Ajutor: echilibrare peridoc

Creat de mariusm piesenoi111, Iunie 10, 2019, 11:20:16 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

klausu25

Citat din: kama3 din Iunie 11, 2019, 03:45:59 PM
Lungimea nu conteaza atat de mult cat masa. Poti sa pui linistit o laguna de 5m cu motor de 20 de cai. Vei avea maxim 200 de kg plus ce mai pui prinn barca. Si aatunci duce fara probleme.


Da, e adevarat: in acest caz peridocul va duce. Insa barca, in timp, va avea de suferit daca "atarna" in afara sinelor, daca se sprijina pe toata lungimea chilei in doar 2 role si daca apasa mai mult pe acestea decat pe sinele de sprijin.

Intersect

Citat din: klausu25 din Iunie 11, 2019, 03:54:11 PM

Da, e adevarat: in acest caz peridocul va duce. Insa barca, in timp, va avea de suferit daca "atarna" in afara sinelor, daca se sprijina pe toata lungimea chilei in doar 2 role si daca apasa mai mult pe acestea decat pe sinele de sprijin.

Daca isi modifica sinele? Doar ce am vazut si eu ca barca are pupa in afara sinelor. Sa isi faca alt suport cu sine mai lungi.
Born to fish,forced to work!!!

Zodiac

Citat din: kama3 din Iunie 11, 2019, 03:45:59 PM
Lungimea nu conteaza atat de mult cat masa. Poti sa pui linistit o laguna de 5m cu motor de 20 de cai. Vei avea maxim 200 de kg plus ce mai pui prinn barca. Si aatunci duce fara probleme.
E foarte discutabil ! Vad ca majoritatea peridocurilor au specificatia '' 4 metri extensibil pana la MAXIM 5,5 metri '' .
Ce inseamna asta ? Inseamna ca stuctura de rezistenta e pe 4 metri si apoi pana la 5,5 metri se scot niste ''subtirenii'' care tin numarul si luminile !
Asta inseamna exact ce spune si colegul @klausu ca exact acolo unde ai nevoie de suport mai serios...adica la oglinda...NU AI...iar un ''metru de barca'' + motorul atarna ca .... ! La fel se vede si in poza colegului @mariusm piesenoi111 ca barca adusa in fata la maxim atarna pe spate cu minim 50 de cm + motorul !
Cum as ''citi'' eu ''peridoc de 4 m extensibil pana la 5,5 m'' e ca poti extinde bara de numar si lumini peste cizma motorului , atunci cand acesta se transporta perpendicular pe sosea dar NU ARE NICI O LEGATURA CU STUCTURA DE REZISTENTA pe 5,5 m . Si nu as baga pe el o barca mai mare de 4 m .
Parerea mea !

Zodiac

Citat din: Intersect din Iunie 11, 2019, 04:10:11 PM
Daca isi modifica sinele? Doar ce am vazut si eu ca barca are pupa in afara sinelor. Sa isi faca alt suport cu sine mai lungi.
Pai in primul rand orice modificare , nu prea e recomandata ! Totusi niste ingineri au lucrat acolo .
Si nu stiu sigur dar banuiesc ca prin prelungirea sinelor chila din prova nu va mai calca la lansare pe rola de ''lansare'' adica cea de pe mijlocul peridocului din spate fapt ce va deteriora barca in ''prelungirea sinelor'' propusa !

Intersect

Citat din: Zodiac din Iunie 11, 2019, 04:19:44 PM
Pai in primul rand iese orice modificare , nu prea e recomandata !
Si nu stiu sigur dar banuiesc ca prin prelungirea sinelor chila din prova nu va mai calca la lansare pe rola de ''lansare'' adica cea de pe mijlocul peridocului din spate fapt ce va deteriora barca in ''prelungirea sinelor'' propusa !
Da ,nasoala treaba. Sper sa ajunga la o solutie,daca nu alti bani alta distractie.
Born to fish,forced to work!!!

toni tl

Nu toate peridocurile i-si maresc lungimea prin extinderea barii de lumini. La multe se poate muta cupla cu tot cu teava (protap) mai in fata dupa care se repozitioneaza ansamblul care tine troliul si opritorul de cauciuc in V. La aceste modele rolele pentru chila sunt prinse pe tevile trasversale si au una mobila pe protap. Cu cat se trage cupla mai in fata cu atat scade forta cu care apasa cupla pe carlig.  Rezolvarea consta in mutarea puntii cat mai in fata dupa care se lungeste peridocul din protap.

