Idei incalzire barca

Creat de cristeache, Octombrie 28, 2011, 09:25:38 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

ionpescarul

Nu mai stiu ce sa zic ,luni a fost o saptamana  de cand am incarcat butelia ,are 11 zile de cand merge cate 10 ore pe zi  ,cat dracu consuma ? ,bineinteles ca e incalzita de la alta soba butelia.De cateva zile zic ca o voi incarca cand se stinge ,dar nu se mai stinge.

teo pes

Viata i grea !!  Dar trece !!

renata

Salutare! Pentru cabinate va recomand Webasto , acel sistem de incalzire care il au loate camioanele,aparatul merge pe motorina si se alimenteaza cu 12V  consumul de motorina si energie electrica e super multumitor

ghrt

Din ce am citit problema cu Webasto este că nu e de încredere. Utilizat non stop pe barcă se defectează relativ des. Este foarte bun ca sistem de backup, cu utilizare întâmplătoare.

renata

Citat din: ghrt din Februarie 17, 2017, 07:18:22 PM
Din ce am citit problema cu Webasto este că nu e de încredere. Utilizat non stop pe barcă se defectează relativ des. Este foarte bun ca sistem de backup, cu utilizare întâmplătoare.

Salutare! Orice scula se poate defecta nimic nu e etern insa  eu utilizez webasto de peste 20 de ani si nu sa intmplat macar ofata sa nu pornrasca sau sa se opreasca deaceia nu am citit prea mult despre ele.
Un montaj facut profesional te scuteste de riscuri si de cheltueli in plus

Danillo

Si in cazul unei incalziri suplimentare de gen Webasto, Sirroco ori Ebersprcher conteaza ca aspiratia sa fie cat mai curata iar combustibilul sa fie de calitate.

Trimis de pe al meu HUAWEI VNS-L21 folosind Tapatalk


cristizz


Florio

Citat din: cristizz din Februarie 17, 2017, 10:13:34 PM
Asa ceva o fi ok?
https://www.propexheatsource.co.uk/marine-heaters

Sunt dispozitivele de care vorbeam anterior si pe  care le-am trimis ca link unui coleg ce mi-a scris pe privat. Le consider in regula, dar nu sunt din gama incalzitoarelor ieftine.
Avantajul e ca le poti folosi fara sa gauresti barca pentru aspiratie si evacuare, iar caldura e uscata, fara a introduce si gaze arse.

ghrt

Îmi displace să fiu Gică contra dar în kitul de instalare este piesa pentru străpungerea peretelui exterior, pentru evacuare eşapament şi aspirare aer proaspăt :)

Cred că singura sursă de căldură care nu implică găurirea bărcii este salteaua electrică. 1,2 AH cu tot cu invertor este absolut suportabil (10AH pe noapte, orice baterie SLA de la 30AH în sus nu are probleme).

Florio

Citat din: ghrt din Februarie 17, 2017, 11:37:19 PM
Îmi displace să fiu Gică contra dar în kitul de instalare este piesa pentru străpungerea peretelui exterior, pentru evacuare eşapament şi aspirare aer proaspăt :)

Cred că singura sursă de căldură care nu implică găurirea bărcii este salteaua electrică. 1,2 AH cu tot cu invertor este absolut suportabil (10AH pe noapte, orice baterie SLA de la 30AH în sus nu are probleme).

Nu gaurirea barcii.
Spuneam atunci ca as amplasa aparatul in cockpit, iar mufa de aer in usa, pe una dintre aerisiri.
N-as amplasa un aparat de incalzire in interior, fiindca nu-mi plac gaurile in corpul barcii. Si nici spatiul ocupat :)
Dealtfel, stii ca nu vreau incalzire deloc. #Rezist :D

George563

Florio nu-i ok deloc in cockpit cum are colegul Teo. Nu poti avea aparatul in acelas loc cu esapamentul ca, daca nu va bate vantul deloc afara, iti va trage suflanta aer amestecat cu gaze ce ti le va aduce in cabina. Sau sa umpli barca de tevi si sa duci esapamentul cat mai departe .Esapamentul afara , aparatul il ti sa recircule aerul din interior. S-a tot vehiculat de Gica contra.... da mai trebuie sa fim si Gica contra pentru a se ajunge la o solutie foarte sigura si eficienta. M-am hotarat si eu si mi-am cumparat 4m de furtun de evacuare inox sa imi montez eberspacher x2, dar tot odata am dat comanda si de o baterie pe gel , sa-mi reziste la consumul de 30W al motorului.

