catamaran construit din doua canoe

Creat de VladIndigen, Septembrie 08, 2019, 05:33:32 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

bobinuta

Citat din: VladIndigen din Septembrie 10, 2019, 01:36:49 PM
Povestea catamaranului din doua canoe incepe aici,la Murighiol,acum vreo trei ani.
[...] am luat maceta,am taiat doua crengi dintr-o salcie, cat de cat drepte, si am unit doua canoe,cam la 80 cm distanta una de alta.Crengile de salcie le-am legat cu chingi cat am putut de strans,si asa am asamblat primul meu catamaran.
Chapeau bas! Asta da treaba!
Pozele sunt super, felicitari, esti demn de admiratie !

Bafta in continuare si sa-ti mearga-n plin!
Cezar
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

VladIndigen

Multumesc!

Povestea catamaranului continua anul urmator,adica atunci cand m-am trezit cu fix o saptamana inainte de concediu,sa-mi construiesc un catamaran cu vela si motor,cu care sa cobor Dunarea,sa intru in Delta si sa pot iesi si pe mare. Prietena mea mi-a spus ca is nebun, si a inceput sa rada,eu m-am apucat sa ma documentez.Cred ca am stat o noapte intreaga pe YouTube,vizionand tot felul de filmulete cu tot felul de oameni,care si-au construit catamaran din te miri ce,l-au pus pe apa si au plecat.Dupa ce am vazut ce am vazut,am ramas foarte inspirat,si am fost si mai hotarat sa duc proiectul la capat,chiar daca mai aveam o saptamana pina la concediu.Avantajul a fost ca deja aveam flotoarele, cele doua canoe de 5.8m adica,in rest...Au venit toate incet incet.Am cumparat un suzuky four stroke de 2.5 cp second hand,si am primit o vela de wind surf cu un catarg de carbon de 4,5m lungime, de prin anii 80 cred, de la prietenul meu Gadiel.si asa am inceput constructia.

VladIndigen

Traversele ce unesc cele doua canoe sunt doua scanduri de 48 grosime,polizate,rotunjite,slefuite,vopsite si echipate cu ocheti de prindere si tot felul de alte accesorii.Traversele sustin puntea din tego ce uneste cele doua canoe,si cadrul metalic care tine carma,derivorul si motorul.Toate accesoriile metalice,partile din lemn,sufa,etc,sunt cumparate in graba de la Dedeman. Fara planuri,schite,doar cu o anumita intuitie,si cu mult chef de concediu :)

VladIndigen

Cam asa arata curtea mea acum trei ani.Intre timp pe locul din imagine am construit un atelier un pic mai mare decat casa,in care acum lucrez de ceva vreme la Maria Cornelia.
Dar sa revin la catamaran. Din ce am citit si am vazut mi-am dat seama ca derivorul trebuie pozitionat undeva in urma catargului,dar nu prea mult.Zis si facut,si bineinteles derivor briceag, actionat de o parama trecuta prin punte. Derivorul a functionat relativ bine inca de la prima iesire,dar as vrea sa il imbunatatesc dupa ce mai ma sfatuiesc si cu voi. Carma in schimb,nu prea mi-am dat seama ce sio cum,adica i-am ghicit forma,functionalitatea mecanica, dar nu si dimensiunea. Am construit tot o carma briceag,tot actionata de o parama, dar mult mai mare decat era necesar.Nustiu daca se vede in imagini,dar carma are cam 1,2 m lungime si 30 cm latime.Totusi cand am pus barca pe apa pentru prima data am constatat ca acea carma actioneaza si ca si derivor,fiind cu vreo 10 cm mai lunga decat derivorul,asta cand foloseam vela. Iar ca si capacitate de carmire si precizie, a fost excelenta,echea o tineai cu doua degete,iar carma trebuia miscata maxim 10-15 cm stanga -dreapta pentru ca barca sa vireze brusc.Deci a iesit o carma foarte foarte precisa si foarte usor de folosit,presupun ca din cauza marimii exagerate..In fine,toata treaba asta faina despre carma,a durat pina am iesit de pe Dunare si am intrat pe canale cu pescaj de 1,2 metri si am inceput sa dam cu ea de pamant.La inceput m-am panicat,cand am loivit fundul canalului prima data parama de strangere a carmei s-a rupt,carma s-a ridicat brusc aproape de suprafata,si am ramas fara directie pe un canal destul de ingust.Atunci mi-am dat seama ca defapt pot folosi si motorul pentru a carmi,ceea ce am si facut.Insa cu motorul nu aveam aceeasi precizie,motorul fiind amplasat in fata carmei,cumva destul de departe de pupa,dar am descoperit ca pot lasa carma in apa cat vreau,in functie de adincime,respectiv am navigat prin apa de 50-60 cm adancime cu varful carmei lasat ,fara nici un fel de problema.Multe chestii am invatat din constructia asta,si la fel de multe din prima iesire pe apa cu catamaranul,evident,si rele si bune.

