Idei incalzire barca

Creat de cristeache, Octombrie 28, 2011, 09:25:38 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Florio

Citat din: Capitanul Nemo din Octombrie 24, 2012, 04:18:07 PM
Eu am pe barca o sobita pe kerosen (paraffin stove). Daca nu ma insel este o marca suedeza, dar numele imi scapa acum. In lipsa kerosenului, merge si cu un tip de diluant care se gaseste la magazinele nordice pentru mesterit.

Din soba porneste un sistem de conducte sub presiune prin care circula aerul fierbinte pana in cabina principala, sub cuseta de navigatie, incalzind cabina si pe aceasta.
Gazele sunt evacuate printr-un mic cos care iese pe punte. Sistemul are un randament foarte bun si incalzeste placut intreaga barca, la un consum redus de combustibil, in conditiile in care temperatura afara poate scadea cu mult sub zero grade. De asemenea, nu necesita supraveghere constanta.

Un lucru trecut adesea cu vederea este insa izolatia termica a barcii. Inainte de a discuta incalzirea sa, trebuie luata in considerare izolarea termica.

Ai dreptate, barcile nordice abordeaza problema incalzirii foarte serios.
La noi avand in vedere foarte putinele zile in care e rece pe o barca folosita in conditii normale, un mic sistem de incalzire ar face fata cu brio.
Avem barci mici la care volumul interior nu necesita multa energie pentru a se incalzi . Iar o izolatie a intregii barci nu stiu cine s-ar incumeta sa faca, daca nu se locuieste pe ea in regimul "sub zero" de care vorbesti .

P.S>
Am fost si eu incantat de cum sunt dichisite la interior barcile nordice, nu numai cele din nordul Europei  sau scandinave ci si cele din zona Canadei. Nu exista barca fara sobita :) .

Capitanul Nemo

Asa este, cam toate au sistem de incalzire, fie electric, fie cu combustibil lichid (preponderent) sau solid.

In privinta izolatiei termice, ea este extrem de utila si in cazul utilizarii in timpul sezonului cald. In cazul unor croaziere in Europa Sudica (Grecia, de exemplu), o buna izolare plus o ventilatie eficienta sunt mai mult decat necesare.
http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

Mihaif99

Citat din: Florio din Octombrie 24, 2012, 06:13:48 PM
Citat din: Capitanul Nemo din Octombrie 24, 2012, 04:18:07 PM
Eu am pe barca o sobita pe kerosen (paraffin stove). Daca nu ma insel este o marca suedeza, dar numele imi scapa acum. In lipsa kerosenului, merge si cu un tip de diluant care se gaseste la magazinele nordice pentru mesterit.

Din soba porneste un sistem de conducte sub presiune prin care circula aerul fierbinte pana in cabina principala, sub cuseta de navigatie, incalzind cabina si pe aceasta.
Gazele sunt evacuate printr-un mic cos care iese pe punte. Sistemul are un randament foarte bun si incalzeste placut intreaga barca, la un consum redus de combustibil, in conditiile in care temperatura afara poate scadea cu mult sub zero grade. De asemenea, nu necesita supraveghere constanta.

Un lucru trecut adesea cu vederea este insa izolatia termica a barcii. Inainte de a discuta incalzirea sa, trebuie luata in considerare izolarea termica.

Ai dreptate, barcile nordice abordeaza problema incalzirii foarte serios.
La noi avand in vedere foarte putinele zile in care e rece pe o barca folosita in conditii normale, un mic sistem de incalzire ar face fata cu brio.
Avem barci mici la care volumul interior nu necesita multa energie pentru a se incalzi . Iar o izolatie a intregii barci nu stiu cine s-ar incumeta sa faca, daca nu se locuieste pe ea in regimul "sub zero" de care vorbesti .

P.S>
Am fost si eu incantat de cum sunt dichisite la interior barcile nordice, nu numai cele din nordul Europei  sau scandinave ci si cele din zona Canadei. Nu exista barca fara sobita :) .

