Sfat alegere barca universala categoria C pentru plimbare

Creat de Alex_SRB, August 29, 2019, 10:33:18 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Alex_SRB

Buna seara,

Vin si eu cu o intrebare catre voi.
As vrea sa cumpar o barca noua avand urmatoarele caracteristici:
1. Categorie C deoarece as vrea sa merg preponderent pe mare.
2. Lungime in jur de 5m.
3. Doresc sa utilizez un motor de 20CP 4T cu cizma lunga si sa pot glisa.
4. Barca va fi folosita strict pentru plimbare, preponderant pe mare, cu o incarcatura de 3 personae cantarind in jur de 200 kg.

Cel mai mult cred ca m-ar "aranja" un Lotus Major de la Convert, insa din pacate este categoria D...

Am mai gasit pe net cu categoria C NUFARUL de la Convert, ZENIT de la Cirus, GOLF 480/Minor/Major de la Bratesul.
Mai cunoasteti si alte barci pe care sa mi le recomandati?

Cum este mai bine sa fie o barca, cu un strat sau si cu interior specific din fibra? Exista riscul sa intre apa intre coca si suprastructura interioara la o barca tip sandwich?

Va rog sa imi spuneti ce barca mi-ati recomanda.

Va multumesc.



diles

salut.barcile enumerate de tine nu sant pentru mare,pentru mare ai nevoie de o barca cu prova mai ascutita si cu unghi de stelaj mai mare pe toata lungimea barcii pentru a putea glisa fara sa ti se taseze oasele de la vibratii,ceva in genul asta  astahttps://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2808.msg52736/topicseen.html#new ,dar nu stiu daca gliseaza cu 20 de cai

Vali

Citat din: timberland0910 din August 30, 2019, 08:57:52 AM
https://www.cribernautics.ro/delphin-5-0/   e clasa C

Motorizarea la aceasta barca incepe de la 40 KW, adica in jur de 55 de cai. Cam departe de cerintele din caietul de sarcini :).

@Alex_SRB: indiferent de recomandarile online, incearca intai sa faci cate o proba pe apa cu fiecare din barcile de interes.
Sunt foarte rare barcile care se inscriu in caietul tau de sarcini. Adica si 5 metri, si clasa C, si sa gliseze cu 20 de cai si 3 persoane. Eu cunosc pe cineva care face asa ceva, dar din ce stiu are comenzi pentru minim un an de acum inainte.

Daca nu ar fi cerinta de glisare, cred ca s-ar potrivi mai bine o mahuna sau universala pentru mare, cu omologare la categoria C de navigatie, pe care o poti propulsa foarte economic cu 8 sau 10 cai. Oricum, chiar daca ai barca glisoare, pe mare vei gasi rar conditii ca sa glisezi la potentialul barcii si motorului, doar cand marea e linistita.

Despre barcile dublu-bordaj, depinde cum sunt facute. Daca vrei ceva calitativ, orienteaza-te catre un Boston Whaler. Sunt renumite pentru calitati nautice si calitatea fabricatiei, insa sunt greu de gasit sh la noi.

Ar mai fi varianta unui RIB, care iti ofera o siguranta pe mare mai buna ca a unei rigide, insa spatiul interior e mic, iar motorizarea necesara unei dimensiuni de 5 metri e cu mult peste cei 20 de cai mentionati. Ca sa nu mai spunem ca si pretul e intr-o gama superioara.

Mai scrie-ne la ce te-ai mai uitat, ca sa stim cu ce sa mai contribuim.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Zodiac

Cred ca nu ai spus cel mai important lucru = bugetul ! Nu prea mai e nimic de zis de obicei dupa ce scrie Vali si nici eu nu sunt un mare experimentat .
Dar :
- pentru mare trebuie o barca solida , asta inseamna greutate
- ca sa reduci din greutate exista si barcile din aluminiu dar la alte preturi
- pentru glisaj cred ca ar trebui respectata regula de maxim 20 de kg pe cal putere
- prova trebuie sa fie mai ascutita ca sa mai ''tai'' din valuri
- glisajul pe mare chiar si la valuri mici presupune o lungime de minim 5 metri sa nu intri de fiecare data cu prova intre valuri