VladIndigen

Piciorul catargului,care se sprijina pe traversa dinspre prova, l-am facut dintr-un picior metalic de masa, care se mufa perfect cu catargul de carbon.

diles

foarte fain felicitari.placajul pe care l-ai folosit pare din fag,ai grija ca se exfoliaza foarte repede daca se inbiba cu apa.in rest felicitari pentru constructie.

cristiantutuianu

Felicitari !VladIndigen.
Varianta aleasa sa faci catamaran e super nu doar ca te dai cu vele si esti in siguranta pe el ,il demontezi ,il transporti lejer .
Deja am vise "erotice" despre unde pot depozita asa ceva....
Poti sa dai ceva info despre canoe ?

Ce sa zic SUPER !

VladIndigen

da,stiu,se exfoliaza placajul in vreo 2-3 ani de utilizare pe apa,dar am avut cam o saptamana la dispozitie sa il construiesc,si bugetul a fost atat de redus incat am intrat in bugetul de concediu.Am sa revin asupra catamaranului,ma refer la reconstruirea acestei ambarcatiuni,pentru ca dupa ce m-am dat cu el vreo doi ani,acuma stiu exact ce imi trebuie si ce nu imi trebuie de pe aceasta barca.Revin,mai prost stau cu timpul din pacate...

Legat de canoe,firma care le produce se numeste CriberNet, din Piatra Neamt. Eu am cumparat 4 bucati noi,cu gel coat alb(pentru a le putea vopsi cum vreau eu), cu 550 euro bucata(cred ca sau scumpit intre timp).Cum ziceam, organizez expeditii de 7-15 zile pe Somesul mare,Siret,Dunare,Delta Dunarii,exclusiv la vasla,cu grupuri de 8-10 clienti.Pot spune ca sunt foarte multumit de canoele CRiberNet,am avut si rasturnari,au fost lovite de stanci si ciobite,catamaranul din 2 canoe a fost scufundat la Capul Buival,la scuipat marea pe plaja si totul a fost in regula. Au 48 de kile greutate,3 persoane cu bagaj mult,camere etanse de aer pe capete pentru a nu putea fi scufundate,etc etc. Daca mai aveti intrebari legat de aceste ambarcatiuni va trimit cu placere detalii mai multe si poze din expeditiile pe care le-am facut

VladIndigen

Canoe CriberNet din fibra de sticla cu poliester. Lungime 5.85m ,latime 99 cm, pescaj aprox 4 cm goala,aprox 10-12 cm incarcata. Ei o vand cu 4 banchete,eu le-am luat fara banchete deoarece am construit 3 banchete din lemn,respectiv in canoe intra 3 persoane cu bagaj pe 2 saptamani. Greutatea e de 48 kg,in doi oameni o poti pune pe orice masina break,iar dupa ce te inveti cu manevra poti sa o pui singur pe portbagajul unei dube. Sunt foarte stabile pentru incepatori,respectiv poti sa te ridici in picioare linistit pentru a pescui la spinning,evident cu conditia sa nu bei 24 de beri inainte.Ce sa zic,is tare faine din punctul meu de vedere.Primii care au avut matrita au fost niste unguri din Tg. Secuiesc,dar de ani buni de zile cei de la CriberNet le fac in serie.

