Vreau Barca !

Creat de stef001, Iulie 23, 2019, 01:03:34 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

stef001

 Salutare
         Regula celor 3 zile spune: Daca vezi "ceva" si iti doresti foarte tare sa-l cumperi ,asteapta 3 zile . Daca si dupa 3 zile iti doresti la fel de mult , atunci du-te si cumpara acel "ceva" !   Eu vreau barca de 3 ani ! Si a sosit momentul !
         Planul meu este simplu : in aceasta toamna o sa inerc sa iau permis , si as vrea ca la primavara sa am si barca ! Imi doresc o barca potrivita pentru pescuit , dar si pentru plimbare (ambele imi plac foarte mult) . Imi doresc o barca cu guvernare , stabila , cu un oarecare grad de confort. O barca pentru minim 4 persoane, dar la un pret decent !
          Adica o barca de aproximativ 5 m, cu un motor de maxim 25 cai in 4 timpi , care ar satisface  cat se poate dorintele mele.
As dori un motor nou de 20 -25 de cai, si de ce nu si o barca noua !
          Am tot citit , am tot cautat si am vazut cateva .... nu stiu ce sa aleg pentru ca nu am experienta , si as vrea sa ma ajjutati voi , cei ce le-ati condus, le-ati avut si de ce nu, le-ati construit .
                                              Va astept sfaturile si parerile cu nerabdare ! Multumesc
           
           

Vali

Salut Stefan si bun venit pe forum.

In afara de ce s-a discutat sau se va discuta pe forum, e important sa ai posibilitatea sa testezi pe apa cat mai multe din barcile care te intereseaza. Este cel mai bun mod de a-ti forma o parere argumentata despre barca dorita.

Eu de exemplu am avut posibilitatea sa testez multe barci si sa-mi dau seama de plusuri si minusuri. E adevarat ca m-a ajutat si faptul ca locuiesc intr-o zona inconjurata de ape, barci si barcagii, plus natura profesiei. Prin urmare, ramane sa imbini informatiile de pe forum cu experientele tale pe apa, si mai mult ca sigur vei ajunge la cel mai bun rezultat.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

scm_ro

Salut Stefan,

Mie mise par cam putini CP, daca cele 4 persoane or sa fie adulti.
La un romcraft de 5.1m , cu 3 adulti si un copil, fara sa avem bagaje de stationar  un honda de 30CP se cam chinuia.

kama3

Daca vrei o barca de care sa te bucuri si pe care s-o tii si s-o folosesti cat mai mult timp incearca sa nu faci compromisuri.
O barca mare si cu motor de 20 de cai (adica la limita neinmatricularii) e un compromis. Te bucuri ca scapi de inmatriculare, dar pierzi pe planul comportamentului nautic.
O barca mare, grea si pe deasupra si incarcata (cu oameni si bagaje) pe langa ca va avea un comportament nautic precar, pe vreme rea poate fi si periculoasa.
Dpmdv si nu numai un lotus major, o laguna 535, un romcraft 510 si altele asemenea, la 20 de cai vor fi submotorizate.
Vor merge, dar nu cum trebuie.
Acum depinde f mult si pe unde vrei sa mergi.

timberland0910

 omul a specificat clar ca doreste baeca pentru PLIMBARE  nu sa faca naveta tulcea-galati ...poate isi doreste o barca de semi-deplasament nu de glisare si atunci 20 cp sunt suficienti

stef001

Multumesc pentru raspunsuri !
      Sa clarificam :- nu ma conditioneaza daca o inmatriculez sau nu !
                           - clar ma intereseaza sa fie in primul rand cat mai sigura (sa nu fie periculoiasa pe vreme rea)
                           - nu imi doresc sa zboare , imi place atat de mult sa ma plimb incat chiar ma gandesc ca vreau ceva mai potolit , dar sa gliseze ( un 25, 30 km /h cred ca e super , dar sa gliseze)
                           - din ce am citit si prin alte parti , oamneii ziceau ca merg bine barcile cu 20 25 de cai ( romcraft 480, romcraft 500 , black sea 510 parca , river 510 si nu mai stiu ) Am vazut un filmult pe youtube cu o barca facuta de Vali Antonov cu 20 cai, si ziceau ca merge bine ( sper sa nu ma insel si sa fie 20) .
       Eu mi_am facut o idee din ce am citit , si prin alte parti , experienta am f putina , am fost plimbat cu u romcraft 500 cu motor de 20 de cai honda parca si cred ca mergea bine , si cu o barca de aluminiu mai mica cu un motor de 8cai yamaha .... in rest pauza . De aceea cer ajutor , sa nu arunc aiurea banii .
       Ma intereseaza foarte mult si barca lui Vali Antonov , daca ar fi vreo sansa sa imi faca una pana la primavara , ash fi foarte interesat sa merg sa vad, sa fac o proba , sa stau de vorba cu cineva care sunt sigur ca m-ar invata de bine . Apropo , domnule Antonov, daca e vreo sansa .... dar nu stiu cum sa luam legatura .
        Ideea e simpla , sunt fara experienta , si dupa ce v-am citit cateva zile forumul am ajuns la concluzia ca aici as putea gasi oameni care sa ma ajute dezinteresat !
         Niste idei , propuneri , sau voi ce barci aveti ? Cum merg ? Multumesc

stef001

Citat din: timberland0910 din Iulie 23, 2019, 02:26:17 PM
omul a specificat clar ca doreste baeca pentru PLIMBARE  nu sa faca naveta tulcea-galati ...poate isi doreste o barca de semi-deplasament nu de glisare si atunci 20 cp sunt suficienti

