Idei incalzire barca

Creat de cristeache, Octombrie 28, 2011, 09:25:38 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

mariusm piesenoi111

@intersect
Și eu ma uit de mult la Mr. Heater dar se pare ca te cam lasă fără oxigen și condensul e problema mare....:(

Danillo

Citat din: momaul din Februarie 05, 2017, 07:51:03 PM
Salut.Un prieten si coleg aici pe forum,Teo Pes,are un incalzitor gen webasto pe care l-a instalat pe suportul motorului auxiliar si printr- un sistem de tuburi a bagat aer cald atat la el in barca cat si la mine.In conditiile in care barcile noastre sant inchise doar cu niste prelate am dormit boiereste ca vara cu un consum de doar cateva sute de grame de motorina.In barca lui era si un termostat de ambient asa ca sobita nu pornea decat cand in barca lui erau sub 20 grade.Nu stiu cum l-a facut dar este o ideie nemaipomenita.Nu stiu cat curent consuma dracia ,el stie mai bine ,dar 2 seri nu a fost nici o problema cu bateria.Asa ceva chiar se merita mai ales pentru cine sta mai mult pe apa in sezonul friguros.
Despre asta este vorba:   http://www.fomcoservice.ro/incalzitoare-webasto/webasto-air-top-2000-stc-12v-p190/  dar nu este o soluție foarte ieftina in schimb e eficienta.

Trimis de pe al meu HUAWEI VNS-L21 folosind Tapatalk


mariusm piesenoi111

Știm despre el.....e super și sunt și oferte bune acum.
Întrebarea este cat curent consuma ca eu nu ma pricep sa ii citesc specificațiile:)

Danillo

Citat din: mariusm piesenoi111 din Februarie 05, 2017, 11:22:23 PM
Știm despre el.....e super și sunt și oferte bune acum.
Întrebarea este cat curent consuma ca eu nu ma pricep sa ii citesc specificațiile:)
Nu as stii sa-ti spun exact, este totusi dedicat. El nu merge permanent, butonul de pornire si reglare a temperaturii are rol si de termostata.

Trimis de pe al meu HUAWEI VNS-L21 folosind Tapatalk


Thor

Citat din: mariusm piesenoi111 din Februarie 05, 2017, 11:22:23 PM
Știm despre el.....e super și sunt și oferte bune acum.
Întrebarea este cat curent consuma ca eu nu ma pricep sa ii citesc specificațiile:)

Extrem de putin.
Puterea P=9Wați regim partial si P=22W regim integral; P=UI unde tensiunea U=12Volti si curentul I=P/U.
Ipartial=9/12=0,75 Amperi; Iintegral=22/12=1,83 A.

mariusm piesenoi111

Adică cu o baterie de 45aH (sau cum se scrie) pot sta liniștit peste noapte?A doua zi băgăm la motor și se reincarcarcă.
Și încă ceva.....oare se poate face un montaj cumva mobil ca sa facă posibila mutarea facila din barca în rulota sau în cort sau unde o vrea fiecare?

teo pes

In toamna asta am reusit sa adaug incalzirea barcii ;) .Un airtop webasto ,dupa multe griji .....de montare am ajuns la solutia montarii total in exterior,cu montarea termostatului de ambient in interior ! , am incalzit si 2 barci cu aceiasi instalatie ramificand priza suflantei .Am ales solutia ,,portabila" pt a nu l purta dupa mine in mars !
Viata i grea !!  Dar trece !!

George563

#142
Citat din: Thor din Februarie 06, 2017, 01:07:29 AM
Extrem de putin.
Puterea P=9Wați regim partial si P=22W regim integral; P=UI unde tensiunea U=12Volti si curentul I=P/U.
Ipartial=9/12=0,75 Amperi; Iintegral=22/12=1,83 A.
Nu scoate din ecuatie bujia incandescenta, ea are cel mai mare consum. Daca iti montezi ambient si ai multe declansari vei avea un consum foarte mare de curent datorita ciclului de de reaprindere a combustibilului prin inrosirea bujiei. Eu mi-am cumparat un sirocco diesel pentru velier, eram foarte hotarat sa-l am pe barca, l-am montat, se monteaza chiar foarte usor,nu am dat gaura pentru evacuarea gazelor am zis cand e nevoie deschid capacul  locker-ului din pupa si ii scot furtunl de evacuare a gazelor. Dar dupa ceva teste am observat ca daca imi scadea tensiunea din baterie nu-mi mai declansa arderea. Bujia nu era suficient de incinsa. Asa ca am preferat sa folosesc aragazul in iesirile peste noapte cu acostari in zone salbatice folosindu-ma de o oala din barca umpluta cu nisip. Inainte de culcare sting aragazul si-si pastreaza pana dimineata o temperatura confortabila

Thor

In datele tehnice ale aparatului scrie asa:

,,Putere electrica preluata W: regim partial 9
regim integral 22".

Nu este precizat daca este cu sau fara bujia incandescenta. Dar ,,puterea electrica preluata" ar trebui sa preia si si pompa si bujia. 

