Leisure 17 twin keeler

Creat de Hetruc G, Noiembrie 11, 2011, 10:02:33 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Hetruc G

Salutare fratilor , da azi sa intamplat.Barcuta este un Leisure 17  un pic mai mica decat Alacrity (este un pic mai mica si decat caiacul meu) :) .
Sper sa va pot povesti in viitor aventurile acestei barci.
Poze aici: http://www.damp.ro/download.php?action=download&type=file&id=266462&act=w0eBAgyaWuvG15Wk

Vali

Suuuuuper misto, felicitari :D. Barca seamana foarte mult cu celebra Silhouette, are aceeasi dimensiune si aceleasi forme.

In ciuda neglijarii, barca e in stare buna, singurul semn de intrebare fiind chestia aia ca o crapatura de pe fund, intre derivoare. Nu-mi dau seama deocamdata despre ce e vorba, dar daca barca a fost sparta si apoi reparata, se vede la interior. Oricum zona respectiva e intarita cu varange, si chiar si o spartura mai mare la o barca de fibra se remediaza relativ usor. Daca ne poti da mai multe detalii, ne putem impreuna lamuri.

Ce-mi place e ca barca are si optiunea de montare a unei chile fin centrale, se vede in pozele operei vii, are zona centrala profilata special pentru montarea chilei fin, care ar face barca mai rapida decat in varianta twin-keel. Parerea mea e totusi ca avantajele twin-keel sunt mult prea importante pentru a renunta la ele in favoarea unei chile fin.

Inca o treaba misto e suportul profilat pentru outboard, care outboard se monteaza in planul diametral (axul barcii), fiind astfel cel mai eficient. Finisajul rosu al bordajului e in stare foarte buna, deci cel putin aici ai scapat de partea cosmetica :).
In schimb, ai foarte mult de treaba la punte, brau, tintebine, eche, usa de acces etc, si mai ales la interior. Ar fi buna o verificare a starii varangelor care tin derivoarele (varangele la asemenea barci sunt din stejar), fiindca barca a stat cu apa inauntru destula vreme.

Ce sa-ti zicem, sa o stapanesti sanatos, te asteapta munca lu' berila la renovare, dar daca pui suflet va iesi o bijuterie :). Mult spor la treaba, si abia asteptam sa te vedem plutind. Daca ai nevoie de ajutor, sfaturi etc, stii ca tot aici ne gasesti ;). In plus, hai sa ne gandim impreuna (daca nu cumva te-ai gandit deja) ce nume sa punem barcutei :D.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

lipan

#2
Nu mi s-a deschis link-ul și nu am văzut-o, dar totuși felicitări. Poți să ne spui cât și de unde?
Să o stăpânești sănătos!
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!

Thor

Felicitari, s-o plutesti sanatos.

Citat din: lipan din Noiembrie 12, 2011, 09:07:30 AM
Nu mi s-a deschis link-ul și nu am văzut-o, dar totuși felicitări...

Nici la mine nu s-a deschis. L-am rugat pe Gogu sa caute "Leisure 17" si a gasit. Am vazut ca desi are numai 5,18 m una a traversat Atlanticul. Preturi de la 600 la 2.600 GBP. 

Vali

Salutare, aici sunt pozele de la Gabi: http://s973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/Leisure%2017/
Barca e foarte misto, chiar daca nu prea se vede asta in poze :D. Inca o data felicitari de achizitie si spor la treaba Gabi ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

Citat din: Hetruc G din Noiembrie 11, 2011, 10:02:33 PM
Salutare fratilor , da azi sa intamplat.Barcuta este un Leisure 17  un pic mai mica decat Alacrity (este un pic mai mica si decat caiacul meu) :) .
Sper sa va pot povesti in viitor aventurile acestei barci.
Poze aici: http://www.damp.ro/download.php?action=download&type=file&id=266462&act=w0eBAgyaWuvG15Wk

Sa-ti traiasca micuta, frumoasa, rosie si cracanata cum e ea :) !

Asa cum spunea si Vali, pui manutele alea doua de chirurg stomatolog, la treaba de marangoz; si la primavara ai sa ai o barca sexi,  gata sa te umple de bucurii acvatice :) .

Florio

Crapatura dintre derivoare e de cercetat, dar nu de speriat. Am vazut cateva cazuri similare, in care acest tip de urma era dat de aplicarea in ani a straturilor de antifouling, care s-a curatat la un moment dat. Cel care a aplicat ultimul strat a curatat ce pica din cele vechi, fara sa mai slefuiasca urma. E posibil sa fie si in cazul tau, o cosmetizare de ultim moment inaintea vanzarii :) .

P.S>
  Poate muta Vali discutia noastra labartata in toate directiile, intr-un topic separat. Ca stricam frumusete de poveste :)

Mihaif99

#7
Orice yachtsman care se respecta nu se sperie cu una cu doua de o crapatura intre derivoare, fie ea chiar un pic mai mare.  8)

Mihaif99

Seamana cu un Siren 17

Care e avantajul twin keel ?  Am vazut asa ceva numai in zonele cu maree serioasa, si acolo e clar de ce e buna.

Florio

#9
Spus foarte simplist, "chila dubla" da o stabilitate mai buna la un pescaj redus.

Vali

Citat din: Mihaif99 din Noiembrie 14, 2011, 04:28:07 AM
Care e avantajul twin keel ?  Am vazut asa ceva numai in zonele cu maree serioasa, si acolo e clar de ce e buna.

Twin-keeler-ele (2 chile simetrice fata de axa barcii, pe o carena de tip canoe-body) si bilge-keeler-ele (2 chile laterale suplimentare fata de chila centrala - lunga sau fin) au aparut un UK, exact din cauza mareei (barca ramane cocotata pe chile la reflux).
De-a lungul timpului s-a constatat un comportament interesant al acestor barci: in afara de rolurile principale de stabilitate de greutate (lest) si antideriva (derivor), plus rolul de sustinere a barcii la reflux sau pe uscat, s-au constatat urmatoarele:
-cele 2 chile (derivoare) actioneza ca niste chile de ruliu supradimensionate, impiedicand semnificativ oscilatia transversala (ruliul). Pe Alacrity 19 cu care m-am dat ruliul imprimat de valuri este mic, si se amortizeaza foarte repede, iar la vant de travers, mai ales in rafale, barca se bandeaza mult mai putin decat una cu chila fin sau derivor mobil.
-mai ales la vant de travers, la bandarea barcii, una din chile ramane aproape perpendicular pe planul suprafetei apei, deci rezistenta la deriva e maxima. Cealalta chila ajunge intr-o pozitie mult mai aproape de orizontala, greutatea lestului său actionand mai bine la mentinerea stabilitatii barcii.
-in cazul folosirii chilelor duble cu profil asimetric, se imbunatateste mult unghiul de urcare in vant, din cauza portantei superioare dezvoltate de respectivul profil asimetric.
Un articol foarte bun despre avantajele chilelor duble il gasim aici: http://www.brayyachtdesign.bc.ca/article_twinkeels.html

Din experienta mea, avantajele chilelor duble sunt:
-pescajul mai mic, la aceeasi stabilitate fata de o barca cu chila fin (exact ce a spus Florio)
-ruliul mult diminuat, fapt observat la Alacrity 19
-comportament mai bun la vant strans, daca se folosesc chile cu profil asimetric
-deriva mai mica, din cauza pozitiei mai bune a chilei de sub vant (leeward keel)
-comportamentul bun la bandare (bandeaza mai greu si mai putin decat o barca cu chila fin), din cauza pozitiei chilei din vant (windward keel)
-depozitarea pe uscat a barcii fara a fi nevoie de cavalet, barca ramanand pe propriile chile
-transportul si lansarea usoara la apa in cazul unei barci tractabile pe peridoc
Dezavantajele ar fi:
-suprafata udata mai mare a chilelor duble (cel putin in cazul barcilor mai vechi) scade viteza barcii
-in caz de esuaj, nu se poate despotmoli barca prin inclinarea transversala, ci trebuie impinsa in sens invers impotmolirii
-mai multa munca la slefuirea operei vii si aplicarea de antivegetativa :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

gvincentiu

#11
Citat din: Mihaif99 din Noiembrie 14, 2011, 04:23:36 AM
Orice yachtsman care se respecta nu se sperie cu una cu doua de o crapatura intre derivoare, fie ea chiar un pic mai mare.  8)
Frateeeeeeee, ce mi-a trecut prin cap cand am citit asta  ;D ;D ;D. Sunt sigur ca si altora, desi n'or recunoaste!
Daca erai pe aproape faceam o vizita la barcuta. Finn-ul ajuta si la mentinerea drumului cand tai valurile sub unghi. Spusese undeva colegul x_petrolist cum pune carma cand cobori pe val sau urci. Avand finn-ul, nu-ti mai fuge pupa asa mult. Parca la miscarea asta de carma ii spune ambardee, dar nu sunt sigur, o sa mai citesc in manual. Oricum, finn-ul e un avantaj pentru croaziere. S-o stapanesti sanatos.
Ganduri bune !

Ciby

Citat din: gvincentiu din Noiembrie 14, 2011, 12:47:52 PM
Citat din: Mihaif99 din Noiembrie 14, 2011, 04:23:36 AM
Orice yachtsman care se respecta nu se sperie cu una cu doua de o crapatura intre derivoare, fie ea chiar un pic mai mare.  8)
Frateeeeeeee, ce mi-a trecut prin cap cand am citit asta  ;D ;D ;D. Sunt sigur ca si altora, desi n'or recunoaste!
Ba daaaa, recunoastem!!!  ;)
S-o stapanesti sanatos Gabi! Si sa ai timp de multe iesiri pe apa!!!

lipan

Eu cred că proprietarul doarme în barcă pentru că nu mai dă semn de vreo trei zile.
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!

Mihaif99

Citat din: Mihaif99 din Noiembrie 14, 2011, 04:23:36 AM
Orice yachtsman care se respecta nu se sperie cu una cu doua de o crapatura intre derivoare, fie ea chiar un pic mai mare.  8)
.., ci o cerceteaza degraba si o rezolva cu competentza!