Florio

Citat din: George563 din Februarie 18, 2017, 08:34:16 AM
Florio nu-i ok deloc in cockpit cum are colegul Teo. Nu poti avea aparatul in acelas loc cu esapamentul ca, daca nu va bate vantul deloc afara, iti va trage suflanta aer amestecat cu gaze ce ti le va aduce in cabina. Sau sa umpli barca de tevi si sa duci esapamentul cat mai departe .Esapamentul afara , aparatul il ti sa recircule aerul din interior. S-a tot vehiculat de Gica contra.... da mai trebuie sa fim si Gica contra pentru a se ajunge la o solutie foarte sigura si eficienta. M-am hotarat si eu si mi-am cumparat 4m de furtun de evacuare inox sa imi montez eberspacher x2, dar tot odata am dat comanda si de o baterie pe gel , sa-mi reziste la consumul de 30W al motorului.

Sunt diverse solutii pentru diferite tipuri de barci, dar si pentru diferite activitati.
-Pentru o barca marisoara, eu unul as merge pe varianta foarte testata, Webasto. Fara alte complicatii. Există și posibilitatea Truma dar fiind vorba de gaz si butelie, prefer dieselul pentru siguranta.
-Pentru barca mica... depinde cat e de mica si ce activitatea desfasoara navigatorul sau pescarul. Bănuiala mea este ca la barci mici activitatea preponderenta pentru perioada mai rece, este pescuitul. De aici si diversele incercari de incalzire, iesite din standard si duse mult catre adaptare sau peiorativ spus, improvizatie.
  Eu am considerat dispozitivul respectiv, cu folosinta exclusiv noaptea, la ancora, asezat in cockpit, mufat la una dintre aerisiri, recirculand aerul interior. Astfel il incalzeste si-l usuca. Butelia ar ramane afara fara pericol, arzatorul la fel.
Pentru arzator direct in cabina, am ceva retineri cu privire la monoxid de carbon sau pentru cele mai performante, sărăcirea oxigenului.

Acum, câte bordeie, atâtea obicee :) . De aceea tot mentionez opinia personala pentru barca proprie, folosită în regimul actual, timp de 8 ani la rand : fără încălzire :)   

renata

Citat din: George563 din Februarie 18, 2017, 08:34:16 AM
Florio nu-i ok deloc in cockpit cum are colegul Teo. Nu poti avea aparatul in acelas loc cu esapamentul ca, daca nu va bate vantul deloc afara, iti va trage suflanta aer amestecat cu gaze ce ti le va aduce in cabina. Sau sa umpli barca de tevi si sa duci esapamentul cat mai departe .Esapamentul afara , aparatul il ti sa recircule aerul din interior. S-a tot vehiculat de Gica contra.... da mai trebuie sa fim si Gica contra pentru a se ajunge la o solutie foarte sigura si eficienta. M-am hotarat si eu si mi-am cumparat 4m de furtun de evacuare inox sa imi montez eberspacher x2, dar tot odata am dat comanda si de o baterie pe gel , sa-mi reziste la consumul de 30W al motorului.
nu are cum sa bage gaze in cabina pentru ca admisia si si evacuarea sunt afara, numai sistemul de ventilatie e inauntru , cum a zis Florio : aparatul se monteaza afara cu ventilatia racordata  inauntru prin tubulatura ,ventilatorul va trage aer semicald din interior si il va evacua ferbinte sau dupa cum doresti sa l reglezi.
Daca admisia va apuca sa traga ceva gaze de la esapament nu va face altceva decat sa ai o ardere mult mai complecta reducand procesul de calaminare a camerei de ardere

George563

Citat din: renata din Februarie 18, 2017, 01:53:31 PM
nu are cum sa bage gaze in cabina pentru ca admisia si si evacuarea sunt afara, numai sistemul de ventilatie e inauntru , cum a zis Florio : aparatul se monteaza afara cu ventilatia racordata  inauntru prin tubulatura ,ventilatorul va trage aer semicald din interior si il va evacua ferbinte sau dupa cum doresti sa l reglezi.
Daca admisia va apuca sa traga ceva gaze de la esapament nu va face altceva decat sa ai o ardere mult mai complecta reducand procesul de calaminare a camerei de ardere
Ma refeream la sistemul lui teo de a tine in cockpit webasto si sa aduci doar aerul in barca

cristizz

Daca barca are un spatiu de depozitare sub banchetele din cockpit, sistemul poate fi instalat acolo, iar conductele cu aer cald trase in cabine. in majoritatea cazurilor cockpit locker-ul are deja aerisire, ar trebui solutionata numai evacuarea gazelor arse
https://youtu.be/JsTZr7M-Ook?t=24

Nea' Ion zicea ceva de o soba. Exista modele profi, special gandite pentru barci, atat cu combustibil solid (lemn, brichete, peleti) dar si cu motorina sau propan. Dezavantajul de a gauri barca ca sa scoti evacuarea prin tavan (in conditiile in care multi o fac ca sa monteze aerisitoare sau ventilatoare) mi se pare minor, daca ai musai nevoie de incalzire si spatiu suficient
https://www.youtube.com/watch?v=hAOYtsw6VI8