Florio

Citat din: VladIndigen din Octombrie 05, 2019, 04:25:27 PM
da,stiu,se exfoliaza placajul in vreo 2-3 ani de utilizare pe apa,dar am avut cam o saptamana la dispozitie sa il construiesc,si bugetul a fost atat de redus incat am intrat in bugetul de concediu.Am sa revin asupra catamaranului,ma refer la reconstruirea acestei ambarcatiuni,pentru ca dupa ce m-am dat cu el vreo doi ani,acuma stiu exact ce imi trebuie si ce nu imi trebuie de pe aceasta barca.Revin,mai prost stau cu timpul din pacate...

Legat de canoe,firma care le produce se numeste CriberNet, din Piatra Neamt. Eu am cumparat 4 bucati noi,cu gel coat alb(pentru a le putea vopsi cum vreau eu), cu 550 euro bucata(cred ca sau scumpit intre timp).Cum ziceam, organizez expeditii de 7-15 zile pe Somesul mare,Siret,Dunare,Delta Dunarii,exclusiv la vasla,cu grupuri de 8-10 clienti.Pot spune ca sunt foarte multumit de canoele CRiberNet,am avut si rasturnari,au fost lovite de stanci si ciobite,catamaranul din 2 canoe a fost scufundat la Capul Buival,la scuipat marea pe plaja si totul a fost in regula. Au 48 de kile greutate,3 persoane cu bagaj mult,camere etanse de aer pe capete pentru a nu putea fi scufundate,etc etc. Daca mai aveti intrebari legat de aceste ambarcatiuni va trimit cu placere detalii mai multe si poze din expeditiile pe care le-am facut

Bună, Vlad.
Foarte interesant proiectul, pe toți ne-a prins măcar o dată ideea de a combina două ambarcațiuni mici (caiac, canoe) într-un catamaran sportiv și demontabil.
Dacă acesta a rezistat torsiunilor date de valurile marine, înseamnă că ai apreciat bine structura și prinderile.
Genul acesta de canoe am văzut încă din anii 2010, la TID, la un echipaj unguresc. 48 kg e cam "greuță" pentru manevrare, dar la lungimea de aproape 6m și fibră de striclă, probabil este foarte solid construită.

P.S.  Am tot bătut apele și n-am întâlnit Capul Buival. Despre ce e vorba?

pelicanul

Citat din: Florio din Octombrie 08, 2019, 06:32:37 AM
.............................

P.S.  Am tot bătut apele și n-am întâlnit Capul Buival. Despre ce e vorba?

Este colțul nordic la vărsarea Brațului Sf. Gheorghe în mare.


lipan

Salut!
Sper că nu te deranjează dacă pun acest link către o pagină găsită azi cu ceva asemănător:

https://englishrussia.com/2019/10/07/make-a-boat-from-water-pipes-and-enjoy-life/
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!

Florio

Citat din: pelicanul din Octombrie 08, 2019, 08:03:15 AM
Este colțul nordic la vărsarea Brațului Sf. Gheorghe în mare.

Acum sunt și mai bulversat. Știu că se numește "cap", o porțiune de uscat ce se evidențiază din țărm,  înaintând distinct în mare.
La Sf. Gheorghe e o gură simplă de  vărsare.  Dacă malul nordic se numește Cap Buival, cel sudic ce fel de cap o fi? :D
Pare mai mult un alint local, decât o formă geografică :)

P.S.
Știu Nicule, că e apă mică și întinsură... dar tot a alint îmi sună!

Florio

Citat din: lipan din Octombrie 08, 2019, 10:04:11 AM
Salut!
Sper că nu te deranjează dacă pun acest link către o pagină găsită azi cu ceva asemănător:

https://englishrussia.com/2019/10/07/make-a-boat-from-water-pipes-and-enjoy-life/

Dovada că se poate pluti cu orice, dar numai unele se pot numi  grațios, bărci :) .
Oamenii sunt foarte ingenioși, au încropit chiar și un greement cu o velă.
Dom"le, să fie cu noroc! 

timberland0910

pentru un asa ansamblu cu vela trebuie categoria S ?