Salupa cabinata pentru Delta/Dunare

Creat de tiganusmc, Noiembrie 18, 2011, 11:51:01 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

ss

#30
Nu-s chiar de jucarie... sunt de fapt barci de pescuit, la care s-a adaugat o mini-cabina spartana, potrivita pentru depozitarea acareturilor si eventual pentru a avea un colt uscat in care sa te cuibaresti la fereala de frig sau/si ploaie, fara pretentii de confort, nici macar pana la a putea sta intins. Fiecare are propriile asteptari de la o barca si prioritati diferite. Pentru mine e  :P o barca deschisa e mai buna pentru pescuit, iar un Shetland are cabina in firea ei, asta ar fi un compromis prea mare. Parerea mea...

P.S. Intre timp a postat si Guru, asa Valica, esti pe sufletul meu, se vede ca ai petrecut ceva nopti pe Dunare ;)


Mihaif99


Vali

Citat din: Mihaif99 din Decembrie 01, 2011, 06:31:03 AM
Ce mai pot sa spun... Amin!

Miluieste-ne Doamne si pe noi cu niste barci precum cele din poze :D.

Acum stand stramb si judecand drept, o barcuta precum cele ale lui Sedelnikov ar fi cea mai misto jucarie pentru un romanas familist (cu o familie mica :D). Cel putin pentru mine, as rezerva cuibarul din cabina pentru cocutze, si eu as dormi fara vreun stres in cockpit, sub un polog, sau sub copertina pliabila daca ploua.
Imi plac foarte mult aceste barci ale rusului din cauza ca, fiind facute din placaj si epoxy, sunt mai usoare, si deci mai performante si mai economice decat barcile de fibra similare. La formele si dimensiunile pe care le au, sigur se califica si la clasa C (maritim costier).

Cand eram "mic" si nu descoperisem inca internetul, ma gandeam cum sa-mi fac o barca mai "viteaza" pentru Delta, adaptandu-i un motor de Dacie ;D (ca de altceva nu te puteai apropia, iar motoarele outboard erau mai inaccesibile decat luna de pe cer). Aveam o stiva de planuri xerocopiate din Katera i Iahti, printre care si o cabinata foarte aratoasa de 7 metri in stil bayliner, pe numele ei rusesc (fonetizat) "Golfstrim" (de la Gulfstream :)). Mai tarziu am descoperit site-ul rusului, si am avut perioade lungi in care salivam la barcutele prezentate acolo, de la veliere pana la salupele simple sau cabinate. La inceput, rusul pusese toate planurile gratis, dar in timp au mai disparut cele gratuite. Oricum, la el am vazut prima data dupa Dudley Dix veliere "radius chine", sau salupe glisoare cabinate in stilul bayliner-ului Golfstrim, care imi aprinsese visele adolescentei :).

Problema vizavi de cabinatele rusului este ca, pentru a avea una, trebuie sa ti-o construiesti singur. O barca de fibra similara e intotdeauna si mai grea, si mai scumpa. Daca ne uitam aici: http://www.yakutia.ru/~igor/n520/video/600-520.avi , gasim un filmulet in care se vede cat de performante sunt barcile, aproape "wave-piercer" :o. In afara ca abia ating apa doar pe treimea pupa a operei vii, sunt si foarte stabile. Uitati-va cum se redreseaza Sever-ul 520 dupa oscilatiile transversale ample, cand trece peste siajul celeilalte barci  ;). Asa ar trebui sa se miste cu adevarat o barca de glisare, si nu sa disloce juma' de Dunare, cum fac atatea troace supradimensionate, de la Ambulanta si pana la salupele grasane si gurmande, de import sau autohtone.

Bineinteles ca s-ar putea face ceva similar si din fibra (optimizat la structura pentru greutate minima), dar intra munca lu' Berila la finisaje :D. Eu cel putin daca m-as apuca de asa ceva, m-as baga doar daca as produce in serie, fiindca munca de finisaj e colosala daca se doreste calitate impecabila.
Pe piata noastra sunt niste barci oarecum asemanatoare cu ale rusului, dar sunt la preturi prea mari pentru ceea ce ofera. Oricum, cine e capabil va sti la o adica sa scoata o oferta potrivita. Pana atunci, sa ne mai clatim ochii cu barcutele rusului:

http://boatplans.ru/Sever-600/
http://boatplans.ru/Sever-520/


"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ss

520 e suficient, 600 e deja aroganta! Bucatarie, wc, tz-ai drak cu melcii vostri, cu dotarile astea burgheze n-as mai scapa de nevasta nici pe apa... Vali, tu tzii cu ursu?  ;D

Vali

Nenea, nu stiu cum e la tine, dar la mine sa am nevasta pe barcaz e un maaaare avantaj ;D. Am ajuns si eu la visu' lu' taica-miu, care imi zicea "bai drace, cand ai sa-ti iei carnet de conducere, am sa stau in dreapta cu damigeana in brate si furtunu' in gura" :P. Asa si eu, daca poa' sa tina carma fata, plus ca face haleala ce mai buna, de ce as lasa-o acasa ;)?
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ss

Pai sigur, e gospodina, baltareatza si membra a forumului si te lasa imediat fara mancare calda o saptamana, daca nu esti cuminte!