bbl81

Citat din: toni tl din Iunie 12, 2019, 10:59:19 AM
Nu toate peridocurile i-si maresc lungimea prin extinderea barii de lumini. La multe se poate muta cupla cu tot cu teava (protap) mai in fata dupa care se repozitioneaza ansamblul care tine troliul si opritorul de cauciuc in V. La aceste modele rolele pentru chila sunt prinse pe tevile trasversale si au una mobila pe protap. Cu cat se trage cupla mai in fata cu atat scade forta cu care apasa cupla pe carlig.  Rezolvarea consta in mutarea puntii cat mai in fata dupa care se lungeste peridocul din protap.


confirm. exact asa este al meu, facut in regie proprie.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

klausu25

Citat din: toni tl din Iunie 12, 2019, 10:59:19 AM
Nu toate peridocurile i-si maresc lungimea prin extinderea barii de lumini. La multe se poate muta cupla cu tot cu teava (protap) mai in fata dupa care se repozitioneaza ansamblul care tine troliul si opritorul de cauciuc in V. La aceste modele rolele pentru chila sunt prinse pe tevile trasversale si au una mobila pe protap. Cu cat se trage cupla mai in fata cu atat scade forta cu care apasa cupla pe carlig........


Da, exista, e adevarat. Si e drept ca doar din poza pusa pe prima pagina nu prea iti dai seama ce varianta constructiva este. Ar fi bine ca Marius sa mai puna cateva poze ale peridocului gol, fara barca pe el, sa se vada exact posibilitatile de reglaj. Macar pozele de la distribuitor, daca nu a facut si el unele inainte sa puna barca pe acesta.

Daca este varianta cu modificare a lungimii protapului si dimensiunile permit, eu as face asa:

1. montat puntea inapoi pe pozitia de mijloc a reglajului cu gauri sau chiar 1, 2 gauri catre spate;
2. tras de protap in fata, si mutata barca in fata pana ajunge cu oglinda pe sine;
3. reglarea apasarii prin deplasarea protapului spre inainte cat timp acesta mai permite apoi, daca protapul nu mai poate fi deplasat spre inainte prin deplasarea puntii inainte; La fiecare deplasare a protapului spre inainte, as repozitiona ansamblul vinci + suport V inainte de verificarea apasarii pe cupla prin metoda cantarului;


Desigur, e ceva de treaba de aceea nu as face toate astea decat dupa ce m-as asigura ca greutatea totala a ansamblului peridoc, barca, motor, acareturi, absolut tot ce trag dupa masina la o deplasare catre balta, nu depaseste 750 kg. Ba chiar as lua in calcul si o eventuala "bataie" de cantar, ca una cantaresc eu si alta Controlul traficului sau cine masoara pe sosea...

toni tl

Peridocul din poza este un NEPTUN la care se pot face reglajele mentionate in postul anterior. Personal m-am jucat cu unul pe care l-am facut si mic si mare.

teo pes

Citat din: Zodiac din Iunie 11, 2019, 03:50:22 PM
Am corectat mesajul , merci ! Peridocul meu are 16 role pentru RIB si e construit ca un tanc !
Parerea mea ca la un ansamblu de barca/motor atat de frumoase ar fi necesar si un peridoc pe masura !
Corect !  asta pt barca ta !! la tine unde sa pui suportii laterali? asa ca s au imultit rolele!+ ca la tine nu este problema ,, cracanarii bordurilor" la trecerea peste gropi si bolovani cand se sprijina numai in chila !
Suportii de sprijin trebuiesc montati pe acelasi cadru care l plimbi pe ,,inima carutei " cand faci echilibrarea ansamblului, ca si aripile rotilor dealtfel!
Eu cand mi am construit peridocul, sprijinul lateral l am montat pe suruburi cu pivoti de dacie ca astfel la ridicare sa se aseze pe carena.
Rola din spate isi face treaba in preluarea greutatii motorului pe oglinda numai daca se strange chinga pe sub peridoc si se formeaza o ferma !
Viata i grea !!  Dar trece !!

