Ajutor: echilibrare peridoc

Creat de mariusm piesenoi111, Iunie 10, 2019, 11:20:16 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

mariusm piesenoi111

Dragilor,

Am nevoie de ajutor.
Nu știu ce sa mai fac pt a reuși sa echilibrez noul peridoc.
Dupa ce primul peridoc s- a frânt aproape....(calitate execrabila ) al doilea ( primit la schimb de la comerciantul de remorci se pare ca este mai tapan dar ....nu reușesc sa scad greutatea pe cârlig.
Cand am pus barca pe el, barca a fost pusă cu motostivuitorul și nu am realizat câta apăsare am pe cârlig.....a fost nevoie de 5 oameni sa scot peridocul de pe cârlig la destinație.
Si după ce l-am scos și l- am rezemat în roata de ghidaj am frânt roata și prinderea ei.....
Am dat barca jos și am mutat puntea mai în față.....a fost nevoie doar de 3 oamenii sa il ridicam .....
Azi am mutat puntea la penultima gaura in fata.....acum un semi Hercule îl poate scoate.....
Nu știu ce sa mai fac....
Atașez poza ....poate vedeți voi ceva ce mie imi
scapa
Multumesc mult in avans 

Intersect

Greutatea trebuie distribuita pe carlig dar presupun ca la tine apasa prea tare. Cand mi-am luat peridocul problema era ca nu imi apasa deloc pe carlig.
Problema sa rezolvat prin mutarea puntii mai in spate,migalos dar se rezolvat.
Daca stii pe cineva care are un service auto,ridica barca pe elevator apoi poti face ajustarile necesare la peridoc.
Roata de manevra eu mi-am pus asa https://www.knott.ro/o60/145-roata-de-manevra-tk60-23065-cu-cauciuc.html si crede-ma ca l-am incarcat sanatos,nici o problema.
Born to fish,forced to work!!!

kama3

Mie si asta mi se pare cam firav pentru ce barca cara.
Daca puntea e maxim incearca sa dai barca mai in spate. Din aproape in aproape. Dar inainte de asta eu as da puntea o gaura inapoi.
Ca o paranteza, daca incarcat sub MMA a cedat eu as fi cerut banii inapoi si m-as fi orientat spre altceva.
Aici nu e vorba de inlocuire. Inseamna ca proiectul nu a fost facut corespunzator.
Daca la un peridoc artizanal se mai intampla, la un comerciant n-ar trebui.

Intersect

Citat din: kama3 din Iunie 10, 2019, 11:55:46 PM
Mie si asta mi se pare cam firav pentru ce barca cara.
Daca puntea e maxim incearca sa dai barca mai in spate. Din aproape in aproape. Dar inainte de asta eu as da puntea o gaura inapoi.
Ca o paranteza, daca incarcat sub MMA a cedat eu as fi cerut banii inapoi si m-as fi orientat spre altceva.
Aici nu e vorba de inlocuire. Inseamna ca proiectul nu a fost facut corespunzator.
Daca la un peridoc artizanal se mai intampla, la un comerciant n-ar trebui.
Acum modificam si eu mesajul  :D barca mai in spate si ajustat V-ul din prova al peridocului .
Born to fish,forced to work!!!

mariusm piesenoi111

@kama3: nu l-a înlocuit cu altul la fel ci cu un model de la un alt producător care pare mult mai tapan....cel puțin toate profilele sunt duble ca mărime și de la 1.5 mm în carne acum au 3mm.
O sa încerc sa mai dau puntea înapoi o gaura si apoi sa mut barca in spate
Multumesc pt sfaturi

Zodiac

La mine a fost invers ! Se ridica din carlig ! Am facut reglaje vreo 3 saptamani si pana la urma am dat gauri noi pentru role , pe care le-am mutat ca sa pot muta puntea mai in spate !
De ce sa dai puntea inapoi ! Va apasa si mai tare pe carlig ! Muta puntea in fata si lasa barca asa , oricum e mai lunga decat peridocul !
Eu am folosit ceva de genul :
https://www.scule-service.ro/macara-girafa-hidraulica-1t-2t-3t/macara-girafa-hidraulica-2-t-3-t/macara-girafa-3-tone-h413-24312/582/

kama3

Puntea ar trebui sa fie intr-o pozitie intermediara nici maxima in fata nici maxim in spate. De asta am sugerat ca sa dea o gaura mai inapoi.
Cat priveste comerciantul eu am crezut ca e producator. Daca e doar intermediar n-avea de unde sa stie ca peridocul nu tine. Cand apasa pe carlig tare e mai simplu de rezolvat decat cand nu apasa cat trebuie. In spate poti sa dai pana se echilibreaza. Dar daca o dai maxim in fata si tot nu apasa cat trebuie e mai greu de rezolvat pentru ca protapul din fata te limiteaza. In general se intampla rar asa ceva si autnci principala cauza e greutatea mare a motorului care tinde sa traga in spate.

Dbr

Salutare. Sper sa nu gresesc dar apreciez din foto prezentata de tine ca acum peridocul apasa pe cupla peste 130 kg.  Mai mult ca sigur centrul de greutate al ansamblului barca/ motor se afla intre cele doua linii galbene trasate in fotografie. Cand vei avea barca dusa inapoi in asa fel ca centrul rotii sa fie intre cele doua semne galbene, vei avea o forta de apasare pe cupla de  aprox 50-75 kg. suportul 1 si rola 2 mutate corespunzator spre spate. Stiu ca tragi barca cu un 4 x 4 asa ca e ok cu 50-75 kg pe cupla.
Stiu ca pare f aiurea ce spun, dar sa stiti ca toate aprecierile au plecat de la faptul ca motorul este greu, etc etc, dar sa stiti ca motorul ala pus in spatele barcii nu descarca nici pe departe cu mai mult de 30 kg forta de apasare pe cupla.
Proportiile si raportul de parghii spun tot. In viziunea mea barca o simt de la o posta ca este foarte in fata, pentru un peridoc modelul asta cu protap scurt.
Stima tuturor.

P.S. In general nu este recomandat sa modificati distanta dintre cupla si axa, pentru ca este trecuta in masuratorile de la Rar in omologare ;)

bbl81

Eu am facut asa:

am pus roata de manevra pe un cantar , din acela pe care se cantaresc oamenii. Dupa aceea am tras barca in spate pana am ajuna la apasarea dorita. Barca nu trebuie sa o ridici ca sa o dai mai in spate, o legi de un stalp serios..ceva, si peridocul il tragi incet de sub ea, chiar si cu masina. Daca ai mocheta pe sinele de la peridoc, uda-le inainte sa faci asta, o sa alunece mai bine.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

iulian_cioclin

Care este greutatea ideala de presiune pe carlig?

Florio

Citat din: iulian_cioclin din Iunie 11, 2019, 09:02:11 AM
Care este greutatea ideala de presiune pe carlig?

Depinde de mașină. O greutate de 30 kg este ok, dar sunt mașini care suportă și 75 kg

Dbr

Turismele mici maximum 50 kg, turismele medii/mari 75 ( max 100 la combi in general depinde de suspensie self levering), 150 la 4 x 4 mari( nu Vitara, Jymmi, Niva,etc) sau chiar 200 kg la unele dube autoutilitate care tracteaza 3,5 tone( maxim admis de tractare pe UE de catre un autovehicul din categoria B)
Forta verticala maxima este specificata intotdeuna pe placutele de identificare ale carligelor de tractare fabricate si montate autorizat pe autovehicule.

bbl81

eu am apasare cam 35-40 kg, si masinile se comporta grozav. (Skoda Octavia 4x4,  Hyundai Tucson 4x4).
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

cristi80

Eu zic asa, puntea mutata in fata, la ultima gaura(ai spus ca este la penultima), apoi daca nu esti multumit de apasare, mutata  barca mai in spate cate putin(5cm), cand esti multumit de apasarea pe carlig trebuiesc refacute reglajele rolelor si saniilor.
Cat despre suportul rotii de manevra, incearca un model ca cel din poza, cele ce se prind in 2 suruburi dmdv sunt niste glume proaste pt peridocuri

pelicanul

Citat din: bbl81 din Iunie 11, 2019, 08:25:47 AM
Eu am facut asa:

am pus roata de manevra pe un cantar , din acela pe care se cantaresc oamenii. Dupa aceea am tras barca in spate pana am ajuna la apasarea dorita. Barca nu trebuie sa o ridici ca sa o dai mai in spate, o legi de un stalp serios..ceva, si peridocul il tragi incet de sub ea, chiar si cu masina. Daca ai mocheta pe sinele de la peridoc, uda-le inainte sa faci asta, o sa alunece mai bine.

Mi se pare o metoda destul de buna pentru echilibrarea barcii pe peridoc. Daca ai role care chiar se invirt cred ca e si mai usor. In plus, am gasit pe un forum frantuzesc o metoda de a afla greutatea barcii prin miscarea pe peridoc. Vezi in atas.