A mea, daca-mi face de mancare in semn de dragoste, imi pune viata in pericol!  ;)

Vali

Inseamna ca stie ea ce stie ;) :P. Lasa bre ca suntem norocosi ca avem doamne baltarete :P.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

tiganusmc

Sunt de acord cu Vali .Si eu fac la fel , de as lasa-o acasa ?
Fishing cheaper than therapy

Vali

Daca le-am lăsa acasă, am fi ca marinaru' ăla care dă în butoi, cu gându' la blana de-acasă, şi cu morcovu' la ziua când va veni rându' lui să stea în butoi :P ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

corsarul

#39
Ma-ti pus pe ganduri ! ::) Ce-mi mai plac si mie barcile rusului ! La interior seamana cu rulota mea ! O luna as sta pe apa cu asa ceva !!!!! Ma gandesc cam care ar fi costurile pentru constructia unei barci de genu...evident din placaj ! La interior chiar m-as pricepe s-o utilez ,mai ales ca acum 2 zile chiar am terminat de utilat o rulota  comerciala ....apa curenta,chiuveta ,sobita ,aragaz etc... As pune cateva poze dar mi-e frica sa nu poluez topicul...

ss

Ia incearca, te aparam noi de lupul - pardon - moderatorul cel rau! Poate iese si-o insoteala cu Vali, ca tot se plange ca-i place sa faca barci, dar uraste timpul consumat cu finisajele si dotarea  ;)

Vali

#41
Eu nu sunt rau. Sunt foarte rau  :D. Da' numai cu aia care ne-au amenintat ca vor sa scrie cu sange pe pereti la corabia piratilor :P (sa fie-n bafta lor).

Corsarule, tu inca n-ai invatat ca aici e democratie maxima :D? Ai vazut ca la nevoie ma fugareste Silviu ss-istu', deci nu-i nici o problema sa vedem si noi pozele cu maiestria pe care ti-o stim deja  :-*.
Iar despre insoteala de care spune ss-u, o punem de mamaliga ca atunci cand desenam boater buildoff in bermuzi ;).

Hai sa traim si la multi ani tuturor romanilor de toate nationalitatile, si un pahar de redbull de butuc in cinstea barcagiilor :D.

Later edit: In planurile barcilor sunt trecute si cantitatile de materiale necesare, asa ca putem face o socoteala, cel mai bine ar fi sa o desenam exact aici pe forum ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

corsarul

#42
Citat din: Vali din Decembrie 01, 2011, 04:36:30 PM


Corsarule, tu inca n-ai invatat ca aici e democratie maxima :D?

Am vazut Vali.....si de aceea "deschid" cu placere acest forum ! ;)
Atunci o sa pun ceva poze(dupa ce o sa le fac ;D) cu lucrarea de care va scriam. Este vorba de o rulota veche(L-3;l-1.8;h-1.8 ) , metalica.... care o am de aprox. 12 ani si care a fost folosita ca depozit marfa.
Ea fiind amplasata in targul din Ploiesti , m-am gandit s-o ridic la rangul de "rulota comerciala"( in pozele pe care le v-oi posta o sa va lamuriti ;))

Mihaif99

#43
Citat din: Vali din Decembrie 01, 2011, 09:22:31 AM
Citat din: Mihaif99 din Decembrie 01, 2011, 06:31:03 AM
Ce mai pot sa spun... Amin!

Miluieste-ne Doamne si pe noi cu niste barci precum cele din poze :D.

Acum stand stramb si judecand drept, o barcuta precum cele ale lui Sedelnikov ar fi cea mai misto jucarie pentru un romanas familist (cu o familie mica :D). Cel putin pentru mine, as rezerva cuibarul din cabina pentru cocutze, si eu as dormi fara vreun stres in cockpit, sub un polog, sau sub copertina pliabila daca ploua.
Imi plac foarte mult aceste barci ale rusului din cauza ca, fiind facute din placaj si epoxy, sunt mai usoare, si deci mai performante si mai economice decat barcile de fibra similare. La formele si dimensiunile pe care le au, sigur se califica si la clasa C (maritim costier).

Cand eram "mic" si nu descoperisem inca internetul, ma gandeam cum sa-mi fac o barca mai "viteaza" pentru Delta, adaptandu-i un motor de Dacie ;D (ca de altceva nu te puteai apropia, iar motoarele outboard erau mai inaccesibile decat luna de pe cer). Aveam o stiva de planuri xerocopiate din Katera i Iahti, printre care si o cabinata foarte aratoasa de 7 metri in stil bayliner, pe numele ei rusesc (fonetizat) "Golfstrim" (de la Gulfstream :)). Mai tarziu am descoperit site-ul rusului, si am avut perioade lungi in care salivam la barcutele prezentate acolo, de la veliere pana la salupele simple sau cabinate. La inceput, rusul pusese toate planurile gratis, dar in timp au mai disparut cele gratuite. Oricum, la el am vazut prima data dupa Dudley Dix veliere "radius chine", sau salupe glisoare cabinate in stilul bayliner-ului Golfstrim, care imi aprinsese visele adolescentei :).

Problema vizavi de cabinatele rusului este ca, pentru a avea una, trebuie sa ti-o construiesti singur. O barca de fibra similara e intotdeauna si mai grea, si mai scumpa. Daca ne uitam aici: http://www.yakutia.ru/~igor/n520/video/600-520.avi , gasim un filmulet in care se vede cat de performante sunt barcile, aproape "wave-piercer" :o. In afara ca abia ating apa doar pe treimea pupa a operei vii, sunt si foarte stabile. Uitati-va cum se redreseaza Sever-ul 520 dupa oscilatiile transversale ample, cand trece peste siajul celeilalte barci  ;). Asa ar trebui sa se miste cu adevarat o barca de glisare, si nu sa disloce juma' de Dunare, cum fac atatea troace supradimensionate, de la Ambulanta si pana la salupele grasane si gurmande, de import sau autohtone.

Bineinteles ca s-ar putea face ceva similar si din fibra (optimizat la structura pentru greutate minima), dar intra munca lu' Berila la finisaje :D. Eu cel putin daca m-as apuca de asa ceva, m-as baga doar daca as produce in serie, fiindca munca de finisaj e colosala daca se doreste calitate impecabila.
Pe piata noastra sunt niste barci oarecum asemanatoare cu ale rusului, dar sunt la preturi prea mari pentru ceea ce ofera. Oricum, cine e capabil va sti la o adica sa scoata o oferta potrivita. Pana atunci, sa ne mai clatim ochii cu barcutele rusului:

http://boatplans.ru/Sever-600/
http://boatplans.ru/Sever-520/

Vali,
Cand l-am vazut prima data pe tigasnus_mc intreband pe barcaholic daca merita sa cumpere un Quicksilver cu xxx suma de bani, m-am gandit imediat la barcile rusului. Imi aduc aminte ca mi le-ai mai aratat cand discutam pe la inceputul topicului "Cum se naste o barca". Mi-am permis atunci sa ii dau PM si sa ii explic despre barca pe care o construiesti.

Ma adresez tuturor acum (si vorbesc strict de barci cu motor). Vorba e ca Vali e un tip subtil. El iti da multa informatie, dar trebuie decantata.
Imi inchipu ca ma adresez unor oameni pasionati de barci, dar care muncesc pentru bani. Adica, celor carora carora le trec multi bani prin mana, sau celor ce iau masini in leasing si/sau scapa de masina aproape noua imediat ce se termina garantia le recomand cu caldura sa se duca la dealer, si sa isi cumpere ce cred ei ca le trebuie Normal ca dealerul o sa incerce sa le vanda o barca de 30-40 de picioare cu doua Volo Penta, care consuma 60 litri/h, pe care sa si-o tina la marina gata de drum. Pentru unii asta e optiunea ideala.

Noi ceilalti, chiar daca suntem dispusi la o investitie mai mult sau mai putin substantiala, vrem maximum de barca pentru banii nostri. Vrem ceva usor de exploatat si ieftin de intertinut, care sa nu puna probleme esentiale de logistica (sa o poti trage cu un autoturism cat de cat normal), sa o poti lansa cu usurinta  intr-un timp foarte scurt, sa ne satisfaca nevoile: iesit cu familia, campat, pescuit, etc.

Americanii si canadienii au o vorba: You got more than you've bargained for...  Adica geseala de a te orienta spre ceva mai mare decat ai nevoie, si decat iti e confortabil = o barca care va sta mai mult parcata decat pe apa. Greseala asta  o facem toti indemnati de publicitate, dealeri fara scrupule, invidia fata de capra vecinului, samd.

Acum cand esti in focurile cumpararii e greu sa asculti un sfat bun, daca sfatul inseamna sa amani decizia. Daca sfatul e si subtil, adios....

Pe scurt (daca nu doresti un obiect de lux):
1-Barca trebuie sa fie un compromis intre cu ce iti poti permite sa ai si sa te descurci confortabil zi de zi si ce nevoi ai.
2-Pentru utilizare ocazionala cumpara cea mai mica barca care iti satisface nevoiele, dar numai daca nu contrazice punctul 1.

:)

corsarul

Citat din: Vali din Decembrie 02, 2011, 01:02:51 AM
Oricum, de treaba e din belsug in domeniul barcilor, si cine e harnic si priceput are loc de desfasurare berechet (asta a fost dedicatie pentru corsarul :D).