Salut Florio, imi aduc aminte ca am discutat la Jurilovca despre un sistem de incalzire simplu.
Ce parere ai de asta:  http://www.zodi.com/Consumer/zodihotvent.html

Vali

Citat din: Mihaif99 din Octombrie 25, 2012, 05:06:53 AM
Salut Florio, imi aduc aminte ca am discutat la Jurilovca despre un sistem de incalzire simplu.
Ce parere ai de asta:  http://www.zodi.com/Consumer/zodihotvent.html

Pana la Florio as spune si eu cum vad instalatia: IMHO cred ca ar fi o treaba buna, cu conditia unei tubulaturi rigide si perfect etanse, solidara cu barca. Cutia cu arzatorul + schimbatorul de caldura trebuie instalata undeva afara, intr-un loc unde sa nu deranjeze (exemplu - cutia spatarului cockpitului). Iar admisia de aer cald sa se faca la un nivel coborat, ca sa nu se concentreze aerul cald numai sus. Principiul e foarte asemanator cu caloriferul de rulota de care au scris colegii mai sus.

Oricum, sunt foarte de acord cu Capitanul Nemo, izolatia pe barca e foarte importanta. Imi pare rau ca am descoperit odata un website excelent care trata subiectul, dar din pacate nu reusesc sa-l mai regasesc. Ca si Vince sau alti barcagii, si eu am stat timp mai lung pe barcaze cabinate iarna, si rareori izolatia era facuta bine, asa ca si pe mine ma mai dor cateodata ciolanele cand se schimba vremea :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Capitanul Nemo

Pentru a petrece mai mult timp liber la bord, in sezonul rece, trei aspecte trebuie luate in considerare:

1. Ventilatie.
2. Izolatie.
3. Sistem de incalzire.

Am petrecut weekendul trecut la bord, in deplin confort, la 56 latitudine nordica, avand in cabina 13 grade (afara circa 5 grade), fara a porni soba, in conditiile in care cutiile dorade functionau normal.
http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

Florio

Ultimele 4 zile petrecute pe Razelm impreuna cu prietenul nostru Pelicanul , m-au facut sa ma gandesc cu drag la sistemul propus de Mihai.
Am avut 6 grade noaptea si desi in cabina era mai cald, cele 14 grade ne faceau sa strangem mai bine sacul de dormit pe noi :) . Asta a fost extrema, caci in celelalte nopti a fost mult mai bine, neresimtind nici o senzatie de discomfort.
Pana la urma sistemul de care vorbesc are avantajul ca poate fi montat in orice conditii, la cort, barca, etc .... nu ocupa loc in sezonul cald ( in care folosim noi barcile  preponderent ), da aer cald uscat fara a arde oxigenul din interior, pare destul de economic si deloc costisitor. Desigur, nu este o solutie pentru  nordici sau pentru cei ce locuiesc iarna pe barca .

La mine s=ar adapta perfect. Am panoul tambuchiului principal facut din doua bucati, cea de jos venind la exact acelasi nivel cu banchetele din cockpit. Peste cele doua banchete se montyeaza un panou de lemn care in calatoriile mai lungi adaposteste o izoterma pentru legume si fructe.  Ei bine, in locul acestei izoterme poate fi montat dispozitivul, fiindca e protejat de bancheta si i se pot monta cele doua tubulaturi (eu as prefera doua coturi metalice scurte, in locul tubulaturii) . Astfel preia aerul din interior, il incalzeste si in introduce in scurt fara pierderi de caldura. Coturile ii vor da si rigiditate sistemului.
Desigur asa vad eu adaptarea cea mai simpla la barca mea. Un Webasto e mai scump, mai complicat de montat, mai zgomotos.

s/y Lindor

#51
problema asta m-a durut si pe mine si am plecat la tropice,
fara gluma eu vad rezolvarea mai simplu si fara modificari la barca, un generator de 220v /2,5kw si o aeroterma (convector, etc) care sa fie folosite pe barca cand e cazul si independent acasa,
sau am mai gasit la turci convectoare de perete pe gaz cu evacuare fortata care consuma cam o butelie 12l la 3 zile necesita tub de evacuarede 8-10cm
dar parca mai bine e sa strangi ceva cald in brate :)

Florio

Are dreptate d-l capitan, in mai multe privinte:
-Un generator e un generator. Pentru barca ce permite asa ceva, plus rezerva de combustibil aferenta. La barcutele mici, mai ciupim cate o adaptare :)
-Metoda Natasha a mai fost discutata, ca fiind incalzirea ideala la ceas de seara. Am mai mentionat eu, doar ca produce condens. Dar  cata eficienta :D !

