Selva Ray 8 cp si Laguna Minor

Creat de voo_doo, Septembrie 04, 2019, 09:22:38 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

voo_doo

Buna ziua, dat fiind faptul ca am cautat pe forum si nu am gasit aceasta combinatie de motor-barca mi-am permis sa deschid un subiect nou. De notat ca sunt nou in domeniul barcilor cu motor, deci nu va suparati daca fac vreo greseala majora (imi atrageti atentia si o corectez)
Am probleme cu acest cuplu barca-motor: barca este o laguna minor pe care in momentul in care pun motorul selva sta apupata; am crezut ca rezolv daca pun sac de nisip/persoana pe prova barcii, dar apar alte probleme! La mars, in loc sa intre in glisaj se ridica f mult prova barcii iar motorul trage foarte greu! A doua problema este la ancorare - in conditiile in care nu am iesit pe Dunare, ci doar pe canale mici - fiecare barca/salupa ce trece pe langa si face valuri imi baga apa pe la oglinda. Cizma motorului este medie (din cate imi pot da eu seama), iar pe langa cele aproape 40kg ale motorului se mai adauga si cele 93 ale mele. Intrebarea este daca prin inaltarea oglinzii rezolv cu apuparea si datorita unghiului o sa gliseze fara sa ridice prova atat de mult, sau pur si simplu combinatia asta de motor barca nu este viabila. Idei, opinii?
Multumesc si astept raspunsuri!

Vali

Salut Marius si bun venit pe forum. Nu-ti face probleme ca esti incepator, tocmai din cauza asta pot spune ca ai nimerit in cel mai potrivit loc :).

Laguna Minor de la Plasma este o barca bunicica, dar exclusiv pentru navigatia in deplasament, la motor mic sau vasle, sau chiar vele pentru cei ceva mai indrazneti.

Pentru glisare e total contraindicata, din cauza formei carenei (operei vii), a carei volumetrie e maxima la cuplul maestru (mijlocul barcii). O barca glisoare trebuie sa aiba aceeasi latime la pupa ca latimea la cuplul maestru (raportat la linia de plutire), pe cand barca ta e ingusta la pupa. Din cauza asta se si apupeaza  (ridica prova), indiferent de greutatea adaugata in prova.

Acum 10 ani eu am modificat o Laguna Minor a unui prieten - Ben din Iasi, tocmai pentru a putea sa gliseze. Am latit-o deci la oglinda la fel de mult ca la cuplul maestru, iar comportamentul s-a imbunatatit considerabil, barca glisand fara probleme. Povestea a fost scrisa la momentul respectiv pe forumul barcaholic.ro, unde scriam in acea perioada multi dintre cei care suntem acum aici.

Totusi, eu nu recomand aceasta varianta, fiindca e nevoie de manopera de calitate, ceea ce e foarte greu de gasit in ziua de azi. Mai curand cred ca ar fi bine sa vinzi barca (desi valoarea de revanzare e mica, lumea fuge de ea), si sa cauti altceva, cu posibilitate de glisare.

Problema e ca si motorul tau e cam la limita, ca sa glisezi eficient cu 2 persoane intr-o barca utilitara intre 4 si 5 metri ai avea nevoie macar de 15 cai. In prezent, cu 2 persoane in barca ta, regimul de mars nu e nici deplasament, nici glisare, ci e regim de tranzitie. Acest regim este si foarte neeconomic, si deficitar dpdv hidrodinamic (barca instabila), si in plus apupeaza barca in exces.

Asa ca in locul tau, daca intentionezi sa circuli pe apa in 2 persoane, as vinde acest ansamblu si as lua o Laguna 480 cu un motor de 15 sau 20 de cai. Daca intentionezi totusi sa circuli singur, poti face o modificare sub forma unor aripioare stabilizatoare, iar cu 8 cai e posibil sa te misti multumitor cu barca actuala, bineinteles cu conditia unui singur om in barca, adica tu.

Atentie la inaltimea oglinzii raportat la lungimea cizmei: parerea mea e ca ai oglinda pentru cizma scurta, iar motorul e cu cizma lunga, din cauza asta iei apa. Poate ne poti pune ceva poze cu barca si motorul vazute din pupa, sa vedem daca sunt bine imperecheate cele 2 lungimi.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

voo_doo

 Cand ajung la barca o sa pun cateva poze! Adevarul ca nu am prea vazut aceasta combinatie de motor-barca, foarte posibil sa urmez sfatul si sa incerc sa schimb barca, eventual motorul daca este prea mic, desi speram sa nu ajung la optiunea asta  :)
Multumesc!