Zodiac

Citat din: toni tl din Iunie 12, 2019, 01:05:19 PM
Peridocul din poza este un NEPTUN la care se pot face reglajele mentionate in postul anterior. Personal m-am jucat cu unul pe care l-am facut si mic si mare.
Deci daca e un Neptun , banuiesc ca asta e modelul ...dar cu sine...

http://www.remro.ro/vanzare/remorci-transport-ambarcatiuni/remorca/remorca-peridoc-neptun-l550/204

Deci din punctul meu de vedere :

- sarcina UTILA e 600 de kg exact cum am presupus eu
- NU este un model la care sa se " poata muta cupla cu tot cu teava (protap) mai in fata'' ...cum spune colegul @toni tl
- se poate intr-adevar muta suportul de troliu in fata sau in spate
- din poza inserata de colegul @marius , eu personal cred ca deja acest suport de troliu este montat aproape maxim de ''in fata posibil''
- daca se trage barca si mai in fata , greutatea pe carlig va creste

Mai asteptam si concluzii ale colegului care a initiat topicul , vad ca noi ne ''certam ;D'' singuri pe aici !

Zodiac

Citat din: teo pes din Iunie 12, 2019, 01:06:15 PM
Corect !  asta pt barca ta !! la tine unde sa pui suportii laterali? asa ca s au imultit rolele!+ ca la tine nu este problema ,, cracanarii bordurilor" la trecerea peste gropi si bolovani cand se sprijina numai in chila !
Suportii de sprijin trebuiesc montati pe acelasi cadru care l plimbi pe ,,inima carutei " cand faci echilibrarea ansamblului, ca si aripile rotilor dealtfel!
Eu cand mi am construit peridocul, sprijinul lateral l am montat pe suruburi cu pivoti de dacie ca astfel la ridicare sa se aseze pe carena.
Rola din spate isi face treaba in preluarea greutatii motorului pe oglinda numai daca se strange chinga pe sub peridoc si se formeaza o ferma !
La peridocul meu totul poate fi montat oriunde/orice pentru orice tip de barca . Rolele sunt montate pe doua profile paralele pe sasiu ! Nu il laud asa tare...(acum dupa multa munca)...doar sunt multumit de el ! Nu s-au inmultit rolele...asa a fost in standard :

http://www.remomag.ro/produs/transport-ambarcatiuni/remorca-peridoc-750-kg/

Am ales cu role doar dupa ce am vazut ''1 milion'' de filmulete cu peridocuri de RIB...mai ales la americani !
Rola adusa cat mai aproape de oglinda sustine mult mai mult torsiunea dintre greutatea motorului si barca ! Pentru confort eu folosesc un suport metalic cu suspensie la motor care sprijina pe rola pentru lansare(cea de jos/spate/mijloc) .

PS - Nu am raspuns mai rapid deoarece de ieri la pranz forumul mie imi da ''ERROR CONNECTION" ! S-a mai intamplat cuiva sau problema e la mine !

toni tl

Si la peridocul prezentat mai sus se poate lungi protapul . Se slabesc suruburile de pe flansele de pe tevile laterale si brida de otel de pe teava transversala din fata se trage de protap pana ajunge la teava trasversala din fata ,dupa care se strang suruburile si brida .

Zodiac

La mine stiu , multumesc ! Deja l-am mutat de ''100'' ;D de ori . Din acest motiv am afirmat ca :
''La peridocul meu totul poate fi montat oriunde/orice pentru orice tip de barca .''

@teo pes ! Uite ce as mai putea si dori sa montez vreo 4 bucati dar nu stiu de unde sa le cumpar . Nici mie nu imi convine sa ''flendureasca'' baloanele in mers . Daca stie vreun coleg unde gasesc asa ceva , il rog sa imi spuna !
Si atunci peridocul va fi mixt role/sine si aproape ;D perfect !

klausu25

Colegul Toni se referea in ultimul post la peridocul lui Marius, Neptun. M-am uitat si eu la pozele unui Neptun, si da, pare reglabil, ramane insa problema maselor...

@Zodiac, am vazut suportii aia aici.
https://www.cgrauto.ro/remorci/peridoc-barca/peridoc-transport-barci-1300-kg-cu-dimensiune-680x250-cm/

Desi daca ma uit mai bine nu se inclina in plan transversal ca icei din imaginea pusa de tine... Poate modificati dar deja la pretul ala ii faci de la 0