      Habar nu am , mi-ar placea sa gliseze .... mi-ar placea sa ajung in maxim 2 ore 30 de la Mahmudia la Sf Gheorghe de exemplu ... adik sa fie pe la jumate , sa pot pescui, sa ma pot plimba, sa fie sigura cat se poate dar nu de curse .... sper sa fi reusit sa ma fac inteles .... ( si sa fi inteles eu ce vreau )
      Inca odata va multumesc si astept variantele voastre  ;D

    P.S : Am gasit asta pe net https://www.youtube.com/watch?v=eGIvpXEqDis cu barca domnului Vali ... nu e cam ce imi trebuie mie ? \
     http://yo3kxl.netxpert.ro/diverse/barci/VAntonov/Gabi_CT/IMG_20180825_104209.jpg

kama3

Da, a specificat ca vrea plimbare, dar una e sa se plimbe unul-doi oameni si alta e sa se plimbe 4-5.
Una e sa se plimbe 4-5 pe vreme buna, pe o apa cu valuri mici sau deloc si alta e sa-i prinda o Dunare montata.
Ce faci cand ai barca incarcata, mergi in (semi) deplasament sau in semiglisare pe niste valuri mai maricele? Sau te intersectezi cu niste valuri facute de cine stie ce impingator Amiral Tupolev?
Tocmai pentru ca omul vrea sa-si ia barca de plimbare ar trebui ca barca sa fie zdravana si sigura in orice conditii.
Cand esti singur la pescuit esti pe cont propriu, cand mai ai si pasageri siguranta lor trebuie sa fie prioritara.
Mie mi-ar da de gandit de ce sunt la vanzare atat de multe barci de genul celor enumerate anterior, noi, sau relativ noi, cu motoare de 20 de cp? Adica de ce ai baga o gramada de bani pe un astfel de ansamblu ca dupa aia sa-l vinzi?

scm_ro

Pe langa asta, mai este un aspect dupa parerea mea: mai bine un motor mai puternic menajat, decat unul mic exploatat la maxim.

iulian_cioclin

Uite un clip cu barca mea facuta de Vali cu o honda de 20 cp.
https://youtu.be/2h7dBeaxrdQ

Barca mege si cu 20 destul de ok, ideea este nu cu 4 in barca, glisezi barca dar nu poti tine motorul numai in blana. Acum am 40 cp. Alta viata!.
Daca vrei o barca cu guvernare la mana si relativ usoara, merge si un 20 cp.

stef001

Citat din: iulian_cioclin din Iulie 23, 2019, 05:15:52 PM
Uite un clip cu barca mea facuta de Vali cu o honda de 20 cp.
https://youtu.be/2h7dBeaxrdQ

Barca mege si cu 20 destul de ok, ideea este nu cu 4 in barca, glisezi barca dar nu poti tine motorul numai in blana. Acum am 40 cp. Alta viata!.
Daca vrei o barca cu guvernare la mana si relativ usoara, merge si un 20 cp.

 
   Nu este obligatoriu 20 , poate fi si de 30 .... (40 nou, e cam costisitor , dar daca trebuie vad eu cum fac). Citisem undeva ca daca e motorul prea mare, e greu si scufunda mult pupa , ceva de genul asta .... de aceea am plecat de la un 20 cp. ( bineinteles depinde de barca si asmd) .
   Precizez ca in 80 % din timp vom fi 2 pe barca , doar cand e de plimbat probabil 4 ( ca o sa imi iau si eu niste prieteni la plimbari prin delta ) .
   Barca asta a ta este super , sa o stapanesti fericit . Imi poti spune ce dimensiuni are ? Multumesc

iulian_cioclin

Este barca lui Vali. 510/ 175 aprox 230 kg accesorizata dar fara motor. Motorul mai are 100

Vali

Intotdeauna imi place sa particip la asemenea discutii in calitate de utilizator de barca, si mai putin in calitate de ofertant - constructor de barci. Asta tocmai pentru a pastra o atmosfera obiectiva si pertinenta, fara diverse "sugestii", exact cum spune Stefan, sa contribuim dezinteresat.

In momentul cand mi-am dorit o barca de agrement pentru Dunare si Delta, am lasat deoparte experienta mea de ani multi la pescuitul profesionist, si m-am concentrat catre calitatile nautice necesare familiei in ansamblu. Cele mai importante aspecte au devenit deci siguranta si confortul psihic pe apa al fetelor mele - soata si fiica. Eu ca golan batran m-as fi multumit si cu camera de Raba cu un cur vulcanizat :).