M-am ''jucat'' cam o saptamana costier pe mare , valurile pot creste instant si o barca sub 5 metri e dificil de guvernat .
O chestie pe care eu inca nu am inteles-o foarte bine e ca in aceleasi conditii de valuri si vant :
- spre sud puteam sa merg cu motorul la maxim , partea proasta fiind ca valul te poate intoarce instant peste 180 de grade
- spre nord nu puteam sa merg la mai mult de jumatate din turatie iar in barca primeam stropi de apa seriosi la fiecare val

Mike83

Salut
Uite un model care se misca binisor cu 30 de cai.
https://www.youtube.com/watch?v=sRZIV7H0kaE
Nu stiu cum ar merge cu 20 de cai si nici nu cred ca sunt multe modele cat C sa se miste bine in afara de barca facuta de Vali.
Spor

scm_ro

Am inchiriat una la greci in vara, cu 30cp dar motorul cu cilindreea mai mare (asa a spus grecul, avea 2 tipuri de 30CP). Glisa la limita cu 4 adulti si 2 copii si atingea 30km/h, dar atentie ca la valuri loveste destul de brutal.

Alex_SRB

Buna seara,

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri.

In prima postare nu am fost foarte clar, asa ca mai adaug cateva informatii:
Bugetul pentru barca este in jur de 2000, maxim 2500 de euro.
Doresc o barca simpla, cu vasle care sa fie compatibila cu motoare outboard de maxim 40 CP. Eu vreau sa pun 20 CP pentru a evita inmatricularea.
Nu ma intereseaza sa gliseze pe valuri, ci doar pe apa linistita, pe lacuri sau cand e marea "coala de hartie".
Eu vara tin barca la Limanu la Life Harbour. De acolo pana la mare trebuie parcusi vreo 5 km in laguna, fara valuri --> as vrea sa ii pot parcurge cat de cat repede.
In acest moment am un CIRUS B5 cu motor de 10 CP cu care ne plimbam. Barca merge foarte bine si strict in deplasament. Nu este o barca de glisare. Este facuta cat de cat ingrijit si materialul are 6-10 mm.
Inainte am avut o gonflabila Quicksilver 310 sport cu podina rigida pe care am utilizat-o 10 ani.

In acest moment simt nevoia de ceva care sa se miste mai repede pe apa linistita si sa aiba borduri mai inalte astfel incat sa faca fata si la valuri moderate.
Ma intereseaza o barca simpla, spartana, insa frumos finisata.

Cel mai mult m-ar atrage un Nufar de la CONVERT, cu banci centrale demontabile, insa nu stiu cum s-ar misca cu 20 CP.
Am vazut de la Cirus barca ZENIT 50 care pare sa se miste binisor cu 3 oameni si 20 CP, insa este cu bordaj dublu si nu stiu daca exista riscuri de a intra apa...

Am auzit ca Lotusul de la Dunarea Nautica are clasa C, insa am inteles ca stau prost la finisaje si sunt foarte neseriosi...

Despre barca lui Vali am vazut ca toata lumea scrie numai cuvinte de lauda, insa din pacate nu am gasit foarte multe imagini si informatii pe net.
Urmaresc si apreciez postarile lui Vali de foarte mult timp, mai intai pe BARCAHOLIC, ulterior aici...

Astept cu interes sugestiile voastre.

Vali

Salut Alex si multumim de completari.

Cirus B5 e o barca buna, dar exclusiv de deplasament. Singura ei problema e valoarea redusa de revanzare, fiindca lumea cam fuge de ea, nefiind potrivita pentru glisare. Nu stiu daca barca ta e simplu sau dublu bordaj, fiindca stiu ca s-au fabricat ambele variante.

Despre Zenit, din ce se vede in poze, e un fel de B5 dublu-bordaj, cu copastia inaltata si zona pupa mai voluminoasa, pentru a putea glisa. Pare o barca buna, insa trebuie atentie la greutate. Nu am idee cum ar performa cu 20 de cai si 3 persoane, posibil sa-si faca treaba bine, posibil sa nu. Din cauza asta cea mai buna e o proba pe apa.

Despre Lotus, Laguna, Golf, River etc, sunt barci bune, dar le lipseste rezerva suficienta de flotabilitate si bordul liber necesar pentru a se califica la categoria C.
In plus, din ce stiu, cei de la Dunarea Nautica in prezent sunt concentrati strict pe Corsare, asa ca nu mai fac Lotusuri, iar cei de la Convert in curand vor inchide pravalia, renuntand la fabricatia de barci.

