pierde din calitati. Puteti accesa link-ul de mai jos pentru mai multe detalii:
https://combustibilaspen.ro/naval/
A folosit-o cineva pana acum? Oricum, la ce pret are, ma gandesc ca ar putea fi folosita doar la sfarsit de sezon, doar cat sa umple traseul de combustibil, pentru a nu avea probleme cu pornire motorului in sezonul urmator!

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


mariusm piesenoi111

Nu reușesc sa găsesc prețul nicaieri

Sam

Nu am gasit nici eu pretul pe net, dar din cate am inteles de la cel care mi-a zis de existenta acestui produs, ar fi 24 ron/l

Sent from my SM-G965F using Tapatalk


timberland0910

Citat din: Zodiac din Mai 17, 2019, 03:45:51 PM
Si ca sa ''dau tot din casa'' , viata mea e mult mai usoara de cand folosesc spray de carburator !
La o simpla cautare pe youtube cu ''spray carburetor'' o sa intelegeti de ce nu mai demontez carburatoarele sa le curat .
Spor !

poti detalia te rog cum procedezi fara a demonta carburatorul ??? merge orice spray "carb cleaner''?

Zodiac

Citat din: Sam din Iulie 09, 2019, 12:15:42 PM
Am aflat recent de un tip de benzina care cica poate fi pastrata  un timp de 10 ori mai indelungat decat benzina obisnuita, fara a-si pierde din calitati. Puteti accesa link-ul de mai jos pentru mai multe detalii:
https://combustibilaspen.ro/naval/
A folosit-o cineva pana acum? Oricum, la ce pret are, ma gandesc ca ar putea fi folosita doar la sfarsit de sezon, doar cat sa umple traseul de combustibil, pentru a nu avea probleme cu pornire motorului in sezonul urmator!

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

E bun ! Recomandabil....tot ''sfanta'' scoaterea a carburantului la sfarsit de sezon ! Preturile sunt mari pentru motoarele mai mari , cam 5 lire pe litru = cam 26 lei + transport ! Ar merge doar la motoarele foarte mici !
Atentie sa nu comandati Aspen 2 , ala are ulei pentru motoarele in 2 timpi !