Am avut ocazia in timp sa experimentez multe barci, si dupa cum spuneam de la fiecare am asimilat ce e bun si ce e mai putin bun. In perioada cand barcile tip Laguna erau alfa si omega in materie de agrement, eu cautam sfantul Graal al barcilor glisoare utilitare, anume o utilitara usoara cu fund in V, precum salupele, dar care sa se miste bine cu un motor mic. Am tot cautat, si chiar daca uneori am gasit, n-am fost multumit pe deplin, asa ca m-am hotarat sa-mi fac singur.

Ce m-a interesat la barcile pe care le-am studiat:
1. o hidrostatica de exceptie, adica o stabilitate sanatoasa in stationare, care e la fel de apreciata si de un incepator sau o persoana cu frica de apa, dar si de un barcagiu experimentat. O stabilitate buna face pentru oricine diferenta dintre relaxare si stres pe apa.
2. o hidrodinamica optima, care sa permita si performanta cu motoare mici, si stabilitate dinamica la glisare, si manevrabilitate deplina, si barca echilibrata longitudinal indiferent de conditiile de incarcare.
3. un comportament la maxim de sigur pe valurile deseori serioase de pe Dunare sau lacurile mari. Consecinta - bord liber generos, si pe cat posibil omologare la clasa C de navigatie - valuri de maxim 2 metri si vant de maxim 6 Beaufort.
4. desi mai putin important dpmdv, o ergonomie buna si o posibilitate mare de customizare a amenajarilor interioare. Pentru mine nu e asa important deoarece la mine lucrurile sunt simple - barca e o balie si motorul e o drujba :).

Cam acestea sunt calitatile care trebuie urmarite la barcile de interes, si prezenta sau absenta lor se pot constata in urma probelor nautice. In general e destul de greu de obtinut integral pachetul de calitati de mai sus, in conditiile limitative dictate de eficienta economica a constructiei de serie.

De exemplu, conditia de eficienta economica a facut sa se raspandeasca tehnologia barcilor dublu-bordaj ("barca in barca"), o solutie buna dpdv hidrostatic, dar mai slaba hidrodinamic la motorizari mici. Asta deoarece aceste barci invariabil rezulta grele.

Un alt exemplu de constrangere economica sunt barcile "allrounder" in clinuri, gen Laguna, Lotus, Nufar, River, Golf, Corsar etc. Aceste barci, desi declarate glisoare, nu beneficiaza de o buna stabilitate dinamica, din cauza fundului cvasi-plat si formei de U a sectiunii transversale. Unele din aceste barci stau ceva mai slab la hidrostatica, insa ca avantaje sunt simple, multifunctionale si relativ ieftine.

Cred ca barca cea mai reusita pe care o poate obtine cineva este o barca home-made, facuta dupa un plan consacrat. In acest caz nu exista constrangeri de eficienta economica in unitatea de timp, cheltuiala e esalonata in timp, si calitatea rezultatului optima, bineinteles cu conditia ca marangozul de ocazie sa nu aiba 2 maini stangi. Un exemplu superlativ in acest sens este constructia X 13 a colegului NessyRo, de pe topicul omonim. Intr-un mod asemanator (home made) lucrez si eu barcile AN, desi la mine sunt multe etape optimizate in urma experientei acumulate in timp.

Concluzia: trebuie urmarite calitatile nautice enumerate mai sus, si acumulat experienta despre ce sa urmarim si despre ce sa ne ferim. Iar pe parte de motorizare, sa stim bine care va fi nivelul uzual de incarcare a barcii. Daca 90% din timp mergem in 2 oameni, e suficient un 20 sau 25 de cai, la majoritatea barcilor utilitare in jur de 5 metri. Eu de exemplu am mers cel mai mult cu un 15 cai / 2 timpi, cu 3 persoane si toate bagajele de camping, pe barca mea AN de 4,30 metri.

Mai povestim :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Intersect

Vali  tot timpul ai punctat cum trebuie . imi aduc aminte cand eram nehotarat in privinta barcii si  m-ai orientat inspre ce trebuie.
Born to fish,forced to work!!!

stef001

Vă mulțumesc mult pentru sfaturi . Incerc să înțeleg cât de mult se poate din ce s-a scris aici .
Dacă până acum lucrurile păreau mai simple , acum parca s-au mai complicat puțin , iar întrebarea pare și mai dificila : "Eu cu cine votez ? " ...... Aaaaa mă scuzați ," Eu ce barca îmi iau ? ". :)
Am incercat să sugerez o întrebare, dar acum o pun direct : Domnule Vali , până la primăvară ,undeva aprilie sa zicem , ar fi vreo șansă să îmi construiți și mie o barca ? (Bineinteles, înainte să ajung la Galați , sa stam de vorba , sa convenim ) . Întrebarea e daca ar fi timp de constructie !
      Daca nu , rămâne întrebarea in picioare : Ce fac ? Spre ce sa mă orientez ...
           Încă odată vă mulțumesc mult pentru răspunsuri și abea aștept să iau o hotărâre :)

Sent from my BLA-L29 using Tapatalk