dany

Motor de 20 gasesti la mine ...yamaha cizma lunga ,2 pistoane un carburator,full electric si comanda la distanta daca vrei[nu e cazul la o laguna] ;)

kama3

Salutare!
Problema ta am avut-o si eu cu B5-ul de la Cirus plast, doar ca eu aveam motor de 15cp pe el.
Cu inca o persoana in barca mergea f bine si se aseza bine pe apa. Nu era glisaj pur, dar se aseza bine si nu stropea.
In momentul in care mergeam singur comportamentul se modifica in sensul ca barca se apupa, iar prova se ridica intr-atat incat nu mai reuseam sa vad in fata.
Din cauza asta in primii doi ani nu am mers singur decat la vasle pe Siret.
Apoi am montat aripioare (hydrofoil) pe motor si comportamentul s-a imbunatatit. Astfel am putut sa merg singur in barca in conditii de siguranta.  Nu ma aventuram pe valuri dar pe Dunare linistita sau cu valuri mici circulam bine. Am prins si valuri marisoare, dar eram mai multi in barca si se aseza mai bine.
Cred ca laguna minor, pescarusul, b5-ul au cam toate problema asta. Si cu cat pui motor mai greu cu atat poblema se va accentua.
Incearca sa pui aripioare stabilizatoare pe motorul pe care il ai ca nu e mare inginerie. 4 gauri, aripioarele vin cu sutruburi saibe si piulite autoblocante. Iti ia juma de ora sa le pui. Daca nu rezolva problema (desi ma indoiesc ca ar merge mai prost cu aripioare) le dai jos si gata.
Conditia e ca motorul sa vina fest pe oblinda si aliniat cu chila. Daca ai oglinda de cizma scurta si motorul sa fie cu cizma scurta. Idem si la lunga.
Valurile de pupa le rezolvi cu o gaura de scurgere sau cu un burete cu care scoti apa. Eu personal n-am avut problema asta si nici gaura de scurgere n-aveam.
Barcile de tipul asta sunt barci de deplasament, de vasle si de ape linistite.

voo_doo

Multumesc de sfat, saptamana viitoare ajung la barca (este pe Dunare) si chiar am sa incerc ! Pentru aceste aripioare (hidrofoil) ai vreo sugestie in ceea ce priveste locul de unde le pot cumpara? 

kama3

Eu modelul asta l-am avut:
https://www.epixmarine.ro/stabilizatoare-accesorii-motor/echipamente-motor/stabilizatoare-accesorii-motor/hydrofoil-easterner-50cp
Poti incerca si la yacht tng, si la motoarebarci.ro si la nautica shop, la Marinescu la Tulcea, OLX, probarca.ro, etc.
Cam toti au asa ceva. Difera modelele si preturile. Daca cauti cred ca gasesti si pe la 70 de lei. Daca le iei din magazin nu platesti nici curierul.

Vali

@voo-doo: daca vrei sa pui hidrofoil, e important sa ai si unghiul oglinzii in plan vertical ceva mai oblic, ca sa poti lasa motorul "mai sub barca", astfel ca hidrofoil-ul sa poata ridica pupa suficient. Din ce stiu, Laguna Minor are oglinda cam apropiata de verticala, deci probabil ca va trebui sa pui o pana.

In oricare din cazuri, nu uita ca motorul tau actual e cam la limita cu puterea, poti glisa cel mult cu tine singur in barca. Hidrofoil-ul iti mai da ceva rezistenta de apendice, deci cu atat mai mult vei chinui motorul. Fa totusi probe, poate iti convine rezultatul. Cred ca barca ta e potrivita pentru "glisare" cu o singura persoana in configuratia actuala.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

voo_doo

Am sa incerc doar in ideea in care sa am habar pe viitor, oricum motorul este mult prea greu pentru barca; asa cum spuneam in postare apa de la valuri intra pe la oglinda din cauza apuparii barcii. Nu as schimba neaparat motorul (momentan cred ca este in regula, nu ma deplasez pe distante mari) ci mai degraba as cauta o alta barca pt motorul acesta, sau credeti ca o sa am aceeasi problema si tot la schimbat si motorul o sa ajung?

Vali

Arata-ne intai poze cu inaltimea cizmei motorului raportat la inaltimea oglinzii. Mai departe povestim in functie de aceasta informatie.

Puterea de 8 cai e cam mica pentru a glisa cu o barca rigida cu mai mult de o persoana. Ai nevoie de macar 20 kg/cal putere ca sa glisezi, plus ca ai nevoie de o barca dedicata de glisare.

Vrei sa glisezi in 2 sau 3 persoane, te duci direct la minim 15 cai, sau mai bine 20, iar barca sa aiba posibilitatea de glisare, cum am scris in primul meu raspuns. Exemple - Laguna 480, Lotus, River, Golf, Fibromarine etc.

Vrei o barca dedicata de glisare, si nu doar o utilitara ca acestea deja mentionate, treci deja la o motorizare si mai mare, de la 30 de cai in sus. Insa asta presupune alte cheltuieli etc.

Cel mai bine pana la urma scapi de barca si motorul actuale si iei ceva potrivit cu nevoile tale, ai deja cateva sugestii.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

voo_doo

Am sa postez in mod sigur cateva poze saptamana viitoare cand ajung, ca sa vedeti exact despre ce este vorba.