Danillo

Citat din: Thor din Februarie 06, 2017, 09:39:13 AM
In datele tehnice ale aparatului scrie asa:

,,Putere electrica preluata W: regim partial 9
regim integral 22".

Nu este precizat daca este cu sau fara bujia incandescenta. Dar ,,puterea electrica preluata" ar trebui sa preia si si pompa si bujia.
Are bujie incandescenta ca asa porneste flacara.

Trimis de pe al meu HUAWEI VNS-L21 folosind Tapatalk


Alex1958

Salut,
Siroco, Webasto, Ebenspaecher sunt solutiile cele mai bune pentru incalzirea barcii. A mea consuma 30W- putere electrica la 1800W putere de incalzire. Nici nu este nevoie s-o tin toata noaptea: seara vreo jumate de ora sa incalzeasca lucrurile din cabina si inca o jumate de ora dimineata sa nu te scoli in frig.
Nu face condens in interior, nu-ti consuma oxigenul si nu este pericol de intoxicare cu CO.
Bujia incandescenta ramane calda de la arderea motorinei care se aprinde de la ea, frecventa pompei de injectie regleaza temperatura.
Exista doua protectii pe temperatura: la temp minima nu porneste injectia -si atunci verifica ce poate bateria si ce tensiune ajunge la aparat prin cablurile de legatura, iar la temperatura maxima opreste temporar injectia- atunci verifica evacuarea gazelor arse.
Nu stiu cum e in velier, dar in cabinata daca ceva se poate rasturna -apropos de oala cu nisip- atunci se va rasturna!

George563

Treaba cu rasturnatul, eu o scot din ecuatie, nu dorm pe mare ci in golfuri sau pe canale, unde nu se misca deloc barca.   Problema cu energia electrica mi-a aparut fix de la bujie. Pune un ampermetru si ai sa vezi ce consum ridica la fiecare aprindere. Bujia lucreaza doar vreo 2 minute dupaia da sta aprins combustibilul dar dupa ce ambientul opreste siroccoul ca a ajuns la temperatura reglata el se va raci automat si va da toate gazele afara sa nu existe pericol de acumulare de gaze, iar asta face ca la urmatoarea declansare cand scade temperatura sa consume iar bujia. Pentru mine ce am doar o baterie de 100A si incarcare numai de la un panou fotovoltaic de 30W nu a fost folositor. Am si pe masina Webasto, cu pornire automata cand scade temperatura afara sub 15*C, si la fel imi face iarna deseori probleme, el fiind conceput sa grabeasca incalzirea motorului pentru a nu lucra mult timp la temperaturi scazute.

teo pes

https://forum.capcompas.ro/index.php?action=post;topic=305.135;last_msg=37989
Aceasta este cartea tehnica a aparatului ce l am pe barca .
In timpul noptii a pornit de cel putin 7-8 ori (vand in vedere ca si barca este mica ) , cu thermostat de ambient ( un thermostat smplu de central termica )!.
Tot ansamblul l am facut pt a putea sa l Montez pe suportul motorului de rezerva , cu menghina , deci total afara si tubulatura sa intre in interior .
Consumul este dat in tabel pt absolut toate sistemele in functionare , deci este posibil sa fi avut o problema daca la un velier unde pornirile ar fi trebuit sa fie mult mai rare datorat spatiului mai mare .
Sistemul daca este montat corect tine aparatul o buna perioada in flacara de veghe (asa ca pornirile sunt mai rare ) ,daca a fost montat temostatul direct pe comanda de pornire atunci opreste total !si automat rezulta reporniri ...dar chiar si asa sa consume 45 a in 7-8 h este enorm pt norma lui! dovada atasamentul unde este specificat !
Eu mi am montat webasto thermotop ( incalzire apa) inclusive pe Duster 1,5 dci si va asigur ca este o mare aroganta sa pornesti caldura n masina din telecomanda dimineata si sa dai pornire la un motor cu o temperature de 78 de grade la -10 grade afara!
Viata i grea !!  Dar trece !!

George563

Nu neg ca nu ar fi o problema la al meu. Dar nu am vazut sa aibe flacara de veghe. se opreste complet. Este un espacher luat de pe un excavator liebherr.

teo pes

Citat din: George563 din Februarie 06, 2017, 10:22:41 AM
Nu neg ca nu ar fi o problema la al meu. Dar nu am vazut sa aibe flacara de veghe. se opreste complet. Este un espacher luat de pe un excavator liebherr.
,,espacher" noi vorbim de wewbasto ! o sa caut si cartea pt esp si vedem ...daca este luat de pe un escavator exista posibilitatea sa fie pt 24v asa s ar  explica! mi emi pare rau sa te vad asa pornit impotriva sistemului dar sa stii ca este extreme de eficient ! daca este montat corect si daca are reviziile facute in termene (aviz masina , ce vechime are ? nu cumva trebuia desfacut si curatat? ) merge de stinge ....dovada ultima generatie de auto si barci sunt dotate chiar standar , nu sta bujia 2 min ... s ar arde ! sistemul analizeaza daca nu s a efectuat aprinderea si opreste sistemul!
Viata i grea !!  Dar trece !!