Ar mai fi Golf de la Bratesul, in mai multe variante, sau barcile tip Lotus de la Fibromarine. Poti eventual discuta cu ei sa-ti faca un dublu fund etans, pentru rezerva de flotabilitate necesara la iesirea pe mare. Ma gandesc ca daca ai iesit cu B5 pe mare, nu vei avea vreo problema sa folosesti acelasi tip de barca, dar pentru glisare, si cu rezerva de flotabilitate.

Nu strica sa intrebi si la vechii producatori Spat si Plasma, desi sunt cam obtuzi in ce priveste modificarile la comanda. Nu cunosc prea bine care e treaba cu Serami Tim din Tulcea si barca lor River 510, dar cred ca merita incercat, insa la fel, cu conditia rezervei de flotabilitate.

Atentie: toate barcile mentionate mai sus sunt barci utilitare cu posibilitate de glisare, dar nu sunt barci dedicate pentru glisare. Asta din cauza ca le lipseste stabilitatea dinamica pe care o da fundul in V al unei glisoare dedicate. Nu sunt insa barci rele, ci isi fac treaba odata ce te-ai obisnuit cu ele.

Mai ales daca spui ca vei glisa doar in conditii optime, nu trebuie sa-ti faci probleme despre forma carenei in U sau in V, insa trebuie sa iei in serios rezerva de flotabilitate si bordul liber.

Barci glisoare dedicate in segmentul asta ar fi Black Sea 510 de la Pronautica, barcile Romcraft, sau barca AN 510 facuta de mine. Black Sea insa nu va face fata cu 20 de cai, Romcraft am inteles ca modelul 480 s-ar potrivi cu 20 de cai, iar la barca lui Vali e asa o coada ca iti va trece cheful pana sa ajungi sa ai una :).

Sa nu uitam ca aceste barci glisoare nu se misca la fel de bine la vasle precum utilitarele de mai sus, insa au alte calitati, anume stabilitate mai buna, si in stationare si in mars, calitati nautice bune pe valuri, bord liber mai inalt etc.

Acum si treaba cu clasa C sau D nu stiu cat e de importanta, atata vreme cat barca e facuta bine, are bord liber si flotabilitate suficiente. Am vazut de nenumarate ori barci de clasa D iesite pe mare, si s-au comportat ok. Cel mai bine e sa ai ocazia sa te dai si sa iti dai seama singur ce-ti place si ce nu la fiecare din barcile de interes.

Si pentru ca ai spus ca nu prea ai gasit informatii despre barca AN 510, este din cauza ca nu-mi place sa bat toba. S-a scris despre ea doar aici pe forum, si au mai fost postari pe facebook. Uite o barca folosita exact pe mare, exact in conditiile specificate de tine - glisare in 3 persoane cu 20 de cai: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2778.0.html

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Don Basilio

pot sa-ti spun ca cei care merg in glisare pe traseul din Limanu Harbour pana la iesirea la mare, obligandu-i pe ceilalti sa le suporte valurile de siaj sunt considerati... nu foarte bine crescuti, ca sa fiu delicat.

Mihai-Andrei Manea

Va salut dragi colegi,
Fiind utilizator de Blacksea 510 aproape un sezon (8-10 iesiri), nu o recomand sub nici o forma pentru mare sau Dunare montata. Are bordurile joase...se tine saraca si pe valuri, dar este "timorata" si transmite sentimentul si conducatorului [emoji23]. Te obliga la o atentie sporita in mars...trebuie sa asezi perfect bagajele si pasagerii...sa fii mereu atent la pozitia provei fata de val...fata de directia vantului! AN-ul si Romcraftul au bordurile nitel mai inalte, exact cat trebuie sa-ti ofere un pic de incredere pe valuri! [emoji16]


Sent from my iPhone using Tapatalk

GionyGl

Legat de informații despre bărcile AN 510, în topicurile Cum se naște o barca si Barca din vis se regăsesc precizări destule! Cel mai bine sugerez o vizita la Galați unde se poate vedea pe viu! La momentul actual cum dețin doua, se poate purta o discuție concreta despre vânzarea uneia dintre ele!

GionyGl

În topicul Cum se naște o barca, la pagina 17, postarea numărul 9 sunt doua AN_uri cu prova în mal! Cea din dreapta este de vânzare!

bradutzu

Sa auzim numai de bine!

acig

#14
Pai din cate stiu Dorely are doua AN -uri,amenajate cu consola +peridoc si cu doua motorizari:20 si 30 CP ;
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten