Din Olanda in Germania sau cam ce ar trebui stiut

Creat de takeabit, Iulie 08, 2019, 04:22:54 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

takeabit

Doresc sa informez corect despre calatoria mea din Olanda in Germania si apoi in Romania pe Dunare. Nu vreau sa comentez parerile celorlalti si nici sa-mi retrag cuvintele spuse pe Barcaholic. Consider ca afirmatiile mele se dovedesc a fi mult mai reale decat simple pareri spuse.
Pentru asta as vrea sa ma tin doar de realitatea ce eu insumi am provocat-o.
Nu vreau sa fiu nici plictisitor si nici lipsit de obiectivitate in relatarea mea.
Sper ca experienta capatata pe acest drum sa limpezeasca multe referitor la acest drum.
Drumul din Olanda Iljmeer si mai apoi pe canalul Amsterdam-Rin este unul fara istoric. Se merge frumos la capacitatea motorului. Eu cu motorul de 9hp la 2t greutate am mers cam cu 4 noduri. Nu sfatuiesc pe nimeni sa se lege la mal de parapet sau la asteptare in ecluza. Valurile facute de navele mari te lovesc de perete si iti poti sparge barca. Mai bine se sta la motor pe mijloc pana intri in ecluza. Nu sfatuiesc sa se lege catargul si furlerul peste lungimea barcii la prova sau daca nu se poate altfel sa se protejeze partea care depaseste cu ceva care amortizeaza lovirea de pereti in ecluze. Din cauza depasiriii lungimii barcii cand intri in ecluza vei lovi catargul de perete la prova. Pe cat posibil prova sa fie libera sa poti sa te legi. Recomand fixarea unei parame la mijloc cu care sa te prinzi la bolard si apoi imediat parama pupa ca sa tii prova un pic departata de perete.
Pe Rin este o alta poveste. Curentul este de aproximativ 4noduri rareori 5. Traficul este mare si trec doar barje care te vor suna sau reclama la Politia fluviala daca le stai in cale. Politia fluviala m-a oprit de 2 ori dar au inteles ca am barca cu pescaj mare si uneori trebuie sa mai stau nu doar oe dreapta de tot. Pentru Rin este exclus sa mergi cu un motor mai mic de 50hp la greutatea mea. Toate barcile lor cu motor, mici, au motoare rareori de 100hp restul de la 200 incolo. Calatoria pe Rin a fost un cosmar iar lipsa de informare sau dezinformarea m-a facut sa aleg aceasta cale.
Oamenii "de bine" ar trebui sa se abtina daca nu stiu exact despre ce e vorba. Personal cred ca multi care se dau cunoscatori nici macar nu au fost pe-aici.
In Olanda si Germania sunt marine la tot pasul dotate cu toalete si dusuri. Pretul este intre 1-1.50 € pe metru de barca. La dus trebuie fise de 0.5 sau 1€ pentru activare apa calda. Banii se pun in cutia de la intrare dupa ce completezi datele adica numele tau,al barcii,lungime si numar de nopti. Pentru curent iar trebuie fise de 0.5 eur.
Am mers cu motorul inboord cu 1nod si cu ambele motoare cu max 2.5 noduri.
Motorul outboard de 15hp a cedat in repetate randuri de la supraincalzire nefiind suficient de adanc bagat in apa iar de la valurile produse de barje tragea aer si se incalzea. Nu am reusit sa-i dau de cap in 3 marine unde am pierdut timpul.
Ajuns la Koblenz toate incercarile mele de a pleca spre Lorelai au fost sortite esecului. Toti care au trecut pe-acolo mi-au spus ca nu este posibil curentul ajungand si la 10noduri. Motorul meu outboard se oprea dupa max 1 ora de mers. Am stat cam 10zile acolo incercand sa repar si sa tot plec dar degeaba.
In final colegul DBR m-a pus in legatura cu un ungur Soos Sandor din Balaton care face transport cu trailere in toata Europa. Un om deosebit ca si caracter si un profesionist desavarsit in materie de barci,motoare,veliere si transport in toata Europa. Respectul meu pentru acest om nu are margini  si il recomand oricui vrea sa-si aduca barca de oriunde din Europa. Telefonul lui 0036204264077.
El m-a dus pana la Orsova.
Multumesc pe aceasta cale noilor mei prieteni care m-au sprijinit pe acest drum si pe care ii pretuiesc :Vali Antonov,Bogdan Negara,Seba, Calin.

Pentru partea de Dunare o sa revin cu un alt topic.



syRebekah

Mersi de info. E bine de aflat experienţele nasoale, chiar mai mult decât cele fericite.

Şi fără nici o supărare, dar se confirmă răspunsurile pe care le-ai primit iniţial, pe Barcaholic.
Cred că ţi-am trimis şi eu la momentul respectiv traseul unui coleg dintr-o asociaţie, făcut cu o Leisure 27, prin Franţa. A ieşit pe Rin în amonte de Frankfurt, la Strasbourg. A mers Amsterdam - Waal, Waal - Maas (Meuse), Albert, râul Moselle, Marne - Rin, Rin. Aşadar a evitat porţiunea de care zici.
Din păcate nu pot ataşa pe forum jurnalul cu călătoria omului până acolo. În caz că mai sunt doritori îl pot trimite prin mesaj, iar tipul are cont de FB.
fost ghrt.

Bogdan

Drumul cu un velier este o loterie pe sectorul de drum amonte pe Rin. Motoarele cu care sunt dotate, sunt dimensionate ca si putere pentru altceva si in nici un caz pentru curentii de la fluviu. Poate acele motorsailor care sunt un mix de velier si motorboat sa faca fata, asa cum ar fi un Macgregor cu outboard de 50 de cai. De fapt, doar genul asta de barca il vad facand fata si transformand calatoria intr-o croaziera de placere, pentru ca si forma corpului ii permite asta. Poate or mai fi si altele, dar nu le stiu eu.

Asa cum spunea mai sus si Gheorghita, exista rute alternative pentru evitarea unor portiuni cu grad de dificultate ridicat, dar evident este necesara o buna documentare prealabila. Personal, nu mai cunosc toate rutele navigabile inland ( de fapt nici nu le-am cunoscut vreodata pe toate), dar am colegi comandanti care naviga doar in zonele respective si sunt dispusi sa ajute cu informatii. Chiar la plecarea lui Calin, am rugat un amic sa imi dea rutierele in format electronic pentru Rin -Main Dunare. Nu stiu daca a reusit Calin sa le salveze dupa peripetiile traite sau se odihnesc frumos pe fundul pietruit al Rihnului.

12iuli34

 Buna seara.  Dragul nostru coleg, se pare ca ai avut parte de o experiență neplăcută.  Eu cred ca prețul cerut de colegul cu transportul te-ar fi scăpat de toate problemele avute. Pe de altă parte dacă faci niște socoteli ,cred ca ai fi iesit mai ieftin la cat timp ai pierdut  și cate probleme ai avut. Pe de altă parte ai învățat pe propria piele ce inseamna navigatia pe fluvii in amonte. Iar alta dată poate ai sa tii mai mult cont de sfaturile unor colegi mai experimentați. Te rog sa nu ma înțelegi greșit, nu-l cunosc pe colegul dbr, asa cum nu te cunosc nici pe tine, dar eu am avut doar de învățat de pe acest forum. Va urez o seara si un weekend plăcute.