Mihai Irimia

Ma scuzati, dar un generator de 2,5Kw+ aeroterma, + combustibil pentru ambele, zgomot, disconfort, griji de ce nu cautati un SIROCO sau un Webasto SH de la camioane...alimentare pe 12-24, nu face zgomot si consuma extrem de putina motorina, parca tot pe aici vazusem un webasto sh cu 150 de euro

cristeache

Eu inca visez ..

http://www.explorationtents.com/heaters-for-arctic-tents.html

Am fost in delta in perioada 23-27 octombrie. Seara erau in cabina 10 C si umiditatea 95-98 %. Nu a fost mai frigut decat in seara de 25.

P.S.
tura facuta  Nufarul- Dunavat- Mustaca-Razelm-Portita-retur si pe urma Mila 23- Nufarul.


rexsailor

orice solutie adoptati, un lucru e lege.
sub nici o forma admisia de aer penru ardere nu trebuie sa fie in spatiul de incalzit, si evident nici evacuarea!
ganditi-va la nenorocitii care au murit in vile  de bani multi, incalzite cu centrala cu tiraj natural ( care e mai ieftina, e drept...), simpla schimbare a vantului a introdus la interior gazele de ardere si asta a fost...
nu-mi spune ca nu se poate, ci spune-mi cum se poate !
pentru ca raul sa triumfe, trebuie doar ca oamenii buni sa nu faca nimic!        ( eduard burke )

telefon satelit

  Solutia eleganta e ceva de genul asta http://www.espar.com/html/applications/marine.html  http://www.espar.com/documents/marine.pdf  dar, evident, costa.  Siguranta oferita de un sistem facut in fabrica nu cred insa ca are pret, "mesterelile" in domeniul incalzirii sunt al naibii de periculoase daca nu sunt facute de oameni care sa aiba cunostinte serioase in domeniu (iar atunci deja nu se mai pot numi mestereli...)

Citat din: rexsailor din Octombrie 30, 2012, 07:28:36 AM

ganditi-va la nenorocitii care au murit in vile  de bani multi]

WTF? Daca mureau in bordeie de bani putini erau "saracii oameni" sau cum?  Comunismul asta cred ca o sa dispara din societatea romaneasca doar pe cale naturala...

Intersect

 Prin perindarile mele prin magazinele de profil din Alaska am dat peste arzatorul asta pentru incalzit orice spatiu de mici dimensiuni,intradevar degaja gazele arse in interior dar cu masurile de siguranta de  rigoare se poate folosi si in barci corturi......
Stiu ca nu este iarna.....
http://mrheater.com/product.aspx?catid=41&id=338
Born to fish,forced to work!!!

kmbh69

#59
Am in zona un alt amic roman, mare amator de mers cu rulota. Mi-a povestit ca diferite subansamble pentru rulota lui le poate gasi in stare destul de buna de la dezmembrari de rulote in Olanda (la ei mersul cu rulota e hobby national), inclusiv sistem de incalzire de tip Webasto (cu motorina sau cu petrol, in functie de model), care trage aer de afara, evacueaza gazele arse tot afara si in plus are un circuit separat de incalzire a aerului cald cu alta admisie si alta evacuare. Exact acelasi sistem de incalzire a fost conceput si pentru barca, nu doar pentru rulota. Unele sisteme au chiar si termostat si ventilator. Nou incepe de pe la vreo 2000 euro (in functie de clasa de putere, corespunzator pentru dimensiunea barcii), dar second hand e cu mult mai ieftin (cand cineva are vreo coliziune cu rulota si nu ii mai renteaza sa o repare si o da la dezmembrari, unele aparate din interior pot fi inca in stare foarte buna).
E bine de stiut ca exista si aceasta posibilitate, iar cand cineva vine din Romania pana in Olanda, ca sa caute vreo barca second hand, poate cu ocazia aceasta sa dea o tura si pe la asemenea firme de dezmembrari de rulote.
Am vazut prin cataloagele pentru barci de aici inclusiv sisteme de incalzire cu centrala termica (cu arzator pe motorina, cu tiraj fortat) si calorifere, dar acestea se preteaza doar pentru barci care au o lungime de minim 15 m.